دانلود و خرید کتاب دنیاهای خیالی لین کارتر ترجمه کاتارینا ورزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دنیاهای خیالی اثر لین کارتر

کتاب دنیاهای خیالی

معرفی کتاب دنیاهای خیالی

کتاب دنیاهای خیالی نوشته لین کارتر است و با ترجمه کاتارینا ورزی در انتشارات پریان منتشر شده است. این اثر یکی از مشهورترین آثار جهان درزمینه شناخت و تحلیلی ادبیات فانتزی است. 

درباره کتاب دنیاهای خیالی

کتاب دنیاهای خیالی پژوهشی کامل است که در آن لین کارتر با زیر نظر گرفتن نویسندگان آثار بزرگ ادبیات فانتزی و راه و روش نویسندگی‌شان، به بهترین نحو خواننده را با جهان نوشتن بخش مهمی از تاریخ ادبیات آشنا می‌کند.

کتاب حاضر شرح‌حالی است درباره فانتزی، درباره کسانی که آن را می‌نویسند و چگونه نوشتن آن. تاکنون کسی درباره فانتزی کتابی ننوشته است. دامنه‌های مجاور ادبیات تخیلی از چنین قصوری رنج نبرده‌اند، زیرا ارزیابی‌های عالی از علمی تخیلی و ادبیات ماوراءالطبیعه مرتب ارائه می‌شوند. تنها فانتزی است همان منبعی که این دو شاخه از آن ریشه گرفته‌اند که به صورتی حیرت‌آور و مصرانه دچار غفلت تاریخ شناسان ادبی شده است. البته نباید فراموش کنیم که کتاب‌هایی درباره مه‌مترین نویسندگان فانتزی نوشته شده‌اند. اما خود فانتزی از این موضوع بی‌‌بهره بوده است. باید بدانیم که فانتزی بخشی بسیار گسترده و بزرگی از ادبیات است، بخشی بسیار کهنسال. درحقیقت باید گفت فانتزی همان شکل اصلی ادبیات داستانی است.

منظور نویسنده از فانتزی روایتی است از شگفتی‌ها که نه به علمی‌تخیلی و نه به ماوراءالطبیعه تعلق دارند. ذات این نوع داستان را می‌توان در یک کلمه خلاصه کرد: جادو. پس فانتزی کتاب یا داستانی است که در آن جادو به واقع کارگر باشد نه افسانه، نه داستانی که مانند پیترپن یا جادوگر شهر از برای کودکان نوشته شده باشد، بلکه روایتی داستانی که برای بزرگسالان خلق شده باشد روایتی که ذهن را به جدال و کار وادار می‌کند.

در جهان واقعی، که در آن زندگی می‌کنیم، جادو کارگر نیست. فانتزی، بنا بر تعریف بالا، داستانی است در محیطی که در آن جادو عنصری جدایی‌ناپذیر از جهان طبیعی است. از آنجایی که تاکنون در میان قوانین فیزیک محلی برای قدرت‌های جادویی یافت نشده است، چنین روایتی دلالت دارد و در واقع بنا بر طبع خود نیاز دارد به یک محیط خلق‌شده؛ که نام این رساله، دنیاهای خیالی، از همین نیاز برگرفته شده است زیرا فانتزی در اصل همین است. 

خواندن کتاب دنیاهای خیالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات فانتزی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب دنیاهای خیالی

بزرگترین حماسه‌ی فنلاند، آن شاهکار سنتی و مرکز ادبیات ملی فنلاند، شعر مشهور کالوالا است، با قهرمانانی مقتدر و ساحرانی حکیم، که برای نجات سرزمین قهرمانان از دست لوهی مبارزه می‌کنند، عجوزه‌ی شروری که خورشید را دزدیده و در غاری حبس کرده است. حماسه‌ای سرشار از شگفتی‌ها، همانند صحنه‌ای که در آن ساحر بزرگ واینامویینن از حلقوم یک غول خفته پایین می‌رود و او را مجبور می‌کند تا واژگان گمگشته‌ی قدرت، وردهای جادویی با نیرویی هنگفت را به معنای واقعی کلمه! استفراغ کند. و نزدیکترین اثر به مقام حماسه‌ی ملی ولز مجموعه داستان‌های منثوری است به نام مابینوجیون، لبریز از خدایان و قهرمانان و دیوها و جادوگران. بئوولف حماسه‌ی شکوهمند آنگلوساکسون که سرآغاز ادبیات انگلیسی هم محسوب میشود، به‌طورحتم فانتزی است، با شاهزاده پهلوانی که دیو می‌کشد و با شمشیر جادویی خود به مبارزه‌ی اژدهایی آتشی ننفس می‌رود. حماسه‌ی ملی آلمان سرود نیبلونگن نیز پر است از فانتزی شگفت انگیز، چرا که در میان گروه شخصیت‌های خود زیگفرید را دارد، و فافنیر اژدها را، و شاه کوچک‌مردان و یک والکیری طردشده را، حالا صحبت از شمشیر مسحور و معروف گرام یا بالمونگ را به میان نیاوریم می‌توانم به این فهرست ادامه دهم، اما فکر می‌کنم متوجه منظور شده‌اید. 

دورترین کرانه (دریای زمین ۳)
پیمان اسماعیلیان
خروج از دورود؛ بخش اول
رابرت جردن
ورود به مرگ‌زار؛ بخش دوم
رابرت جردن
مارکی چطور کتش را پس گرفت
نیل گیمن
حقیقت غاری‌ست در کوه‌های سیاه
نیل گیمن
پسران آنانسی
نیل گیمن
پرسش و پاسخ
پاتریک نس
ناکجا
نیل گیمن
سرزمین اکتبر
شهریار وقفی‌پور
گورهای آتوان (دریای زمین ۲)
پیمان اسماعیلیان
تاریخچه‌ی ادبیات فانتزی
فارا مندلسون
دود و آینه‌ها
نیل گیمن
شکار آغاز می‌شود؛ بخش اول
رابرت جردن
تهانو (دریای زمین ۴)
پیمان اسماعیلیان
اساطیر نورس
نیل گیمن
خیزش تاریکی؛ بخش اول، بذرهای تاریکی
رابرت جردن
توفانی در تیر؛ بخش دوم
رابرت جردن
رشته ای نو در الگو (بخش دوم)
رابرت جردن
جهان رویاها؛ بخش اول
رابرت جردن
ارواح ماشین نشین
نیل گیمن
کتابخانه نیمه شب
مت هیگ
مغازه خودکشی
ژان تولی
آبنبات هل دار
مهرداد صدقی
رویای نیمه‌شب
مظفر سالاری
آب‌نبات پسته‌ای
مهرداد صدقی
دختری که رهایش کردی
جوجو مویز
پنج قدم فاصله
ریچل لیپینکات
مغازه خودکشی
ژان تولی
ملت عشق (اجرای جدید)
الیف شافاک
بیمار خاموش
الکس مایکلیدیس
سرگذشت آب و آتش؛ مهرگان
بهار برادران
یک عاشقانه آرام
نادر ابراهیمی
کیمیاگر
پائولو کوئیلو
مردی به نام اوه
فردریک بکمن
جزء از کل
استیو تولتز
سمفونی مردگان
عباس معروفی
آبنبات هل‌دار
مهرداد صدقی
هری پاتر و سنگ جادو
جی.کی. رولینگ
سایه باد
کارلوس روئیت ثافون
چایت را من شیرین می‌کنم
زهرا بلنددوست
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۶۲,۰۰۰
تومان