دانلود و خرید کتاب بارون درخت‌نشین ایتالو کالوینو ترجمه پرویز شهدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بارون درخت‌نشین اثر ایتالو کالوینو

کتاب بارون درخت‌نشین

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۴.۰از ۲۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بارون درخت‌نشین

بارون درخت‌نشین معروف‌ترین اثر ایتالو کالوینو، نویسنده ایتالیایی است که در سال ۱۹۵۷ منتشر شد.

 درباره کتاب بارون درخت‌نشین

قهرمان این رمان، بارون کوزیمو روندو، پسری است که از سنت‌های کهنه و قیدهای بی‌چون و چرای اجتماعی می‌گریزد و شیوه‌ای از زندگی را برای خود انتخاب می‌کند که کوچکترین شباهتی با زندگی مردمان عادی ندارد. کوزیمو زمین سفت و آشنای زیر پایش را رها می‌کند و به زندگی روی درختان می‌رود، او به نوعی از دنیای آدم‌های عادی فرار می‌کند و دنیای نویی را برای خودش می‌سازد.

آنچه کوزیمو را به سرکشی وامی‌دارد و به دنیای درختی می‌کشاند دلزدگی از نظم کهنه اجتماعی و نیاز بی‌تابانه او به دگرگون کردن آن و ایجاد نظم تازه‌ای است که رفتار انسان‌ها و رابطه‌شان را با خودشان و طبیعت، سروسامان دهد. در این راه، بارون از یک طرف به جهان کهنه پشت پا می‌زند تا به دنیایی تازه راه پیدا کند و آن را بشناسد، و از سوی دیگر با دگرگون کردن زندگی خود الگویی از پویندگی را به نمایش بگذارد. کوزیمو از زمین دور نمی‌شود که از آن فرار کند او فاصله می‌یگرد تا زمین را بهتر ببیند و بشناسد.

 بارون درخت‌نشین بی‌شک یک شاهکار ادبی است و از برترین آثار ایتالو کالوینو محسوب می‌شود. کالوینو در این کتاب خیلی سمبلیک و استادانه بر سنت‌های کهنه و نخ‌نمای جامعه شوریده و نوید تحول داده است.

 درباره ایتالو کالوینو

ایتالو کالوینو در در کوبا به دنیا آمد؛ در پنج سالگی به ایتالیا رفت و بیشتر عمر خود را در این کشور سپری کرد. کالوینو در سال ۱۹۴۳ به نهضت مقاومت ایتالیا در جنگ جهانی دوم و بریگاد گاریبالدی، و پس از آن به حزب کمونیست ایتالیا پیوست. او در سال ۱۹۴۷ در رشته ادبیات از دانشگاه تورین فارغ‌التحصیل شد و سپس فعالیت حرفه‌ای خود را در روزنامه محلی حزب کمونیست آغاز کرد. او در ادامه با مجلات کمونیستی متعددی همکاری کرد.

کالوینو در طول حیات ادبی خود در ژانرهای گوناگونی همچون داستان کوتاه، رمان، مقاله و رساله علمی قلم زده است. او را باید نویسنده‌ای خلاق و نوآور دانست که داستان‌هایش مخاطب را به حیرت وا می‌دارد. از مجموعه داستان‌های او می‌توان به کوره راه لانه های عنکبوت، شوالیه ناموجود، ویکنت دوشقه، افسانه‌های ایتالیایی، بارون درخت‌نشین، چه کسی در دریا مین کاشت؟، سوداگری در ساخت و ساز، مارکو والدو و .... اشاره کرد

خواندن کتاب بارون درخت‌نشین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به رمان‌های انتقادی و اجتماعی به ویژه دوست‌داران آثار کالوینو را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.


نظرات کاربران

Mohammad
۱۴۰۱/۰۶/۰۳

(۶-۳-[۱۱۳]) به نظر من این کتاب نسبت به کتاب های دیگه ی ایتالو کالوینو خیلی بهتر و منسجم تره، کتاب در دسته ی ادبیات پست مدرن قرار میگیره و خط داستانی هم به تبعیت از اون و با ویژگی هایی که

- بیشتر
🍂پاییزه🍂
۱۳۹۹/۱۰/۱۵

به نظرم کتابیه که شاید مورد سلیقه همه نباشه ولی من تا انتها خوندم و کتاب خوبی بود .داستان پسری که به درختان پناه برد ولی با جامعه ی خود هم در ارتباط بودو....پایان کتاب هم خیلی قشنگ بود. ترجمه

- بیشتر
پرنیان
۱۳۹۹/۰۳/۲۰

ممنون که این ترجمه رو اضافه کردین.🌹

کاربر ۴۳۳۴۷۹۷
۱۴۰۱/۱۱/۰۴

پنجاه درصد کتاب رو خوندم اوایل احساس میکردم که داستان بسیار کسل کننده پیش بره ولی کتاب کم کم جذابیت داستان خودش رو پیدا میکنه و سعی میکنه از توصیف مناظر که به نظرم کمی هم زیاده روی داشت بپرهیزه و

- بیشتر
viana
۱۴۰۱/۰۱/۱۲

یک کتاب دوست دلشتنی و دلنشین😍 ادبیات ایتالیا فوق العاده است

محمد 1384
۱۳۹۹/۰۷/۱۴

بسیار اموزنده و جذاب

Elmira Aflaki
۱۴۰۲/۰۷/۲۷

خیلی خوب و دوس داشتنی بود،ترجمه روان و خوبی داره خود شخصیت کوزیمو دوست داشتنی پایبند به اصول و قوانین خودش به نظرم خیلی خوب تونست یه اصیل زاده واقعی رو نشون بده فارق از مکانی که بود یاد گرفت،خوند رشد

- بیشتر
f.a.e.z._
۱۴۰۲/۰۲/۳۱

کتاب متفاوت و جذابی هست ، فارغ از کلیشه ها ...

R.kh
۱۴۰۱/۰۶/۳۱

این کتاب در کنار دو کتاب دیگر، ویکنت دو نیم شده و شوالیه ناموجود، مجموعه نیاکان ما، عالی هستند

احسان سیف الهی
۱۴۰۱/۰۴/۱۰

ارزش خواندن داشت متن و ترجمه خوب

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶)
«فقط با روحی بی‌پیرایه و بی‌غل‌وغش می‌توان دست به جسورانه‌ترین کارها زد.»
🍂پاییزه🍂
کوزیمو، جواب داد «من هم همین‌طور، سال‌هاست برای آرمانی زندگی می‌کنم که نمی‌توانم توضیح بدهم چگونه چیزی است، ولی در عوض کاری می‌کنم که هیچ زیانی به کسی نمی‌رساند؛ توی درخت‌ها زندگی می‌کنم.»
...Mehrshad.
برای بهتر دیدن زمین، باید آن را از کمی بالاتر نگاه کرد.
niloofar
علت کارهای سماجت‌آمیزی که از روحیات هر کس سرچشمه می‌گیرد باید در دل خودش پنهان بماند، اگر برای مباهات کردن یا فخر فروختن اشارهٔ کوچکی به آن‌ها بشود، به‌نظر بیهوده و بی‌معنا می‌آید و حالت تحقیرآمیزی پیدا می‌کند.
niloofar
یک روز هم جوجه‌تیغی درسته‌ای را با تیغ‌هایش پخت و سرِ میز آورد. خدا می‌داند چرا این کارها را می‌کرد، شاید به این خاطر که غافلگیرمان کند و ببیند موقعی که درِ ظرف غذا را برمی‌دارد از جا می‌پریم یا نه.
هما
«این‌جا که هستم، خانهٔ شما نیست. درست است زمینِ آن مال شماست و اگر پا روی آن بگذارم، در واقع، روی زمین‌های شما راه رفته‌ام، ولی این بالا، نه. هر جا دلم بخواهد می‌روم.» «یعنی می‌خواهی بگویی آن بالا مال توست؟» «معلوم است! هر چه که این بالاست قلمرو من به شمار می‌رود.» کوزیمو پس از این حرف با دست به شاخ‌وبرگ درخت‌ها و آسمان اشاره کرد. «همهٔ شاخه‌های درخت‌ها قلمروِ من است. حالا به خدمتکارهایت بگو اگر می‌توانند بیایند مرا بگیرند!»
کاربر... :)
«برایم چه فرقی می‌کند که مرا ببخشند یا نه؟ تازه، نمی‌خواهم قایم شوم، از هیچ‌کس هم نمی‌ترسم!
shirin
علت کارهای سماجت‌آمیزی که از روحیات هر کس سرچشمه می‌گیرد باید در دل خودش پنهان بماند، اگر برای مباهات کردن یا فخر فروختن اشارهٔ کوچکی به آن‌ها بشود، به‌نظر بیهوده و بی‌معنا می‌آید و حالت تحقیرآمیزی پیدا می‌کند.
fatima
از هر چه بگذریم، پدر و مادر خوبی داشتیم، ولی چنان به ما بی‌اعتنا بودند، که کم‌وبیش به حال خود رها شده بودیم. و به امید خدا بزرگ شدیم. این طرز تربیت و بزرگ شدن خوب بود؟ بد بود؟ کسی چه می‌داند؟
سلیمان
«البته، ولی اگر بیفتی. اگر بیفتی تبدیل به خاکستر می‌شوی و باد تو را می‌برد.»
lunika

حجم

۲۵۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۶ صفحه

حجم

۲۵۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۶ صفحه

قیمت:
۷۳,۰۰۰
۳۶,۵۰۰
۵۰%
تومان