دانلود و خرید کتاب مغز ما ماتیو مک دونالد ترجمه محمدرضا باطنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مغز ما اثر ماتیو مک دونالد

کتاب مغز ما

معرفی کتاب مغز ما

کتاب مغز ما نوشتهٔ متیو مک‌دونالد است که با ترجمهٔ محمدرضا باطنی در نشر فرهنگ معاصر چاپ شده است. این کتاب راهنمای جامعی است برای فهم عمیق‌تر و بهره‌برداری بهتر از قابلیت‌های مغز انسان. کتاب مغز ما به خوانندگان نشان می‌دهد چگونه می‌توانند با استفاده از دانش علمی به افزایش کارایی ذهنی خود کمک کنند.

درباره کتاب مغز ما

این کتاب با ارائهٔ دیدگاه‌هایی در زمینهٔ عملکرد مغز و شیوه‌های تقویت آن، به خوانندگان کمک می‌کند تا درک بهتری از توانایی‌های ذهنی خود داشته باشند. مک‌دونالد در این اثر به بررسی موضوعاتی چون تفکر، حافظه، تصمیم‌گیری، مدیریت احساسات، کارایی ذهنی و شناخت می‌پردازد. کتاب مغز ما علاوه‌بر اینکه به خوانندگان نشان می‌دهد که مغزشان چگونه کار می‌کند، بلکه راهکارهایی برای بهبود حافظه، تصمیم‌گیری و حل مسئله ارائه می‌دهد. مک‌دونالد در این کتاب به ارتباط بین مغز و رفتارهای روزمره می‌پردازد و نکاتی برای مدیریت استرس، بهبود تمرکز و افزایش خلاقیت ارائه می‌دهد.

کتاب همچنین شامل فصولی است که به خوانندگان کمک می‌کند تا با استفاده از تکنیک‌های علمی به ارتقاء قدرت فکری خود بپردازند. از آنجایی که کتاب مغز ما با زبانی ساده روان نوشته شده است، خوانندگان بدون نیاز به دانش پیشین در علوم اعصاب می‌توانند آن را مطالعه کنند.

کتاب مغز ما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به کسانی پیشنهاد می‌شود که به دنبال فهم عمیق‌تری از پیچیدگی‌های مغز انسان هستند و می‌خواهند به طور علمی به بهبود عملکرد ذهنی خود بپردازند.

بخشی از کتاب مغز ما

«۱. مغز اغلب ناآگاهانه کار می‌کند. به قولِ جوزف لودو

آگاهی و زبان دو پدیدهٔ تازه در صحنهٔ تکامل هستند. هم‌چنان که مغزِ انسان تکامل می‌یافت و قشرِ مخ گسترده‌تر می‌شد، مغز توانایی ادراک، توصیف و قدرت تفکر بر روی کارهای خود را به‌دست می‌آورد، کارهایی که بسیاری از آن‌ها ناآگاهانه و غیرکلامی بودند. بنابراین، تعجب نکنید وقتی می‌بینید مغز بسیاری از کارها را بدون رضایت شما و بسیاری دیگر را بدون این‌که شما از آن‌ها خبر داشته باشید انجام می‌دهد. شما ممکن است بفهمید در عمق مغزتان چه می‌گذرد اما نمی‌توانید همیشه آن را کنترل کنید.

۲. منطقِ مغز همیشه راهنمای خوبی برای شما نیست. هرکس که رژیم غذایی داشته باشد می‌داند که مدارهای پیش‌ساختهٔ مغز گاهی مشکل ایجاد می‌کنند. مثلاً وقتی چنین شخصی به یک بیل‌بوردِ بزرگ برمی‌خورد ممکن است آن را نشانهٔ نزدیک‌ترین فَست‌فود تلقی کند. مشکل از اینجا ناشی می‌شود که مغز در طول میلیون‌ها سال تکامل به ابزارِ بسیار کارآمدی تبدیل شده است، ابزار کارآمد برای انسان‌هایی که در پی شکار یا جمع‌آوری غذا در علف‌زارهای افریقا سرگردان بودند. برای اجداد ما به‌دست آوردن یک وعده غذای خوب دشوار بود. اما در دنیای مدرن امروز که غذاهای مقوی و مغذی فراوان یافت می‌شوند، آن پاسخ طبیعی مغز که می‌گوید «بخور» ممکن است بیش‌از آن‌که مفید باشد ضرر برساند. بر همین قیاس، ممکن است بعضی از اختلالات مغزی، مانند وسواس، یا بعضی از جنبه‌های کارکردی ناخوشایند مغز مانند استرس و کابوس، نتیجهٔ همین مداربندی‌ها در نواحی قدیمیِ مغز باشد.»

نظرات کاربران

طاقچه طاها و بدرالله
۱۴۰۲/۱۲/۱۸

ترجمه عالی از دکتر باطنی بزرگ

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان