دانلود و خرید کتاب اقیانوس انتهای جاده نیل گیمن ترجمه فرزاد فربد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اقیانوس انتهای جاده

اقیانوس انتهای جاده اثر نیل گیمن، نویسنده انگلیسی ژانر علمی-تخیلی و فانتزی است. وی در سال ۲۰۰۲ برنده جایزه‌های هوگو و نبولا شده‌ است.

اقیانوس انتهای جاده روایت مردی میانسال برای شرکت در یک مراسم یادبود است. وی به محله‌ دوران کودکی‌اش بازمی‌گردد؛ خانه‌شان از میان رفته اما او ناخودآگاه به مزرعه‌ای که در انتهای جاده قرار دارد کشانده می‌شود؛ جایی‌که در هفت‌سالگی با دخترکی فراموش‌نشدنی به نام لتی همپستاک، مادرش و مادربزرگش آشنا شده بود. او که از ده‌ها سال پیش دیگر دخترک را از یاد برده بود، حالا با نشستن در کنار برکه‌ای که لتی آن را اقیانوس می‌نامید، گذشته‌های دور را به خاطر می‌آورد؛ گذشته‌ای که می‌توانست برای هرکس بسیار خطرناک و هولناک باشد، چه برسد به پسربچه‌ای هفت‌ساله... .

منتقدان درباره اقیانوس انتهای جاده گفنه‌اند: «اثری تکان‌دهنده و استادانه با روایتی غریب که ما به زوایای تاریکِ بیرون و درون آدمی می‌برد. قصه‌ای به ظرافت بال‌های پروانه و هراس‌انگیز همچون خنجری در تاریکی».

 خواندن کتاب اقیانوس انتهای جاده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه دوست‌داران ادبیات داستانی از خواندن این کتاب جذاب با تم نوستالژیکش لذت خواهند برد.

درباره نیل گیمن

نیل گیمن زاده ۱۹۶۰ انگلستان، نویسنده، فیلم نامه‌نویس، رمان‌نویس حوزه ادبیات فانتزی و علمی تخیلی است که تاکنون جوایز زیادی از جمله جایزهٔ جایزه‌های هوگو، نبولا و برام استوکر، و همچنین نشان نیوبری را در حوزه کاری خود دریافت کرده است. از آثار او می‌توان به مجموعه کتاب‌های کامیک سَندمن، و رمان‌های گرد ستاره، خدایان آمریکایی، کورالاین و کتاب گورستان اشاره کرد.

نیل گیمن سردبیر مجلهٔ ابدی‌های مارول کمیک برای دورهٔ اول هم بوده است. از بین آثار او داستان کوتاه هیولا، کتاب گورستان و کورالاین به فارسی ترجمه شده‌اند. و از روی کتاب کورالاین انیمشن موفقی هم ساخته شده که ۱۲۴ میلیون دلار در جهان فروش داشته است.

 بخشی از کتاب اقیانوس انتهای جاده

لتی مرا به بیشه‌ای از درخت‌های فندق در جادهٔ قدیمی برد (فندق‌های دُم‌گربه‌ای در بهار شاخه‌های سنگینی دارند) و شاخهٔ کوچکی را کند. بعد با چاقویش پوست شاخه را کند، طوری که انگار ده‌هزار بار این‌کار را کرده بود، دوباره آن را برید تا شبیه حرف Y شد. بعد چاقو را کنار گذاشت (نمی‌دانم کجا گذاشتش) و دو سر Y را در دو دستش گرفت.

به من گفت: «نمی‌خوام طلا پیدا کنم، فقط ازش به‌عنوان راهنما استفاده می‌کنم. به‌نظرم اول باید دنبال یه ... مگسِ‌گوشت بگردیم. یا چیزی آبی‌ارغوانی و براق.»

به اطراف نگاه کردم. «من که همچین چیزی نمی‌بینم.»

گفت:‌«می‌آد.»

در میان علف‌ها که می‌رفتیم خیره به اطراف نگاه کردم، مرغی سرخ‌وقهوه‌ای داشت کنار جاده دان می‌خورد، تعدادی ماشین‌آلات زنگ‌زدهٔ کشاورزی، میز پایه‌خرک چوبی در کنار جاده و شش دبهٔ خالی شیر که روی آن قرار داشت. خانهٔ روستایی آجرقرمز همپستاک را دیدم که مثل حیوانی درحال‌استراحت کز کرده و آرام بود. گل‌های بهاری را دیدم؛ گل‌های مینای زرد و سفید که همه‌جا را پر کرده بود، قاصدک‌های طلایی و آلاله، و گل‌استکانی تنهایی که دیگر فصلش گذشته بود در سایه‌های زیر میز پایه‌خرک که شبنمِ روی آن هنوز داشت می‌درخشید....

پرسیدم: «اونه؟»

لتی با تایید گفت: «چشمای تیزبینی داری.»

به‌سمت گل‌استکانی رفتیم. وقتی به آن رسیدیم لتی چشم‌هایش را بست. بدنش را جلو و عقب می‌برد، عصای چوب‌فندق را جلو گرفته بود، انگار بدنش نقطهٔ مرکزی ساعت یا قطب‌نما بود، عصا مثل عقربه‌ای به سمت نیمه‌شب یا شرقی متمایل بود که نمی‌توانستم ببینمش. ناگهان گفت: «سیاه. و نرم.» انگار داشت چیزی را از دل خواب توصیف می‌کرد.

از گل‌استکانی دور شدیم، و در جاده‌ای که تصور می‌کردم راهی شدیم، جاده‌ای که شاید زمانی جادهٔ رومی‌ها بود. صد قدم در جاده رفته بودیم، نزدیک همان‌جایی‌که ماشین مینی متوقف شده بود، که آن را پیدا کرد: تکه‌ای پارچهٔ سیاه که در سیم‌خاردار گیر کرده بود.

لتی به آن نزدیک شد. دوباره با عصای چوب‌فندق که جلو گرفته بود و دوباره با چرخش‌های آرام. بعد با قطعیت گفت: «قرمز. خیلی قرمز. از اون طرف.»

با هم به سویی که اشاره کرده بود رفتیم. در آن‌سوی علفزار به میان ردیفی از درختان رفتیم. من که مجذوب شده بودم گفتم: «اون‌جا.» جسد حیوان بسیار کوچکی ـ ظاهراً موش‌آبی ـ روی خزه‌های سبز افتاده بود. سر نداشت، و خون تازه موی او و سطح خزه را لک کرده بود. خیلی سرخ بود.

لتی گفت: «حالا، از این‌جا به بعد دست من رو بگیر. ول نکن.»


نظرات کاربران

i._.shayan
۱۳۹۵/۰۴/۲۹

این کتاب یک اثر بزرگسال محور که جوایز بسیار زیادی رو برده و حتی برنده ی بهترین فانتزی سال شده داستان این کتاب بسیار قوی و هرکسی رو میتونه به فکر واداره ولی با این حال فانتزی داستان به حدی نیست

- بیشتر
erfan.jh
۱۳۹۵/۰۹/۰۸

من 13 سالمه و کل رمان های نیل گیمنو خوندم از نظر من این رو هم بگیرید ارزش خوندن داره .

Fatemeh a.m.
۱۳۹۹/۰۸/۱۰

باید بگم با خوندنش غافلگیر شدم. اولین کتابی بود که از گیمن خوندم و با شروع داستان ترسناکش غافلگیر شدم. هرچند این داستان ترسناک فراتر از یه داستان سرگرم کننده بلکه تعابیری داره که حتی به عنوان یه بزرگسال میشه

- بیشتر
i._.shayan
۱۳۹۴/۱۱/۱۵

فوق العاده بود اصلا کودکانه و برای بچه نبود بلکه خیلی فلسفی و از زبان یک بزرگ سال که یادی از کودکی می کرد بود

مانا
۱۳۹۹/۰۶/۲۳

عشق منه! آخر کتاب چاپی را خریدم. خیلی قشنگه. میگن ادبیات نوجوان هست ولی من ۴۰ ساله واقعا لذت بردم.

amir reza
۱۳۹۷/۰۶/۱۲

نمیشه این کتاب رو بزارید کتابخونه؟

Zahra Dashti
۱۴۰۰/۰۵/۱۷

داستان در مورد مردی است که به دلیلی به شهر دوران کودکی و نوجوانی اش برگشته و در اونجا با خاطرات گذشته اش روبرو می شه، در واقع بخشی از خاطرات هفت سالگی اش رو که فراموش کرده به یاد

- بیشتر
کاربر ۱۱۱۷۹۲۶
۱۳۹۹/۱۰/۱۱

یک داستان هیجان انگیز که قلب رو پر از حس های مختلف و همزمان متضادی مثل هیجان، ترس، ناامیدی، امید، خشم، شادی، خوف و رجا، و... و ترجمه ای عالی. توصیفات از نگاه و زبان یک پسربچه ی هفت ساله بسیار

- بیشتر
کاربر 38616
۱۳۹۵/۰۹/۰۳

تجربه ی غریبی بود

elham
۱۳۹۷/۰۵/۲۷

داستان کتاب گورستان بسیار جذاب تر بود. و حس نزدیکی بیشتری با کاراکترها ایجاد میکرد. این کتاب تا حدی گنگ بود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۷)
«می‌خوام چیز مهمی رو بهت بگم. آدم‌بزرگا در درون اصلاً شبیه آدم‌بزرگا نیستن. در ظاهر بزرگ و خودبین هستن و همیشه می‌دونن دارن چی‌کار می‌کنن. در درون درست همونی هستن که همیشه بوده‌ن. مثل وقتی که همسن تو بودن. واقعیت اینه که اصلاً آدم‌بزرگی وجود نداره. حتی یه نفر توی این دنیای بزرگ.»
saba
نامه نداشتم. با ‌این‌همه هر روز صندوق پست را نگاه می‌کردم تا ببینم چیزی برای من نیامده باشد.
mini me
«هیچ‌کس در اصل شبیه اون چیزی که درونشه نیست. تو هم نیستی. من هم نیستم. آدما پیچیده‌تر از این حرفان. در مورد همه هم صدق می‌کنه.»
SaraKu
«مشکل موجودات زنده همینه. زیاد نمی‌مونن. یه روز بچه‌گربه‌ت می‌میره، یه روز گربهٔ پیرت. بعد فقط خاطراتشون می‌مونه. و خاطرات محو می‌شن و با هم ترکیب می‌شن و پخش می‌شن...»
کاربر ۲۹۲۲۱۴۶
به‌هرحال کتاب‌ها از آدم‌ها مطمئن‌تر بودند.
عباس
آدم‌بزرگ‌ها راه‌ها را دنبال می‌کنند. بچه‌ها آن‌ها را کشف می‌کنند. آدم‌بزرگ‌ها دوست دارند صدها و هزاران بار همان راهِ همیشگی را بروند
Shaghayegh
هیولاها به هر شکل و اندازه‌ای درمی‌آن. بعضی‌هاشون چیزهایی هستن که آدما ازشون می‌ترسن. بعضی‌هاشون چیزهایی هستن که مدت‌ها پیش آدما ازشون می‌ترسیدن. بعضی‌وقتا هیولاها چیزهایی هستن که آدما باید ازشون بترسن، ولی نمی‌ترسن.»
کاربر ۲۹۲۲۱۴۶
ذهنم را مشغولِ کتابی کردم. وقتی زندگی واقعی خیلی سخت و دشوار می‌شد این‌کار را می‌کردم
کاربر ۲۹۲۲۱۴۶
دلم برای دوران کودکی تنگ نمی‌شود، اما دلم برای لذت‌های کوچکی که داشتم تنگ می‌شود، حال آن‌که چیزهای بزرگ‌تر تباه می‌شود.
mini me
به‌هرحال کتاب‌ها از آدم‌ها مطمئن‌تر بودند.
Shaghayegh

حجم

۱۶۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

حجم

۱۶۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

قیمت:
۶۳,۰۰۰
۳۷,۸۰۰
۴۰%
تومان