دانلود و خرید کتاب نامه‌ها و ملاقات‌ها شهریار وقفی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نامه‌ها و ملاقات‌ها اثر شهریار وقفی‌پور

کتاب نامه‌ها و ملاقات‌ها

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نامه‌ها و ملاقات‌ها

کتاب نامه‌ها و ملاقات‌ها؛ لاکان بدون فروید، با دلوز، از دریدا و جویس نوشته شهریار وقفی‌پور در دسته آثار فلسفی مدرن جای می‌گیرد. این کتاب را انتشارات چترنگ به چاپ رسانده است.

 درباره کتاب نامه‌ها و ملاقات‌ها؛ لاکان بدون فروید، با دلوز، از دریدا و جویس

وقفی‌پور در این کتاب، در هشت بخش مجزا، تفاوت نگاه و شیوه‌های تحلیلی ژاک لاکان، فیلسوف و روانکاو فرانسوی، را با زیگموند فروید در پردازش مسائل فلسفی، اجتماعی و روانشناختی بررسی کرده است.

در باب بازی لنگه‌بازی، کارآگاه فرویدی و کارآگاه لاکانی، صحنۀ جنایت و صحنۀ اولیه، اضطراب، لاکان و جویس، لاکان منهای فروید، عشق به مثابۀ تکرار تصویر و فرمول رستگاری: انقلابی یا عاشق؟ بخش‌های مختلف این کتاب را تشکیل می‌دهند.

 خواندن کتاب نامه‌ها و ملاقات‌ها؛ لاکان بدون فروید، با دلوز، از دریدا و جویس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به فلسفه مدرن را به خواندن کتاب حاضر دعوت می‌کنیم

 بخشی از کتاب نامه‌ها و ملاقات‌ها؛ لاکان بدون فروید، با دلوز، از دریدا و جویس

نخستین کابینتی که گشوده می‌شد، دفتر کارم (bureau) همان می‌شد. فقط کافی بود که دستگیره را بچرخانم و در کلیکی می‌کرد و برای من راه باز می‌کرد. در پشتهٔ لباس‌زیرها چیزی بود که این اداره را به ماجراجویی نویدبخشی بدل می‌ساخت. باید راهی به منتهاالیه می‌گشودم؛ آنجا کپهٔ جوراب‌هایم را می‌یافتم، گوله‌شده به سبکی ازمدافتاده. هر جفت به انبانی کوچک می‌مانست. هیچ‌چیزی بیش از این وجدآور نبود که دستم را تا جایی که می‌شد به اندرون آن انبان فروکنم. این کار را به‌خاطر گرمای آن نمی‌کردم؛ بلکه این «شاباش» (the Dowry) بود که در آن اندرون گوله‌شده به دست می‌یافتمش، اندرونی که به اعماقش کشانده بودم. وقتی که دستم به دورادورش می‌رسید و با کمال قابلیتم، از داراییِ تودهٔ نرم پشمینم اطمینان حاصل می‌کردم، جزء دوم بازی پیش می‌آید که مکاشفه را موجب می‌شود. حالا به کار آن می‌شدم که «شاباش» را از انبان پشمینش استخراج کنم. به‌سمت خود می‌کشیدمش، بیشتر و بیشتر تا آنکه رخداد به ظهور می‌آمد: «شاباش» را استحصال کرده بودم، لیک «انبان» ی که دربرگرفته بودش، دیگر وجود نداشت. نمی‌توانستم این فرایند را با دقت لازم بیازمایم. با این حال، این بازی به من آموخت که فرم و محتوا، حجاب و آنچه پنهان می‌دارد، یکی هستند و والسلام. این بازی سرمشقم شد تا حقیقت را از ادبیات استخراج کنم، با همان حزم و احتیاطی که دست کودک، جوراب را از «انبان» بیرون می‌کشد. (دوران کودکی در برلین، قطعهٔ ۱‌.‌۷ نوشتهٔ والتر بنیامین، به نقل از مقالهٔ شری وبر نیکولسن)

رهایش به‌مددِ محاکات و در مقام اثبات عملیِ امکان گونه‌ای دیگر از نوشتار که بایدش چنین خواند: گونه‌ای دیگر از تفکر (جیمسن، ۱۹۹۰).

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
شواهد بسیاری از احساسات و امور زندگی روزمره بر این موضوع صحه می‌گذارد، شبیه هنگامی که از عمل یا عکس‌العملی از خویش شگفت‌زده می‌شویم یا آن هنگام که برای خویش بیگانه می‌نماییم یا گاهی که در مخالفت با خویش عمل می‌کنیم یا در پی خودویرانگری هستیم، درصدد نابودی آن هستهٔ درونی خویش هستیم که به خویشتنمان از همه‌چیز بیگانه‌تر است. این حالت وقتی عینی‌تر می‌شود که به خصومت میان دو برادر یا دو خواهر یا عینی‌تر، دوقلوها دقیق شویم: ریشهٔ خصومت با بیرون، واقعی‌تر از هر زمانی، هنگامی است که با درونی‌ترین چیز خودمان در بیرون مواجه می‌شویم: ریشهٔ ترس افسانه‌ای ما از همزاد یا آینه نیز همین است
☆Nostalgia☆

حجم

۲۴۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

حجم

۲۴۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان