دانلود و خرید کتاب پدرکشی املی نوتومب ترجمه بنفشه فریس‌آبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پدرکشی اثر املی نوتومب

کتاب پدرکشی

نویسنده:املی نوتومب
انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۳.۶از ۶۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پدرکشی

«پدرکشی» داستانی از اَملی نوتومب، نویسنده رمان معروف «بهداشت قاتل» است. او پس از انتشار «بهداشت قاتل» نویسنده‌ای منحصربه فرد دانسته شد و در فروش کتاب‌هایش و کسب جوایز ادبی موفقیت چشم‌گیری به‌دست آورد. نوتومب در ۱۹۹۹ به خاطر رمان «بهت و لرزه» جایزهٔ بزرگ فرهنگستان فرانسه را دریافت کرد و سال ۲۰۰۸ جایزهٔ بزرگ ژیونو به مجموعهٔ آثارش اهدا شد. شرایط انسانی، نویسندگی و زندگی، محور اصلی رمان‌های نوتومب هستند.

جو پسری کوچک است که با مادری بدنام زندگی می‌کند. او پدرش را ندیده و نمی‌شناسد و با مادرش رابطه خوبی ندارد اما برای خودش یک سرگرمی جالب دارد؛ شعبده‌بازی و تردستی. مادر با مردهای زیادی رابطه دارد اما یک روز در شش سالگی جو، مردی هم‌نام او به خانه‌شان می‌آید که ماندگار می‌شود. همچنان که جو بزرگتر می‌شود، روابط میان او و مرد رو به تیرگی می‌گذارد و یک روز در حالی که جو تازه پا به دوران نوجوانی گذاشته، مادرش از او می‌خواهد که خانه را ترک کند. این مسئله زندگی جو را که حالا روزبه روز در تردستی مهارت پیدا می‌کند تحت تاثیر قرار می‌دهد. او شب‌ها در کافه‌ها و بارها و هتل‌ها نمایش اجرا می‌کند تا این که با شعبده‌بازی ماهر به نام نورمان آشنا و هم‌خانه می‌شود که با دوست دختر بیست و پنج ساله‌اش، کریستینا زندگی می‌کند. این آشنایی نقطه عطف زندگی جو نوجوان است که پای او را به عشقی ممنوع نیز می‌کشاند:

«احساسی را که جو مدت‌ها در خود حفظ کرده و خیلی وقت بود که به نفرت بدل شده بود کریستینا به شادی بدل کرد. او یأس و محرومیت جمع‌شده در عضلاتِ آن پسر دلباخته را کشف کرد و از آن سربْ طلا ساخت.

جو احساس می‌کرد همان آتشی است که کریستینا با آن می‌رقصد. آن زن جو را به‌قدری زیبا و خوب می‌رقصاند که گه‌گاه پسر می‌توانست درک کند زن بودن چه خوشبختیِ بزرگی است. از کریستینا پرسید «تو کی هستی؟»

«من بی‌شمارم.»

کریستینا هیچ حدومرزی نداشت. جو نیز از تمامی مرزهای درونش عبور کرد»

امیلی نوتومب در این رمان تاثیرگذار شما را به کاوش رازی نهفته در زندگی جو وامی‌دارد.

نظرات کاربران

pejmannavi
۱۳۹۸/۰۵/۱۴

اصلا فکر نمیکردم با داستانی ساده ولی در عین حال جذاب و تاحدی عمیق مواجه بشم. کتاب رو تصادفی انتخاب کردم و در کمتر از دو ساعت خوندم. در ابتدا بنظر میاد یک داستان کلیشه ای درباره عشق پسری کم

- بیشتر
سیّد جواد
۱۳۹۸/۱۰/۲۶

کتاب ۲۱۵ کتابخانه همگانی، داستان در مورد پسری است که استعداد زیادی در شعبده بازی دارد. او پدر ندارد و مادرش هم تمایلی برای زندگی با پسرش ندارد. به همین دلیل در سن نوجوانی از خانه میرود و به شاگردی یکی

- بیشتر
آ سید مهدی
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

جذاب، دلچسب و سر راست برای من به عنوان یک روان‌شناس. برای لذت بردن از پیچ اصلی داستان باید قبلاً مطالعاتی درباره عقده ادیپ و رفتار پدر و پسر داشته باشید تا لذتش براتون دو چندان و شاید صد چندان بشه

maryam_z
۱۳۹۸/۱۰/۱۷

"ثبات خلاف طبیعت است؛ خلاف زندگی است!!تنها مردگان اند که به طور قطع با ثبات هستند... " فکر می کنم علت پایان بندی داستان همین چند جمله ی ابتدایی کتاب باشه که به نقل از آلدوس هاکسلی اومده، املی نوتومب به

- بیشتر
Ali Samouti
۱۳۹۸/۰۶/۱۱

ترجمه عالی متن قشنگ و ارام و من را به حال و هوای کودکانه برد. شک نکنید الان بخونید و بدونید دو ساعته تمومه منتظر یک اخر بدون تردید و حدس باشید و تا دو ساعت بعدش میگین چرا

zohreh
۱۳۹۹/۰۶/۲۰

۲۱. باوجود سانسورها و حذفیاتی که دست مترجم رو میبنده، مترجم به خوبی از پس ترجمه براومده. داستان درمورد عشق، بخشیدن و فراموش کردنه. و عشق مردی به پسری که مال خودش نیست رو به خوبی به تصویر کشیده؛ دیالوگهای بسیار جالبی بین

- بیشتر
آتنا
۱۳۹۸/۰۹/۳۰

نویسنده قلم خوبی داره و بدون اضافه گویی و حاشیه رفتن ، ساده و سرراست ماجرا را تعریف می کنه، ترجمه هم خوب بود اما خود داستان برای من جذابیتی نداشت.

Reza.golshan
۱۳۹۸/۰۵/۲۵

ترجمه کتاب خیلی روان وعالیه، ولی داستانش جالب نبود برای من...

83 FATEMEH❤️
۱۴۰۱/۰۱/۱۸

کتاب جذابی برای من بود و دوستش داشتم ،با اینکه اخرش تقریبا باز بود و نفهمیدم چطور تموم شد ولی جذااب بود

مجتبی
۱۳۹۹/۰۸/۳۰

داستان شروع خیلی عالی دارد، به ظاهر ابتدا متوجه میشویم که با یک روایت از عقده ادیپ مدرن طرف هستیم اما هر چه پیش می‌رویم میبینیم که با فردی(جو) ضد اجتماعی و کاملا بیگانه با هر نوع احساسی طرف هستیم. جو

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۴)
کسی که عاشق است حتی لحظه‌ای به معنای کائنات شک نمی‌کند.
parva
هدفِ غاییِ رقص نمایشِ جسم است. همهٔ ما سال‌ها با این سوءبرداشت زیسته‌ایم که هر شخصی صاحبِ یک بدن است. اکثرِ ما این بدن را تصرف نکرده‌ایم یا آن‌قدر بد آن را به کار گرفته‌ایم که بیش‌تر شبیه است به تمسخر و اتلافِ جسم. مثل آن کاخ‌هایی که در ایتالیا با معماری شگفت‌انگیزِ روم باستان به جای تبدیل شدن به اماکنی برای لذت و خوش‌گذرانی، پُر شده‌اند از دفاترِ شرکت‌های بین‌المللی معروف. هیچ‌کس مانند رقصنده ساکنِ تمامیتِ جسم خود نیست.
pejmannavi
من هنوز هم کریستینا رو می‌خوام! تصمیم داری دیدن من رو براش قدغن کنی؟» «من چیزی رو برای اون قدغن نمی‌کنم؛ چون من مالک اون نیستم.
هانی
نمی‌توانست منکر آن شود که آن زن جوان با چند کلمه حرف و جزئیات اندکی که از کردار و رفتارش نشان داده بود، احساس آرامشی به او بخشیده بود که کاساندرا طی چهارده سال هم‌زیستی در یک خانه نتوانسته بود به او القا کند.
El Santo
انسان‌های خردمند معتقدند که همه‌چیز بی‌معناست، اما آدم‌های عاشق دانایی و معرفتی بسیار ژرف‌تر از خردمندان دارند. کسی که عاشق است حتی لحظه‌ای به معنای کائنات شک نمی‌کند.
Reza.golshan
در آن لحظه می‌دید آن آزمونِ تا آن حد بامفهوم و ارزشمند در حقیقت چه‌قدر پوچ و خالی از هر معنایی بوده است. و این بیش از هر چیز دیگری او را می‌آزرد.
El Santo
انسان‌های خردمند معتقدند که همه‌چیز بی‌معناست، اما آدم‌های عاشق دانایی و معرفتی بسیار ژرف‌تر از خردمندان دارند. کسی که عاشق است حتی لحظه‌ای به معنای کائنات شک نمی‌کند.
El Santo
وقتی قرار باشد کسی به‌تنهایی زندگی خودش را اداره کند، هزار دلار در ماه پول زیادی نیست. آن مبلغ فقط پولی بود که کاساندرا بابت وجدانش به عنوان یک مادر پرداخت می‌کرد، وجدانی که چندان قیمتی هم نداشت.
El Santo
زیبایی‌اش هم آزاردهنده و پُرزرق‌وبرق نبود. همین پُرزرق‌وبرق نبودنِ زیبایی‌اش بود که موجب شد جو خیلی دیر زیبایی کریستینا را ببیند؛ اما وقتی متوجه شد که کریستینا چه‌قدر زیباست، بیش‌ازپیش تحت‌تأثیر او قرار گرفت.
Sadegh Mehrabi
انسان‌های خردمند معتقدند که همه‌چیز بی‌معناست، اما آدم‌های عاشق دانایی و معرفتی بسیار ژرف‌تر از خردمندان دارند.
آ سید مهدی

حجم

۱۰۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

حجم

۱۰۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان