دانلود و خرید کتاب روز رهایی اینس کانیاتی ترجمه فرزاد مرادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روز رهایی اثر اینس کانیاتی

کتاب روز رهایی

انتشارات:نشر بیدگل
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۲از ۲۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب روز رهایی

کتاب روز رهایی نوشتهٔ اینس کانیاتی و ترجمهٔ فرزاد مرادی است و نشر بیدگل آن را منتشر کرده است.

دربارهٔ کتاب روز رهایی

اینس کانیاتی در این اثر، داستانی را نگاشته که تا حد زیادی نزدیک به زندگی خود او است. پدر و مادر او ایتالیایی‌هایی بودند که به فرانسه مهاجرت کرده بودند و به موجب همین موقعیت او فقر و ترس را توأمان تجربه کرد. 

اینس کانیاتی در تمامی آثارش از زیستن همراه با سختی‌های فراوان و اندوه‌های طاقت‌فرسا صحبت به میان می‌آورد. گویی او در آثارش در تلاش است تا از انکار سختی و غم بپرهیزد و همواره به روایت دشواری‌های زندگی می‌پردازد.

کتاب روز رهایی یکی از آثار ادبیات فرانسه به حساب می‌آید که شخصیت اصلی آن گالیای نوجوان است. گالیا باید برای تمامی دقیقه‌های حضورش در این دنیا تلاش کند و به جنگیدن ادامه دهد. 

اندوه همواره به زندگی گالیا سرازیر می‌شود تا حدی که نگرانی او برای دوچرخه‌اش بیشتر از دلواپسی‌اش برای سلامتی‌اش است.

خواندن کتاب روز رهایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به ادبیات فرانسه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روز رهایی

«با دوچرخهٔ زنگ‌زدهٔ پرسروصدایش، که تنها رفیق و حامی اوست، از مسیری یخ‌زده می‌گذرد که باتلاقی و سنگلاخی است. گِل زیادی هم به چرخ‌های دوچرخه چسبیده که یخ زده و دلیلش هم مسیر گل‌آلودی است که از وسط مزرعه‌ها، درخت‌ها و لجنزارهایی می‌گذرد که بین مزرعهٔ آنها و جاده‌ای که به شهر می‌رود قرار دارد. گالا عاشق طبیعت بکر تابستان‌هاست و با دیدن آن به وجد می‌آید: باتلاق‌های آن طرفِ تاک‌ها پر می‌شد از لاله‌های وحشی و یک‌عالم گل و عطر خوششان که درهم می‌آمیخت، توی مزارع و نهرها غوغایی به‌پا می‌کرد اما فعلاً زمستان است و اوضاع ناجور و خطرناک. گل‌ولای سرعتش را کم می‌کند ولی او مقاومت نشان می‌دهد. وقتی دوچرخه‌اش به تکه‌یخ گل‌آلودی برخورد می‌کند و از جاده خارج می‌شود و از شیب برفابه‌پوش به پایین، به کنار رودخانه، سُر می‌خورد، گالا نگران سلامتی خودش نیست، بلکه نگران دوچرخه است. ولی به راهش ادامه می‌دهد: گاهی رکاب می‌زدم، گاهی هم پیاده می‌شدم تا به‌آرامی دوچرخه‌ام را راه ببرم و پیش خودم فکر می‌کردم دستش را گرفته‌ام و راهش می‌برم. چه خوب می‌شد اگر می‌توانستم با خواندن آوازی خودم و دوچرخه‌ام را سرحال بیاورم، ولی نتوانستم. خیلی خسته بودم. گالا این مسافت را عموماً هر دو هفته یک بار می‌پیماید، از خانه به مدرسه و به‌عکس، تا مادرش را، که هر بار موقع رفتنِ او اشک می‌ریزد، آرام کند. اما ادامهٔ این رفت‌وآمد دیگر میسر نیست. دلیلش از دل خاطره‌ها و خواب‌وخیال‌هایی سربر می‌آورد که موقع رکاب زدن ذهن گالا را به خود مشغول می‌کنند؛ خاطره‌ها و خیالاتی بعضاً دردناک و بی‌لطف و گاه خیال‌بافی‌هایی دربارهٔ سرزمینی که در آن روزها از تابش آفتاب درخشان است، جایی که شب‌ها در گهوارهٔ آبی امواج دریا به‌خواب می‌روی. گالا هم مثل همهٔ کودکان ناشاد عالم ادبیات است، مثل جین ایر شارلوت برونته، که چیزها را احساس می‌کنند، ولی قدرت تحلیل احساساتشان را ندارند و نمی‌دانند چطور باید نتیجهٔ کندوکاو در احساساتشان را در قالب کلمات توضیح دهند.»

نظرات کاربران

Elham__
۱۴۰۲/۰۱/۱۸

چقدر این کتاب دوست داشتنیه ، درباره ی یه دختر ۱۴ساله به نام گالاست که با دوچرخه از مدرسه اش در شهر به روستا و خونه پدریش میاد و اتفاقات عجیب و جالبی براش میفته. با اینکه موضوع خیلی ساده

- بیشتر
kurdistan_f
۱۴۰۳/۰۱/۰۳

اگر میخواید غمگین و در عین حال شگفت زده بشید، بهتون پیشنهاد میشه البته پایان داستان باز تر از چیزی بود ک انتظارشو داشتم اما بنظرم چیزی از واقعی بودن و عمیق بودن احساسات شخصیت اصلی داستان کم نکرد

𝒜ℓ𝒾ℎ𝒶
۱۴۰۳/۰۱/۰۸

واقعا نمیدونم چطور این کتاب توصیف کنم ،پر از غم،احساس و زندگی نازیسته ی یک دختر نوجوون دختری که حداقل های زندگی رو نداره. بخونید هر چند دلتون میشکنه ولی هنرمندانه مصیبت رو روایت کرده..

اِلوچ
۱۴۰۳/۰۱/۱۰

مقدمه کتاب و آنچه که بر سر نویسنده آمده و موجب نگارش این کتاب شده، برای من جالب‌تر از خود کتاب بود. من خواننده کتاب های طولانی هستم و تعداد صفحات این کتاب برای من زیاد نبود اما حقیقتا، به نظر

- بیشتر
دختر بهاری
۱۴۰۳/۰۱/۰۴

به نظر من کتاب خیلی عالییی بود و واقعا احساس می‌کردم که به یه همچین رمانی نیاز دارم🙃 از طاقچه ممنونم که در عید نوروز از گردونه این کتاب رو به من هدیه داد❤️💜 داستان درباره دختر فقیری به اسم گالا هست

- بیشتر
maryam
۱۴۰۳/۰۱/۲۷

کتاب مرزی بین واقعیت وخیال نداشت متوجه نشدم واقعیت بود یا خیال های یک دختر14سال بنظرم جذاب نبود😶خصوصا با خرید این قیمت

مروارید رضایی
۱۴۰۳/۰۱/۱۶

کتاب خیلی خوبیه

f.emami
۱۴۰۳/۰۱/۱۲

کتاب عجیبی بود .کشش داشت .

کاربر 6033708
۱۴۰۳/۰۱/۰۷

من از این داستان اصلا خوشم نیومد خیلی حوصله سر بر بود معلوم نبود دختر دیوانه بود یا عاقل

Fatemeh
۱۴۰۳/۰۱/۰۶

کتاب قشنگی بود. یه حس و حال غمگین ولی در عین حال خوبی داره. با اینکه داستان یکنواخت پیش میره اما اصلا حوصله سر بر نیست. پایانش بازه. به نظرم ارزش خوندن داره.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۳)
من این‌طوری‌ام. با چنان جدیتی به چیزهای بی‌معنی و چرت‌وپرت فکر می‌کنم که انگار بامعنا هستند.
دانشجونده
چراکه این تنها جای مطمئنی است که در جهان داری، جمع خانواده، با پدر و مادر، حتی اگر آنچه از دستشان برمی‌آمده برایت انجام نداده باشند...»
Sarvenaz
نوزاد خوشحال است، چون هنوز نمی‌داند دختر است. بعدها باید غصه‌اش را بخورد.
دانشجونده
تازه این هم هست که اگر چیزی زیادی کش پیدا کند بالاخره لحظه‌ای می‌رسد که می‌گویی: دیگر بس است.
Sarvenaz
اگر دوستم داشتند، من هم زیبا می‌شدم.
negrary
ازآنجایی‌هم‌که کسی مرا نمی‌خواسته، هیچ‌وقت نتوانسته‌ام چیزی را دوست داشته باشم. درک می‌کنم که باوجود کارهای مزرعه، حیوان‌ها، پدرم، ماریا و باقی بچه‌ها که پشت‌سرهم به دنیا آمده‌اند، و البته رمان‌های عاشقانهٔ خاله‌جینا، دیگر وقتی برای مادرم باقی نمی‌ماند تا صرف من کند. حسرت نمی‌خورم که چرا نازونوازش نشده‌ام. از نازونوازش بیزارم. حتی در این سن‌وسال، اگر کسی لب‌های خیسش را جلو بیاورد تا ببوسدم، محکم می‌زنم توی گوشش، آن‌قدر که از این کار بیزارم.
مروارید رضایی
گاهی حسن آدم می‌شود عیبش.
کاربر ۳۹۴۴۹۵۴
از کجا معلوم اگر جای دیگری به دنیا آمده بودم وضعیت طور دیگری بود؟
Sara Lalehzari
آن زمانی که خیال می‌کردم بخشی از مادرم هستم از یادم رفته، فقط یادم می‌آید که یک روز فهمیدم من و او دوتا آدم جداییم و بعدش دیگر دنیا هرگز مثل قبل نشد. هرگز.
دختر بهاری
با وجود آن‌همه خانه‌ای که داخلشان آتش روشن بود، من تک‌وتنها با دوچرخهٔ لکنته‌ام در آن سرمای کشنده بیرون بودم، انگار که توی بیابان باشم. آرزو کردم جهان بترکد
کاربر ۳۹۴۴۹۵۴

حجم

۱۵۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱۵۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۷۸,۴۰۰
تومان