دانلود و خرید کتاب آموندسن آلیس مونرو ترجمه بهار اکبریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آموندسن

کتاب «آموندسن» نوشتۀ آلیس مونرو و ترجمۀ بهار اکبریان است و نشر افق آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب آموندسن

آموندسن داستان دختر جوانی به نام ویویان هاید را روایت می‌کند که در یک‌هوای سرد از تورنتو به آموندسن می‌رود تا به‌عنوان معلم مدرسه‌ای که در دل جنگل قرار دارد مشغول به کار شود. مدرسه‌ای در یک آسایشگاه برای بچه‌هایی که مبتلا به سل هستند. او به‌تنهایی با قطار به آنجا‌ می‌رود و قرار است دکتر فاکس را ببیند. همان کسی که او را استخدام کرده و رئیس آسایشگاه است. اولین کسی که ویویان با او برخورد می‌کند مری است، یک دخترمدرسه‌ای شاد و پرانرژی است که گفته مادرش آشپزخانه را اداره می‌کند. مری ویویان را نزد دکتر فاکس می‌برد، مردی که اتفاقات زیادی را در زندگی معلم جوان رقم می‌زند.

داستان راوی اول‌شخص دارد و ویویان آن را روایت می‌کند. سفر او و شروع کارش زمانی است که حوادث جنگ جهانی دوم خبر اصلی آن روزهای رسانه‌هاست. نویسنده از تکنیک foreshadowing یا پیش‌آگاهی در روایت استفاده می‌کند. این تکنیک برای نشان‌دادن یا اشاره به چیزی استفاده می‌شود که قرار است در آینده در داستان رقم بخورد و باعث می‌شود خواننده انتظاراتی مشخص از رفتار شخصیت یا روند داستان داشته باشد. یکی از مواردی که آلیس مونرو از این تکنیک بهره، اشاره‌اش به سفر کاراکترهای داستان است. در صحنۀ ابتدایی داستان ویویان هاید در قطاری است که دارد او را به آموندسن می‌برد. داستان که پیش می‌رود سفر دیگری است که ویویان به همره دکتر فاکس می‌رود تا با او ازدواج کند و وقتی ازدواج آن‌ها به هم می‌خورد خواننده ویویان را در راه برگشت به تورنتو می‌بیند. سفر تنهایی ابتدای داستان نشان از این دارد که او احتمالاً به‌تنهایی بازخواهد گشت. سفر نمادین او در واقع هم سفری به درون خودش است و هم مواجۀ او با خطرهایی است که در کمینش خواهد بود. زبان ساده، روان و شفاف همیشگی مونرو این داستان را هم زیبا و خواندنی کرده است. 

خواندن کتاب آموندسن را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم.

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی، رمان و طرفداران آلیس مونرو پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آلیس مونرو

آلیس مونرو، نویسندۀ معاصر اهل کانادا و برندۀ جایزۀ نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۳، ۱۰ ژوئیهٔ ۱۹۳۱ متولد شد. مادرش معلم و پدرش کشاورز بود. او از نوجوانی نوشتن را آغاز کرد و اولین داستانش به نام «ابعاد یک سایه »در مان دانشجویی اش منتشر شد. به خاطر توانایی اش در نوشتن داستان کوتا، آکادمی سوئد لقب "استاد داستان کوتاه معاصر" را به او داده است و او را با چخوف معمولاْ مقایسه می‌کنند. اولین مجموعه داستانش با نام «رقص سایه های شاد» در۳۷ سالگی منتشر شد. مجموعه داستان «خیال می‌کنی کی هستی؟» در سال ۱۹۷۸ منتشر و برندۀ معتبرترین جایزه‌ی ادبی کشورش شد و از آن به بعد بود که بیشتر داستان‌هایش در نشریه های معتبر مثل نیویورکر منتشر شدند. «خانه‌های درخشان»، «سرنوشت زنان و دختران»، «زندگی عزیز» و «عشق زن خوب» از برجسته ترینن آثار او به شمار می‌آیند.

بخشی از کتاب آموندسن

«بعد یک‌دفعه آن دور و بر ساکت شد. هوا سرد بود مثل یخ. بوته‌های کاج هرس‌نشده و درختان راش نوک‌تیز با لکه‌های سیاه روی پوستهٔ سپیدشان، خود را مثل خرس‌هایی که در خواب زمستانی‌اند جمع کرده بودند. ضخامت یخ سطح دریاچه یکسان نبود، انباشتگی یخ در کناره‌ها بیشتر بود انگار امواج هنگام فرو ریختن، یخ زده بودند. در نمای خارجی ساختمان، به‌عمد از پنجره‌های زیادی استفاده شده بود و در هر طرف، یک ورودی سرپوشیدهٔ شیشه‌ای وجود داشت. همه چیز عریان و خواب‌آلود بود و در زیر ابهتِ برافراشتهٔ گنبدِ ابرهای سیاه و سفید، نه صدایی داشت و نه جنبشی؛ جادوی طبیعت انسان را مسحور می‌کرد. از نزدیک که نگاه می‌کردی، پوستهٔ درختانِ راش سپیدِ یکدست نبودند. رنگی بود مثل خاکستری مایل به زرد یا آبی ـ خاکستری کبود.»


معرفی نویسنده
عکس آلیس  مونرو
آلیس مونرو

آلیس مونرو با نام اصلی آلیس آن لایدلاو (متولد ۱۰ ژوئیه ۱۹۳۱، وینگهام، انتاریو، کانادا)، داستان‌نویس کانادایی است که با روایت‌های بسیار زیبای خود شهرت بین‌المللی پیدا کرده. آکادمی سوئد وقتی جایزه‌ی نوبل ادبیات را در سال ۲۰۱۳ به او اعطا کرد، او را «استاد داستان کوتاه معاصر» لقب داد. آثار مونرو به دلیل تصویرسازی دقیق و سبک روایی‌اش که در عین حال غنایی است مورد توجه قرار گرفت. آثار او عمق و پیچیدگی‌های زندگی عاطفی افراد را آشکار می‌کند.

فن مذاکره ۴
محمدحسین فردوسی
اسب بارکش
مایکل دلپ
ویلیام شکسپیر چه کسی بود؟
سلسته‌دیویدسون منیس
روش های موفق در تغذیه گاوهای شیری
مایک هاتجنز
سلامت و زیبایی طبیعی
بریژیت مارس
قصه گوی بلخ
بهروز مهدی زاده
عقلانیت (دفتر بیست و چهارم)
سیدمحمدعلی داعی نژاد
روان‌شناسی جنایی (نسل سوم)
ثمین گل‌میرزایی
حکمرانی محلی و همکاری میان شهرداری ها
فیلیپه تلس
جریان های سلفی قفقاز و امینت جمهوری اسلامی ایران
ابوالفضل موحدی نیا
۱۲ رمز موفقیت در کار
گلن وان اکرن
یک دخترانه تلخ
فروزان شهرکی
شرارت
نظام‌الدین مقدسی
بیش‌فعالی در مدرسه
مریم نعیمی
بانک هوشمندتر
ران شولین
فوت و انکل (Foot & Ankle)
سینا قاسمی
بمک (بازیهای محیط کار)
کبری سبزعلی یمقانی
کتابخانه نیمه شب
مت هیگ
مغازه خودکشی
ژان تولی
آبنبات هل دار
مهرداد صدقی
رویای نیمه‌شب
مظفر سالاری
آب‌نبات پسته‌ای
مهرداد صدقی
دختری که رهایش کردی
جوجو مویز
پنج قدم فاصله
ریچل لیپینکات
مغازه خودکشی
ژان تولی
ملت عشق (اجرای جدید)
الیف شافاک
بیمار خاموش
الکس مایکلیدیس
سرگذشت آب و آتش؛ مهرگان
بهار برادران
یک عاشقانه آرام
نادر ابراهیمی
کیمیاگر
پائولو کوئیلو
مردی به نام اوه
فردریک بکمن
جزء از کل
استیو تولتز
سمفونی مردگان
عباس معروفی
آبنبات هل‌دار
مهرداد صدقی
هری پاتر و سنگ جادو
جی.کی. رولینگ
سایه باد
کارلوس روئیت ثافون
چایت را من شیرین می‌کنم
زهرا بلنددوست
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۴۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان