لوگو طاقچه
معرفی پرفروش ترین کتاب های روانشناسی در طاقچه

معرفی بهترین و پرفروش ترین کتاب های روانشناسی

751,672 بازدید

کتاب‌های روانشناسی از انواع کتاب‌هایی هستند که همیشه و همیشه مشتری خود را دارند. مردم در پی دستیابی به حال بهتر و روزگار خوش همواره در پی این دسته کتاب‌ها هستند. امید و ناامیدی، افسردگی، تنش‌های روزانه و راه‌های مقابله با آن و علاقه‌ی افراد به ساختن زندگی بهتر برای خود، همه و همه از عواملی هستند که افراد مختلف جامعه را به سمت این گروه از کتاب های انگیزشی سوق می‌دهد و بااینکه خواندن تنها کافی نیست و اثرپذیری این مطالب علاوه بر زمان‌بر بودن نیاز به مداومت در خواندن مطالب گوناگون، یادداشت‌برداری و در نهایت عملیاتی کردن مطالب دارد، باز هم از مشتاقان این کتاب‌ ها کاسته نمی‌شود. تغییر سرنوشت کاری بس دشوار است اما هنوز هستند کسانی که میل انجام چنین تغییر مثبتی در آنها بیدار باشد. این پست را برای همان دسته آدم‌ها نوشته‌ام. آن‌هایی که زندگی را دوست دارند و یا به دنبال بهانه‌ای برای این دوست داشتن هستند، آنها که سرنوشتشان برایشان مهم است و به دنبال توصیه‌های درست و حساب‌شده می‌گردند و آنها که فارغ از همه حرف‌ها و برخلاف رشته تحصیلی و تخصص حرفه‌ای‌شان، از علاقه‌مندان این حوزه‌اند؛ درست مثل خودم. این یادداشت پرفروش ترین کتاب های روانشناسی را به شما معرفی می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به مفاهیم روانشناسی علاقه دارید، به این یادداشت‌ها هم سری بزنید:

انسان در جستجوی معنا

انسان در جستجوی معنا

نویسنده: ویکتور فرانکل

مترجم: امیر لاهوتی

انتشارات جامی

اطلاعات بیشتر و خرید

انسان امروزی به‌طور واضح و مشخص به این اصل رسیده است که برای ماندن و برقرار بودن به یک مفهوم، یک تعریف و یا معنایی مستحکم نیازمند است. او می‌داند که ادامه دادن زندگی و زندگی کردن و نه‌فقط زنده ماندن به این مهم گره‌خورده است و در بسیاری از اوقات حتی به حضور موثر چنین چیزی در زندگی خویش اعتراف کرده است. چیزی که سبب ادامه دادن زندگی و تحمل تمام رنج‌ها، مشقت‌ها و ناراحتی‌ها است. این مهم می‌تواند شخصی از بستگان و آشنایان، توانایی فرد در انجام کارها و امور خود در مقیاس خرد و کلان و یا حتی خاطراتی در ذهن او باشند.

دکتر «ویکتور فرانکل» کتاب رواانشناسی «انسان در جستجوی معنا» را با تکیه‌بر همین نگاه و بر بستر تعریف‌شده‌ی این نیاز انسان مدرن نگاشته است. او که تجربه حضور در اردوگاه‌های کار اجباری آشویتس و نیز تجربه از دست دادن پدر، مادر، همسر و برادرش را در همان دوره داشته است، با درک عمیقی از فشار، درد، رنج و فقدان، معتقد بود اختلال‌هایی که فرد دچار آنها می‌شود ناشی از عدم توانایی او در یافتن معنایی برای زندگی است. روشی که دکتر فرانکلین در این کتاب پیش‌گرفته تاکید بر آینده و توجه به آن در کنار معنا و هدفی است که چشم‌انداز پیش روی انسان تعریف می‌کند. او «اراده‌ی معطوف به معنا» را محرکی قوی برای انسان‌ها برمی‌شمرد و به قدرت این انگیزه در پیش بردن روزگار افراد معتقد است. این کتاب جزو بسیاری از لیست‌های معرفی کتاب پرفروش فارغ از ژانر قرار دارد.

بخشی از کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا را بشنوید.

انسان در جستجوی معنا ویکتور فرانکل

گوینده: میلاد میرزایی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

هنر شفاف اندیشیدن

هنر شفاف اندیشیدن

نویسنده: رولف دوبلی

مترجم: بهزاد توکلی نیشابوری

نشر چشمه

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب هنر شفاف اندیشیدن کلید یافتن شادمانی و مسیرهای منتهی به خوشبختی و موفقیت نیست، بلکه محتوای آن بیانگر نگرشی متفاوت به عملکرد انسانی ماست؛ یک شوک خلاقانه به ذهن در جهت زدودن انباشت‌های زایدش، شناسایی پیش‌فرض‌های ساختگی، اشتباهات متداول و موقعیت‌های کاذبی که به واسطهٔ خطاهای ذهنی دچارش می‌شویم. کاوشی است در شناخت واضح‌تر خطاهای انسانی که در زندگی، کارکردهای متفاوت و بعضاً متضادی دارد. برخی از آن‌ها انسان را از خطر نابودی نجات می‌بخشد و برخی دیگر مانع از خردورزی و شفاف‌اندیشی‌اش می‌شود. درک فرایند اندیشیدن و دام‌هایی که ذهن بر سر راهش قرار می‌دهد، کار ساده‌ای نیست و بی‌سبب نیست رولف دوبلی کتابش را هنر شفاف اندیشیدن نام نهاده است.

کتاب هنر شفاف اندیشیدن سعی دارد به شما از اشتباه‌های شناختی بگوید که در زندگی همه وجود دارد، اشتباهاتی که دقیقا جلوی چشم ما هستند و ما آن ها را نمی‌بینیم درحالی که همیشه برای ما مشکل می‌سازند. ما با این خطا‌ها تصمیم‌های اشتباه می‌گیریم. این کتاب با روشی اصولی و هوشمندانه تفکر شما را تغییر می‌دهد و شما بعد از شنیدن این کتاب، به شکل دیگری دنیا را می‌بینید و تصمیم‌های متفاوت و درستی می‌گیرید. هنر شفاف اندیشیدن پرفروش‌ترین کتاب آلمان و یکی از کتاب‌های پرفروش جهان است.

بخشی از کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن را بشنوید.

هنر شفاف اندیشیدن رولف دوبلی

گوینده: عادل فردوسی‌پور
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

چگونه کمال‌گرا نباشیم؟

چگونه کمال‌گرا نباشیم؟

نویسنده: استفان گایز

مترجم: نرگس محمدی

انتشارات شمشاد

اطلاعات بیشتر و خرید

شاید فکرکنید کمال‌گرا بودن صفت خیلی خوبی است ولی واقعیت این است که این صفت می تواند آسیب‌های جدی به شما بزند. اما کمال‌گرایی چیست و چگونه در انسان ایجاد می‌شود؟ کمال‌گرایی، در دنیایی پر از ناکاملی‌ها، همچون تله‌ای است که انسان را گرفتار توهم برتر بودن کرده و او را از قدمی به جلو برداشتن، باز می‌دارد. شاید فکر کنید ایده‌ای آرمانی است، اما فقط فکری بازدارنده است. فکر برتر بودن و در حد کمال بودن، آن چنان ذهنتان را اسیر خود می‌کند که از ترس آن که نتوانید آنچه در ذهن دارید را در حد کمال اجرا کنید، حتی قدمی هم در آن مسیر بر نمی‌دارید. این طرز فکر، همان مانعی است که نویسندهٔ این کتاب و یا بسیاری از افراد را برای سال‌ها در یک نقطه نگاه داشته است.

کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم؟ به تک تک دغدغه ها و موانع فکری یک کمال گرا می‌پردازد و برای هر کدام، چندین راه‌حل آسان و عملی ارائه می دهد؛ انتظارات غیرواقعی، نشخوار ذهنی، نیاز به تایید شدن، نگرانی از ارتکاب اشتباه و غیره، از جمله محدودیت‌های ذهن یک کمال‌گرا است. اینکه بدانید مشکل‌تان، کمال‌گرایی است و نگرش‌تان را نسبت به نحوهٔ انجام کارها تغییر بدهید (طرز فکر دوگانه به جای قیاسی)، همان راه‌حل کلیدی است که نگرانی از ارتکاب اشتباه را در وجودتان از بین می‌برد. با راهکار تنظیم معیارها، می‌توانید اعتماد به نفس تان را بالا ببرید و با انجام حرکت شورشی، نیاز به تایید را در وجودتان می‌کشید تا راه زندگی خود را آنگونه که خاص خودتان است، برگزینید و لذت دستیابی به موفقیت با برداشتن گام‌هایی آهسته اما پیوسته را فدای ایدهٔ پوچ کمال گرایی نکنید. نسخه صوتی این کتاب هم در دسترس ماست.

بخشی از کتاب صوتی چگونه کمال‌گرا نباشیم را بشنوید.

چگونه کمال‌گرا نباشیم استفان گایز

گوینده: مهدیه صنعتی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

باشگاه پنج صبحی ها

باشگاه پنج صبحی ها

نویسنده: رابین شارما

مترجم: رضا اسکندری آذر

نشر نون

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب باشگاه پنج صبحی‌ ها داستانی خیالی اما الهام‌بخش است. در این داستان با زندگی یک هنرمند، یک کارآفرین و یک سرمایه‌دار آشنا می‌شویم. این افراد هم کدام در زندگی خود مشکلاتی دارند و در تلاش هستند تا با گفتگو با یکدیگر و یافتن راه حل، مشکلاتشان را به نوعی حل کنند.

همانطور که از نام کتاب هم مشخص است، رابین شارما به شما کمک می‌کند تا سحرخیز شوید. حتما این جمله معروف «سحرخیز باش تا کامروا شوی» را به یاد می‌آورید. اگر به زندگی نوابغ، غول‌های تجارت و افراد موفق هم نگاه کنیم، می‌بینیم که این افراد هم سحرخیزی را به عنوان یکی از دلایل موفقیتشان بیان می‌کنند. رابین شارما در کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی‌ ها با بیان یک فرمول ساده‌ به مخاطبانش کمک می‌کند تا صبح زود از خواب بیدار شوند.

سحرخیزی قرار است منبع الهامی برای شما باشد تا روزی که پیش روی خود دارید، با کمک آن برنامه‌ریزی کنید و بچینید. با استفاده از راهکارهایی که در این کتاب و در خلال گفتگوها بیان شده است، شما ابزاری برای خلاقیت پیدا می‌کنید و در عین حال آرامش را هم به دست می‌آورید.

بخشی از کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی ها را بشنوید.

باشگاه پنج صبحی ها رابین شارما

گوینده: شاهین علایی‌نژاد
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

دوباره فکر کن

دوباره فکر کن

نویسنده: آدام گرانت

مترجم: تیم ترجمه نشر نوین

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب با قلم آدام گرنت درباره رویکردهای تجدید نظر است. خیلی‌ها اعتقاد دارند در یک آزمون باید به اولین چیزی که به ذهنشان می‌رسد، اعتماد کنند. اما گرنت در این کتاب کمک می‌کند بر ذهن خود مسلط شویم و بتوانیم تشخیص دهیم چه مواقعی با چه رویکردی بر نظر اولیه‌مان شک کنیم و آن را تغییر دهیم.
این کتاب با گوشزد کردن خیلی از خطاهای ذهنی به مام کمک می‌کند در زندگی تصمیم‌گیرنده‌های بهتری باشیم.

مسئله مرگ و زندگی

مسئله مرگ و زندگی

نویسنده: مریلین یالوم

مترجم: مهدی عزیزی

نشر دنگ

اطلاعات بیشتر و خرید

مسئله مرگ و زندگی کنایه‌ای است که همیشه در باب اهمیت موضوع به کار می‎‌بریم اما اینبار داستان واقعا درباره مرگ و زندگی است. داستان زیبایی که شرح خاطرات جالب زوج درمانگر، اروین یالوم و همسرش مریلین یالوم است و با نگاه به پایان زندگی نوشته شده است.

روانشناسی مادیگرا، شاید همیشه مرگ را نادیده بگیرد و یا سعی کند از آن فرار کند. اما نویسندگان این اثر با شجاعت با مسئله پیری و مرگ که در پی آن می‌آید مواجه شده‌اند و در یادداشت‌هایی کوتاه زندگی خود را نوشته‌اند. زندگی که به این مرحله نزدیک می‌شود و باید متناسب با آن تغییر کند. این کتاب را باید اثری ممتاز در این زمینه دانست چراکه از نقش پختگی و تجارب انسانی صحبت می‌کند و دیدگاهی شاید کمی متفاوت از دیدگاه جامعه را به ما بدهد.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

زندگی خود را دوباره بیافرینید

زندگی خود را دوباره بیافرینید

نویسنده: جانت اس. کلوسکو

مترجم: ساره حسینی عطار

انتشارات شمشاد

اطلاعات بیشتر و خرید

تغییر زندگی کار چندان آسانی نیست. به‌خصوص که جزءبه‌جزء آن با رشته‌هایی نه‌چندان ضعیف به الگوهای رفتاری هرکدام از ما گره‌خورده است. برای ایجاد تغییری هرچند کوچک و خرد بایستی به درون خویش رفته، سرنخ‌ها را پیدا کنیم. باید به ابزار مناسب مسلح باشیم تا بتوانیم گره‌های گاه کور این رشته‌ها را بازکرده و پیوندی نو برایشان خلق کنیم. این کار شدنی اما دشوار و زمان‌بر است.

مولفان این کتاب دو شناخت‌درمانگر هستند. «جفری یانگ» و «ژانت کلوسکو» در این کتاب ۱۱ الگوی مخرب رفتاری که تکرارشونده‌اند را بررسی کرده‌اند. الگوهایی که تاثیر آنها در امروز و در تمام بخش‌های فردی و اجتماعی زندگی ما تاثیرگذارند. آنها با بهره‌گیری از رویکردهای «شناخت‌درمانی» و «طرح‌واره‌درمانی» روشی موثر را در بهبود مشکلات اشخاص و بیماران، در پیش‌گرفته‌اند. بینش بالینی این دو به همراه تسلط و اشرافی که بر این علم داشتند، سبب شده محصول کار، کتابی کاربردی و قابل استفاده افراد مختلف باشد چراکه همواره این تله‌ها هستند که عوض ما زندگی می‌کنند، به‌جای ما تصمیم می‌گیرند و در مواقع مختلف و در برخوردها و گفتگوها، عکس‌العمل نشان می‌دهند و اینها همه در حالی است که اگر به این دانش مسلط نبوده و از آن آگاهی نداشته باشیم کلا از چنین جریانی بی‌خبریم. با خواندن این کتاب روانشناسی پرفروش روش‌های ردیابی تله‌های شخصیتی خود را فراگرفته، نحوه رویارویی و کنترل آن و در نهایت رهایی از آنها را می‌آموزیم. نسخه صوتی این کتاب هم در دسترس شما است:

بخشی از کتاب صوتی زندگی خود را دوباره بیافرینید را بشنوید.

زندگی خود را دوباره بیافرینید جفری ای. یانگ

گوینده:
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

زندگی خود را طراحی کنید

زندگی خود را طراحی کنید

نویسنده: دیو ایوانز

مترجم: سیمین موحد

نوین کتاب گویا

اطلاعات بیشتر و خرید

احتمالا برای شما هم پیش آمده که در موقعیتی در زندگی قرار بگیرید که از ته دل بخواهید از آن خارج شوید، اما ندانید چگونه. مثلا در رابطه ای هستیم که احساس می‌کنیم طرف مقابلمان ما را با رفتارهایش اذیت می کند، اما همچنان به آن رابطه به اصطلاح «می‌چسبیم»! یا مثلا در شغلی فعالیت می‌کنیم که لحظه به لحظه آن برای ما سخت است، اما نمی‌توانیم آن را رها کنیم. در چنین موقعیتی باید قبل از انجام هر کاری باید از خودمان یک سوال مهم بپرسیم: «دوست داریم وقتی رشد کردیم( رشد کردن به این معنی که از لحاظ فردی توانایی‌ها و مهارت‌های بیشتری برای درک موقعیت‌های مختلف زندگیمان به دست آوردیم) به چه کسی تبدیل بشویم؟» پاسخ به این سوال کار چندان راحتی نیست. بسیاری از افراد بالغ نمی‌توانند به این سوال جواب بدهند. به خصوص وقتی که در موقعیتی قرار گرفته‌اند که همه چیز ساکن و تغییرناپذیر است. کتاب زندگی خود را طراحی کنید به ما کمک می‌کند تغییری بزرگ در زندگیمان ایجاد کنیم و کم کم به سمت ایده‌آل‌هایمان حرکت کنیم.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

خودشناسی

خودشناسی

نویسنده: آلن دوباتن

مترجم: محمدهادی حاجی‌بیگلو

انتشارات جیحون

اطلاعات بیشتر و خرید

یکی از برجسته‌ترین مشخصه‌های ذهن ما انسان‌ها این است که فهم بسیار اندکی از آن داریم. با این که به تعبیری در وجود خودمان سکونت داریم، غالباً فقط موفق می‌شویم از بخشی از وجود خودمان سر در بیاوریم. حتی گاه فهم دینامیک‌های سیاره‌ای در فضا برایمان ساده‌تر از درک سازوکاری است که در اعماق مغزمان در کار است.

هرگاه دچار از خودبی‌خبری باشیم معمولاً به سرگردانی و آشفتگی نیز مبتلا می‌شویم: برخی روزها کج‌خلق یا غمگینیم، بی آنکه اصلاً دلیلش را بدانیم، یا چه بسا احساس کنیم در شغلمان دچار سردرگمی شده‌ایم، اما نتوانیم چیزی بیش از این بگوییم که می‌خواهیم «کاری خلاقانه‌تر بکنیم» یا «کاری بکنیم که باعث شود جهان جای بهتری شود»؛ طرح‌ها و نقشه‌هایی که آنقدر مبهم‌اند که هنگام مواجهه با برنامه‌های اصولیِ دیگران، دچار احساس ضعف و آسیب‌پذیری می‌شویم. این کتاب کمک می‌کند خودتان را بشناسید به سوال‌های مهم ذهنی‌تان پاسخ دهید.

نیمه تاریک وجود

نیمه تاریک وجود

نویسنده: دبی فورد

مترجم: فرناز فرود

انتشارات کلک آزادگان

اطلاعات بیشتر و خرید

همه‌ی ما و باز هم تاکید می‌کنم همه‌ی ما ضعف‌هایی داریم. چه آن‌ها را پنهان کنیم و چه نکنیم، آن ضعف‌ها وجود دارند. خیلی‌ها احساسات منفی و ضعف‌ها را پنهان می‌کنند و نقابی بر صورت خود می‌زنند. اما دبی فورد اعتقاد دارد این احساسات و ضعف‌ها پنهان شده ما نیمه تاریک وجود ما هستند و ما برای داشتن آرامش و رشد شخصیت باید آن‌ها را به طور دقیق بشناسیم و تحلیلشان کنیم.

دبی فورد در کتاب نیمه تاریک وجود سعی کرده راهکارها و تمرین‌هایی در این زمینه ارائه کند تا ما با انجام آن‌ها به «یکپارچگی درونی» برسیم. این کتاب در لیست پرفروش‌های نیویرک‌تایمز هم برای چندین هفته قرار گرفته است و یکی از پرطرفدارترین کتاب‌ها در زمینه روانشناسی و رشد شخصیت است. برای همین پیشنهاد می‌کنیم حتما نگاهی به توضیحات بیشتر این کتاب بیاندازید.

خرده‌ عادت ها

خرده‌ عادت ها

نویسنده: جیمز کلیر

مترجم: زهرا صادقی

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

خرده عادت‌ها نام کتابی از جیمز کلیر است که در آن درباره تغییرات کوچکی که منجر به نتایج بزرگ می‌شود، صحبت می‌کند. در واقع مارک منسن بر خلاف دیگر کتاب‌های روانشناسی و موفقیت، به ما یاد می‌دهد سعی کنیم در زندگی قدم‌های کوچکی برداریم و کم کم پیشرفت کنیم. در واقع به جای اینکه منتظر یک صبح شنبه‌ای باشیم که کارمان را بدون هیچ عیب و نقصی شروع کنیم، بر اساس ایده «خرده عادت‌ها» باید همین امروز کارمان را با هر عیب و نقصی که دارد، شروع کنیم.

کتاب خرده عادت ها اگر چه بیشتر از اینکه در دسته کتاب های روانشناسی قرار گیرد، در زمینه موفقیت و خودیاری قرار می‌گیرد، اما با این حال از دسته کتاب های روانشناسی چندان هم دور نیست. چرا که مارک منسن سعی کرده در این کتاب از مباحث روانشناسی هم در بیان ایده‌اش و ارائه راهکارها کمک بگیرد.

اگر به موضوعات روانشناسی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «معرفی کتاب‌های صوتی موفقیت» را هم بخوانید.

بی حد و مرز

بی حد و مرز

نویسنده: جیم کوییک

مترجم: پگاه فرهنگ‌مهر

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

متأسفانه دنیایِ ما، محیطی سالم برای مغزمان نیست. پیش از آنکه جیم کوییک، نویسنده کتاب بی حد و مرز نقشهٔ راهِ بی‌حدومرزشدن را به دستمان بدهد، چهار خائنی را معرفی می‌کند که توانایی فکرکردن، تمرکز، یادگیری، رشد و انسان‌بودن را تهدید می‌کنند. سیلِ اطلاعات دیجیتالی، حواس‌پرتیِ دیجیتالی، فراموشیِ دیجیتالی و استنتاجِ دیجیتالی.

بله همه این خائنان، دیجیتالی هستند. خائنان دنیای مدرن که سعی دارند مغز ما را تخریب و تبدیل به چیزی غیر قابل استفاده کنند.

این خائنان دیجیتالی با هم‌دستیِ هم توجه، تمرکز، یادگیری و از همه مهم‌تر توانایی تفکر واقعی را از ما می‌دزدند؛ وضوحِ ذهنی ما را از بین می‌برند که در نهایت به خستگیِ ذهنی، حواس‌پرتی، ناتوانی در یادگیری آسان و نارضایتی منجر می‌شود. پیشرفت فناوری در این دوران، هم می‌تواند به ما کمک کند و هم برایمان آسیب‌زا باشد؛ البته نحوهٔ استفادهٔ فعلی ما از فناوری در جامعه، نتیجه‌ای نخواهد داشت جز بیماری مسریِ بارِ فکری بیش از حد، فراموشی، حواس‌پرتی و وابستگی. تازه این‌ها شروع ماجرا هستند.

جیم کوییک در کتاب بی حد و مرز راه‌های غلبه بر این چهار خائن را به شما نشان می‌دهد. کوییک می‌گوید، رازِ داشتنِ زندگی استثنایی، نامحدودکردن ذهنتان است. او با استفاده از مدلِ بی‌حدومرز خود، رازِ تحولِ فردی را فاش کرده است. اگر سعی دارید در هر زمینه‌ای به هدفی به‌خصوص برسید، ابتدا باید بپرسید: محدودیت کجاست؟ به‌احتمال زیاد در ذهنیت، انگیزه یا روش‌های خود محدودیت دارید. پس دلیل هیچ‌کدام از ناتوانی‌ها، کمبود یا قصوری شخصی نیست و برخلاف آنچه معمولاً اعتقاد داریم، موانع پیش پایمان محکم نشده‌اند. ما کنترل کامل داریم و هر زمانی می‌توانیم بر موانع غلبه کنیم.

تئوری انتخاب

تئوری انتخاب

نویسنده: ویلیام گلسر

مترجم: اکرم توکلی

انتشارات ارمغان گیلار

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب تئوری انتخاب نوشته ویلیام گلسر درآمدی بر روان‌شناسی است. این کتاب دستمایه کامل تئوری انتخاب به روایت ویلیام گلسر روان‌پزشک و روان‌شناس مثبت‌گرا است.
تئوری انتخاب یک تئوری مبتنی بر روان‌شناسی کنترل درونی است که توضیح می‌دهد افراد چرا و چگونه رفتار می‌کنند. این نظریه شیوه کارکرد مغز آدمی برای صدور رفتار را تبیین می‌کند. تئوری انتخاب معتقد است تمام رفتارهای ما از درون ما برانگیخته می‌شوند و معطوف به هدفی هستند. هدف هر رفتار ارضای یکی از پنج نیاز اساسی است که عبارتند از عشق و احساس تعلق، پیشرفت و خودشکوفایی، تفریح و لذت، آزادی و خودمختاری و بقا و زنده‌ماندن.

در کاربردهای عملی این نظریه هم در قلمرو سلامت روانی و هم در چهار حوزه مدرسه و روابط معلم و محصل، خانواده و روابط والدین و فرزندان، ازدواج و روابط همسران و محیط کار و روابط کارفرما و کارکنان مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

به طور کلی، ترجمه این کتاب منبع مفیدی برای بهبود چهار نوع رابطه اصلی والد- فرزند، معلم – شاگرد، مدیر- کارمند و رابطه زن- شوهر خواهد بود.

وضعیت آخر

وضعیت آخر

نویسنده: تامس ای. هریس

مترجم: اسماعیل فصیح

نشر نو

اطلاعات بیشتر و خرید

دکتر «تامس ای هریس» روان‌پزشک مشهور آمریکایی، در این کتاب به شرح و توضیح کارکرد ذهن انسان پرداخته و رفتارهای مختلف انسانی را واکاوی می‌کند. او این روند را بر اساس پژوهش‌های واقعی پیش برده و به شرح و تفصیل آنها می‌پردازد. او در این کتاب تلاش کرده تا عوامل محرک روانی فرد را شناسایی کرده و بر اساس نوع رفتار، مسائل حل‌نشده‌ی پیشین را پاسخ گوید. «هریس» با تکیه‌بر اصل «کودک»، «والد»، «بالغ» که «اریک برن» پایه‌گذاری کرده بود، در این کتاب روانشناسی پرفروش تلاش کرده به خوانندگان راهکارهایی برای پیشبرد زندگی خود در خلال اتفاقات روزمره ارائه دهد. او معتقد است افراد مختلف و نه لزوما بیماران، با داشتن ابزار مناسب که همان روش‌های کاربری ارائه‌شده‌اند تا حدی می‌توانند خود از پس جریان‌های مختلف زندگی‌شان بربیایند. او با بهره‌گیری از روش «تحلیل رفتار متقابل» یا همان رویارویی با سه وجه مختلف یادشده فرد در موقعیت‌های مختلف، با زبانی ساده و روان روش‌هایی کاربردی ارائه می‌دهد.

این کتاب را در یادداشت «معرفی کتاب‌هایی برای زودرنج‌ها» هم معرفی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم این یادداشت را هم بخوانید.

از حال بد به حال خوب

از حال بد به حال خوب

نویسنده: دیوید برنز

مترجم: مهدی قراچه داغی

نشر آسیم

اطلاعات بیشتر و خرید

از حال بد به حال خوب نوشته دکتر دیوید برنز، کتابی در زمینه شناخت‌درمانی است. شناخت‌درمانی یکی از روش‌های روان درمانی است که در سطوح مختلف به حل مشکلات روانی افراد می‌پردازد.

این رویکرد درمانی و اصول و تکنیک‌های آن مبتنی بر روانشناسی شناختی است که اهمیت زیادی برای شناخت‌ها و افکار انسان قائل هستند و نوع این افکار و شناخت‌ها را در سلامت یا عدم سلامت روان سهیم می‌دانند. براین اساس در جریان شناخت‌درمانی، شناخت درمانگر تلاش دارد با شناخت افکار و باورهای فرد به تصحیح آنها بپردازد و فرد را در داشتن شناخت‌های مفیدتر یاری دهد.

دیوید برنز در کتاب از حال بد به حال خوب، درباره روشی انقلابی و درعین‌حال بی‌نیاز از دارو برای درمان افسردگی صحبت کرده است که شناخت‌درمانی نامیده می‌شود. شناخت‌درمانی می‌تواند ما را از تفسیرهای غلط درباره اتفاقات زندگی روزمره و احوالات بد گذرا دور نگاه دارد و به ما شیوه نوینی از نگرش به زندگی، توام با مثبت‌اندیشی و واقع‌گرایی را آموزش دهد.

برنز در این کتاب آموزش‌ها و تمریناتی مرتبط با شناخت‌درمانی به شما ارائه می‌کند تا با کمک آن‌ها بتوانید احساسات خود را مؤثرتر بازگو کرده، افکار و احساسات دیگران را بهتر بشنوید و درک کنید.

شناخت روحیه، احساس خوب: راه غلبه بر افسردگی و رسیدن به عزّت نفس، احساس اطمینان: غلبه بر اضطراب، ترس، و فوبیا، چگونه با ارتباط بهتر روابط بهتر ایجاد کنیم، دارودرمانی و ویژه درمانگرها و بیماران کنجکاو: سرکردن با بیماران دشوار، بخش‌های این کتاب‌اند که شما را پله‌پله با شناخت‌درمانی راه استفاده از آن برای داشتن روحیه و زندگی بهتر، آشنا می‌کنند.

اگر شنیدن کتاب را به خواندنش ترجیح می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب صوتی از حال بد به حال خوب را با صدای اعظم حبیبی دانلود کنید.

اثر مرکب

اثر مرکب

نویسنده: دارن هاردی

مترجم: شاهین بیات

انتشارات نسل نواندیش

اطلاعات بیشتر و خرید

تصمیم‌های کوچک و بزرگی که هرروز می‌گیریم، آینده ما را نشان می‌دهند. همین یک جمله می‌تواند ایده کلی این کتاب را به ما بگوید. در واقع چیزی که از اثر مرکب یاد می‌گیریم این است که دقیقا همان لحظه‌ای که تصمیم می‌گیریم بین یک ویدیو اموزشی و یک کلیپ طنز در اینستاگرام یکی را انتخاب کنیم، همان موقع است داریم آینده خودمان را پی ٰریزی می‌کنیم. دارن هاردی در این کتاب می‌گوید، ممکن است در انتهای روز فرقی با دیگران نکنیم، حتی ممکن است پس از یک هفته، یا یک ماه، یا یک سال هم فرقی نداشته باشیم. اما دقیقا ممکن است بعد از ۵ سال تغییراتی را در زندگی ببینیم که خودمان شگفت زده شویم. فقط کافی است در هر روز تصمیم‌های درستی بگیریم.

با این حساب، اگر دنبال میانبرهای موفقیت هستید، اگر به دنبال درآمدهای میلیونی از طریق راه‌های ساده و زودبازده هستید، این کتاب را نخرید و نخوانید! چرا که در همان چند صفحه اول حسابی مایوس می‌شوید. اما اگر اهل تلاش و ساختن موفقیت برای خودتان از راه درست و واقعی هستید و اگر تصمیم گرفتید دست از رویاپردازی‌های بی‌پایه و اساس بردارید و دل به واقعیت‌های زندگی دهید، «اثر مرکب» برای شما بهترین گزینه است.

اصل گرایی

اصل گرایی

نویسنده: گرگ مک کیون

مترجم: مهدی مصلحی

انتشارات آموخته

اطلاعات بیشتر و خرید

وقتی آخر شب به کارهایی که در طول روز کردیم، دقت می‌کنیم، می‌فهمیم همه روز را می‌توانیم در یک یا دو خط خلاصه کنیم. بد تر اینکه ممکن است بعد از چند سال دقت کنیم و بفهمیم نکته جدیدی یاد نگرفتیم و یا تجربه جدیدی نداشتیم. بخشی از این‌ها به این دلیل است که به هر جلسه‌ای می‌رویم، سر هر قرارا ملاقاتی می‌رویم، هر مسئولیتی را قبول می‌کنیم. برای همین همیشه سرمان شلوغ است و فرصتی برای کار بهینه و معنادار نداریم.

در کتاب اصل‌گرایی این موضوع به گوشزد می‌شود که باید بر اساس هدف و رسالت شخصی سعی کنیم اصلی‌ترین کارهایی که باید انجام بدهیم را پیدا کنیم و با تمرکز فقط همان‌ها را انجام دهیم. اصل‌گرایی به ما کمک می‌کند در مسیر رشد و توسعه فردی قدم بگذاریم و امور بی‌ربطی که فقط وقت ما را پر می‌کنند رها کنیم. این کتاب را علی بندری در پادکست بی‌پلاس معرفی کرده و برای همین طرفداران زیادی این روزها پیدا کرده است.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به موضوعات روانشناسی علاقه دارید، خواندن یادداشت «معرفی کتاب تئوری انتخاب» را از دست ندهید.

۵ زبان عشق

۵ زبان عشق

نویسنده: گری چاپمن

مترجم: محمد یوسفی

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

هنر برقراری ارتباط با دیگران موهبتی است که می‌تواند در هر سطحی از زندگی به ما کمک کند. اما در رابطه عاشقانه، موضوعی به مراتب مهم‌تر می‌شود. در موضوع عشق، ما با کسی سر و کار داریم که مدتی طولانی در کنار ماست، کسی که قرار است منبع آرامش و الهام ما باشد و در عین حال ما هم برای او همین نقش را ایفا می‌کنیم.

برای همین خواندن کتاب ۵ زبان عشق مهم می‌شود. چرا که در آن دکتر گری چاپمن سعی کرده شیوه‌های مختلف عشق‌ورزی و دریافت عشق را در انسان‌ها به ۵ دسته کلی تقسیم کند. البته هر کسی ممکن است ترکیبی از این شیوه‌ها را داشته باشد. با خواندن این کتاب متوجه می‌شویم همانقدر که به رسمیت شناختن خلوت انسان‌ها عاشقانه است، گپ و گفت هم عاشقانه است.

پس اگر عاشق هستید و می‌خواهید عاشق بمانید، این کتاب برای شماست. حتی اگر شکست‌های مختلفی در رابطه‌های عاطفی‌تان داشته‌اید، این کتاب به شما کمک می‌کند. ۵ زبان عشق کتاب معروفی در جهان است و در لیست پرفروش های سایت‌های بسیاری قرار دارد. این کتاب در کنار کتاب هنر عشق ورزیدن اریک فوروم می‌تواند راهنمای مناسبی برای دوران عاشقی باشد.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به موضوع روانشناسی عشق، علاقه دارید، حتما یادداشت «بهترین کتاب های روانشناسی عشق» را هم بخوانید. در این یادداشت کتاب‌هایی درباره عشق از منظر روانشناسی و فلسفه معرفی کردیم.

در باب اعتماد به نفس

در باب اعتماد به نفس

نویسنده: آلن دوباتن

مترجم: محمد کریمی

انتشارات کتاب‌سرای نیک

اطلاعات بیشتر و خرید

در باب اعتماد به نفس اثری کوتاه ولی مهم از آلن دوباتن مبتکر و پایه‌گذار مدرسه زندگی است. آلن دوباتن در این کتاب فراتر از کتاب‌های موفقیت و خودیاری معمولی رفته و به جای ارائه راهکارهای خوش‌بینانه سعی کرده ماهیت و چیستی اعتماد به نفس را توضیح دهد. در کنار آن سعی کرده توضیح دهد چرا ما گاهی احساس کمبود اعتماد به نفس می‌کنیم و اساسا وجود احساس اعتماد به نفس به ما چه کمک‌هایی می‌کند. هدفش از نوشتن این کتاب این است که فرد دوباره به درون خودش برگردد و خودکاوی کند و خودش راه حل منحصر به فرد خودش را پیدا کند.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال کتابی در زمینه اعتماد به نفس هستید، یادداشت «کتاب برای افزایش اعتماد به نفس» را هم بخوانید.

چگونه در این دنیای مزخرف، انسان بمانیم

چگونه در این دنیای مزخرف، انسان بمانیم

نویسنده: تیم دزموند

مترجم: الهه علوی

کتاب کوله پشتی

اطلاعات بیشتر و خرید

وقتی اسم مراقبه به زبان می‌آید، تصویری که در ذهن شما شکل می‌گیرد چیست؟ فردی که روی یک متکی نشسته، چشمانش را بسته، کف دستانش را روی هم گذاشته و آن‌ها را جلوی صورتش قرار داده؟ راستش مراقبه فقط همین نیست. در واقع اگر هنوز از درون با رنج‌هایمان مواجه نشده باشیم و آن‌ها را حل نکرده باشیم، حتی اگر عمیق‌ترین نفس‌ها را بکشیم، باز هم به آرامش نمی‌رسیم.

در کتاب چگونه در این دنیای مزخرف انسان بمانیم تیم دزموند به ما راهکارهایی ارائه می‌کند که احساس زنده بودن بکنیم و در لحظه زندگی کنیم. رنج‌ها را در آغوش بکشیم و آن‌ها را به عنوان بخشی از زندگیمان بپذیریم.

پیشنهاد می‌کنیم کتاب معجزه شکرگزاری را هم بخوانیم.

کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم

کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم

نویسنده: تینا سیلیگ

مترجم: مینا صفری

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

کاش وقتی بیست ساله بودم می‌دانستم یا دوره‌ای فشرده برای پیدا کردن جای خود در دنیا بر اساس داستان‌هایی از موفقیت و شکست نوشته شده است. داستان‌هایی که نویسنده در کلاس‌های درس خود به عنوان استاد دانشگاه و پیش از آن به عنوان پژوهشگر، کارآفرین و مشاور مدیریتی تجربه کرده است و داستان‌هایی که کارآفرینان، مربیان، مدیران و…. برای او تعریف کرده‌اند

فصل‌های این کتاب طوری طراحی شده‌اند که شما را به چالش بکشند تا خودتان و دنیا را با نگاهی تازه ببینید. ایده‌های سرراست هستند؛ اما لزوماً شهودی نیستند. آنها مناسب کسانی هستند که در محیط‌های پویا کار می‌کنند؛ جاهایی که موقعیت‌ها به‌سرعت تغییر می‌کند و کسانی را که درگیرند، ملزم می‌کند که بدانند چگونه فرصت‌ها را شناسایی کنند، اولویت‌ها را بسنجند و از شکست درس بگیرند. به‌علاوه، این مفاهیم برای هرکسی که بخواهد بیش‌ترین عصارهٔ زندگی را بیرون بکشد، ارزشمند است.

