دانلود و خرید کتاب آگاهی سوزان بلکمور ترجمه رضا رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آگاهی

«آگاهی» نوشته سوزان بلکمور( -۱۹۵۱)، پژوهشگر فراروان‌شناسی انگلیسی است و از مجموعه کتاب‌های «دانش معاصر» منتشر شده است. این کتاب درباره مفهوم آگاهی از منظر زیست‌شناسی، عصب‌شناسی و روانشناسی، تحلیل فراگیری ارائه می‌دهد. آگاهی چیست و دقیقن چه می‌کند ـ و آیا اصلا کاری می‌کند؟ چطور تحریک الکتریکی میلیون‌ها سلول کوچک مغز می‌تواند موجب تجربه‌ی ما از جهان شود؟ آگاهی که «آخرین راز بزرگ علم» نامیده می‌شود، اکنون موضوع بحث‌های داغ است، و تحولات جدید هیجان‌انگیزی که در حوزه‌ی پژوهش مغز صورت گرفته است میدان را به روی زیست‌شناسان، عصب‌پژوهان، روان‌شناسان و فیلسوفان گشوده است. در این کتاب خواندنی بحث می‌شود که آیا ما واقعن اختیار (اراده‌ی آگاهانه) داریم یا نه، و چه چیزی سبب تصور ما از «خود» می‌شود؛ از بعضی نظریه‌های مهم نیز بحث شده است. از جمله آزمایش‌های جدید در مورد عمل و آگاهی، بینایی و توجه، حالت‌های تغییر یافته‌ی آگاهی، و آثار و عوارض آسیب‌های مغزی و داروها. سوزان بلکمور می‌پرسد که آیا آگاهی نوعی توهم نیست، و نشان می‌دهد که دانشمندان و فیلسوفان وقتی می‌کوشند فاصله‌ی عمیق میان جهان مادی و تجربه‌های شخصی ما را پر کنند با چه دشواری‌های عظیمی مواجه می‌شوند.

نظرات کاربران

خوابگزار
۱۳۹۶/۰۳/۱۲

عصاره این کتاب: «آگاهی یک توهم بزرگ است» کتابی قوی از لحاظ علمی و تجربی اما اثر کاملا غیرفلسفی و یا بهتر بگویم ضد فلسفی چرا که نویسنده کتاب یک روانشناس و دارای دکترای فراروانشناسی است ، جا پای داوکینز

- بیشتر
Hemmat
۱۳۹۵/۰۴/۰۲

آگاهی و ذهن معمولا از مفاهیمی هستند که معمولا بجای هم بکار میروند. آگاهی میتواند اطلاع و شناخت یک فرد بر محیط اطراف خود و یا شناخت انسان از جایگاه خود در جامعه

- بیشتر
Ali
۱۳۹۶/۱۲/۰۴

کتاب خیلی خوبیه، به همه علاقمندان به علوم شناختی توصیه میکنم. قیمت ایبوکش کمی عجیبه! من نسخه چاپی این کتاب رو از یه سایت با همین قیمت گرفته بودم!!!

asem
۱۳۹۵/۰۳/۲۵

اگه کتابها در هردو نسخه (epub و pdf) باشه، عالی میشه. بعضی کتابها نسخه pdf اش از epub جذاب تره و اهمیت داره.

Higgs
۱۴۰۱/۰۷/۲۱

همچنین پیشنهاد میکنم کتاب منشا آگاهی در فروپاشی ذهن دوساحتی رو مطالعه کنین.

رها
۱۳۹۵/۰۴/۰۸

خیلی خوبه، علمی و جالب با بیان ساده و جذاب

ll
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

کوتاه و خواندنی در مورد اینکه «اگاهی» چیست؟ ارزش چندبار خواندن را دارد و به عنوان پیش مقدمه‌ای برای این موضوع خیلی جذاب و مفیده

فرزاد صفری
۱۴۰۰/۱۰/۲۱

کتاب از نظر علمی و محتوایی عالی هست شک نکنید ولی از نظر متن یکم سخت هست، ولی همچنان توصیه میشه

e.azad
۱۴۰۰/۰۴/۳۱

یک مرور کوتاه و عالی به تمام جنبه‌های نظریه‌ها و آزمایش‌های مهم در مورد آگاهی. کتابی خوشخوان برای عموم.

Seyedabdoreza labbafi
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

کتاب خوبیه در مورد آگاهی و در واقع تصور ما از من... یکی از دارکترین قسمتهاش شخصیت چندگانه بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵)
آیا تجربه شما از رنگ سبز مانند تجربه من است یا نه، آیا قهوه عینا همان بویی را برای شما دارد که برای من دارد یا نه، اما هیچ‌وقت نمی‌توانم دریابم.
Dexter
هستند کسان بسیاری که مدعی‌اند راز آگاهی را دریافته‌اند: آن‌ها نظریه‌های بزرگ فراگیر ارائه می‌دهند، نظریه‌های مکانیک کوانتومی، نظریه‌های روحی «قوه آگاهی»، و بسیاری نظریه‌های دیگر؛ اما در بیشتر این نظریه‌ها، دره دهان‌گشوده یا چاه ویلی که میان جهان مادی و جهان ذهنی به وجود می‌آید به‌کلی نادیده گرفته می‌شود. مادام که این مسئله را نادیده می‌گیرند، درواقع اصلاً با آگاهی سروکار ندارند.
چڪاوڪ
ما خیلی راحت از «مغز من» یا «جسم من» حرف می‌زنیم، انگار که «من» چیزی جدا و مستقل از «این‌ها» هستم.
a.h.ahm
ثر دارو بر آگاهی متقاعدکننده‌ترین شاهد این نکته است که هشیاری وابسته به مغز است. شاید به نظر بدیهی برسد، اما من به این علت گوشزد کرده‌ام که خیلی‌ها معتقدند ذهن‌شان مستقل از مغزشان است. همین که آثار داروهای روان‌گردان را دریابیم، این نوع نظریه دیگر تاب نمی‌آورد.
فرزاد صفری
به نظر دکارت، ذهن غیرمادی و غیرممتد است (یعنی مکان یا وضعیت ندارد)، حال آن‌که جسم و کل جهان مادی جوهری مادی یا ممتد است. مشکل این نظریه واضح است. این دو چه‌گونه بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند؟ دکارت می‌گفت که این دو در غده صنوبری درون مغز با هم تلاقی می‌کنند، اما این توضیح فقط مسئله را کمی به تعویق می‌اندازد. غده صنوبری ساختار مادی دارد، و دوباوری دکارتی هیچ توضیح نمی‌دهد که چرا فقط همین غده قادر است با قلمرو ذهن ارتباط برقرار کند.
چڪاوڪ
می‌توانم بپرسم که آیا تجربه شما از رنگ سبز مانند تجربه من است یا نه، آیا قهوه عینا همان بویی را برای شما دارد که برای من دارد یا نه، اما هیچ‌وقت نمی‌توانم دریابم. این حالت‌های وصف‌ناپذیر (یا توصیف‌نشدنی) همان چیزی هستند که فیلسوفان به آن می‌گویند «کیفیات»
انار
ما با آدم‌های جدیدی روبه‌رو می‌شویم، قیافه آن‌ها را می‌بینیم، لباس و سر و وضع‌شان را می‌بینیم، صدای‌شان را می‌شنویم، و زود قضاوت می‌کنیم که گرم هستند یا سرد، قابل اعتمادند یا مشکوک، باهوش یا خرفت، اما چه‌گونه؟ علاوه بر همه توانایی‌های ذاتی‌مان، نوعی سابقه مادام‌العمر هم از دیدن آدم‌ها داریم و می‌دانیم که چه‌جور موجوداتی بوده‌اند. شاید نتوانیم همه این چیزها را به‌صراحت به یاد بیاوریم یا معادله‌هایی را حل کنیم که احتمال‌های موجود را به دست می‌دهند، اما در یک جایی از سیستم همه این‌ها دارد انجام می‌شود، و در نتیجه، ما در نهایت به قضاوت‌های قابل اتکایی می‌رسیم.
Hrezapour.ir
گویا در جایی از ذهن یا مغز لابد مکان و زمانی هست که در آن همه چیز به هم می‌رسد و «آگاهی رخ می‌دهد»؛ انگار نوعی خط پایان در فعالیت‌های مغز هست که بعد از آن به طرز مرموزی چیزها آگاهانه می‌شوند یا «وارد آگاهی می‌شوند».
Hrezapour.ir
توهم حقیقی آن توهمی است که تجربه‌کننده‌اش آن را با واقعیت اشتباه می‌گیرد مثل موقعی که شخص اسکیزوفرنیک واقعا معتقد است صداهایی که در سرش می‌شنود دارد از دیوارهای اتاقش می‌آید. با این تعریف، بیشتر داروهای توهم‌زا «شبه‌توهم» به بار می‌آورند، زیرا مصرف‌کننده همچنان می‌داند که هیچ‌کدام از این توهم‌ها واقعی نیستند
فرزاد صفری
ادراک زیرآستانه‌ای پدیده‌ای واقعی است. مثلاً اگر واژه‌ای را خیلی سریع از مقابل نگاه کسی عبور دهید، طوری که نتواند آن را آگاهانه ببیند، آن واژه می‌تواند همچنان بر واکنش‌های او تأثیر بگذارد. اگر «river»[ رودخانه ]به‌سرعت ظاهر شود اما دیده نشود، و واژه بعدی «bank»[ ساحل/بانک ]باشد، به احتمال زیادتر این واژه دوم را شخص به معنای ساحل رودخانه خواهد گرفت نه بانک.
فرزاد صفری

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان