دانلود و خرید کتاب پرتره‌ نیکلای واسیلیویچ گوگول
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب پرتره‌

کتاب پرتره‌ مجموعه داستانی به قلم نیکلای واسیلیویچ گوگول و ترجمۀ پرویز همتیان بروجنی است که سعی دارد جلوه ای از انسان معاصر ایرانی و شرایط و عوامل گوناگون اجتماعی، تاریخی و فلسفی تاثیرگذار بر زندگی  را انعکاس دهد.

درباره کتاب پرتره‌

این مجموعه با روایت زندگی مهرداد ناصری (به عنوان نماینده ای از قشر فرهیخته جامعه) و جنبه‌های مختلف شخصیتی و رفتاری او کم‌کم برای ما نمایان می‌شود آغاز می‌شود. این کتاب از زاویه دید خاصی استفاده می‌کند و آن اول شخص جمع است. تلاش نویسنده بر این است که هر کدام از داستان‌های مجموعه تکمیل کننده بخشی از داستان نهایی که در نگاه کامل بازتاب دهنده جامعه معاصر ایرانی است باشند. این کتاب روایت‌های جذابی است از زندگی انسان گمشده ایرانی در بین سنت و مدرنیته.

خواندن کتاب پرتره‌ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب پرتره‌

مادر هرگز آنجا نرفته بود و حالا وقتش رسیده بود که من به آن محیط ممنوع، به آن سر نگفتنی و مشکوک راه پیدا کنم و این انگار موهبتی بود به پاس پلک‌نزدن‌های شبانه‌ام و نفس‌های کشدار خواب‌زده و گرمایی که از تراکم خون، در شقیقه‌هایم می‌پیچید. بعدها خیلی چیزها را فهمیدم. بعدها... خیلی به آن روزها فکر کردم... بارها و بارها آن صحنه‌ها در ذهنم تکرار شدند: وقتی پشت لبم تازه سبز شده بود. وقتی خط ریش چکمه‌ای می‌گذاشتم، آدامس می‌جویدم و رمان می‌خواندم. وقتی دانشکده را شروع کردم. وقتی پدرم مرد و زنم زیپ کاور کت و شلوار مهمانی‌ام را کشید و گره کراوات مشکی‌ام را زیر چانه‌ام سفت کرد. وقتی بارها و بارها در ازدحام کلاس‌ها، با ماژیک وایت‌برد روی میز استاد کوبیدم و توجه دانشجوها را جلب کردم. وقتی طرح صورت مادر را زیر ملافه سفید بیمارستان دیدم.


نظرات کاربران

امیر شیرازی
۱۴۰۰/۰۷/۲۶

فوق العاده و بی نظیر جذاب و اثری با مفاهیم ژرف انسانی و شیطانی حتما مطالعه کنید و در موردش فکر کنید عالی

Fatima Golzar
۱۴۰۰/۰۹/۲۹

این اولین کتابی بود که از گوگول خوندم و واقعا لذت بردم. شخصیت پردازی ها خوب و توصیف فضا و مکان بسیار عالی صورت گرفته بود، به طوری که کاملا برای خواننده قابل تجسم بود. بعد از خوندن این کتاب

- بیشتر
nepeta
۱۴۰۰/۰۱/۰۴

داستان فوق العاده تازه و جذاب و غیرقابل حدس زدن بود ... جز بهترین داستان های با مایه تخیلیه که تا به حال خوندم و البته به نظرم بهترین داستان گوگول هست

امیررضا
۱۴۰۲/۰۱/۱۰

داستان در دو بخش که هر کدوم کامل کننده دیگری هستند روایت میشه. موضوع اصلی ((نقاشی)) گوگول با استفاده از یک تابلو هنری و زندگی دو نقاش تو حدود ۸۰ صفحه به موضوعاتی مثل ایمان، تجمل و مادی گرایی، سنت ها و

- بیشتر
hadiizadi
۱۴۰۱/۰۱/۱۷

اینکه محور اصلی داستان از میانه به بعد، عوض شد را دوست داشتم ولی منتظر پایان بهتری بودم

AS4438
۱۳۹۹/۰۶/۱۵

ارزش ۲ بار خواندن را داشت.

کامبیز
۱۳۹۹/۰۳/۲۸

در نمونه کتاب نام نویسنده نیکلای گوگول نوشته شده و داستان کاملا روسیه و با توضیحات مغایره رسیدگی کنید لطفا.

seyede
۱۴۰۲/۱۱/۲۶

خیلی جذاب بود. تمام توصیفات داستان رو به وضوح حس می کردی. میتونم بگم حقیقتا منم از چشم‌های پیرمرد ترسیدم 😅

م.موحدیان
۱۴۰۲/۰۹/۱۲

اثر خیلی خوبی بود. قدرت هنر واقعا شگفت انگیزه و می‌تونه همه چیز رو دگرگون کنه

AMIR EXIR
۱۴۰۱/۰۶/۰۷

اولین تجربه ام از گوگول بود، و جذاب

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
شهرت و اعتبار برای کسی که به ناحق بدان دست یافته است، آرامش روحی به همراه ندارد. تنها در انسانی که ارزش آن را داشته باشد، بارقه‌های همیشگی برانگیختگی و هیجان را ایجاد می‌کند.
Fatima Golzar
چگونه انسانی می‌تواند درست در همان لحظه‌ای که به بهترین دستاوردهای هنری خود نائل شده است به یکباره آن‌ها را نابود سازد.
mahsa
به نظر من رنج کشیدن از سخت‌ترین شکنجه‌ها بهتر از آن است که انسان دیگری را حتی اندکی مورد آزار قرار دهد.
mahsa
کسی که استعداد خاصی را داراست باید از خلوص نیت و پاکدامنی برخوردار باشد. برای انسانی که با جامه‌ای پاکیزه از منزل خارج می‌شود، تنها پاشیده شدن لکه‌ای گل از کالسکه‌ای در حال عبور کافی است که همه را به گرد وی جمع گرداند. مردم او را به یکدیگر نشان می‌دهند و دربارهٔ ظاهر کثیف وی به بحث می‌پردازند. اما همین اشخاص به توده‌ای از لکه‌های کثیف بر روی جامهٔ عادی و روزمرهٔ رهگذران دیگر به هیچ‌وجه توجهی نمی‌کنند. زیرا لکه‌ها بر روی جامه‌ای معمولی هیچ جلوه‌ای ندارند.
Fatima Golzar
می‌بایستی به شعرا و هنرمندان احترام بگذاریم زیرا آنان قادر هستند به جای تحریک و سعایت، روح انسان‌ها را به آرامش و آسایشی واقعی رهنمون سازند.
mahsa
برای انسان نشانه‌ای از روح خدایی و بهشت آسمانی است و تنها به همین خاطر است که موجب ترقی و تعالی هر پدیده می‌گردد.
Standing MAN
شهرت و اعتبار برای کسی که به ناحق بدان دست یافته است، آرامش روحی به همراه ندارد.
Standing MAN
به نظر من رنج کشیدن از سخت‌ترین شکنجه‌ها بهتر از آن است که انسان دیگری را حتی اندکی مورد آزار قرار دهد. بسیاری از اعمال ناروا را از جانب دیگران می‌توان بخشود، اما در مورد خود شخص چنین عملی جایز نیست. کسی که استعداد خاصی را داراست باید از خلوص نیت و پاکدامنی برخوردار باشد. برای انسانی که با جامه‌ای پاکیزه از منزل خارج می‌شود، تنها پاشیده شدن لکه‌ای گل از کالسکه‌ای در حال عبور کافی است که همه را به گرد وی جمع گرداند. مردم او را به یکدیگر نشان می‌دهند و دربارهٔ ظاهر کثیف وی به بحث می‌پردازند. اما همین اشخاص به توده‌ای از لکه‌های کثیف بر روی جامهٔ عادی و روزمرهٔ رهگذران دیگر به هیچ‌وجه توجهی نمی‌کنند. زیرا لکه‌ها بر روی جامه‌ای معمولی هیچ جلوه‌ای ندارند.
ایوان کارامازوف
بسیاری از اعمال ناروا را از جانب دیگران می‌توان بخشود، اما در مورد خود شخص چنین عملی جایز نیست.
mahsa

حجم

۸۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۸۵ صفحه

حجم

۸۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۸۵ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان