دانلود و خرید کتاب قصر نیمه شب کارلوس روییز زفون ترجمه آرزو احمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قصر نیمه شب اثر کارلوس روییز زفون

کتاب قصر نیمه شب

معرفی کتاب قصر نیمه شب

کتاب قصر نیمه شب نوشتهٔ کارلوس روییز زفون و ترجمهٔ آرزو احمی است و نشر افق آن را منتشر کرده است. این اثر دومین جلد از مجموعهٔ سه‌گانهٔ مه است.

دربارهٔ کتاب قصر نیمه شب

قصر نیمه‌شب داستانی فانتزی و جادویی است که شما هنگام خواندن آن در اسرار آن شناور می‌شوید و از خواندن آن لذت می‌برید. ماجرای این کتاب در دههٔ ۱۹۳۰ در کلکته اتفاق می‌افتد. 

این کتاب شروع مناسبی برای نوجوانانی است که می‌خواهند وارد دنیای کتابخوانی شوند البته خوانندگان بزرگسال هم می‌توانند با خواندن آن‌ها جادوی اولین کتاب‌های تأثیرگذار زندگی‌شان را از نو تجربه کنند.

شما با مجموعهٔ سه‌گانهٔ مه می‌توانید قدم به دنیای ادبیات فانتزی اسپانیا بگذارید و از عناصر سرگرم‌کنندهٔ  قصه‌های آن، که گاهی چاشنی ترسی خوشایند هم دارند، استفاده کنید.

داستان این کتاب ماجرای پسری به نام بن است که در شب ۱۶سالگی باید یتیم‌خانه را ترک کند اما پیرزنی پیدا می‌شود و به او می‌گوید که خواهری به‌ نام شیر دارد و افرادی بنا به دلایلی آن‌ها را از هم جدا کرده‌اند. بوی خطر در نزدیکی این خانواده که به‌تازگی پیدا شده‌اند احساس می‌شود. این خطر به رازی قدیمی برمی‌گردد و داستان از همین نقطهٔ هیجان‌انگیز شروع می‌شود که به رمز و رازی قدیمی برمی‌گردد. داستان شروع خیلی خوبی دارد که خواننده را برای ادامۀ داستان تشنه می‌کند.

خلق شخصیت جواهر به عنوان یک ضدقهرمان که هم‌زمان شرور و جذاب است یکی از بهترین ویژگی‌های این اثر است. 

نویسنده در این کتاب تلاش می‌کند تا مخاطب بتواند با شخصیت‌ها احساس نزدیکی بیشتری داشته باشد؛ او برای این کار راوی اول شخص را به سوم شخص تغییر می‌دهد و تا حد زیادی به خواسته‌اش نزدیک می‌شود.

او همچنین به اسطوره‌ها و افسانه‌های سرزمین‌هایی مثل هند اشاره می‌کند که دنیایی ناشناخته پیش روی خواننده تصویر می‌کند و می‌تواند یکی از نقاط قوت آثارش شمرده شود.

کارلوس روییز زفون قصر نیمه‌شب را در دههٔ ۱۹۹۰ نوشته است یعنی زمانی که احتمالاً خودش هم بزرگسال حساب نمی‌شد. به عقیدهٔ او نوشتن برای جوانان یا آن‌ها که دلشان جوان است کار پرخطری است و  نوجوانان مخاطبان بسیار پرتوقع و صادقی‌اند. او هنگام نگارش این کتاب‌ها تمام تلاشش را کرده است تا داستان‌هایی خلق کند که هم برای نوجوانان گیرا باشد و هم خوانندگان پخته‌تر و باتجربه‌تر از آن‌ها لذت ببرند. روییز زفون می‌گوید: چه خود جوانید و چه دلتان، امیدوارم از این گردش در کلکتهٔ دههٔ ۱۹۳۰، جایی که سایه‌های شب غلیظ‌تر از خون‌ هستند لذت ببرید. مهم نیست در جشن تولد امسالتان چند شمع فوت کرده‌اید؛ برای آگاهان اسرار آنچه پشت این سال‌ها پنهان شده است اهمیت دارد.

خواندن کتاب هنر و آنارشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به ادبیات فانتزی اسپانیا پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب قصر نیمه شب

«از سراج، متخصص خانه‌های جن‌زده‌مان، گفته‌ام. سراج، گذشته از تنگی نفس، چهرهٔ رنگ‌پریده و وضع بد سلامتش، حافظه‌ای دانشنامه‌ای داشت، به‌خصوص وقتی کار به داستان‌های اهریمنی شهر می‌رسید که تعدادشان از صد تا هم بیشتر بود. در مورد داستان‌های ارواحی که بر جذابیت شب‌های ویژه‌مان می‌افزودند، سراج محقق و بن راوی آن‌ها بود. از شبح سوارکار خانهٔ هیستینگز گرفته تا روح سردستهٔ شورش ۱۸۵۷ و ماجرای به‌اصطلاح حفرهٔ سیاه کلکته که باعث می‌شد پشت آدم یخ بزند (و در آن بیش از صد مرد، پس از دستگیری در محاصرهٔ دژ ویلیام قدیمی خفه شدند)، هیچ قصه یا اتفاق هولناکی نبود که از بایگانی سراج جا بماند. گفتن ندارد که این دل‌مشغولی‌اش برای ما منشأ لذت و شادمانی فراوان بود. با این حال، متأسفانه سراج احساس ستایش تقریباً ناسالمی به ایزوبل داشت. دست‌کم هر شش ماه یک پیشنهاد ازدواج در آینده (که مدام رد می‌شد) توفانی عاشقانه در گروه به پا می‌کرد که تنگی نفس عاشق طردشده هم در اثرش تشدید می‌شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۲۶۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان