دانلود و خرید کتاب خشم و هیاهو ویلیام فاکنر ترجمه صالح حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خشم و هیاهو اثر ویلیام فاکنر

کتاب خشم و هیاهو

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۹از ۱۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خشم و هیاهو

کتاب خشم و هیاهو بهترین اثر ویلیام فاکنر است. کتاب خشم و هیاهو با ترجمهٔ صالح حسینی در انتشارات نیلوفر منتشر شده است. 

درباره‌ کتاب خشم و هیاهو

کتاب خشم و هیاهو دربارهٔ فروپاشی خانواده‌ٔ کامپسون‌ها است. این کتاب در ۴ فصل به زندگی این خانواده می‌پردازد و هر فصل‌ راوی متفاوتی دارد که مسائل و اتفاقات را شرح می‌دهد.

آقای کامپسون پدر خانواده و یک مزرعه‌دار بزرگ است. همسر آقای کامپسون؛ کارولین به همراه ۴ فرزندشان؛ ۳ پسر و یک دختر در مزرعه کنار پدرشان زندگی می‌کنند. کونتین پسری بااستعداد و حساس است. بنجامین پسر دیگر خانواده درگیر اختلال عقب‌ماندگی ذهنی است و توان حرف‌زدن ندارد. جیسون پسر دیگر کامپسون‌ها بسیار خودخواه و خسیس است و کدی تک دختر خانواده که به گفتهٔ نویسنده قهرمان اصلی کتاب است پیش از ازدواج، باردار شده و این اتفاق حوادث داستان را پیش می‌برد.

فصل اول کتاب از زبان بنجامین است. بنجی که پسری عقب‌افتاده است قادر به یادآوری مطالب به‌صورت صحیح نیست و درک درستی از زمان ندارد. بنجامین در زمان عقب و جلو می‌رود چون نمی‌توانند مانند دیگران زمان و خاطرات را درک کند.

بخش دوم از زبان کونتین پسر بزرگ خانواده است. او با خودش درگیری درونی دارد و برای متوقف‌کردن زمان تصمیم به خودکشی می‌گیرد. از نظر او زمان عامل تمام بدبختی‌ها است. او علاقهٔ زیادی به خواهرش کدی دارد. به‌خاطر این عشق دروغ بزرگی می‌گوید که منجر به فرار از خانه می‌شود.

بخش سوم که زبانی ساده دارد روایت جیسون است. جیسون پسری فاسد، خودخواه و سودجو است. از نظرش هرکس که در خانواده بمیرد او را به مقاصدش نزدیک‌تر می‌کند.

بخش چهارم کتاب از نگاه خدمتکار رنگین‌پوست اما با زاویه دید دانای کل روایت می‌شود.

خواندن کتاب خشم و هیاهو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خشم و هیاهو از معروف‌ترین آثار ادبیات آمریکا به شمار می‌رود که به سبک جریان سیال ذهن نوشته شده است. اگر طرفدار رمان‌های آمریکایی هستید، کتاب خشم و هیاهو برای شما جذاب خواهد بود.

درباره ویلیام فاکنر

ویلیام کاتبرت فاکنر در سال ۱۸۹۷ میلادی در نیو آلبانی، می‌سی‌سی‌پی به دنیا آمد. فاکنر به دلیل وزن کم و قد کوتاه در ارتش ایالات متحده پذیرفته نشد ولی به‌عنوان دانشجوی دانشگاه افسری در یگان پرواز سلطنتی در تورنتوی کانادا نام‌نویسی کرد و در ۲ دسامبر ۱۹۱۸ به‌عنوان افتخاری ستوان دومی نایل شد. فاکنر پس از آنکه از دانشگاه می‌سی‌سی‌پی انصراف داد همراه دوستش با یک کشتی باربری به ایتالیا رفت و از آنجا پای پیاده رهسپار آلمان و فرانسه شد.

فاکنر یکی از مهم‌ترین نویسندگان ادبیات آمریکا و به‌ویژه ادبیات جنوب آمریکاست. شهرت فاکنر به دلیل سبک تجربی او و توجه دقیقش به شیوه بیان و آهنگ نوشتار است. اغلب داستان‌های او عاطفی، ظریف و پیچیده هستند، شخصیت‌های اصلی داستان‌های او را برده‌های آزادشده، یا اعقاب برده‌ها، سفیدپوستان تهیدست و جنوبی‌های طبقه کارگر، تشکیل می‌دهند. این نویسنده نام‌آشنا در سال ۱۹۴۹ موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات شد.

ازجمله مهم‌ترین آثار این نویسنده که به فارسی ترجمه شده‌اند، باید به گوربه‌گور، برخیز ای موسی، حریم، خشم و هیاهو، داستان‌های یوکناپاتافا، یک گل سرخ برای امیلی، تسخیرناپذیر، روشنایی ماه اوت، اسب‌های خالدار، حرامیان، گنج‌نامه، جنگل بزرگ، اسب‌ها و آدم‌ها، سرخپوست می‌رود و آن خورشید شامگاهی، اشاره کرد.

فاکنر در ژوئیه ۱۹۶۲، سه هفته بعد از آنکه از اسب افتاد، بر اثر سکته قلبی در بیهالیا، می‌سی‌سی‌پی در گذشت.

معرفی نویسنده
عکس ویلیام فاکنر
ویلیام فاکنر

ویلیام فاکنر با نام کامل ویلیام کاتبرت فاکنر، رمان‌نویس و داستان‌کوتاه‌نویس بزرگ آمریکایی بود که در سال ۱۹۵۰، جایزه‌ی نوبل ادبیات را دریافت کرد و بر نویسندگان بسیاری تاثیر گذاشت. او در ۲۵ سپتامبر ۱۸۷۹ در می‌سی‌سی‌پی ایالات متحده به دنیا آمد. ویلیام فاکنر به خوبی از پیشینه‌ی خشن و رنگارنگ خانوادگی خود، به ویژه پدربزرگش، سرهنگ ویلیام کلارک فالکنر آگاه بود. پدربزرگ ویلیام شجاعانه در جنگ داخلی جنگیده بود، یک راه‌آهن محلی ساخته بود و همچنین یک رمان عاشقانه‌ی محبوب به نام رز سفید منتشر کرده بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۳۹ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۳۹ صفحه

قیمت:
۱۷۱,۰۰۰
تومان