دانلود و خرید کتاب دریانوردی که از چشم دریا افتاد یوکیو میشیما ترجمه مریم رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دریانوردی که از چشم دریا افتاد اثر یوکیو میشیما

کتاب دریانوردی که از چشم دریا افتاد

انتشارات:نشر سنگ
امتیاز:
۲.۵از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دریانوردی که از چشم دریا افتاد

کتاب دریانوردی که از چشم دریا افتاد نوشتهٔ یوکیو میشیما با ترجمهٔ مریم رضایی در نشر سنگ چاپ شده است. نشریه‌ٔ تایمز دربارهٔ کتاب دریانوردی که از چشم دریا افتاد می‌گوید: «دریانوردی که از چشم دریا افتاد» یک اثر هنری مهم است. رمانی درباره‌ٔ طغیان علیه قوانین ساختگی دنیای ما برای خلق دنیای دیگری به نام عینیت.

درباره کتاب دریانوردی که از چشم دریا افتاد

«یوکیو میشیما» فقط چهل و پنج سال زندگی کرد، اما او را یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان قرن بیستم ژاپن می‌دانند. میشیما در عمر کوتاهش به عنوان شاعر، نویسنده، نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان فعالیت کرد و در تمام این عرصه‌ها درخشید. در عرصه‌ٔ داستان‌نویسی، او را بابت تحلیل‌های روان‌شناختی جذاب و خیره‌کننده، با داستایوسکی و استاندال مقایسه می‌کنند. اما مرگ میشیما حتی از زندگی‌اش نیز تأثیرگذارتر بود:

او در سال ۱۹۶۷ وقتی که چهل و دو سال داشت به نیروی زمینی ژاپن پیوست و سه سال بعد همراه با چهار نفر دیگر از اعضای گروهی که خودش راه‌اندازی کرده بود، اقدام به کودتا کرد. ‌میشیما و یارانش به یک مرکز فرماندهی رفتند و فرمانده را به صندلی بستند. میشیما به بالکن رفت و برای سایر سربازان سخنرانی کرد، اما آن‌ها او را هو کردند. او نیز به دفتر برگشت و هاراکیری کرد. سپس یکی از اعضای گروه به رسم ژاپنی‌ها سعی کرد سر او را از تنش جدا کند که بعد از چند بار تلاش موفق نشد. ‌‌نفر دیگری به نام موریتا سرش را جدا کرد و خودش نیز هاراکیری را انجام داد و نفر بعدی، سر او را از بدن جدا کرد.

«دریانوردی که از چشم دریا افتاد» همان طور که از نویسنده‌ٔ متفاوت و یاغی‌اش انتظار می‌رود، رمانی جریان‌گریز و چندوجهی است. رمانی که هم وجوه عاشقانه‌ی پررنگی دارد، هم درواقع داستان طغیان است. رمان به زندگی زنی زیبا و بیوه و پسر نوجوانش می‌پردازد که در شهری بندری صاحب مغازه‌ای هستند و از فروش اجناس گران‌قیمت روزگار می‌گذرانند. زن با دریانوردی آشنا می‌شود و عشقی بین این دو درمی‌گیرد، اما هم‌زمان، پسر نوجوان داستان، «نوبورو» که روحیه‌ای طغیانگرانه و انتقادی نسبت به قوانین دنیای ما دارد، با این موضوع به گونه‌ای رفتار می‌کند که سخت تکان‌دهنده است.

کتاب دریانوردی که از چشم دریا افتاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به ادبیات ژاپن پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب دریانوردی که از چشم دریا افتاد

سرش را نزدیک برد و منشأ نور را پیدا کرد. آفتاب شدید تابستان از سمت دریا به داخل اتاق خواب خالی مادرش می‌تابید. فضای زیادی داخل کمد وجود داشت. حتی یک آدم بزرگ هم اگر روی زمین دراز می‌کشید با کمی سختی جا می‌شد. از آن دریچه با دقت به اتاق خواب مادرش نگاه کرد، همه‌ی اشیای داخل اتاق احساسی تازه و نو در «نوبورو» بر می‌انگیخت…

نظرات کاربران

NKH
۱۴۰۲/۰۱/۰۶

داستان آن‌طور که در معرفی کتاب آمده است، نه تنها اثر بزرگی نیست بلکه یک داستان معمولی‌ست که شاید تنها نقطه‌ پرمغز و اوج داستان همان دو سه فصلی است که آن چند دوست نوبورو جمع می‌شوند و با یک

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
شمارهٔ دو که زانوهایش را بغل گرفته بود، زیر لب زمزمه کرد: «بابای من هنوز هم واسم تفنگ بادی نخریده.» «هیچ وقت هم نمی‌خره. ولی دیگه وقتشه اینو بفهمی پدری که برات تفنگ بادی بخره، به بدی پدریه که نمی‌خره.»
پروا

حجم

۱۳۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۳۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان