دانلود و خرید کتاب زندگی آرام مارگریت دوراس ترجمه انوشه برزنونی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی آرام اثر مارگریت دوراس

کتاب زندگی آرام

انتشارات:نشر قطره
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زندگی آرام

کتاب زندگی آرام نوشتهٔ مارگریت دوراس و ترجمهٔ انوشه برزنونی است. نشر قطره این رمان معاصر فرانسه را منتشر کرده است.

درباره کتاب زندگی آرام

کتاب زندگی آرام حاوی یک رمان معاصر و فرنسوی است که در آن با زنی جوان آشنا و همراه می‌شوید. «فرانسین» در مزرعه‌ای در فرانسه زندگی می‌کند. داستان این‌گونه آغاز می‌شود که او عمویش را می‌بیند که تلوتلوخوران به خانه می‌آید و در اثر درگیری با برادر فرانسین مجروح شده است؛ چون عموی فرانسین با همسر برادر او رابطهٔ عاشقانه برقرار کرده بود. پس از چند اتفاق ناخوشایند، فرانسین به یک هتل می‌رود؛ جایی که برای اولین‌بار از وجود خود، بدن خود و ضربان قلبش آگاه می‌شود. این رمان در سه بخش و به قلم مارگریت دوراس نوشته شده است.

خواندن کتاب زندگی آرام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر فرانسه و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مارگریت دوراس

مارگریت ژرمن ماری دونادیو که با نام مارگریت دوراس شناخته می‌شود، متولد ۴ آوریل ۱۹۱۴ در خانواده‌ای فرانسوی در هندوچین مستعمرهٔ سابق فرانسه است؛ کشوری که امروزه با نام ویتنام شناخته می‌شود. در سال ۱۹۱۸ خانوادهٔ دوراس در شهر فنوم‌پن پایتخت کامبوج ساکن می‌شوند. پدرش که معلم ریاضیات بود، پس از مدت کوتاهی بیماری در زمان بازگشت به فرانسه از دنیا می‌رود. مادر مارگریت پس از مرگ همسرش در شرایط بسیار سخت به شغل معلمی خود ادامه می‌دهد و در روستاهایی در مجاورت رودخانهٔ مکونگ و با فقر و سختی فرزندانش را بزرگ می‌کند. زندگی در مناطق و روستاهای فقیرنشین، ارتباط و دوستی با بومی‌ها و کمبود محبت پدری بعدها تبدیل به درون‌مایهٔ اصلی داستان‌های دوراس شد. در سال ۱۹۲۹ مارگریت برای تحصیل به سایگون رفت و عاشق پسر چینی جوانی شد؛ عشقی ناکام که بعدها محتوای داستان عاشق را ساخت و جایزهٔ گنکور را برای نویسنده به‌همراه داشت. او در ۱۸سالگی برای ادامهٔ تحصیل در رشتهٔ علوم سیاسی به دانشگاه سوربن در فرانسه رفت و در نهایت با لیسانس حقوق از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. دوراس مدتی عضو حزب سوسیالیسم فرانسه بود و تا پایان عمر اعتقادات چپ‌گرایانه‌اش را حفظ کرد. مارگریت دوراس در آثارش شیوه‌های جدیدی را در عرصهٔ رمان‌نویسی امتحان کرد و رونق تازه‌ای به نثر فرانسوی بخشید؛ به همین دلیل به او لقب «بانوی رمان‌نویسی مدرن» را داده‌اند. در اکتبر ۱۹۸۸ مارگریت به کما می‌رود و بعد از ۵ ماه به‌‌شکل معجزه‌آسایی به هوش می‌آید. دوراس که مشکل سوءمصرف الکل داشت، در نهایت به سرطان مری مبتلا شد. مارگریت دوراس در ۳ مارس ۱۹۹۶ در ساعت ۸ صبح و در ۸۲سالگی درگذشت. 

بخشی از کتاب زندگی آرام

«شوخی‌ها ملایم‌تر شده‌اند. خمیازه می‌کشند، روی نیمکت خودشان را کش‌وقوس می‌دهند. خسته‌اند. لابد شنا کرده‌اند، خندیده‌اند، توی ساحل دویده‌اند و حالا خوابشان می‌آید. من خسته نیستم. خوابم نمی‌آید. هنوز نباید بروند بخوابند. باید دوروبر من بمانند تا نگاهشان کنم. به نظرم خیلی زیبا می‌آیند. از سلامت خوبی برخوردارند. لب‌هایشان را باز می‌کنند و از دهانشان هر چرندی مثل درّ و گوهر بیرون می‌جهد. روی همهٔ صورت‌ها لبخندی یک‌شکل نقش بسته است. شبیه هم‌اند. تعدادشان زیاد است و نمی‌شود یکی را از دیگری تشخیص داد. اینجا راحتم. محصور میان آن‌ها. برای من نه وقت خواب است و نه هنگام رفتن. آن‌ها هم نباید تکان بخورند. اگر یکی به‌سمت در برود، فقط یکی، اولینشان، خواهم رنجید. فعلاً خوبم. خوبیم. لحظات آخر روز است. اگر بروند، شروعِ چیز دیگری‌ست، نمی‌دانم چه، بی‌شک شروع شب. خوبیم. ولی آن‌ها خواهند رفت. نمی‌دانم چه بر سرم خواهد آمد. می‌ترسم منتظر روز بعد بمانم. می‌ترسم تنها این دماغه را که روزها را از هم جدا می‌کند بپیمایم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۳۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان