دانلود کتاب صوتی سفر به انتهای شب با صدای مهبد قناعت پیشه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سفر به انتهای شب اثر لویی فردینان سلین

دانلود و خرید کتاب صوتی سفر به انتهای شب

انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی سفر به انتهای شب

کتاب صوتی سفر به انتهای شب نوشتهٔ لویی فردینان سلین و ترجمهٔ فرهاد غبرایی است. گویندگی این کتاب صوتی را مهبد قناعت پیشه انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی رمانی فرانسوی.

درباره کتاب صوتی سفر به انتهای شب

کتاب صوتی سفر به انتهای شب حاوی اولین رمان لویی فردینان سلین است که در سال ۱۹۳۲ میلادی منتشر شد. گفته شده است که این رمان، ابتدا تحسین و سپس طرد شد و سرانجام به موفقیت و شهرت فراوان رسد و جایزهٔ ادبی رنودو را گرفت. این رمان صوتی، داستان ضدقهرمانی به نام «فردینان باردامو» را روایت می‌کند که در سال‌‌هایی از زندگی با جنگ جهانی اول و پیامدهای آن روبه‌رو می‌شود. نویسنده تنفر و خشم خود را از آنچه حماقت و دورویی جامعه می‌نامد، در سرتاسر این رمان فرانسوی نمایان کرده است. کتاب پر است از اصطلاحات عامیانه، زشت و محاوره‌ای و در واقع یک سمفونی بزرگ از خشونت، ظلم و پوچ‌گرایی است. شخصیت اصلی داستان، به‌نوعی الهام‌گرفته از شخصیت خود نویسنده است و انگار خود لویی فردینان سلین وقایع کتاب را تجربه کرده است. این شخصیت، مرد بی‌وطن و بی‌قیدی است که جنگ را ترک می‌کند و به آفریقا می‌رود تا بختش را بیازماید. وقتی از گرما و بیماری‌های آفریقا به تنگ می‌آید، به سرزمین تجدد و تمدن (آمریکا) می‌رود و در نهایت به وطنش، فرانسه برمی‌گردد. این قهرمان خودسانسوری نمی‌کند و هر آنچه را می‌بیند، به زبان می‌آورد؛ ترسش، نفرتش، بیزاریش و تقریباً هر احساسی را که داشته باشد. با او همراه شوید در رمان صوتی سفر به انتهای شب.

شنیدن کتاب صوتی سفر به انتهای شب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر فرانسه و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره لویی فردینان سلین

لویی فردینان دتوش در سال ۱۸۹۴ در کوربوآ در حومهٔ پاریس به دنیا آمد. او با نام مستعار «سلین»، نویسنده‌ای فرانسوی بود. پدرش کارمند بیمه بود. خودش پزشکی خوانده بود و تا آخر عمرش نیز پزشک ماند. در ۱۹۳۲ اولین رمانش «سفر به انتهای شب» را منتشر کرد و موردتحسین جامعهٔ ادبی قرار گرفت. همهٔ این ستایش‌ها قبل از این بود که کسی نوشته‌های او را بخواند؛ نوشته‌هایی که ضدّیهودبودن او را نشان می‌داد و احتمال اینکه او طرف آلمان‌هاست. بعد از افشای این نوشته‌ها او خائن شناخته شد و در همین موقع بود که فرانسه را ترک کرد. ابتدا به آلمان و بعد هم به دانمارک رفت و نوشته و کتاب‌هایش از فرانسه جمع شد. لویی فردینان سلین یک سال را در زندان کپنهاگ گذراند و بعد از آزادی نیز به‌عنوان ننگ ملی شناخته شده و تبعید شد. بعد از آن در پاریس به اتهام قیام علیه حکومت به‌صورت غیابی و بدون اجازهٔ اینکه حق دفاع داشته باشد و حتی بدون حضور وکیل محاکمه، راهی زندان شد. بعد از اتمام دورهٔ محکومیتش به فرانسه برگشت و از تمام مردم فرانسه عذر خواست. ارزش بقیهٔ آثار او، «مرگ قسطی»، «جنگ»، «شمال»، «افسانه‌های پریان برای زمانی دیگر» و بسیاری شاهکارهای دیگر در زمان خود او نادیده گرفته شد. او که قربانی مناسبات سیاسی شده بود، سرانجام در اول ژوئیهٔ ۱۹۶۱ در منطقه‌ای دورافتاده در فرانسه درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی سفر به انتهای شب

«اجداد ما به خوبی خودمان بودند؛ کینه‌ای، رام، بی‌عصمت، درب و داغان، ترسو و نامرد، حقا که به خوبی خودمان بودند! ماها عوض نمی‌شویم؛ نه جوراب‌مان عوض می‌شود و نه ارباب‌هامان، و نه عقایدمان. وقتی هم می شود آنقدر دیر است که به زحمتش نمی‌ارزد. ما ثابت‌قدم به دنیا آمده‌ایم و ثابت‌قدم هم ریغ رحمت را سر می‌کشیم؛ سرباز بی‌جیره و مواجب، قهرمان‌هایی که سنگ دیگران را به سینه می‌زنند، بوزینه‌های ناطقی که از حرف‌هاشان رنج می‌برند. ماها آلت دست عالیجناب نکبتیم. او صاحب اختیار ماست. باید هوای کار دستمان باشد که لااقل بشود غذایی بلنبانیم. این که نشد زندگی.»

نظرات کاربران

نیما
۱۴۰۲/۱۲/۰۹

لویی فردینان سلین از جمله نویسندگانی بود که در قرن 20، مرزهای عقاید کهنه و متعصبانه ادبی فرانسه را شکست و با نوع نوشتار و لحن مردمی و عامیانه در ادبیات فرانسه،مخاطبین ادبی خود را عموم مردم و نه قشری

- بیشتر
دکتر هلیا مهدیخانی
۱۴۰۲/۱۲/۱۶

آقای مهبد قناعت پیشه همیشه عالی💜

mt
۱۴۰۲/۱۲/۱۱

ایکاش از تصویر بهتری برای این کتاب صوتی استفاده میشد! مثلا همان عکس روی جلد کتاب هم عالی بود

ams1363
۱۴۰۳/۰۱/۰۶

شاهکار و همین! هرچند خوانشگر صوتی غلط‌های متعددی داشت متاسفانه😔

زمان

۲۳ ساعت و ۴۷ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۹۴۳٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۳ ساعت و ۴۷ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۹۴۳٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۴۹,۰۰۰
۱۰۴,۳۰۰
۳۰%
تومان