اشتباهات یک زن؛ جلد اول

اشتباهات یک زن؛ جلد اول

نویسنده: نجمه سالاری

انتشارات مجید

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب اشتباهات یک زن درباره‌ی همه اشتباهاتی است که زنان در رابطه با مردان انجام می‌دهند. نویسنده این کتاب برای نوشتن این اثر از همه تجربه‌های شخصی خودش استفاده کرده. مواردی مانند نقض حریم خصوصی زن توسط مرد و تغییر دادن مردها توسط زنان در این کتاب بررسی شده است. با خواندن این کتاب متوجه می‌شویم که چرا گاهی رابطه زنان و مردان به خوبی پیش نمی‌رود و ریشه خیلی از دعواها و مشکلات چیست. ممکن است هنگام خواندن این کتاب یاد خاطره‌های دردناک خود در رابطه با مردان بیفتید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

مادر خوب و مادر بد

مادر خوب و مادر بد

نویسنده: نهاله مشتاق

انتشارات مهرسا

اطلاعات بیشتر و خرید

پرورش یک انسان دیگر کار آسانی نیست. بخشی از مهارت‌ها را افراد به‌صورت غریزی دارند و در تربیت کودک خود از آن بهره می‌گیرند، برخی دیگر را اما باید آموخت. درون ما سرشار از احساسات مختلف است. برخی را می‌شناسیم، به وجودشان آگاهیم و در مقابله و یا در همراهی با آنها می‌دانیم باید چگونه باشیم و چه رفتاری از خود بروز دهیم. برخی دیگر را اما نه. برایمان احساساتی غریبه‌اند که در مواجهه با آنها نمی‌دانیم باید چه کنیم؟ دست و پایمان بسته می‌شود و در تنگنا می‌افتیم. راه اما بسته نیست. می‌توان آموخت. می‌توان از دانش و علم روان‌شناسی مدد گرفت و به ابزار مناسب تجهیز شد. کتاب «مادر خوب، مادر بد» در تلاش است تا به احساسات متناقض میان مادر و فرزند بپردازد. به همان احساساتی که مادرها را بر سر دوراهی قرار می‌دهد و گاه وجودشان را سرشار از عذاب وجدان می‌کند. چه مادر باشیم و چه بی‌آنکه مادر باشیم پرورش کودکی بر عهده‌مان باشد، خواندن این کتاب کمک شایانی برای آگاه شدن به این احساسات مختلف و مدیریت و کنترل آنهاست. این کتاب روانشناسی پرفروش یکی از بهترین گزینه‌ها برای خواندن هستند.

در یادداشت «چگونه بهترین کتاب روانشناسی را انتخاب کنیم؟» درباره‌ی این کتاب صحبت کردیم. پیشنهاد می‌کنیم این یادداشت را هم بخوانید.

والدین سمی

والدین سمی

نویسنده: سوزان فوروارد

مترجم: شیرین یزدانی

انتشارات ارمغان گیلار

اطلاعات بیشتر و خرید

بسیاری از افراد که رفتار های اجتماعی نادرست دارند دلیلش رفتار والدینشان است. این کتاب این شرایط را شرح می‌دهد و کمک می‌کند تا آدم‌ها دید بهتری نسبت به رفتارهای اجتماعی و شخصی خودشان و اطرافیانشان داشته باشند.

کتاب والدین سمی نوشته شده است تا حرف دل بیشتر آدم‌ها را بزند. این کتاب از آسیب‌هایی صحبت می‌کند که بسیاری از انسان‌ها هرگز به خودشان اجازه نمی‌دهند حتی درباره آن فکر کنند. ترس، احترام، اعتماد و باور خالصانه به والدین از مجموعه عواملی هستند که باعث می‌شوند ما به آسیب‌های احتمالی ناشی از تربیت نادرست خود توجه نکنیم. سوزان فوروارد در این کتاب چنین مسائلی را با خواننده مطرح می‌کند. او به مخاطب کمک می‌کند ریشه برخی از آسیب‌های روانی اش را پیدا کند و بعد از شناخت آنها، راهی برای رد شدن از این آسیب‌ها پیدا کند.

بخشی از کتاب صوتی والدین سمی را بشنوید.

والدین سمی سوزان فوروارد

گوینده: سپیده مالمیر
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

چگونه یک فرد را مثل یک کتاب بخوانیم؟

چگونه یک فرد را مثل یک کتاب بخوانیم؟

نویسنده: هنری اچ. کاسرو

مترجم: کامران ملک‌پور

انتشارات پلک

اطلاعات بیشتر و خرید

از «زبان بدن» چه می‌دانیم؟ هیچ حواسمان هست که هنگام صحبت، کار، مراوده‌های ساده‌ی دوستانه، تعاملات اجتماعی مختلف، تجارت و… به‌جز زبانمان با دیگر اعضای بدنمان نیز در حال فرستادن اطلاعات مختلف به فرد مقابلمان هستیم؟ همین موضوع ساده می‌تواند دست‌مایه کتابی مفید باشد. «جرالد آی. نیرنبرگ» و «هنری اچ. کاسرو» نویسندگان کتاب «چگونه یک فرد را مثل یک کتاب بخوانیم» در این اثر به همین موضوع پرداخته‌اند. اهمیت خواندن این کتاب و در کل داشتن اطلاعاتی از این دست آنجا مشخص می‌شود که نه‌تنها بر حرکات و سکنات خود به‌خوبی آگاه می‌شویم که در تمامی رودررویی‌های روزانه، چه شخصی و چه غیر از آن، می‌توانیم با آگاهی از این ویژگی‌ها و داشتن اطلاعاتی که فرد ناخودآگاه به ما داده است؛ طرف مقابل خود را بهتر درک کنیم، از صحت‌وسقم حرف‌هایش مطمئن شویم و یا حتی بی‌آنکه به زبان بیاورد بتوانیم در برخی مواقع پشتیبان خوبی برای او باشیم. داشتن این اطلاعات به‌قدری شیرین و لذت‌بخش است که بی‌شک در ادامه به سراغ منابع دیگری که در این زمینه نوشته‌شده‌اند و یا فیلم‌هایی که با این موضوع ساخته‌شده‌اند، خواهید رفت.

از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن

از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن

نویسنده: استیون سی هیز

مترجم: مهدی اسکندری

نشر دانژه

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن» دربارهٔ حرکت از رنج به‌سوی درآغوش‌کشیدن زندگی است، به‌جای اینکه صبر کنید تا در نبرد با افکار و احساسات درونی‌تان پیروز شوید و آن‌گاه زندگی‌کردن را شروع کنید. موضوع این کتاب زیستن در زمان حال و زندگی‌کردن همراه با گذشتهٔ خود و در کنار خاطرات، ترس‌ها و غم‌ها (و نه زندگی‌کردن در گذشته و یا در خاطرات) است.

مؤلف اصلی کتاب پرفسور استیون هیز، بنیان‌گذار رویکرد موسوم به «پذیرش و تعهد» یا «اکت» است. او در این کتاب، همانند تعاملات شخصی‌اش، بسیار فروتنانه و با استفاده از زبان تمثیل تلاش کرده است مفاهیم دشوار روان‌شناختی را به زبانی قابل فهمِ همگان بیان کند. این کتاب یک اثر نظری یا علمی صِرف، برای تبیین پایه‌های پژوهشیِ رویکرد پذیرش و تعهد نیست، بلکه بیشتر یک اثر کاربردی برای کمک به خواننده و کاهش رنج اوست.

خو‌ش بینی آموخته شده

خو‌ش بینی آموخته شده

نویسنده: مارتین سلیگمن

مترجم: الهام افراز

بهار سبز

اطلاعات بیشتر و خرید

در مواجهه با اتفاقات مختلف زندگی خود چه می‌کنیم؟ وقتی به نقطه‌ای می‌رسیم که انگار ته خط است، وقتی به بن‌بستی می‌رسیم که دیگر زورمان به آن نمی‌رسد، راهکار چیست؟ بالاخره باید راهی پیدا کرد و از آن موضع رها شد. یک‌راه بهره بردن از سخنرانی‌ها و یا خواندن کتاب‌هایی است که آنها را به‌اصطلاح «انگیزشی» می‌نامند. گزینه بدی نیست اما همیشه جوابگو نیست چراکه گاه توان گرفتاری ما بیشتر از میزان آن انرژی برانگیخته‌شده است! راه دیگر این است که از پیش خود را برای چنین وضعیتی آماده کرده باشیم. بایستی به دانش و علم مربوط به آن مسلح بوده و در زمان مناسب از آن بهره جوییم. توانایی انسان در تغییر نحوه تفکرش امری ثابت‌شده است. بهره‌گیری از این توان امکان تغییر در نگرش و مواجهه درست و مناسب با اتفاق‌های پیش رو را مهیا می‌سازد. «مارتین سلیگمن» در کتاب روانشناسی پرفروش «خوش‌بینی آموخته‌شده» تلاش کرده تا چنین مهارتی را به ما بیاموزاند. او این اثر را بر پایه تحقیقات بی‌شماری که در طول سال‌ها داشته نگاشته است و همین امر موثق بودن داده‌ها و موثر بودن این روش در مواقع خاص را تایید می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «چگونه شاد باشیم؟» را هم بخوانید. در این یادداشت سعی کردیم کتاب‌هایی را که به شادتر شدن شما کمک می‌کنند، معرفی کنیم.

چهار اثر

کتاب صوتی چهار اثر کتابی است که می‌تواند راهی برای نگاه عاشقانه به جهان دراختیار شما قرار دهد. چهار کتاب فلورانس اسکاول شین عبارتند از: بازی زندگی و راه این بازی، کلام تو عصای معجزه‌گر توست!، در مخفی توفیق و نفوذ کلام.

زبان اسکاول شین ساده، صمیمی، بی‌تکلف و طنز است؛ او با مخاطب به راحتی ارتباط برقرار می‌کند و کمک می‌کند بتواند بهتر جهان اطرافش را درک کند. او در این کتاب یاد می‌دهد اگر ما به دنیا بدی و نفرت بدهیم محال است نیکی و عشق دریافت کنیم و یا به عکس اگر عشق بدهیم، محال است حاصلی جز آن نصیبمان شود. همچنین در مقابل دروغ، تقّلب و دیگر خصایل اخلاقی به همان شکل و همان اندازه قسمت‌مان می‌شود.

بخشی از کتاب صوتی چهار اثر از فلورانس اسکاول شین را بشنوید.

چهار اثر از فلورانس اسکاول شین فلورانس اسکاول شین

گوینده: عاطفه رضوی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

واقعیت؛ ده دلیل برای اینکه درباره جهان اشتباه فکر می‌کنیم

واقعیت؛ ده دلیل برای اینکه درباره جهان اشتباه فکر می‌کنیم

نویسنده: هنس روسلینگ

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

در مورد جهان چه تصوری داریم؟ درباره آن چه فکر می‌کنیم؟ آیا دانش ما پاسخگوی نیازمان به دانستن در مورد جهان پیرامون هست؟ این کتاب با نام اصلی «واقعیت»، از پرفروش های فهرست نیویورک‌تایمز و آمازون بوده است. «هانس رزلینگ»، «اولا رزلینگ» و «آنا رزلینگ رونلاند» در این کتاب از جهان ما به‌گونه‌ای سخن گفته‌اند که بهتر از چیزی است که ما تصور می‌کنیم. آنها ۱۰ دلیل برای اثبات این حرف خویش ارائه کرده‌اند. علم پیشرفت کرده، بیماری‌های بسیاری درمان شده‌اند و… درحقیقت و بر مبنای دلایل ارائه‌شده جهان در روند گذار خود تا به امروز جایی به‌مراتب بهتر برای زندگانی نوع بشر شده است؛ بسیار بهتر از چیزی که در مخیله ما می‌گنجد و یا در تصورمان می‌آید. شاید این کتاب را نتوان به راحتی در فهرست روانشناسی قرار داد، اما به هر حال ما را با لایه‌های پنهانی از تصور و باورهایمان روبرو می‌کند.

برای دانلود بهترین کتاب‌های روانشناسی چه مراحلی باید انجام دهیم؟

برای دانلود بهترین کتاب‌های روانشناسی کافی است وارد سایت طاقچه شوید و نام کتاب مورد نظر را در قسمت جستجو بنویسید و وارد صفحه معرفی کتاب شوید. همچنین کتاب‌های معرفی شده در این یادداشت را می‌توانید از طریق انتخاب گزینه «دانلود کتاب» در سایت طاقچه پیدا کنید. پس ازخرید کتاب در قسمت کتاب‌های من قرار می‌گیرد و شما می‌توانید فونت آن را تغییر دهید و یا بزرگ و کوچک کنید. همچنین می‌توانید جملات برگزیده آن را در شبکه‌های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید.

تفاوت کتاب‌های روانشناسی و کتاب‌های موفقیت در چیست؟

کتاب‌های روانشناسی به کتاب‌هایی گفته می‌شوند که بر اساس قوانین و قاعده‌های علم روانشناسی نوشته شده‌اند. معمولا مخاطب این‌گونه کتاب‌ها متخصصین حوزه روانشناسی هستند. کتاب‌های موفقیت کتاب‌هایی هستند که بر اساس تجربیات افراد مختلف با هدف افزایش بهره‌وری افراد نوشته می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با تفاوت‌های این دو دسته کتاب یادداشت «چگونه بهترین کتاب روانشناسی مناسب خودمان را پیدا کنیم؟» را بخوانید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

751,672 بازدید
برچسب ها

Avatar

بنوشه فرهت


اشتراک گذاری یادداشت
4 16 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
19 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه