دانلود و خرید کتاب آه استانبول رضا فرخ‌حال
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آه استانبول اثر رضا فرخ‌حال

کتاب آه استانبول

نویسنده:رضا فرخ‌حال
انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۳.۷از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آه استانبول

کتاب آه استانبول نوشته رضا فرخ‌فال است که شامل ۱۳ داستان کوتاه است. فرخ‌فال در هر داستان با لحنی جاری و صمیمی داستان را پیش می‌برد به گونه‌ای که نویسنده احساس نمی‌کند از فضای داستان جدا است و نویسنده را نزدیک و صمیمی به خود حس می‌کند. فرخ‌فال نوشتن را از جنگ اصفهان شروع کرد و او از نویسندگان موفق آن نسل است.

کتاب آه استانبول روایت زندگی آدم‌هایی است که در دنیای امروز رها شده‌اند و هرکدام سعی می‌کنند زندگی خود را به دوش بکشند. داستان‌ها در بعضی بخش‌ها به لحن سیاه و خونسرد هدایت در بوف  کور نزدیک می‌شود. خواننده می‌تواند با این داستان‌ها همراه شود و از خواندن آن ها لذت ببرد.

خواندن کتاب آه استانبول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی معاصر پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب آه استانبول

حجارانی را از دارالخلافه آورده بود تا نقش و فرمان‌هایش را بر دیوارهای سنگی نقر کنند. فرمان داد نقش مردان بال‌دار را از روی ستون‌ها پاک کنند، گلهٔ قوچ‌ها و پریانی که نیمی انسان و نیمی عقاب موکل دهلیزها بودند. آن صداهای شگفت را از بالای تپه می‌شنیدیم، حتا شب‌ها و در خواب‌های‌مان؛ همهمهٔ خروارها شن و خاک را که به درون حفره‌ای فرو می‌ریخت. صدای غلتیدن سنگی را در دل زمین، و فورفور باد را در سوراخ جمجمه‌ها و قفسه‌های سینه که از خاک بیرون آورده و بر سنگ‌فرش جلوخان تلمبار کرده بودند. خواسته بود تا حجاران نقشی از او را بر سنگ نقر کنند، نشسته درحالی‌که دستی بر قبضهٔ شمشیر داشت و در دستی دیگر شاخهٔ گلی پنج‌پر؛ یا در شکارگاهی در پی آهوانی که از کنار چشمه‌های آب می‌گریختند، آن‌چنان که او خود روزگاری با میرآخور زنگی، همبازی کودکی‌اش، در کوهپایه‌های پُرکبک و مرغزارهای چراگاه غزالان اسب تاخته بود. در کنارهٔ ماندابی، گوری چالاک آنان را تا سینه در گل‌ولای به دنبال خود کشانیده بود، یا در آن بیابان‌ها که راه به جایی نمی‌بردند و زنگی وفادار نسیمی از حیات را، نزدیک‌ترین زمزمهٔ آب و سایهٔ عطرناک واحه‌هایی را در هواهای هول با منخرین گشوده‌اش بو می‌کشید.

نظرات کاربران

مانا
۱۴۰۰/۰۹/۰۳

کتاب قشنگیه! نثر داستان های قشنگ و پر کشش فرخفال دیر پیدا کردم اما خوشحالم کتاب هایش را در طاقچه دارم.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۲۴۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان