دانلود و خرید کتاب بادبادک باز خالد حسینی ترجمه مهدی غبرائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بادبادک باز اثر خالد حسینی

کتاب بادبادک باز

نویسنده:خالد حسینی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۲۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بادبادک باز

کتاب بادبادک باز نوشتهٔ خالد حسینی و ترجمهٔ مهدی غبرائی است. انتشارات نیلوفر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این رمانْ قصهٔ «امیر» در برهه‌ای از تاریخ است که به افغانستان برمی‌گردد و با مشکلات مردمش روبه‌رو می‌شود.

درباره کتاب بادبادک باز

رمان بادبادک باز نخستین کتاب خالد حسینی، نویسندهٔ افغانستانی ساکن آمریکا است که سومین اثر پرفروش سال در اروپا و امریکا شناخته شد. این رمان در سال ۲۰۰۳ منتشر و به ۴۸ زبان دنیا ترجمه شد؛ همچنین فیلمی نیز با اقتباس از این اثر به نام «The Kite Runner» ساخته شده و تئاتری در امریکا با اقتباس از این رمان به روی صحنه رفته است. «بادبادک‌‌باز» یکی از مهم‌ترین رمان‌های ادبیات معاصر در سراسر جهان است؛ رمانی که هم ما را در جریان رخدادهای سیاسی کشور افغانستان قرار می‌دهد و هم روایتگر داستانی به‌یادماندنی است.

داستان از زبان «امیر» روایت می‌شود؛ نویسندهٔ اهل افغانستان از تبار پشتون که اکنون در سان‌فرانسیسکو زندگی می‌کند. قصه از زمانی شروع می‌شود که دوست امیر، «رحیم‌خان»، از پاکستان با او تماس می‌گیرد. رحیم‌خان از امیر برای نجات یک بچه کمک می‌خواهد و امیر هم راهی افغانستان می‌شود؛ افغانستانی که طالبان آن را اشغال کرده و یکی از سخت‌ترین و غم‌انگیزترین دوران تاریخ چندهزارساله‌اش را سپری می‌کند. به‌بهانهٔ این سفر به افغانستان است که امیر قصهٔ زندگی‌اش را تعریف می‌کند. او با شخصی به نام «حسن» دوست بوده است؛ حسن یک هزاره و پسر خدمتکار خانه و حامی و دلگرمی همیشگی امیر بود، اما زمانی که به حسن از جانب افراد تندرو تعرض جنسی می‌شود، امیر نمی‌تواند از او دفاع کند و این احساس گناه و عذاب وجدان تا سال‌ها همراه امیر می‌ماند. در سال ۱۹۷۹ میلادی با حملهٔ روس‌ها به افغانستانْ امیر با پدرش از افغانستان فرار می‌کنند. سال‌ها بعد طالبان حسن و همسرش را به‌دلیل تعصبات قومیتی در افغانستان به قتل می‌رسانند و تنها پسری معصوم به نام «سهراب» از آن‌ها به یادگار می‌ماند؛ پسری که در دستان طالبان اسیر می‌شود. امیر با شنیدن این داستان به‌خاطر جبران خیانتش به حسن تصمیم می‌گیرد او را نجات دهد، اما در این راه با حقیقتی دربارهٔ پدرش و حسن روبه‌رو می‌شود.

خواندن کتاب بادبادک باز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر افغانستان و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره خالد حسینی

خالد حسینی در سال ۱۹۶۵ در کابل به دنیا آمد. او نویسندهٔ امریکایی افغان‌تبار است که با ۲ رمان «بادبادک باز» و «هزار خورشید تابان» به شهرت رسید. آخرین رمان‌های او «ندای کوهستان» یا «کوهستان به طنین آمد» و «دعای دریا» هستند که به فارسی نیز ترجمه شده‌اند. در دسامبر سال ۲۰۰۷، از روی رمان بادبادک‌باز او، فیلمی به همین نام و به کارگردانی «مارک فورستر» نیز ساخته شده است. خالد حسینی آثار خود را به زبان انگلیسی می‌نویسد.

بخشی از کتاب بادبادک باز

«یکی از روزهای تابستان گذشته دوستم رحیم‌خان از پاکستان تلفن کرد. از من خواست به دیدنش بروم. گوشی در دست توی آشپزخانه بودم و می‌دانستم که فقط رحیم‌خان پشت‌خط نیست. این گذشته‌ام بود، با گناه‌هایی که کفاره‌اش را نداده‌ام. پس از اینکه گوشی را گذاشتم، رفتم تا کنار دریاچهٔ اسپرِکلز در حاشیه شمالی پارک گلدن‌گیت قدمی بزنم.»

معرفی نویسنده
عکس خالد حسینی
خالد حسینی
افغان | تولد ۱۹۶۵

خالد حسینی نویسنده افغانستانی‌الاصل و پزشک ساکن آمریکاست. او متولد ۴ مارس ۱۹۶۵ در شهر کابل افغانستان است، رمان‌هایش به زبان انگلیسی در آمریکا منتشر و در بیش از ۶۰ کشور دنیا و به زبان‌های مختلفی از جمله فارسی ترجمه شده است.

نظرات کاربران

farez
۱۴۰۱/۱۰/۲۹

چاپ اول این کتاب برمیگرده به سال 84. وقتی که من شاید میتونستم این کتاب رو بخونم ولی قادر به فهمش نبودم...پس گذشت و گذشت تا من به چاپ دهمش برسم...وقتی ونقدر بالغ شده بودم که هم بخونمش هم بفهممش...هم

- بیشتر
f.a.e.z._
۱۴۰۲/۰۲/۳۱

به قدری این کتاب جذاب و پر کشش هست که نمیتونی کتاب رو زمین بذاری *_* ترجمه مهدی غبرایی هم نسبت به بقیه ترجمه ها بهتره

زینب
۱۴۰۱/۱۱/۰۹

من کتاب زیاد خوندم؛ از سبک‌ها، نویسنده‌ها و کشورهای مختلف. نمی‌دونم دیگه کتابی می‌تونه من‌و این‌قدر میخکوب خودش کنه یا نه. متن روان، موضوع فوق‌العاده، کشش بالای داستان، ترجمه‌ی عالی.

m.dlvnd.981
۱۴۰۲/۱۱/۲۰

فایل صوتیشو گوش دادم و با وجود سانسور هایی که داشت، تونستم وقایع کتابو لمس کنم و باهاشون زندگی کنم. بیان نویسنده خیلی روان و دلنشینه. به امید عزت دوباره افغانستان...

فاطمه
۱۴۰۲/۱۰/۰۵

من عاشق این کتابم. واقعا بی نظیر بود. من نسخه چاپی کتاب رو از ی انتشارات دیگه خوندم. این کتاب و توی یک روز خوندم و از اولش نتونستم زمین بذارمش. داستان بسیار جذاب و دوست داشتنی بود. چیزای زیادی

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۹ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۹ صفحه

قیمت:
۵۱,۰۰۰
تومان