دانلود و خرید کتاب آوازهای کوچکی برای ماه ژرژ ساند ترجمه گلاره جمشیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آوازهای کوچکی برای ماه اثر ژرژ ساند

کتاب آوازهای کوچکی برای ماه

معرفی کتاب آوازهای کوچکی برای ماه

کتاب آوازهای کوچکی برای ماه نوشتۀ ژرژ ساند و گوستاو فلوبر و ترجمۀ گلاره جمشیدی است. این کتاب را نشر افق منتشر کرده است. این اثر حاوی نامه‌نگاری‌های گوستاو فلوبر و ژرژ ساند است.

درباره کتاب آوازهای کوچکی برای ماه

آوازهای کوچکی برای ماه حاوی مجموعه نامه‌های گوستاو فلوبر و ژرژ ساند به یکدیگر است. دوستی گوستاو فلوبر، نویسندهٔ رمان «مادام بوواری» و ژرژ ساند، بانوی نویسنده، هم رنگ‌وبوی عشق دارد و هم باور و احترامی دوجانبه. نامه‌نگاری این دو شمایل بزرگ قرن نوزدهم، حال‌وهوای زندگی روشنفکران، نویسندگان، اشراف، دعواهای ادبی، سلیقه و نگاه‌های متفاوت به هنر و ادبیات در قرن نوزدهم را ترسیم می‌کند. بخشی از ادبیات که اتفاقاً واقعیات بیشتری را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد، به‌وسیلهٔ مکاتبات نویسندگان به معشوق‌ها یا با نویسنده‌ای دیگر که در برخی موارد ممکن است در مقام معشوق نیز قرار بگیرد، نشان داده شده است. از این میان اگر بتوان اثر درخشانی از دو نویسندۀ اثرگذار قرن نوزدهم که اتفاقاً در مقام دو دلداده نیز هستند نام برد، باید از مکاتبات ژرژ ساند و گوستاو فلوبر سخن به میان آورد؛ گفت‌وگوهایی که اگر تنها بیانگر بخشی از سرگذشت این دو نویسنده باشد، اثری ارزشمند برای شناخت ابعاد شخصیتی و جریان‌های روزگار آنان نیز هست. جریان رابطه‌ای را که بیش از ۱۲ سال ادامه یافت و دوران سخت جنگ فرانسه و آلمان را در بر گرفت، در این کتاب بخوانید.

خواندن کتاب آوازهای کوچکی برای ماه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران شاهکارهای ادبیات جهان و قالب نامه‌نگاری پیشنهاد می‌کنیم.

درباره گوستاو فلوبر

گوستاو فلوبر (Gustave Flaubert) ۱۲ دسامبر ۱۸۲۱ به دنیا آمد. او از نویسندگان تأثیرگذار قرن نوزدهم فرانسه بود که اغلب جزو بزرگ‌ترین رمان‌نویسان ادبیات غرب شمرده می‌شود. نوع نگارش واقع‌گرایانهٔ او، ادبیات غنی و تحلیل‌های روان‌شناختی عمیق از ویژگی‌های آثارش هستند. او از سبک و موضوعات «بالزاک»، نویسندهٔ دیگر قرن نوزدهم تأثیر گرفت؛ به‌طوری‌که ۲ رمان بسیار مشهورش «مادام بوواری» و «تربیت احساسات» به‌ترتیب از «زن ۳۰ساله» و «زنبق دره» از بالزاک الهام گرفته شده‌اند. آثار فلوبر به‌دلیل ریزبینی و دقت فراوان در انتخاب کلمات، آرایه‌های ادبی و به‌طور کلی زیبایی‌شناسی ادبی، در ادبیات زبان فرانسوی منحصربه‌فرد هستند. کمال‌گرایی این نویسنده به اندازه‌ای بود که هفته‌ها به نوشتن یک صفحه وقت سپری می‌کرد و به همین دلیل در طول سالیان نویسندگی خود تعداد کمی اثر از خود بر جای گذاشت. او پس از نوشتن، آثار را با صدای بسیار بلند در اتاق کار خود که آن را فریادگاه می‌نامید، می‌خواند تا وزن، سجع و تأثیر واژگان و جملات را بسنجد. او بسیاری از شهرت خود را مدیون نوشتن نخستین رمانش «مادام بوآری» در سال ۱۸۵۷ است. گوستاو فلوبر ۸ مهٔ ۱۸۸۰ درگذشت.

درباره ژرژ ساند

آمانتین لوسیل اُرُر دوپَن (۱۸۰۴ - ۱۸۷۶)، معروف به ژرژ ساند، رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، روزنامه‌نگار و منتقد ادبی و فرانسوی قرن نوزدهم و از چهره‌های اصلی مکتب رمانتیسیسم است. او یکی از پرکارترین نویسندگان عصر خود بود که بیش از ۷۰ رمان و نزدیک به ۵۰ اثر دیگر در سایر قالب‌ها را در کارنامهٔ خود دارد. ژُرژ ساند بسیار تحت‌تأثیر مادربزرگش «مری اررددسکث» معروف به «مادام دوپن» بود. این نویسنده، عاشق‌پیشه بود و در برابر تعصب، افراط و چالش‌های یک جامعهٔ به‌شدت محافظه‌کار ایستاد و در جهت تغییر و اصلاح آن کوشید. زندگی پرتلاطم، پوشش و نام مستعار مردانه‌ای که از سال ۱۸۲۹ به کار گرفت، به قشری از زنان جامعه‌اش الگوی نویی ارائه کرد. با وجود منتقدانی سرسخت، موردتوجه طبقهٔ روشنفکر زمان خود بود و در مزرعه‌اش پذیرای افرادی چون بالزاک، فردریک شوپن، فرانتس لیست و گوستاو فلوبر بود. نخستین رمان‌های او هنجارهای اجتماعی و خیزش زنان را به چالش کشیدند. این آثار منجر به انشقاق در میان افکار عمومی و همچنین محافل ادبی شد؛ سپس به آسیب‌های اجتماعی و مسائل کارگران روی آورد و در کنار این موضوعات نگارش رمان‌های تاریخی را آغاز کرد. در ادامه، گرایش قابل‌توجهی به طبیعت پیدا کرد؛ شهرت او همچنین به‌واسطهٔ همین سبک از رمان‌ها معروف به «champêtres» برجسته‌تر شد؛ سبکی که بر لطافت زندگی در دشت و صحرا، روستاها، پناه به طبیعت سرکش و انعطاف در برابر آن متمرکز است.

بخشی از کتاب آوازهای کوچکی برای ماه

«فرستادن بستهٔ حاوی آن دو پرتره، باعث شد من فکر کنم که تو در پاریس هستی، سرور عزیز، و برایت نامه‌ای نوشتم که در خیابان فویانتین در انتظارت است.

مقاله‌ام در مورد بناهای سنگی را پیدا نکردم. اما دست‌نوشتهٔ کاملی در مورد سفر بریتانی بین آثار چاپ‌نشده‌ام دارم. وقتی به اینجا آمدی در موردش گپ می‌زنیم.

من مانند تو تجربهٔ درک یک زندگی که همراه با بهت زیستنی دوباره است، نداشته‌ام. برعکس من حس می‌کنم همواره زنده بوده‌ام! و خاطراتی در ذهن دارم که به دوران فراعنه برمی‌گردد. من خود را به‌وضوح کامل در ادوار مختلف تاریخ می‌بینم، در حال پرداختن به حرفه‌های گوناگون و با انواع و اقسام سرنوشت‌ها. شخصیت کنونی‌ام، ماحصل شخصیت‌های گمشدهٔ من است. من قایقرانی بوده‌ام روی نیل، سربازی رومی در دوران جنگ‌های کارتاژ، سپس عالمی یونانی در صبورا که حشرات او را بلعیدند. هنگام جنگ‌های صلیبی از خوردن بیش از حد انگور در سواحل سوریه جان سپردم. من یک دزد دریایی، راهب، شارلاتان و درشکه‌چی بوده‌ام؛ و شاید حتی امپراتور شرق!

اگر می‌توانستیم اصل‌ونسب واقعی‌مان را بشناسیم، چیزهای بسیاری روشن می‌شد. مگر نه این‌که عناصر متشکلهٔ انسان محدودند؟ پس آیا همان ترکیبات، خود را دوباره ایجاد نمی‌کنند؟ بنابراین توارث، اصلی درست است که نادرست اعمال شده است.

 در این کلمه هم مثل دیگر کلمات چیزی وجود دارد. هرکدام با مرگ دیگری از او بهره می‌برد و هیچ‌کدام آن یکی را نمی‌شناسد. علم روان‌شناسی تا وقتی که فرهنگ‌نامهٔ دقیقی ندارد، همان جا که هست باقی خواهد ماند، در سایه‌های جهل، مادامی که مجاز است از ابزار و بیان مشابه برای دلالت بر عقاید متمایز بهره ببرد؛ زمانی که مقوله‌ها را با هم اشتباه می‌کند!»

در شب، همه خون ها سیاه است
دیوید دیوپ
سه زن
روبرت موزیل
آمریکا
فرانتس کافکا
جاده سن جووانی
ایتالو کالوینو
بهشت و دوزخ
جعفر مدرس صادقی
چیزهای کوچکی مثل اینها
کلر کیگن
دریا و زهر
شوساکو اندو
مرا اسماعیل صدا کن
زانیار ابراهیمی
رستوران نقاشی
مارسل امه
خورشید رو به غروب
اوسامو دازای
این جا
ویسواوا شیمبورسکا
داستان هایی برای شب و چندتایی برای روز
بن لوری
موج ها
ویرجینیا وولف
یادداشت های زیرزمینی
فئودور داستایفسکی
خرده جنایت های زناشوهری
اریک امانوئل اشمیت
به انتخاب مترجم
مارسل پروست
آثار ادبی را چگونه باید خواند
تری ایگلتون
پدران و پسران
ایوان تورگنیف
خرگوش‌ ها و مارهای بوآ
فاضل اسکندر
در باب خواندن
مارسل پروست
مثل خون در رگ های من
احمد شاملو
چهل نامه کوتاه به همسرم
نادر ابراهیمی
نامه های بلوغ
علی صفایی حائری
نامه به کودکی که هرگز زاده نشد
اوریانا فالاچی
خیابان چرینگ کراس شماره‌ی ۸۴
هلین هانف
چهل نامه کوتاه به همسرم
نادر ابراهیمی
فصل دوم ـ اپیزود دوم ـ خطاب به عشق
زهرا خانلو
خطاب به عشق
کاترین کامو
جنابِ خان
سیده مریم خامسی
نامه
مارتین گاندا
کویر
علی شریعتی
نامه های عاشقانه یک پیامبر
جبران خلیل جبران
زیر خیمه شهدا
محمد جانی پور
کوی نومیدی مرو امیدهاست
حسین الهی قمشه‌ای
نامه‌های عاشقانه
جبران خلیل جبران
پنجاه سال عبادت
گروه نویسندگان
نامه سیمین به جلال
سیمین دانشور
فصل دوم ـ اپیزود هفتم ـ چرا اتفاقی نمی‌افتد؟
واتسلاو هاول
طاهره، طاهره‌ی عزیزم
غلامحسین ساعدی
عاشقانه‌ها
نادر ابراهیمی

نظرات کاربران

حسین
۱۴۰۲/۱۰/۱۹

درخشان، گرم و گیرا.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۹)
توبه کردن خوب است، اما گناه نکردن بهتر است.
مرتضی طریقی
مثل گورستانی قدیمی از تابوت‌ها انباشته شده‌ام!
پویا پانا
معانی عمیق تنها از طریق مفاهیم ساده قابل دستیابی‌اند
مرتضی طریقی
بیش از اندازه می‌خوابم! به قول بورژواها «وضع خزانه خوب است».
پویا پانا
دیگر زندگی را چندان آسان نمی‌بینم. حساسیت‌های من به جای آن‌که کم‌تر شود، مدام بیش‌تر می‌شود. هرچیز بی‌ارزش و ناچیزی آزارم می‌دهد.
پویا پانا
می‌دانی که برای من توضیح لازم نیست: من از تمام دست‌وپاگیری‌های زندگی باخبرم و هرگز قلب‌هایی را که می‌شناسم ملامت نمی‌کنم.
پویا پانا
چگونه ارواح این از دست‌رفتگان را در قلب‌هامان حفظ کنیم. هرکدام از ما گورستانی را با خود حمل می‌کنیم.
مرتضی طریقی
تو نباید مثل نورمن‌ها باشی، باید چند روزی به دیدن‌مان بیایی، خوشحال‌مان کنی و خون را در شریان‌ها و لذت را در قلبِ من به جریان بیندازی.
پویا پانا
انسان برای بلعیدن بی‌کرانگی ساخته شده است.
پویا پانا
پس به چه چیز باید باور داشت؟ به هیچ! این سرآغاز دانایی است.
مرتضی طریقی

حجم

۵۹۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۵۶ صفحه

حجم

۵۹۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۵۶ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
تومان