دانلود و خرید کتاب پدران و پسران ایوان تورگنیف ترجمه مهری آهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پدران و پسران اثر ایوان تورگنیف

کتاب پدران و پسران

مترجم:مهری آهی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پدران و پسران

کتاب پدران و پسران نوشتهٔ ایوان تورگنیف و ترجمهٔ مهری آهی است. انتشارات علمی و فرهنگی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. نویسنده در این اثر که مشهورترین رمانش است، کمدی و تراژدی، عشق، سیاست و شکاف میان دو نسل را نشان می‌دهد.

درباره کتاب پدران و پسران

کتاب پدران و پسران روایتی از روسیه در قرن ۱۹ میلادی است. زمانی که روسیه جامعه‌ای در حال گذار بود و شکاف‌های اجتماعی و سیاسی متعددی، هر لحظه چهره‌ٔ آن را تغییر می‌دادند. دو نسلی که در این روسیه زندگی می‌کردند، از نظر فکری  تفاوت‌های زیادی با یکدیگر داشتند، اما چنین توصیفی نمی‌تواند جامعه‌‌ٔ آن‌ دوره را به روشنی به ما بشناساند. ایوان تورگنیف در رمان پدران و پسران با خلق شخصیت‌های پیچیده، و نگاشتن گفت‌وگوها و تقابل‌های میان آن‌ها، فضای روسیه‌ٔ قرن ۱۹ را به‌خوبی ترسیم کرده است؛ به‌طوری‌که با مطالعه‌ٔ این اثر، این احساس در خواننده ایجاد می‌شود که در همان زمانه و در آنجا زندگی می‌کند.

«بازاروف» به عنوان شخصیت اصلی، جوانی آرمان‌گرا و انقلابی است که در جست‌وجوی هویت و یافتن جایگاه خود در جامعه است. در مقابل، پدران مانند «نیکلای پتروویچ» و «پاول پتروویچ» نمادی از نسل گذشته و ارزش‌های سنتی هستند. تورگنیف در این اثر به بررسی مفاهیم عمیق و تأمل‌برانگیزی مانند عشق، دوستی، مرگ و تضاد بین سنت و مدرنیته می‌پردازد. او با ظرافت و مهارت، خواننده را به کاوش در این مفاهیم و تأمل در آن‌ها وا می‌دارد.

خواندن کتاب پدران و پسران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات کلاسیک روسیه و علاقه‌مندان به رمان‌های اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ایولن تورگینف

ایوان تورگنیف (Ivan Turgenev) با نام کامل «ایوان سرگئی‌یویچ تورگنیف» در ۹ نوامبر ۱۸۱۸ در استان اریول در روسیه به دنیا آمد و در ۳ سپتامبر ۱۸۸۳ در بوگیوال در حوالی پاریس درگذشت. او رمان‌نویس، شاعر و نمایشنامه‌نویسی روس بود که نخستین‌بار توسط او کشورهای غربی با ادبیات روسی آشنا شدند. آثار او تصویری واقع‌گرایانه و پرعطوفت از دهقانان روس و بررسی تیزبینانه‌ای از طبقهٔ روشنفکر جامعهٔ روسیه ارائه کرده است؛ جامعه‌ای که در تقلای سوق‌دادن کشور به عصری نوین بود. این نویسندهٔ مشهور در زمانی به دنیا آمد و بزرگ شد که رژیم مستبد نیکالای اول با ابزار پلیس، سانسور، دیوان‌سالاری گسترده و مرکزگرا و سیاست ملی‌گراییِ مبتنی بر بزرگداشت استبداد روسی که در شخص تزار مجسم شده بود، حکم می‌راند. تورگِنیِف پرچم سیاسی خود را در ملأعام برافراشت؛ سال پیش از آن «خُر و کالینیچ» را منتشر کرده بود که بعداً در ابتدای «بیست‌وپنج طرحواره از یادداشت‌های یک شکارچی» منتشر شد. گذار او از شعر به نثر نشان‌دهندهٔ حرکت از رمانتیسم به‌سوی رئالیسم در این دوره است، اما با وجود حقیقت‌نماییِ توصیفاتش، از شاعرانگی نوشته‌هایش کاسته نشد. همین طرحواره‌های بسیار تغزلی با جزئیات غنی از زندگی روستاهای روسیه بود که برای تورگِنیِف شهرت به ارمغان آورد. سخن‌گفتن از استبداد و ظلم به‌نفع مردم فرودست جامعه یکی از محورهای اصلی آثار این نویسنده است. رمان‌های «عشق اول» (First Love یا «نخستین عشق») [نوعی زندگی‌نامهٔ خودنوشت]، خاطرات یک شکارچی (A Sportsman's Sketches)، «آشیانهٔ اشراف» (Home of the Gentry)، «آسیا» (Asya)، «پدران و پسران» (Fathers and Sons) و «رودین» از کتاب‌های ایوان تورگنیف هستند.

بخشی از کتاب پدران و پسران

«»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۷ صفحه

حجم

۲۴۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۷ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان