دانلود و خرید کتاب دایی وانیا: صحنه‌هایی از زندگی روستایی آنتوان چخوف ترجمه پرویز شهدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دایی وانیا: صحنه‌هایی از زندگی روستایی اثر آنتوان چخوف

کتاب دایی وانیا: صحنه‌هایی از زندگی روستایی

نویسنده:آنتوان چخوف
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دایی وانیا: صحنه‌هایی از زندگی روستایی

نمایش‌نامه «دایی وانیا» اثر آنتوان چخوف را پرویز شهدی به فارسی برگردانده است. این اثر درباره بطالت و ابتذال است. درباره‎‌ی آدم‎‌هایی که از شرایط خود راضی نیستند. مهم نیست چه موقعیتی دارند، ارباب، پزشک، زمین‌دار یا حتی بانوی زیبایی که همه را مجذوب خود می‎‌کند. همه افسرده‌‎اند به جز زن پیر پیش‎خدمتی که عمری برابر عمر خانه دارد و هیچ ارتباطی نه با دنیایی که در آن زندگی می‌‎کند دارد نه با آدم‎‌های اطرافش. آنتوان چخوف دایی وانیا را در سال ۱۸۹۹ نوشت ولی انگار همین امروز نوشته شده است. حال و هوای داستان به شدت امروزی است. شخصیت‎‌ها بسیار ملموس‌اند آنقدر که انگار ما هم هر روز می‌‎بینیم‌شان و حتی خودمان را در آنها می‎‌بینیم. دایی وانیا داستان مردی است که برای اینکه خانواده زندگی خوبی داشته باشند همه عمر فداکاری کرده است. کسی که در ۴۷ سالگی افسوس می‎‌خورد که می‎‌توانست زندگی بهتری داشته باشد. دختری که از داشتن حتی کسی که او را با تمام وجود دوست بدارد هم محروم است. پزشکی که از شرایط و اتفاقاتی که در شهرستان می‌‎افتد ناراضی است و در نهایت پروفسوری که حتی در زندگیش جمله‎‌ای ننوشته که حاصل فکر خودش باشد. «یلنا آندری‌یونا: درباره‌ی پیر شدنت طوری حرف می‌زنی که انگار همگی مسئول آن هستیم. سربریاکف: از همه بیش‌تر تو را از خودم متنفر می‌کنم. [یلنا آندری‌یونا از جا برمی‌خیزد و می‌رود کمی دورتر می‌نشیند.] طبعاً حق هم داری. من که احمق نیستم، این چیزها را می‌فهمم. تو جوان و سالم و زیبایی، می‌خواهی از زندگی لذت ببری، درحالی‌که من پیرمردی هستم یک پایم لب گور. فکر می‌کنی این چیزها حالی‌ام نیست؟» وقتی دایی وانیا را می‎‌خوانیم، دیوا‎رهای ذهنمان برداشته می‌‎شوند و ما واقعیت را بهتر می‎‌بینیم.

معرفی نویسنده
عکس آنتوان چخوف
آنتوان چخوف
روس | تولد ۱۸۶۰ - درگذشت ۱۹۰۴

آنتوان پاولویچ چخوف، در سال ۱۸۶۰، در شهر تاریخی و بندریِ «تاگانروگ» در جنوب روسیه به دنیا آمد و در سال ۱۹۰۴، درگذشت. با گذشت یک قرن از زندگی این نویسنده، او هنوز هم یکی از مهم‌ترین، چیره‌دست‌ترین و حرفه‌ای‌ترین داستان‌نویسان و نمایشنامه‌نویسان تاریخ ادبیات جهان است.

نظرات کاربران

Mohammad
۱۴۰۱/۰۳/۲۷

(۳-۲۶-[۳۴]) نمایشنامه ای رئالیستی که چخوف سعی کرده در اون ملال و رنج انسان ها رو نشون بده. " کسانی که صد یا دویست سال پس از ما زندگی خواهند کرد و تحقیرمان می کنند که چرا زندگی مان را چنین احمقانه

- بیشتر
sara
۱۳۹۸/۰۵/۲۷

چخوف برتر و والاتر از هر نویسنده ای . عالی بود

ر.د.ب
۱۴۰۱/۰۲/۰۹

در مورد ملال و واقعیت زندگی مدرن...

PARSA13761
۱۴۰۲/۰۴/۲۵

عالی

محمد جواد اخباری
۱۴۰۱/۰۶/۲۲

داستانی روان و زیبا .در این نمایشنامه احساس میکنم زمانی چخوف آن را نوشته که متوجه سوال های بیشماری در برابر خود شده است .سوالاتی همچون هدف و معنا زندگی .بیهودگی زندگی ،بدون غایت بودن زندگی و امثالهم .

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۶)
استعداد دارم، باهوش و جسورم!... اگر به‌طور عادی زندگی می‌کردم، می‌توانستم شوپنهاور دیگری بشوم، یا داستایفسکی دیگری!
Mohammad
در وجود انسان همه‌چیز باید زیبا باشد: چهره‌اش، لباس‌هایش، روحش و اندیشه‌هایش.
Mohammad
دانستن راز کسی دیگر درحالی‌که آدم نمی‌تواند کمکش بکند، چه دردناک است.
Mohammad
وقتی زندگی واقعی از آدم می‌گریزد، به سراب‌ها پناه می‌برد
Mohammad
زندگی، کسالت‌بار، احمقانه و کثیف است.
pejman
دانستن راز کسی دیگر درحالی‌که آدم نمی‌تواند کمکش بکند، چه دردناک است.
pejman
انسان طوری خلق شده که با هوش و نیروی خلاقه‌اش، به دارایی‌های طبیعی‌اش بیفزاید، اما تاکنون چه چیزی آفریده؟ فقط نابود کرده. از تعداد جنگل‌ها روزبه‌روز کاسته می‌شود، رودها به خشکی می‌گرایند، شکار نایاب می‌شود، آب‌وهوا خشک و نامساعد می‌شود و زمین هرروز فقیرتر و زشت‌تر می‌شود.
zahra.Askari
مغزم دست‌نخورده باقی مانده، عقلم هنوز سر جایش است، اما احساس‌هایم کُند شده و زنگار گرفته‌اند. هیچ آرزویی ندارم، احساس احتیاج به هیچ‌چیزی هم نمی‌کنم، به کسی هم علاقه‌مند نیستم... شاید فقط به تو.
samane mosavi
گروهی آدم‌های بی‌شعور. وقتی آدم دو یا سه سال مدام با آن‌ها سروکار پیدا می‌کند، بی‌آن‌که متوجه باشد، خودش هم احمق می‌شود. این امر پرهیزناپذیر است.
pejman
پیرها آخرعمری مثل بچه‌ها می‌شوند، دل‌شان می‌خواهد برای‌شان دلسوزی کنند، ولی این روزها کی دلسوزی سرش می‌شود؟
garshasp1996

حجم

۸۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۸۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۶۱,۰۰۰
تومان