دانلود کتاب صوتی گریز پا با صدای بهناز بستاندوست + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی گریز پا اثر آلیس  مونرو

دانلود و خرید کتاب صوتی گریز پا

معرفی کتاب صوتی گریز پا

کتاب صوتی گریز پا نوشتهٔ آلیس مونرو و ترجمهٔ شقایق قندهاری است. بهناز بستاندوست گویندگی این مجموعه داستان کوتاه صوتی را انجام داده و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی گریز پا

کتاب صوتی گریز پا یک مجموعه داستان کوتاه از آلیس مونرو را در بر گرفته است. این داستان‌های کوتاه دربارهٔ زندگی‌های مختلف و شخصیت‌های گوناگون است که با ظرافت و احساسی مثال‌زدنی به ماجرای این شخصیت‌ها زندگی بخشیده است. در یکی از این داستان‌ها، زنی جوان با وجود اینکه فکر می‌کند می‌خواهد همسرش را ترک کند، اما به‌دلایلی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. در داستانی دیگر، دختری روستایی به‌خاطر شغل جدیدش در یک هتل با دنیایی متفاوت و پر از تجارب و احساسات گوناگون و بعضاً اسرارآمیز روبه‌رو می‌شود. در یکی دیگر از داستان‌های صوتی این مجموعه، زنی جوان که توانایی فهمیدن اتفاقات آینده را دارد، باعث به‌وجودآمدن مجموعه‌ای از اتفاقاتی می‌شود که همسر آینده و دوستش را درگیر یافتن معنای واقعیِ داشتن این توانایی می‌سازد.

داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

شنیدن کتاب صوتی گریز پا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر کانادا و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آلیس مونرو

آلیس مونرو زادهٔ ۱۰ ژوئیه ۱۹۳۱، نویسندهٔ کانادایی معاصر و برندهٔ جایزهٔ نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۳ است. آکادمی سوئد مونرو را استاد داستان کوتاه معاصر توصیف کرده است. آلیس مونرو را یکی از تواناترین نویسندگان داستان کوتاه امروز می‌دانند. بسیاری بر این عقیده‌اند که مونرو جامعهٔ کتاب‌خوان آمریکای شمالی را با داستان کوتاه آشتی داده‌ است؛ البته خودش می‌گوید هرگز قصد نداشته صرفاً نویسندهٔ داستان کوتاه باشد و فکر می‌کرده مثل همه رمان خواهد نوشت، ولی حالا دیگر می‌داند نگاهش به مسائل برای نوشتن رمان مناسب نیست. دوست دارد پایان داستان را در ذهنش مجسم کند و مطمئن باشد مثلاً تا کریسمس آن را تمام خواهد کرد و نمی‌داند نویسنده‌ها چطور روی پروژه‌های طولانی مثل رمان با پایان باز کار می‌کنند.

او نویسندهٔ آثاری چون «می‌خواستم چیزی بهت بگم»، «فرار» (مجموعه داستان)، «رؤیای مادرم»، «گریزپا»، «دست‌مایه‌ها» و «دورنمای کاسل راک» است که به فارسی هم ترجمه شده‌اند.

معرفی نویسنده
عکس آلیس  مونرو
آلیس مونرو

آلیس مونرو با نام اصلی آلیس آن لایدلاو (متولد ۱۰ ژوئیه ۱۹۳۱، وینگهام، انتاریو، کانادا)، داستان‌نویس کانادایی است که با روایت‌های بسیار زیبای خود شهرت بین‌المللی پیدا کرده. آکادمی سوئد وقتی جایزه‌ی نوبل ادبیات را در سال ۲۰۱۳ به او اعطا کرد، او را «استاد داستان کوتاه معاصر» لقب داد. آثار مونرو به دلیل تصویرسازی دقیق و سبک روایی‌اش که در عین حال غنایی است مورد توجه قرار گرفت. آثار او عمق و پیچیدگی‌های زندگی عاطفی افراد را آشکار می‌کند.

نظرات کاربران

madelon
۱۴۰۱/۱۱/۲۵

اولین بار با خانم الیس مونرو با داستان صورت که خانم بوستان دوست اجرا کرده بودند آشنا شدم و هم داستان و هم قلم ظریف نویسنده فوق الاده به دلم نشست. بیشتر تاثیرگذاری داستان صوتی برای مخاطب، بازتاب تجربه و

- بیشتر
faraz
۱۴۰۲/۰۳/۲۲

برای من جالب نبود

زمان

۵ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۳۱۲٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۳۱۲٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۲,۴۰۰
تومان