دانلود و خرید کتاب برندگان فردریک بکمن ترجمه هادی سالارزهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برندگان اثر فردریک بکمن

کتاب برندگان

معرفی کتاب برندگان

کتاب برندگان نوشتهٔ فردریک بکمن و ترجمهٔ هادی سالارزهی است. نشر نون این رمان معاصر سوئدی را منتشر کرده است؛ سومین کتاب از سه‌گانهٔ «شهر خرس».

درباره کتاب برندگان

کتاب برندگان حاوی یک رمان معاصر و سوئدی است که ۱۰۵ فصل دارد. این رمان، سومین کتاب از سه‌گانهٔ «شهر خرس» و حاوی داستانی نفس‌گیر درمورد عشق و زندگی در یک جامعهٔ سرسخت است. این رمان روایتگر داستانی است از عشق‌های اول، بخشودگی‌ها و آخرین خداحافظی‌ها. فردریک بکمن، نویسندهٔ رمان مشهور «مردی به نام اوه» در ادامهٔ دو رمان پیشین از این مجموعه به نام‌های «شهر خرس» و «ما در برابر شما»، سومین جلد از این سه‌گانه را با عنوان «برندگان» منتشر کرده است. داستان چیست؟

دو سال از اتفاقاتی می‌گذرد که هیچ‌کس نمی‌خواهد آن‌ها را به یاد آورد. همه سعی کرده‌اند زندگیشان را ادامه دهند، اما چیزی درمورد یک مکان وجود دارد که از آن جلوگیری می‌کند. ساکنان شهر همچنان با سؤالات بزرگ زندگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ سؤالاتی دربارهٔ مفهوم خانواده و جامعه و اینکه آیا انسان حاضر است برای محافظت از خانواده و جامعه چیزی را قربانی کند؟ درحالی‌که ساکنان شهر خرس برای غلبه بر گذشته تلاش می‌کنند، چالش‌ها و تغییرات بزرگی بر سر راه خود می‌بینند. یک نفر بعد از مدت‌ها دوری به خانه باز می‌گردد، یک نفر بعد از مدت‌ها سردرگمی کمی آرامش را تجربه می‌کند، یک نفر عاشق می‌شود، یک نفر سعی می کند ازدواج خود را درست کند و برای نجات فرزندانش دست به هر کاری می‌زند، یک نفر تسلیم نفرت می‌شود و بزرگترین دعوای زندگیش را می‌کند و یک نفر دیگر هم اسلحه به‌دست به‌سمت پیست یخ می‌رود. ساکنان شهر خرس برای خانهٔ خود حاضرند چه چیزی را قربانی کنند؟ رمان برندگان، پیچیدگی‌های زندگی روزمره را به تصویر می‌کشد و پرسش‌هایی دربارهٔ دوستی، وفاداری، از دست‌دادن و هویت را کندوکاو می‌کند.

خواندن کتاب برندگان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر سوئد و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره فردریک بکمن

فردریک بکمن در سال ۱۹۸۱ به دنیا آمده است. او رمان‌نویس و وبلاگ‌نویسی سوئدی است که تحصیلات خود را در رشتهٔ دین‌شناسی تطبیقی آغاز و نیمه‌کاره رها کرد. پس از رهاکردن تحصیلات به شغلی متفاوت روی آورد و رانندهٔ کامیون شد. او مدت‌ها به‌عنوان یک روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس فعالیت می‌کرد. بکمن کار خود را در قامت یک رمان‌نویس با رمان «مردی به نام اوه» در سال ۲۰۱۲ آغاز کرد. او با رمان اول خود، به شهرت و محبوبیتی چشم‌گیر دست یافت. «برندگان»، «مادربزرگ سلام رساند و گفت متأسفم»، «و هر روز صبح راه خانه دورتر و دورتر می‌شد»، «مردم مشوش»، «و من دوستت دارم»، «ما در برابر شما»، «شهر خرس‌ها»، «بریت ماری اینجا بود» و «قرعهٔ زندگی» عنوان تعدادی دیگر از کتاب‌هایی است که از فردریک بکمن منتشر شده است. او پس از پدرشدن، کتاب «تمام چیزهایی که پسرکوچولوی من باید دربارهٔ دنیا بداند» را با موضوع فرزندپروری نوشت.

بخشی از کتاب برندگان

«کاروان وسائل نقلیه، پر از هواداران هِد، از طریق جنگل به خانه می‌رسد. خانواده‌هایی که در جایگاه تماشاچیان نشسته بودند به‌سمت منطقهٔ مسکونی حرکت می‌کنند، اما مردان جوانی که ایستاده بازی را می‌دیدند راهشان را به‌طرف میخانهٔ بارن کج می‌کنند. چند کبودی و بینی‌های شکسته و دررفته که باید در بیمارستان به آن‌ها رسیدگی شود، اما بیشتر آسیب‌ها به اندازه‌ای سطحی است که با نوشیدن از بین برود. میخانه‌ای که آن‌ها به‌عنوان بارن می‌شناسند به‌گونه‌ای معجزه‌آسا توانسته بود در مقابل طوفان مقاومت کند، البته برعکسِ سقف پیست یخشان؛ گویی خدا مجبور بوده بین اجازه دادن به این جماعت برای تماشای هاکی و مست کردن بعد آن، فقط یک گزینه را انتخاب کند. اگر امشب مشتریان همین میخانه را هم با چنین انتخابی روبه‌رو کنید، مسلماً بین انتخاب این و آن می‌مانند.

***

هانا دیگر در میخانهٔ بارن چیزی نمی‌نوشد، او یک بزرگسال است، اکنون اگر چیزی هم بخواهد بنوشد، در آشپزخانه می‌نوشد. جانی روبه‌روی او نشسته است. هردو گیلاس‌هایشان را پر کرده‌اند. تس به طبقهٔ بالا رفته تا توری را روی تختش بخواباند و خودش هم کنار او خوابش برده. توبیاس با تمام لباس‌هایش مانند یک لامپ در اتاقش خاموش شد، گویی هرچه بیشتر روی تخت فشار بیاورد، بهتر خوابش می‌برد. شب از نیمه گذشته است، هوا بی‌نهایت تاریک شده، اما هنوز صدای بنگ، بنگ، بنگ از حیاط به گوش می‌رسد. تد بیرون است و توپ هاکی‌اش را به‌سمت کوچک‌ترین پرتوی نوری که به چشمش می‌خورد شلیک می‌کند. همسایه‌ها باید تا مایل‌ها آن‌طرف‌تر صدای ضربات او را بشنوند، اما حتی کم‌تحمل‌ترینشان هم امشب خیال شکایت کردن ندارد. شاید مسائل مهم‌تری داشته باشند، شاید دلشان برای پسرک سیزده‌ساله‌ای می‌سوزد که مسابقه‌اش لغو شده و حالا مجبور است جور دیگری از شر آدرنالین خلاص شود.»

معرفی نویسنده
عکس فردریک بکمن
فردریک بکمن

فردریک بکمن نویسنده، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس مشهور سوئدی است که در سال ۲۰۱۳ به عنوان موفق‌ترین نویسنده‌ی سوئد انتخاب شد و اغلب افراد نام او را به واسطه‌ی رمان مشهور و اثرگذارش، مردی به نام اوه شنیده‌اند. اگرچه بکمن امروزه به عنوان یکی از مشهورترین نویسندگان سوئدی شناخته شده است، با این حال مسیری که او در این راستا طی کرد مسیری پرپیچ‌وخم، قابل تامل و خواندنی است.

روزهای صفر
روث ور
مردم مشوش
فردریک بکمن
پاچینکو
مین جین لی
روی شانه های نونا
جولی لی
من رو یادت هست؟
سوفی کینسلا
چرخش کلید
روث ور
دختر خوب، خون بد
هالی جکسون
خانه خودمان
سینتیا کادوهاتا
آخرین کوچ
شارلوت مک کاناگی
معادله نیمه تابستان
کیگو هیگاشینو
پیش از آنکه قهوه سرد شود (جلد دوم)
توشیکازو کاواگوچی
معجزه های خواربارفروشی نامیا
کیگو هیگاشینو
نیمه شب در کتاب فروشی افکار نورانی
متیو سالیوان
به امید دل بستم
لنکالی .
خانه ای در انتهای هوپ استریت
منا ون پراگ
جسد
مری روچ
مهمان نیمه شب
هدر گودنکاف
همیشه یک نفر دروغ می گوید
آلیس فینی
آپارتمان پاریس
لوسی فولی
مخلوقات فوق العاده تیزهوش
شلبی ون پلت
کتابخانه نیمه شب
مت هیگ
مغازه خودکشی
ژان تولی
آبنبات هل دار
مهرداد صدقی
رویای نیمه‌شب
مظفر سالاری
آب‌نبات پسته‌ای
مهرداد صدقی
دختری که رهایش کردی
جوجو مویز
پنج قدم فاصله
ریچل لیپینکات
مغازه خودکشی
ژان تولی
ملت عشق (اجرای جدید)
الیف شافاک
بیمار خاموش
الکس مایکلیدیس
سرگذشت آب و آتش؛ مهرگان
بهار برادران
یک عاشقانه آرام
نادر ابراهیمی
کیمیاگر
پائولو کوئیلو
مردی به نام اوه
فردریک بکمن
جزء از کل
استیو تولتز
سمفونی مردگان
عباس معروفی
آبنبات هل‌دار
مهرداد صدقی
هری پاتر و سنگ جادو
جی.کی. رولینگ
سایه باد
کارلوس روئیت ثافون
چایت را من شیرین می‌کنم
زهرا بلنددوست

نظرات کاربران

دختر خوانده پروفسور اسنیپ فقید 🐍💚
۱۴۰۲/۱۲/۱۶

این کتاب در ادامه ی شهر خرس و ما دربرابر شما نوشته شده و بهتره اول اونا رو بخونید

سالی مک براید
۱۴۰۲/۱۲/۲۸

شما داستان مردم این شهر رو تا مدت‌ها بعد از تموم کردن کتاب، فراموش نخواهید کرد.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵)
بندگان خدا قادر به نجات دادن کسی نیستند؛ اینجا نه.
Mostafa F
تحمل‌ناپذیرترین چیز درمورد مرگ این است که دنیا پس از آن ادامه دارد و زمان اهمیتی نمی‌دهد.
Mostafa F
هیچ‌گونه فتنه‌انگیزی‌ای نیاز نیست. این نفرت به خودی خود پروبال می‌گیرد.
miss_yalda
اگه هرکدوم از این سیاستمدارها نُه تا صندلی هم داشته باشن، باز جا واسه نشستن کم می‌آرن.
miss_yalda
این‌که کجا به دنیا بیایید و تبدیل به چه کسی بشوید شبیه به قمار است؛ چیزی که در یک نقطه اشتباه است و در نقطه‌ای دیگر درست.
miss_yalda
او دلتنگ جایی شده که به آن تعلق داشته باشد، حتی اگر دروغ باشد... از گم شدن در حقیقت که بهتر است.
Mostafa F
مگه زندگی چیه؟ همین لحظاته دیگه!»
کاربر ۷۰۶۱۰۵۷
اجازه نده وجدانت مانع عقلت بشه، بچه‌جون.
miss_yalda
متأهل بودن آسان است، فقط کافی است زمینهٔ جروبحثی را که در آن استاد هستید، انتخاب کنید، سپس حداقل یک بار در هفته آن را تکرار کنید و همین پروسه را مادام‌العمر ادامه دهید.
miss_yalda
آیا مایلید مردم را بشناسید؟ مایلید آن‌ها را خوب بشناسید؟ پس باید با بدترین کارهایی هم که از آن‌ها برمی‌آید آشنایی داشته باشید.
f.r

حجم

۷۴۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۶۴ صفحه

حجم

۷۴۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۶۴ صفحه

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان