دانلود و خرید کتاب ویلسون کله پوک مارک تواین ترجمه امیرحسین وزیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ویلسون کله پوک اثر مارک تواین

کتاب ویلسون کله پوک

نویسنده:مارک تواین
انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۳.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ویلسون کله پوک

ویلسون کله‌پوک و دوقلوهای شگفت‌انگیز یکی از آثار داستانی مارک تواین، نویسنده و طنزپرداز  شهیر آمریکایی است. مارک تواین بیشتر داستان‌های فکاهی و اجتماعی می‌نوشت و زشتی‌ها، بی‌عدالتی ها و ناهنجاری ها را با زبان طنز و داستان‌های عبرت‌آموز منتقل می‌کرد. 

 درباره کتاب ویلسون کله‌پوک و دوقلوهای شگفت‌انگیز

 این اثر دو داستان از پدر ادبیات آمریکا دارد. ویلسون کله پوک که یک داستان اخلاقی برخاسته از  دوران تاریک سال‌های آخر فعالیت مارک تواین و در واقع بهترین محصول آن دوران است درباره یک شهروند جدید به اسم دیوید ویلسون است که وارد شهر دور افتاده داستان، یعنی داوسونز لندینگ می‌شود تا بختش رابرای شروع کار بیازماید اما گفته نابجایی او را انگشت‌نمای شهر می‌کند و دوقلوهای شگفت‌انگیز که داستانی درباره دوقلوهای به‌هم چسبیده‌‌ای است که اختلاف سلیقه‌ها و علایقشان مشکل‌ساز شده است.

این آثار مارک تواین هم تلفیقی از کمدی و تراژدی هستند. آثاری که یک جدال عمیق و کشمکش اخلاقی در آنها گاهی خود را به شکلی طنز و گاهی به شکلی غم‌انگیز می‌نمایاند. 

خوانن کتاب ویلسون کله‌پوک و دوقلوهای شگفت‌انگیز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 دوست‌داران ادبیات داستانی به ویزه آثار طنز و انتقادی.

 درباره مارک تواین

ساموئل لنگهورن کلمنز، که او را بیشتر با نام هنری مارک تواین می‌شناسیم، نویسنده‌ی آمریکایی است. ویلیام فاکنر او را پدر ادبیات آمریکا می‌داند. مارک تواین در ۳۰ نوامبر ۱۸۳۵ در فلوریدا متولد شده و در ۲۱ آپریل ۱۹۱۰ از دنیا رفت. او آثار بسیاری را نوشته است که همه به زبان‌های مختلف دنیا از جمله فارسی هم ترجمه شده‌اند و مهم‌ترین آن‌ها، شاهزاده و گدا، ماجراهای تام سایر، جزیره‌ی گنج و ماجرای هاکلبری فین است.

 بخشی از کتاب ویلسون کله‌پوک و دوقلوهای شگفت‌انگیز

 از ویلسون کله‌پوک

محل روایت این داستان شهر کوچک داوسونز لَندینگ، در کرانهٔ می‌سی‌سی‌پی از جانب میسوری، و به فاصلهٔ نصف روز مسافرت با کشتی بخار پایین‌تر از سنت‌لوییس است.

در ۱۸۳۰ آن‌جا مجموعه‌ای دنج از خانه‌های یک‌طبقه و دوطبقه بود که نمای سفیدشان با رُزها و نیلوفرهای رونده و پیچ امین‌الدوله پوشیده و تقریباً به طور کامل از دید پنهان شده بود. هر یک از این خانه‌های زیبا باغچه‌ای در جلوِ خود داشت که با پرچین سفید محصور شده بود و پُر بود از درختان ختمی، گل‌های همیشه‌بهار، گل حنا، گل تاج‌خروس، و دیگر گل‌های ازمُدافتاده؛ درحالی‌که در تاقچهٔ لبهٔ پنجرهٔ خانه‌ها جعبه‌هایی چوبی قرار داشت که پُر بود از گل ناز و گلدان‌های سفالی که در آن‌ها نوعی شمعدانی کاشته بودند که گسترهٔ گل‌های قرمزش همچون زبانه‌های آتش روی خانهٔ پوشیده‌ازگل‌های رُز صورتی به چشم می‌آمد. اگر در جلوِ در خانه و در کنار گلدان‌ها و جعبه‌ها جایی برای گربه بود، گربه حتماً خودش را آن‌جا جا می‌کرد ــ در هوای آفتابی، با بدنی کاملاً کش‌داده، سرخوش و در خواب ناز، با شکم پشمالویش به سمت آفتاب و با پنجه‌ای که روی پوزه‌اش خم شده بود. آن وقت بود که خانه کامل می‌شد و بدین وسیله آرامش و خرسندی‌اش را، بی‌هیچ خللی، به عالم‌وآدم اعلام می‌کرد. خانهٔ بدون گربه ــ آن هم گربه‌ای چاق‌وچله و ملوس و خیلی مورداحترام ــ شاید خانه‌ای کامل باشد، اما چگونه می‌تواند اسم‌ورسمی در کند؟

 

معرفی نویسنده
عکس مارک تواین
مارک تواین
آمریکایی | تولد ۱۸۳۵ - درگذشت ۱۹۱۰

ساموئل لنگهورن کلمنس یا در واقع همان مارک تواین معروف، یکی از مشهورترین نویسندگان اخلاق‌گرای آمریکایی است. داستان‌ها و رمان‌های او به دلیل داشتن جزئیات جذاب، طنز گیرا و شخصیت‌های به‌یادماندنی، در سراسر جهان فراگیر شده‌اند. آثار تواین طی سال‌ها تبدیل به برخی از تاثیرگذارترین آثار تاریخ ادبیات کلاسیک آمریکا شده‌اند.

نظرات کاربران

رها محتشم
۱۳۹۹/۰۴/۰۸

جذابه و پر از نکات فلسفی مهم، البته مارک تواین خودش درباره این کتاب شکسته نفسی کرده

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵)
هنگامی که عصبانی هستید تا چهار بشمرید؛ هنگامی که خیلی عصبانی هستید فحش بدهید.
نسیم رحیمی
کسی که بودنش روی زمین بی‌فایده است، باید برود زیر زمین تا الهام‌بخش کلم‌ها شود.
نسیم رحیمی
اغلب این‌طور است که کسی که نمی‌تواند دروغ بگوید فکر می‌کند می‌تواند بهترین قضاوت را در مورد دروغ بکند.
نسیم رحیمی
بیایید سعی کنیم طوری زندگی کنیم که هنگام مرگ‌مان حتا قبرکن هم غمگین باشد.
نسیم رحیمی
اگر سگی را که دارد از گرسنگی می‌میرد نجات دهید و به او برسید، هرگز شما را گاز نخواهد گرفت. این اصلی‌ترین تفاوت سگ و انسان است.
نسیم رحیمی
آگاه باش که نادان می‌گوید «همهٔ تخم‌مرغ‌هایت را در یک سبد نگذار» منظورش این است که پول و توجهت را یک جا جمع نکن، اما خردمند می‌گوید «همهٔ تخم‌مرغ‌هایت را در یک سبد بگذار و از آن سبد محافظت کن!»
نسیم رحیمی
هیچ‌چیز به اندازهٔ عادات دیگران نیاز به تغییر ندارد.
نسیم رحیمی
هنگامی که ابرهای بداقبالی سراغ آدم بیایند، نم‌نم بر او نمی‌بارند، بلکه چون رگبار می‌بارند
نسیم رحیمی
شجاعت یعنی مقاومت در برابر ترس و مهار آن، نه نبود ترس. اگر بگوییم فلانی شجاع است، تعریفش را نکرده‌ایم، مگر این‌که تا حدودی ترسو باشد؛
نسیم رحیمی
هیچ شخصیتی، هر چه‌قدر هم خوب و پسندیده، وجود ندارد که نتوان آن را با تمسخر، هر چند ضعیف و بی‌مزه، نابود کرد
نسیم رحیمی

حجم

۲۴۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

حجم

۲۴۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان