دانلود کتاب صوتی آدم خواران با صدای بهرنگ علوی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آدم خواران اثر ژان تولی

دانلود و خرید کتاب صوتی آدم خواران

نویسنده:ژان تولی
گوینده:بهرنگ علوی
انتشارات:رادیو گوشه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی آدم خواران

کتاب آدم‌خواران نوشته ژان تولی با ترجمه احسان‌ کرم‌ویسی و گویندگی بهرنگ علوی توسط رادیو گوشه منتشر شده است. مغازه‌ خودکشی اثر معروف دیگری از این نویسنده و مترجم است. کتاب آدم‌خواران در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و در سال ۲۰۱۴ نمایشی براساس آن به روی پرده رفت. آدم‌خواران داستان جنگ فرانسه و پروس را در نیمهٔ دوم قرن نوزدهم روایت می‌کند که منجر به سقوط ناپلئون سوم و آغاز دوره جدیدی از جمهوری فرانسه شد.

درباره کتاب آدم‌خواران

داستان آدم‌خواران براساس واقعه‌ای هولناک نوشته شده که در ۱۸۷۰، در سال‌های همان جنگ، در دهکده‌ای در جنوب‌غربی فرانسه رخ داده و نویسنده، علاوه‌ بر مطالعۀ مدارک تاریخی، در خودِ دهکده نیز واقعه را از زبان نسل‌های بعد شنیده و تصویر ناب و تکان‌دهندۀ آن واقعه را به داستان کشیده است. این جنگ با شکستِ مفتضحانه‌ ناپلئون سوم و سقوطِ پاریس همراه بود.

داستان کتاب آدم خواران از جایی شروع می‌شود که پسر یک خرده مالک به نام «آلن دو مونِی» که از قضا خود و خانواده‌اش در منطقه به دلیل خدمات‌شان به روستائیان محبوبیت دارند، برای گشت و گذار و خریدن یک گوساله برای خانواده فقیری عازم روستا می‌شود. روستایی که از بخت بد دچار قحطی هم هست.

کتاب آدم‌خواران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به رمان‌های فرانسوی و رمان‌هایی با موضوع جنگ، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آدم‌خواران

ناگهان مادرش با دلواپسی گفت «خُب به جای این‌که بروی جنگ، همین جا زیر این درخت با ما بمان. ای خدا، هفتهٔ بعد به لورِین می‌روی، برای جنگ با پروس. چرا باید به جبهه بروی وقتی شورای پزشکی به خاطر بنیهٔ ضعیف معافت کرده؟ دوست داری از دلواپسی دق کنم؟ وقتی پریگو بودی، خیلی راحت می‌توانستی شماره‌ات را با یکی عوض کنی؛ فقط هزار فرانک برای‌مان هزینه داشت. آلن، اصلاً به من گوش می‌دهی؟»

پدر عصبانی شد و گفت «ماگدولن‌لوئیز، تا حالا صدبار به‌ات گفته چرا. این موضوعِ قرعه‌کشی اصلاً برایش خوشایند نیست. چون پسرهای فقیری که قرعه‌شان خوب درمی‌آید آن را به بچه‌پول‌دارهایی می‌فروشند که قرعهٔ بد به نام‌شان افتاده و به جای آن‌ها به جبهه می‌روند.»

«مادر، در منطقهٔ نونترون همه مرا می‌شناسند و دوستم دارند. من چه‌طور می‌توانم توی چشم پدر و مادری که پسرشان به جای من به جنگ رفته نگاه کنم؟ از خجالت آب می‌شوم. درست است که پای من کمی می‌لنگد، ولی احتمالاً مرا بفرستند به هنگ سواره‌نظام. آن‌جا هم که دیگر مشکلی ندارم.»

معرفی نویسنده
عکس ژان تولی
ژان تولی

ژان تولی (توله) (متولد ۲۶ فوریه‌ی ۱۹۵۳، سن‌لو، مانش، فرانسه) تصویرگر، فیلمساز، نویسنده، کارتونیست و مجری تلویزیونی اهل فرانسه است. این نویسنده بیش از بیست رمان و کتاب تحسین‌شده، از جمله کتاب مشهور مغازه‌ی خودکشی را در کارنامه‌ی خود به ثبت رسانده است. بسیاری از آثار تولی در تئاتر یا سینما مورد اقتباس قرار گرفته‌اند و کتاب‌های او نیز در ۲۴ کشور ترجمه شده‌اند. تولی به واسطه‌ی فعالیت‌های ادبی و سینمایی خود برنده‌ی جوایزی از جمله جایزه‌ی prix trop virilo شده است. او همچنین نویسنده‌ی کتاب‌های دیگری از جمله آدم‌خواران، فرشته‌ی سمی، کتابی بر پایه‌ی زندگی‌نامه‌ی شاعر فرانسوی، پل ورلن و بیوگرافی افرادی از جمله آرتور رمبو و فرانسوا ویون است.

نظرات کاربران

Delara Vafadar
۱۴۰۱/۱۰/۱۹

گوینده بسیار حرفه‌ای اجرا کرد. شخصیت‌ها رو تونست با حالت‌های متفاوتی اجرا کنه. فقط خیلی کند میخوند که من مجبور شدم روی ۱٫۵ بذارم که خب تونستم یک روزه تمومش کنم. خود کتاب خیلی خیلی تاریک و دردناکه. من نمیدونم این

- بیشتر
گیتا:-)
۱۴۰۲/۰۳/۱۷

قلم نویسنده واقعا پر مهارته اما این کتاب موضوعش رو هر کسی نمی پسنده زجر کشیدن یه نفر توصیف میکرد که هر کسی دل گوش دادن نداره و اگر هم طاقت بیاره کسی کامل گوش بده تاثیرات منفی روحی ایجاد

- بیشتر
Sahar Bahmany
۱۴۰۲/۱۱/۲۱

هیچ جای داستان به اندازه ی آخرش که فهمیدم بر اساس واقعیته مور مورم نشد

Mona Hassanloo
۱۴۰۲/۱۱/۲۸

داستان این کتاب به قدری گیراست که با وجود مضمون تلخ و دردناکش، لحظه ای نمیشه ازش چشم برداشت اینکه این داستان براساس واقعیت هم هست، جذابیتش رو چندین برابر میکنه بنظرم خوندنش میتونه تلنگری باشه برامون تا گاهی بیشتر فکر کنیم

- بیشتر
Haniyeh
۱۴۰۱/۰۸/۱۷

بسیار زیبا بود با صدای جناب آقای بهرنگ خان علوی 👌🏻👌🏻👌🏻

noroozi
۱۴۰۱/۰۱/۰۶

بسیار آموزنده.خوانش عااالی.ممنونم

Masoud_m1978
۱۴۰۲/۱۱/۲۶

بسیار زیبا البته با اجرای حرفه ای آقای علوی

نگین
۱۴۰۲/۱۲/۲۳

هیچ‌چیز وحشتناک‌تر از حماقت انسان نیست.

مینا
۱۴۰۲/۱۲/۱۹

کتاب جالب ولی سیاهی بود. اوج قساوت و خونخواری انسانها رو به تصویر می‌کشه. یادآور و تلنگری برای اون لحظه هاست که شاید کورکورانه و ناآگاه صرفا از هیجان دنباله‌رو جریان، پدیده یا جمعیتی شدیم علیه جریان یا فردی دیگه.

- بیشتر
کاربر ۱۴۶۷۹۶۵
۱۴۰۲/۱۲/۱۷

کتاب فوق العاده زیبا و قابل تامل هست

زمان

۳ ساعت و ۴۲ دقیقه

حجم

۳۰۵٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۴۲ دقیقه

حجم

۳۰۵٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان