دانلود و خرید کتاب زندگی سخت مارک تواین ترجمه امیرحسین وزیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی سخت اثر مارک تواین

کتاب زندگی سخت

نویسنده:مارک تواین
انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۳.۵از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زندگی سخت

«زندگی سخت» حکایت تجربه مارک تواین (ساموئل لَنگهورن کلِمِنس) از زندگی در غرب وحشی است و به گفته خودش روایتی شخصی از مجموعه اتفاقاتی است که در جریان واقعه ظهور، پیشرفت و اوج‌گیری تب اکتشاف معادن نقره در نوادا برایش رخ داده‌.

سام کلمنس که نوجوان و به گفته خودش نادان و بی‌تجربه است پس از دریافت یک پیشنهاد شغلی از برادرش که به تازگی به یک منصب مهم دولتی در نوادا رسیده، عازم سفر می‌شود. او که هیچوقت از خانه دور نشده است در آرزوی پیشرفت، پولدارشدن و سیاحتی ماجراجویانه راهی غرب می‌شود و این تجربه برایش زندگی سختی رقم می‌زند:

«من قصد داشتم فقط سه ماه در نوادا بمانم ــ قصد بیشتر ماندن نداشتم. تصمیم داشتم تا آن‌جا که می‌توانم چیزهای جدید و عجیب ببینم، و سپس به‌سرعت برگردم و به کاروزندگی‌ام برسم. به‌هیچ‌وجه فکر نمی‌کردم آن گردش سه‌ماهه، شش هفت سال به درازا بکشد!»

تواین روزنامه‌نگاری حرفه‌ای و وارث اسلوب طنز دو مکتب طنزنویسی بود؛ مکتب طنز قدیم (جنوب غرب امریکا) و مکتب طنزنویسان ادبی بعد از جنگ. او از جوانی و زمانی که به حروف‌چینی داستان‌ها و حکایت‌های طنز در روزنامه‌ها و مجله‌های شهرهای حاشیهٔ می‌سی‌سی‌پی مشغول بود، با شیوهٔ نخست آشنا بود، طنزی با زبانی عامیانه و نتیجه‌گرا. این اثر تواین هم مانند آثار دیگر او و حتی بیش از آن‌ها، طنز و بازی‌های زبانی دارد.

معرفی نویسنده
عکس مارک تواین
مارک تواین
آمریکایی | تولد ۱۸۳۵ - درگذشت ۱۹۱۰

ساموئل لنگهورن کلمنس یا در واقع همان مارک تواین معروف، یکی از مشهورترین نویسندگان اخلاق‌گرای آمریکایی است. داستان‌ها و رمان‌های او به دلیل داشتن جزئیات جذاب، طنز گیرا و شخصیت‌های به‌یادماندنی، در سراسر جهان فراگیر شده‌اند. آثار تواین طی سال‌ها تبدیل به برخی از تاثیرگذارترین آثار تاریخ ادبیات کلاسیک آمریکا شده‌اند.

نظرات کاربران

Danial H
۱۳۹۸/۰۸/۰۹

واقعا این چ وضع قیمت ؟

محمد مهدی اکبری هرمدانی
۱۳۹۹/۰۴/۰۸

خداییش گرونه دیگه نسخه الکترونیکی رو ارزونتر کنید

mmdmhdj
۱۴۰۲/۰۲/۰۲

بد، خط داستانی ندارد، اصلا داستان نیست. اجتماع خرده روایت هایی است که تصادفا طنز هم با به لای آن دیده می شود و همان هم جهان شمول نیست و نوع انسان را مخاطب خود قرار نمی دهد بلکه روایت

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
گاهی اوقات با خود می‌اندیشم که حاضرم هر چه دارم بدهم اما این واقعیت‌ها را برای خود نگه دارم؛ اما نمی‌شود. هر چه بیشتر منابع اطلاعاتم را درزگیری می‌کنم و خِسّت بیشتری به خرج می‌دهم، نشت دانش و حکمتم بیشتر می‌شود.
nazanin z
اما افسوس که دیگر خیلی دیر شده بود، آقایان ــ خیلی دیر. آن تأخیر شوم کار خودش را کرده بود ــ بیزلی جوان دیگر مرده بود. روحش به سرزمینی پرواز کرده بود که همهٔ نگرانی‌ها در آن‌جا از بین می‌روند، همهٔ خواسته‌ها برآورده می‌شوند، و همهٔ آرزوها محقق می‌شوند. پسر بیچاره را با یک شلغم در هر دست به خاک سپردند.» اریکسون این‌گونه داستانش را تمام کرد و دوباره به سر تکان دادن و پریشان‌احوالی برگشت. جمع پراکنده شد و او را همان‌طور رها کرد... اما به ما نگفتند چه چیز او را دیوانه کرده بود. در آن لحظه آن‌قدر گیج شده بودم که فراموش کردم بپرسم.
javadazadi
از طریق مشاغل متعدد امرار معاش می‌کردم، اما پیشرفت خیره‌کننده‌ای نداشتم؛ هنوز فهرست پیشِ رویم بود و کاملاً آزادی انتخاب داشتم، به شرطی که حاضر به کار می‌بودم ــ که پس از آن‌همه ثروتمند بودن نمی‌خواستم. یک‌بار به مدت یک روز کارمند خواربارفروشی شدم؛ اما در آن مدت آن‌قدر شکر هدر دادم که صاحب آن‌جا نگذاشت به کارم ادامه بدهم؛ گفت بیرون، برای این‌که خودش هم می‌توانست همین کار را بکند. یک هفتهٔ تمام حقوق خواندم و سپس آن را رها کردم، زیرا خیلی کسالت‌آور و خسته‌کننده بود. مختصری مشغول فراگیری آهنگری شدم، اما آن‌قدر برای تنظیم دَمِ کوره، به طوری که خودش باد بزند، وقت تلف کردم که استادکارم من را با بی‌آبرویی بیرون انداخت و گفت به هیچ دردی نمی‌خورم. مدتی در کتاب‌فروشی کار می‌کردم، اما مشتری‌ها خیلی من را اذیت می‌کردند و نمی‌توانستم به‌راحتی مطالعه کنم، بنابراین صاحب مغازه به من مرخصی داد و فراموش کرد پایانی برای آن تعیین کند.
javadazadi
شبی دیگر، با آمیزه‌ای از آرامش و پریشانی بر ما گذشت و سپس، صبح فرا رسید. باز هم با مسرت چشم گشودیم به نسیم روح‌افزا، پهنهٔ وسیع چمنزارهای یک‌دست، آفتاب درخشان، خلوتی باشکوه و به‌کل عاری از انسان و مأوایی و فضایی با چنان جلوهٔ اغراق‌شده‌ای که در آن درختانی که در سه‌مایلی ما بودند، در دسترس به‌نظر می‌آمدند. دوباره لباس‌های گرم‌مان را درآوردیم، از دلیجان‌ِ درحال‌حرکت بالا رفتیم، پاهای‌مان را از کنار آویزان کردیم، هرازگاهی بر سر قاطرهای شتاب‌زده فریاد می‌کشیدیم تا ببینیم آن‌ها چگونه گوش‌های‌شان را به عقب برمی‌گردانند و چهارنعل می‌تازند، کلاه‌های‌مان را به سرمان بسته بودیم تا موهای‌مان را باد نبرد و در جست‌وجوی چیزهای جدید و شگفت‌انگیز در فرشی که پیرامون‌مان را فرا گرفته بود نگاه می‌انداختیم. فکر کردن به زندگی، شادی و حس سرکش آزادی که در آن صبح‌های دلپذیر، خون را در رگ‌های من به جوش می‌آورد، حتا امروز هم مرا هیجان‌زده می‌کند.
javadazadi

حجم

۵۸۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۹۵ صفحه

حجم

۵۸۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۹۵ صفحه

قیمت:
۱۳۳,۰۰۰
تومان