دانلود و خرید کتاب سفر دریایی با دن کیشوت توماس مان ترجمه محمود حدادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سفر دریایی با دن کیشوت اثر توماس مان

کتاب سفر دریایی با دن کیشوت

معرفی کتاب سفر دریایی با دن کیشوت

کتاب سفر دریایی با دن کیشوت نوشتۀ توماس مان با ترجمۀ محمود حدادی در نشر نو به چاپ رسیده است. 

درباره کتاب سفر دریایی با دن کیشوت

این دفتر که در سال ۱۹۳۴ نوشته شده است را باید جزو اولین اسناد ادبیات آلمانی در دوران هجرت دانست.

دفتر حاضر یادداشت‌های توماس مان است از مشاهدات اولین سفر او به آمریکا، سفری دریایی و از مبدأ اروپا ده‌روزه که فرصتش داد طی راه درضمن در رمان دن کیشوت گشت و گذار کند و به اندیشه در باب این کتاب جهانی سروانتس بپردازد.

کتاب سفر دریایی با دن کیشوت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعۀ سفرنامه و شرح حال پیشنهاد می‌شود.

درباره توماس مان

توماس مان در ۶ ژوئن ۱۸۷۵ در شهر لوبک آلمان متولد شد. پدرش، ابتدا بازرگان غلات بود که چندسال بعد به مقام سناتوری شهر لوبک رسید. مادرش برزیلی با اصلیت پرتغالی و آلمانی بود. توماس تحصیلاتش را تا ۱۹ سالگی در لوبک گذراند و پس از مرگ پدرش همراه خانواده‌اش به مونیخ رفت. در آنجا وارد یک شرکت بیمه شد و توانست نخستین اثر خود، افتاده‌ها، را بنویسد. او در دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ رشته‌های تاریخ و ادبیات و اقتصاد سیاسی خواند. از آثار او می‌توان تریستان، گرسنگان، تونیو کروگر، ساعت دشوار، در آینه، والاحضرت، فونتان پیر، شامیسو و مرگ در ونیز را نام برد. در سال ۱۹۲۴ کتاب کوه جادو را منتشر کرد که باعث شد شهرتش چندین برابر شود. توماس مان در فاصله سال‌های ۱۹۲۲ تا ۱۹۲۶ کتاب‌های گوته و تولستوی، گفتار و پاسخ، تلاش‌ها، یادداشت‌های پاریس را نوشت. در سال ۱۹۲۹ جایزه نوبل ادبیات را گرفت. توماس مان سومین آلمانی بود که این جایزه را به دست آورد. توماس مان با روی کار آمدن دولت رایش سوم از اولین کسانی بود که بابت رفتار نژادپرستانه نازی‌ها اخطار داد و در یک سخنرانی طرفداران هیتلر را بربر خواند. همین موضوع نامش را در لیست سیاه آلمان برد.  در سال ۱۹۳۳ رایش سوم، توماس مان را مورد تعقیب قرار داد و ناچار از آلمان به سوئیس رفت. توماس مان در فاصله سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۴ در رادیو صدای آمریکا برنامه اجرا می‌کرد. در سال ۱۹۵۲ به دنبال کارزار سیاسی کمیتهٔ ویژهٔ تفتیش عقاید کنگرهٔ ایالات متحده آمریکا در دوران مک‌کارتیسم، به دفاع از استالینیسم متهم و ناچار به ترک ایالات متحده آمریکا شد و به سوئیس رفت. . او در سال ۱۹۴۹ در جشن ۲۰۰ سالگی یوهان ولفگانگ فون گوته پس از ۱۵ سال تبعید به آلمان بازگشت. در همان سال دولت آلمان شرقی جایزه ادبی گوته را به توماس مان اهدا کرد و دکترای افتخاری دانشگاه آکسفورد را بدست آورد. توماس مان سرانجام در روز ۱۲ اوت ۱۹۵۵ در پایان یک بیماری چندروزه و بر اثر بیماری قلبی درگذشت. 

 بخشی از کتاب سفر دریایی با دن کیشوت

«از بلندایی سرگیجه‌آور کاسه دستشویی را می‌بینی که به طرفت می‌آید و در کج‌مج شدن کف کابین چمدان‌هایت در رقصی زمخت و ناشیانه می‌روند و می‌آیند و به‌هم می‌خورند. سروصدای وحشتناک و جهنمی‌ای همه‌جا را می‌گیرد که پاره‌ایش از خروش امواج است در بیرون، و پاره‌ای از خود کشتی که می‌جنگد و با همه لرز و رعشه جزءجزء اندامش همچنان به پیش می‌رود. و این معرکه سه روز و سه شب به درازا می‌کشد. تصور کن که تو دو روز آن را پشت سر گذاشته‌ای و حال، روز سوم در پیش است. و تو در همه این مدت هیچ‌چیز نخورده‌ای. پس، لحظه‌ای می‌آید که به‌ناچار یاد عادت غذا می‌افتی. و از آنجا که نمرده‌ای، اگرچه پانزده دقیقه تمام آماده مردن بوده‌ای، بالأخره باید یک وقتی چیزی بخوری. پس از پی نگهبان زنگ می‌زنی. چه، زنگ برقی همچنان کار می‌کند و خدمت‌رسانی درجه یک هتل کشتی در میانه این سقوط جهان هم باز به‌کار است و سامانش بی‌خدشه. و حال نشانه‌ای دیگر از شهامت ظریف و فرهیخته تمدن بشری: خدمتکار می‌آید، با نیمتنه‌ای سفید و سینی در دست. به میانه کابین پرتاب نمی‌شود، بلکه با کمال ادب جلو در سرپا می‌ماند، در این غوغای جهنمی سفارش تو را، با همه سستی صدایت می‌شنود، می‌رود و برمی‌گردد، و در این حال با بازویی پرنرمش تعادلِ سخت لغزانِ سینی داغش را حفظ می‌کند. و حال باید در انتظار لحظه خود باشد، لحظه معینی که موقعیت جهانی فرصتش می‌دهد در قوسی اگرنه مسلط، دست‌کم حساب‌شده، سینی غذا را روی تخت تو بنشاند. و این لحظه را درمی‌یابد، لحظه‌ای را که نوبت با اوست. پس با شجاعت و هوش دست‌به‌کار می‌شود و می‌نماید هم توفیق یافته باشد. اما در همان ثانیه وضع جهان به‌گونه‌ای و با نتیجه‌ای تغییر می‌کند که تو سینی را، درحالی که کف آن رو به بالاست، درست و دقیق روی تخت همسر خود می‌یابی، امری که محالش می‌دانستی...»
معرفی نویسنده
توماس مان

توماس مان یکی از چهره‌های ادبی و یکی از مهم‌ترین نویسندگان قرن بیستم است. او ششم ژوئن سال ۱۸۷۵ در لوبک آلمان متولد شد. تا نوزده سالگی در لوبک زندگی می‌کرد و تحصیلات مقدماتی خود را در آنجا گذراند. مان بعد از مرگ پدر، همراه با خانواده‌ی خود به مونیخ مهاجرت کرد، شهری که در آن زمان به عنوان مرکز ادبی آلمان شناخته می‌شد. توماس مان بعد از مهاجرت به مونیخ، مدتی در یک شرکت بیمه مشغول به کار شد و در همان زمان نوشتن اثری به نام «افتاده‌ها» را آغاز کرد. در همان سال‌ها، مان وارد دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ شد و در رشته‌های تاریخ و ادبیات مشغول تحصیل شد. توماس مان مدتی را همراه با برادر بزرگترش هانریش مان در ایتالیا گذراند و در همین زمان نخستین مجموعه داستان‌های کوتاهش را منتشر کرد. او در همین زمان شروع به نگارش رمان «بودنبروک‌ها» کرد که این اثر در سال ۱۹۰۱ منتشر شد، این کتاب با استقبال بسیار خوبی از مردم آلمان رو‌به‌رو شد و شهرت بسیاری برای صاحب اثر خرید. توماس مان در جوانی و پس از اتمام رمان بودنبروک، با نوشته‌های نیچه و شوپنهاور آشنا شد و بسیار از این دو فیلسوف تاثیر پذیرفت. این نویسنده همچنین ارادت خاصی نسبت به ریشارد واگنر، موسیقی‌دان بزرگ قرن نوزدهم داشته و از او نیز تاثیرات زیادی پذیرفته است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
نویسندگانی که از سلطه سانسور و خشونت عقیدتی رنج می‌برند و با این حال همچنان از عهده انکار عقاید کنه سینه خود برمی‌آیند، به طنز و شوخی وابسته‌ترند، زیرا این شیوه تنها راهی است که همچنان برای صداقت باقی می‌ماند. چه، در این تظاهر، این پیرایه شوخ‌طبعی، صداقت بروزی از همیشه دلنشین‌تر می‌یابد
Masoud
به‌گمان من قاعده کار آن است که آثار بزرگ حاصل نیت‌هایی فروتنانه‌اند. بلندپروازی در سرآغاز کار، در پیش از اثر، جایی ندارد، بلکه باید پابه‌پای آن اثر رشد کند که می‌خواهد بزرگ‌تر از آن باشد که نویسنده خود حیرت‌کرده و به خنده‌افتاده در نظر داشته است. چیزی غلط‌تر از بلندپروازی آزمون‌ندیده و بی‌پشتوانه نیست، بلندپروازی‌ای مستقل از اثر، بلندپروازی منیت بی‌رنگ رخ. چنین چیزی همان عقاب مریض است.
Kasra Kopite

حجم

۸۰۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۸۰۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان