دانلود و خرید کتاب اسب‌های لگام‌گسیخته یوکیو می‌شیما ترجمه غلامحسین سالمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسب‌های لگام‌گسیخته اثر یوکیو می‌شیما

کتاب اسب‌های لگام‌گسیخته

معرفی کتاب اسب‌های لگام‌گسیخته

«اسب‌های لگام‌گسیخته» رمانی است از یوکیو می‌شیما(۱۹۷۰-۱۹۲۵)، نویسنده ژاپنی. این کتاب با وجود داستان مستقلی که دارد در ادامه کتاب برف بهاری است و به نوعی پیش درآمدی بر کتاب زوال فرشته است. این کتاب در کنار دیگر آثار می‌شیما، روحیات میهن‌دوستانه و یادآوری باورهای سنتی سامورایی در بستر جهان مدرن و صنعتی ژاپن را به تصویر می‌کشد. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «مارکی ماتسوگائه، هیچ نامه‌ی بی‌امضای تهدیدآمیزی یا حتی نامه‌های ملایم‌تر از تندروهای چپ یا راست دریافت نکرده بود. مارکی که شصت سال را پشت سر گذاشته و یکی از اعضای مجلس اعیان به‌شمار می‌رفت، همواره دستی در تصویب نکردن هر لایحه‌ی پیشنهادی‌ای داشت که کمترین بویی از تندروی از آن استشمام می‌شد، اما به نظر نمی‌رسید که کسی متوجه این مسأله شده باشد. وقتی مارکی در ذهن خود به مرور گذشته می‌پرداخت، با کمال شگفتی درمی‌یافت که تنها حمله‌ی صورت گرفته به او، مقاله‌ی ویژه‌ای بود که اینوما نوزده سال پیش نوشت و در نشریه‌ای دست راستی منتشر کرد. همان طورکه به دوره‌ی غیرطبیعی آرامشی می‌اندیشید که تا این زمان بی هیچ وقفه‌ای ادامه داشت، فکرش به اینجا کشیده شده بود که کسی از پشت صحنه برای حفظ او کار می‌کرد، و آن آدم حفظ‌کننده کسی نبود جز اینوما که اولین حمله را به او کرد. این سلسله دلایل روی غرور مارکی خاک می‌پاشید. بعد از آن هم هرچه بیشتر به موقعیت خود می‌اندیشید، به نظرش احمقانه و مزخرف می‌رسید. به دلیل تأثیر ناشی از مقام او، پی بردن به چگونگی و کم و کیف حقیقی به چشمش امر ساده‌ای می‌آمد. ولی چنانچه کنجکاویش درست می‌بود، پس او می‌بایست خود را خیلی مدیون اینوما بداند، و به همین خاطر هم موقعیتش به شکل غیرقابل دفاع‌تری درمی‌آمد. و اگر اندیشه‌اش پایه و اساسی داشت، پس نتوانسته بود در کسی دشمنی و کینه‌ای برانگیزد.»
معرفی نویسنده
عکس یوکیو می‌شیما
یوکیو می‌شیما

یوکیو میشیما نویسنده‌ی پرکاری‌ست که از نظر بسیاری از منتقدان به‌عنوان مهم‌ترین رمان‌نویس ژاپنی در قرن بیستم شناخته می‌شود. او که اکنون به عنوان یکی از مهم‌ترین توسعه‌دهندگان ادبیات ژاپنی قرن بیستم شناخته می‌شود، در گروه منتخب نویسندگانی بود که در سال ۱۹۶۸ به عنوان نامزدهای دریافت جایزه‌ی نوبل ادبیات در نظر گرفته شدند، اما این جایزه به هموطن و مربی سابق او، یاسوناری کاواباتا اعطا گردید.

نظرات کاربران

Ali Morad
۱۳۹۷/۱۱/۰۲

این رمان رو چند سال پیش به صورت کاغذی خوندم. بسیار گیرا و خوشخوان بود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۲)
اسکار وایلد گفته در دنیای امروز چیزی به اسم جرم مطلق وجود ندارد. تمام جرم‌ها در نوعی نیاز ریشه دارند.
باران ریزوندی
ماهیت قدرت این‌چنین است که از خلوص بیشتر هراس دارد تا از انواع فساد و رشوه‌خواری، همان‌گونه که افراد بدوی بیشتر از مداوا می‌ترسند تا از بیماری.
نسیم رحیمی
بعضی از واژه‌ها به نظر پوک و خالی از معنی می‌آیند ولی به شکل خصمانه و هراس انگیزی اخلاقی و معنوی‌اند. این واژه‌ها، حتی بدون داشتن هیچ صفتی، یک عنصر اغراق‌گویی در ذات‌شان نهفته است.
نسیم رحیمی
تلاش برای پرهیز از اندیشیدن خود، اندیشیدن است از این روی به نیندیشیدن نیز نباید اندیشید.
Sana
«من اینجا، در جای بلندی ایستاده‌ام، چنان بلند که آدم را به سرگیجه می‌اندازد. حالا من اینجا هستم، نه به‌خاطر قدرتمندی، و نه به‌خاطر پول داشتن، بلکه فقط به این دلیل ساده که من نماینده‌ی خرد و شعور ملت هستم، اوجی که منطق پشتیبان آن است، مثل برجی ساخته شده از تیرهای پولادین» .
باران ریزوندی
. وقتی متهم اعتراف کرد که تمامیِ هزار ین پولِ اختلاسی را توی یکی از این کافه‌ها حیف و میل کرده است، قاضی برآشفت و حرفِ متهم را قطع کرد و پرسید: ــ چه‌طور می‌توانی این را بگویی؟ قیمت یک فنجان قهوه فقط پنج سن است. یعنی می‌خواهی بگویی که تو آن‌قدر قهوه نوشیده‌ای؟
باران ریزوندی
بام حلبی‌پوش زیارتگاه که خورشید پشت آن غروب می‌کرد، به سیاهی می‌زد، ولی پرتوهای خورشید تیرک‌های زینتیِ سه کنج شیروانیِ بام را به لابلای شاخه‌های پر تلألو درختان راج و نیلِ نزدیک کشانده بود. نور شیبدار خورشید بر سنگریزه‌های خارای سیاه گسترده در لابلای پرچین زیارتگاه می‌تابید و با برخورد به هر سنگریزه‌ای، سایه‌ای خاص به آن می‌بخشید، سایه‌ای سیاه چونان انگورهای واپسین روزهای پاییز. نیمی از بدنه و شاخ و برگ دو درخت مقدس ساکاکی زیر سایه‌ی ساختمان زیارتگاه قرار داشت ولی سرشاخه‌های بالایی‌شان برق می‌زد.
کاربر ۱۳۲۸۳۶۰
آلوده کردن خود با ناپاکی، ولی در حقیقت ناپاک نشدن، خلوص حقیقی این است. ایسائو، اگر درباره‌ی آلوده شدن سخت بگیری و وسواس نشان بدهی، دست به هیچ کاری نمی‌زنی، و هیچ‌وقت یک مرد واقعی نمی‌شوی.
نسیم رحیمی
«ایسائو، می‌فهمی؟ همه چیز فقط مُردن نیست. زندگی را مفت و مجانی دادن که وفاداری نیست. در نظر محبوب‌ترین و گرامی‌ترین فرزند ملکوت، زندگیِ تک‌تک گنج‌های امپراتور چیز گرانبهایی‌ست.
نسیم رحیمی
«ولی تو باید این را بفهمی که من مثل پدرهای دیگر نیستم، که نخواهند پسرهاشان را از دست بدهند و حتی برای حفظ جان خودشان، بزرگ‌ترین امیدهای بچه‌هاشان را به ناکامی تبدیل کنند. ببین، این را خیلی صریح و روشن می‌گویم. می‌خواستم زندگی‌ات را نجات بدهم
نسیم رحیمی

حجم

۵۷۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۶۷۰ صفحه

حجم

۵۷۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۶۷۰ صفحه

قیمت:
۱۲۸,۰۰۰
تومان