دانلود و خرید کتاب علم علیه شانس مارک تواین ترجمه علی مسعودی‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب علم علیه شانس اثر مارک تواین

کتاب علم علیه شانس

نویسنده:مارک تواین
انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۴.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب علم علیه شانس

مارک تواین بزرگ را در ایران با داستان‌های بلندش می‌شناسند. هاکلبری فین، تام سایر، شاهزاده و گدا. کمتر کسی است که داستان‌های کوتاه این نویسنده را معرفی کرده و یا حتی خوانده باشد. علی مسعودی‌نیا در این اثر برای علاقه‌مندان به داستان های کوتاه مجموعه‌ای از داستان‌های طنز کوتاه مارک تواین را با نام «علم علیه شانس» گرداورده است. این اثر دو بخش دارد که در یک بخش روایت خاطرات آدم و حوا را می خوانید و در بخش دیگر داستان‌های کوتاه دیگر. بخش آدم و حوای کتاب داستان‌های فکاهی کوتاهی بوده که تواین برای روزنامه‌ها تحت عنوان «یادداشت‌های روزانه آدم» و «خاطرات حوا» می‌نوشته است. بنیان فکری این دو داستان بسیار جالب است: اگر آدم و حوا قادر به نوشتن بودند و از آنها دفترچه خاطراتی به جا می‌ماند، در آن از چه چیزهاییحرف می‌زدند؟ روایت خاطره‌های آدم و حوا، به نوعی تقابل زیستن مردانه و زنانه است و تواین بر تفاوت‌های آنها دست می‌گذارد. تواین در حقیقت به شکلی کنایی نشان می‌دهد که از بدو حیات بشر این دو جنس، دو نگاه متفاوت به دنیای پیرامون خود داشته‌اند و در شیوه تجربه‌اندوزی و تفسیر دنیا از شگردهایی متمایز بهره می‌بردند. اما در عین حال کنار هم و مکمل یکدیگر بودند و هر یک کمبود‌های جنس دیگر را جبران می‌کردند و به همین دلیل این رابطه از ابتدای تاریخ تاکنون دوام آورده است. در دیگر داستان‌های این مجموعه نیز طنز موقعیت جریان دارد و بیشتر روایات‌ براساس طنز موقعیت شکل گرفته‌اند. نقد مناسبات دنیای صنعتی و مدرن از عمده ویژگی‌های روایت‌های طنز مارک تواین در این اثر است.
معرفی نویسنده
عکس مارک تواین
مارک تواین
آمریکایی | تولد ۱۸۳۵ - درگذشت ۱۹۱۰

ساموئل لنگهورن کلمنس یا در واقع همان مارک تواین معروف، یکی از مشهورترین نویسندگان اخلاق‌گرای آمریکایی است. داستان‌ها و رمان‌های او به دلیل داشتن جزئیات جذاب، طنز گیرا و شخصیت‌های به‌یادماندنی، در سراسر جهان فراگیر شده‌اند. آثار تواین طی سال‌ها تبدیل به برخی از تاثیرگذارترین آثار تاریخ ادبیات کلاسیک آمریکا شده‌اند.

نظرات کاربران

Mahdi Hoseinirad
۱۳۹۷/۱۲/۰۸

داستان های جذاب عمیق و تامل برانگیز و البته در برخی موارد با پایان های ناامیدکننده

محسن
۱۴۰۰/۰۸/۱۶

مجموعه‌ای از چند تا داستان کوتاه طنزه. داستان «تارخچهٔ اردوگاهی که سقوط کرد» رو بیشتر از بقیه دوست داشتم و بعدش هم «خانم مک ویلیامز و رعد و برق». در مجموع داستان‌هاش سبک و کوتاه هستند و خوندنش مفرح.

ali fattahi
۱۴۰۱/۱۲/۱۷

مجموعه داستان های کوتاه طنز با ترجمه ای که لحن و نوشتار خاص مارک تواین را به خوبی به زبان فارسی منتقل کرده است .این داستانها طنزهای درجه یک بینظیری هستند که نخواندنشان محرومیت خود خواسته ی ابلهانه ای از

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
هر وقت من چیزی می‌خوام و خانم مک‌ویلیامز یه چیز دیگه، و بعد تصمیم می‌گیریم چیزی رو که اون می‌خواد برآورده کنیم، اسمش رو می‌ذاریم مصالحه.
Mahdi Hoseinirad
هر وقت من چیزی می‌خوام و خانم مک‌ویلیامز یه چیز دیگه، و بعد تصمیم می‌گیریم چیزی رو که اون می‌خواد برآورده کنیم، اسمش رو می‌ذاریم مصالحه.
Mahdi Hoseinirad
گرفتن جان کسی که به من آزاری نرسانده بود امری شرارت‌بار به‌نظر می‌رسید. به‌نظر می‌رسید این واقعه خلاصه‌ای باشد از جنگ؛ چرا که در تمام جنگ‌ها باید غریبه‌هایی را که علیه تو هستند بکُشی، بی‌آن‌که عداوتی شخصی با آن‌ها داشته باشی. غریبه‌هایی که در هر شرایط دیگری اگر می‌دیدی به دردسر افتاده‌اند کمک‌شان می‌کردی و آن‌ها هم، در شرایط مشابه، اگر تو نیازمند بودی کمکت می‌کردند.
محسن
چه چیزهای کوچکی می‌تواند مایهٔ شادمانی ما شود وقتی حس می‌کنیم آن‌ها را به دست آورده‌ایم!
پویا پانا
هفته رو ساخته‌ن تا بتونی تو این فرصت، کسالت یه‌شنبه‌ها رو از تنت درکنی.
پویا پانا
زندگیم دیگه به خوشی قبل نیست.
پویا پانا
آره رییس! ما انتخاب شده‌یم واسه مُردن؛
پویا پانا
من زیاد به معاشرت عادت ندارم.
پویا پانا
نوشتهٔ روی سنگ‌قبر حوا آدم: هر آن‌جا که او بود، بهشتم آن‌جا بود.
محسن
یک زن که می‌تونه تک‌وتنها با خودِ شیطون یا با یک موش رو در رو بشه، در برابر رعدوبرق چنان پریشون می‌شه که حتا دیدنش هم رقت‌انگیزه.
Mahdi Hoseinirad

حجم

۱۶۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۷ صفحه

حجم

۱۶۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۷ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
۱۳,۰۰۰
۵۰%
تومان