دانلود و خرید کتاب جود گمنام تامس هاردی ترجمه ابراهیم یونسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جود گمنام اثر ابراهیم یونسی

کتاب جود گمنام

نویسنده:تامس هاردی
انتشارات:نشر نو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جود گمنام

«جود گمنام» رمانی از تامس هاردی، نویسنده و شاعر پرکار انگلیسی است. هاردی این اثر را در سال ۱۸۹۵ منتشر کرد و به نظر بسیاری از سخن‌سنجان و کارشناسان فن، اگر بهتر از رمان «تس دوربرویل» او نباشد کم از آن نیست. معلم مدرسه روستای مری گرین به کرایست مینیستر می‌رود تا درسش را ادامه بدهد، کرایست‌مینستر شهری است دانشگاهی و بهشتی و خیال‌انگیز، که از دور خیال بهترین شاگرد مدرسه، جود فاولی را به سوی خویش می‌خواند. اما چیزی که جود را از مسیر این علاقه منحرف می‌کند کشف زنان و لذت ناشی از همدمی با آنهاست، او همهٔ آرزوهایش را فدای عشق جسمانی آرابلا و نیاز روحی خود به دخترعمو سو می‌کند.این دو زن، این عشق خاکی و اثیری، جود را از مسیری که برای خود معین کرده بود دور می‌کنند و به کشمکش با جامعه وا می‌دارند... کشمکشی که جود را به خاک مذلت می‌نشاند. تامس هاردی اصولاً خود را شاعر می‌دانست و چون با انتشار تس دوربرویل و جود گمنام و فروش خوبی که این‌دو داشتند گشایشی در وضعش حاصل آمد پس از هیاهویی که متعاقب انتشار جود در محافل ادبی درگرفت از کار رمان‌نویسی دست کشید و به شعر روی آورد. در ۱۸۹۴ اشعار وسکس را منتشر کرد و با این‌که استقبال گرمی از آن نشد سی سال پس از آن را جز سرودن شعر به کار دیگری نپرداخت. او تا زمان مرگ شش دفتر دیگر منتشر کرد و هنگامی که دیده از جهان فرو بست دفتر هشتم برای چاپ آماده بود.

نظرات کاربران

Lumiere
۱۳۹۸/۰۵/۲۹

عالیه ازبهترین رمانهایی که خوندم.

Hamidy
۱۴۰۰/۰۳/۰۵

طبیعت بشری شریف است و آزار دیده نه فاسد و دچار تباهی ... انسان های با اخلاص ناکام خواهند ماند ... جود گمنام داستانی است کلاسیک اما عجیب خواندنی و پر از اندیشه... جود یکی از شریف ترین شخصیت های داستانی است

- بیشتر
27059
۱۴۰۲/۰۳/۰۷

۱. ترجمه متناسب با فضای داستان و حس و حال شخصیت ها نیست. جاهایی که شخصیت ها صحبت عاشقانه میکنن طوری ترجمه شده انگار مکاتبه‌ی اداریه. ۲. با اینکه داستان فراز و فرود زیادی داره(از عشق تا افسردگی)، سانسور باعث شده

- بیشتر
کاربر ۵۹۱۴۵۶
۱۴۰۱/۰۷/۰۲

ترجمه واقعا افتضاح است و از جذابیت داستان کاسته است

BOOKWORM
۱۳۹۹/۱۱/۲۳

چه ترجمه‌ی داغونی😑🤐

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
جان استوارت میل می‌گوید زن یا مردی که اجازه می‌دهد جهان، یا آن بخش از جهان که او بدان تعلق دارد، نقشه زندگی‌اش را برایش انتخاب کند، به استعداد دیگری جز استعداد تقلید بوزینه نیازی ندارد."
Hamidy
بی‌گمان نقشه‌اش باید این باشد که در هر شرایطی، خوب یا بد، به پیش برود و با وجود زشتیهایی که در این جهان می‌بیند از تسلیم شدن به غم و ناراحتی پرهیز کند
شراره
شهرت وی بیشتر مدیون رمانهایی نظیر تس دوربرویل، جودگمنام، به دور از مردم شوریده و اشعاری نظیر توکای سیاه و نرّه‌گاوان است.
شراره
من علاقه‌ای به چالک گونه ندارم، فکر هم نمی‌کنم چیزی به زن اضافه کنند... بخصوص به یک زن شوهردار، و زنی به بنیه و قد و قواره تو.” " بیشتر مردها بعکس این فکر می‌کنند.” " به من ربطی نداره که بیشتر مردها چه فکر می‌کنند... تازه، اگه اونطور هم که تو میگی فکر کنند... تو از کجا میدونی؟”
alireza atighehchi
اما افسوس که میل به تصنع در خمیره و سرشت بعضیهاست، و به اولین نگاه شیفته تقلید می‌شوند. به‌هرحال، شاید هم این عیب بزرگی نباشد که زنی بخواهد گیسوانش را بیشتر از آنچه هستند جلوه دهد، و تصمیم گرفت دیگر به این موضوع نیندیشد.
alireza atighehchi
کم‌کم می‌دید که حیات شهر همچون کتابی است درباره بشریت؛ چیزی بسیار تپنده‌تر و متنوع‌تر و مجمل‌تر از حیات روحانی.
طلا در مس
این جوانان هنگامی که از او می‌گذشتند حتی او را نمی‌دیدند، یا سخنانش را نمی‌شنیدند. از او طوری می‌گذشتند که انگار از کنار جام پنجره‌ای می‌گذرند و از پشت شیشه اشیاءِ آشنا را می‌بینند. آنها در نظر او هر چه بودند، او در نظر آنها و برای آنها وجود نداشت.
طلا در مس
اما این احساس چیزی گذرا بود و چندی که گذشت آرابلا در روحش اظهار وجود کرد. چنان راه می‌رفت که گویی احساس می‌کند با جود دیروزی فرق دارد.
طلا در مس

حجم

۱۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۳۲ صفحه

حجم

۱۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۳۲ صفحه

قیمت:
۱۹۰,۰۰۰
تومان