دانلود و خرید کتاب بئاتریس و ویژیل یان مارتل ترجمه کاوه فولادی نسب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بئاتریس و ویژیل اثر یان مارتل

کتاب بئاتریس و ویژیل

نویسنده:یان مارتل
انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بئاتریس و ویژیل

کتاب بئاتریس و ویرژیل سومین رمان یان مارتل است که با ترجمه کاوه فولادی‌ نسب و مریم کهنسال نودهی منتشر شده است. کتاب بئاتریس و ویرژیل را می‌توان در دسته فراداستان جای داد که در صدد ایجاد ارتباط بین داستان و واقعیت است.

درباره کتاب بئاتریس و ویژیل

شخصیت‌های محوری این رمان که نام رمان هم از آن‌ها گرفته شده یعنی بئاتریس و ویژیل  یک خر و یک میمون تاکسیدرمی‌شده هستند. مارتل در این رمان با استفاده از حیوان‌ها برای کشف وضعیت و موقعیت‌های انسانی ادامه می‌دهد. بئاتریس و ویرژیل تأملی است در باب حقیقت و تخیل، و به جنگ جهانی دوم و جنایت‌ها و رویدادهای دهشتناک آن می‌پردازد. این رمان از شیوه‌ی فراداستان استفاده کرده است و مرزهای میان متون تخیلی و غیرتخیلی، و داستان‌های خیالی و زندگی‌نامه‌ای را درهم می‌آمیزد.

خواندن کتاب بئاتریس و ویژیل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات جهان پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب بئاتریس و ویژیل

هنری فکر کرد کتاب‌فروش دارد براساس تجربهٔ اندکش از هر دو سوی اقیانوس اطلس حرف می‌زند یا شاید هم براساس تجربهٔ منتقدانه‌اش از خواندن آن‌ها. تعبیر کتاب‌فروش این بود «به‌خصوص اگه بخوان دربارهٔ گاو مقدسی مثل جنگ جهانی دوم حرف بزنن. هر فصل کتابی دربارهٔ جنگ جهانی دوم جوری به اعصاب قلب آدم ضربه می‌زنه و مرتعش‌شون می‌کنه که صداش تمام جهان رو می‌گیره، ولی هر کدوم این فصل‌ها در حقیقت صندوقایی‌ان پُرِ آدمای خمیرشده، و با دیدگاه شما، منظورم صرفاً این ایدهٔ "کتاب دوطرفه" نیست، منظورم اون‌جای ایدهٔ شماست که قرار می‌شه همهٔ تخیل‌مون رو معطوف به جنگ جهانی دوم کنیم ــ داستانای وسترن مربوط به جنگ جهانی دوم، داستانای علمی ـ خیالی مربوط به جنگ جهانی دوم، کمدی‌های گروه سورتمه‌سوارای جاماییکایی مربوط به جنگ جهانی دوم ــ سؤال من اینه که قراره چه اتفاقی بیفته؟ و دیگه این‌که شما می‌خواین اینا رو به شکل "کتاب دوطرفه" منتشر کنین، که در واقع یه‌جور حقه‌بازیه، به همون اندازهٔ کتابای جوک، من نمی‌دونم، به‌نظرم می‌آد که این "کتاب دوطرفهٔ شما یه شکست بزرگ و پُرسروصدا خواهد بود. تلق‌تولوق، تلق‌تولوق، تلق‌تولوق.»

وقتی اولین خوردنی‌ها رسیدند ــ ردیفی از بشقاب‌های کوچک، با لقمه‌هایی بیش‌ازحد لذیذ ــ کتاب‌فروش حرفش را تمام کرد. هنری بعد از این‌که چندبار پلک زد و با حسی شبیه یک ماهی قرمز بزرگ آب‌دهانش را قورت داد، گفت «حرفاتون رو شنیدم، اما ما نمی‌تونیم همیشه یه دیدگاه داشته باشیم. این تازگیِ منحصربه‌فرد، هم توی محتوا، هم توی شکل، اون هم توی یه کتاب جدی، نمی‌تونه عامل جلب‌توجه باشه؟ نمی‌تونه باعث فروش بیشتر بشه؟»

نظرات کاربران

ارسلان
۱۴۰۱/۱۰/۰۱

کتاب داستان جالبی داشت البته بعد از ورود کاراکتر جدید که میاد و یک درگیری به جون کاراکتر اصلی میندازه که مارو تا آخر داستان همراهی میکنه، ولی با خودتون میگید این نویسنده همونیه که life of pi رو نوشته؟

- بیشتر
نورا
۱۴۰۰/۰۸/۱۴

کافکا میگفت کتاب باید تبری باشد به دریای یخ زده ی درونمان. میگفت باید نیش بزند. و زد . این کتاب آسیبی بزرگ به ذهن من زده که فکر نمیکنم زود بتوانم فراموشش کنم. نمیدانم آن آسیب چیست، اما به

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
سیب در برابر خورده شدن مقاومت می‌کنه، سیب خورده نمی‌شه، فتح می‌شه.
نورا
تنها استعداد درونی‌ای که آدم برای خوب ساز زدن به آن نیاز دارد این است که از نواختن لذت ببرد.
نورا
«هر کدوم ما ترکیبی از واقعیت و داستانیم، تاروپودی از داستان در بدن واقعی ما تنیده شده.
نورا
مشهور بودن با همجنس‌گرا بودن یا یهودی بودن یا عضو هر اقلیت دیگری بودن چندان تفاوتی نداشت؛ شما همانی بودید که بودید، این دیگران بودند که در خیال‌شان از شما آدم دیگری می‌ساختند.
نورا

حجم

۳۰۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

حجم

۳۰۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

قیمت:
۴۵,۵۰۰
تومان