دانلود و خرید کتاب خود ناشناخته؛ فرد در جامعه امروزی کارل گوستاو یونگ ترجمه مهدی قائنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خود ناشناخته؛ فرد در جامعه امروزی اثر کارل گوستاو  یونگ

کتاب خود ناشناخته؛ فرد در جامعه امروزی

انتشارات:انتشارات جامی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۴از ۱۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خود ناشناخته؛ فرد در جامعه امروزی

کارل گوستاو یونگ (۱۸۷۵ - ۱۹۶۱)، روانپزشک سوئیسی است.

«خود ناشناخته: فرد در جامعه امروزی»، کتابی است مشتمل بر ۷ فصل که در ابتدا از کمونیسم و حکومتی که در شوروی برقرار است به تندی انتقاد می‌کند.

در فصل‌های دوم به بعد از نقش خود فرد در جامعه سخن گفته و اینکه فرد به جای اینکه تفکر توده‌ای داشته باشد و به این و آن بپیوندد، باید خود را شناخته و طبق شعور ناخودآگاه خود عمل کند.

به نظر یونگ، هر علمی حد و حدودی دارد و نباید از آن حدود تجاوز کرد مثل روانشناسی که وقتی رابطه دوطرفه پزشک و مریض بیش از حد می‌شود کار خراب می‌شود و صورت ذهنی و خیالی به‌خود می‌گیرد.

برای همین است که هم روحانیون مسیحی و هم ماده‌گراها به جای صرف وقت جهت راهنمایی فرد فرد جامعه سعی می‌کنند توده‌ها را به سمت خود بکشند و پس از حل شدن آنها در خود می‌توانند هر کاری می‌خواهند بکنند. ولی مذهب با نمونه‌سازی می‌تواند این مشکل را حل کند.

برای مثال مسیح خود نمونه‌ای از یک انسان متعالی است به‌طوری که هنگام اعدام با اینکه هیچکدام از هزاران گرسنه‌ای که سیرشان کرده بود نگفتند «اعدامش نکنید» ولی بازهم سعی در جذب توده‌ها نکرد.

یک انسان در جامعه‌ای خیلی کوچک و با امکانات محدود نیز می‌تواند با الگو قرار دادن مسیح در راه تعالی خویش هر چند کم، تلاش کند.

همچنین به نظر یونگ هیچ چیزی بیش‌تر از استعداد یادگیری، انسان را از غریزه‌هایش بیگانه نمی‌سازد. در نتیجه انسان تنها با شعور خودآگاه خود آشناست و با شعور ناخودآگاه خود بیگانه.

معرفی نویسنده
عکس کارل گوستاو  یونگ
کارل گوستاو یونگ

کارل یونگ، با نام کامل کارل گوستاو یونگ (زاده‌ی ۲۶ جولای ۱۸۷۵، کسویل، سوئیس – درگذشته در ۶ ژوئن ۱۹۶۱، کوسناخت، سوئیس)، روان‌شناس و روان‌پزشک سوئیسی بود که روان‌شناسی تحلیلی را پایه‌گذاری کرد. یونگ مفاهیم شخصیت برونگرا و درونگرا، کهن‌الگوها و ناخودآگاه جمعی را نیز مطرح کرد و توسعه داد. آثار یونگ در عرصه‌های روان‌پزشکی، مطالعات دینی، ادبیات و زمینه‌های مرتبط با آن‌ها، در سراسر جهان تأثیرگذار بوده است.

مرد ایده‌آل
رابرت الکس جانسون
پیام نیچه
منوچهر صانعی دره‌بیدی
موسای میکل آنژ و هفت گفتار دیگر در روانکاوی
زیگموند فروید
روانکاوی و زندگی من به همراه توتم‌پرستی
زیگموند فروید
مقدمه‌ای بر روانشناسی یونگ
فریدا فوردهام
مقدمات روان‌شناسی فروید
کالوین اس. هال
تمدن و ناکامی‌هایش
زیگموند فروید
در ستایش تن‌آسانی
برتراند راسل
تعبیر خواب
محمود بهفروزی
لئوناردو داوینچی
زیگموند فروید
کارل گوستاو یونگ
پریسا رضایی
زن؛ درک روان‌شناسی زن
رابرت جانسون
غول‌های کلاسیک روان‌شناسی
مهدی قراچه‌داغی
سایه‌ات را مالک شو
رابرت الکس جانسون
ویتگنشتاین و روان‌کاوی
محسن محمودی
جنبه‌های زنانه
کارل گوستاو یونگ
من ناشناخته
کارل گوستاو یونگ
در باب دوستی
میشل دو مونتین
اریش فروم
راینر فونک
مانیفست یک فمینیست در پانزده پیشنهاد
چیماماندا انگوزی آدیشی
رادیو راه (فصل دوم، قسمت دوم) درون‌گرایی
مجتبی شکوری
اوضاع خیلی خراب است
سمانه پرهیزکاری
فوتبال علیه دشمن
سایمون کوپر
راننده شب
روبم فونسکا
ما همه باید فمینیست باشیم
چیماماندا انگوزی آدیشی
بیشعوری
خاویر کرمنت
سرکار عِلّیه
زهره عیسی‌خانی
همه دروغ می‌ گویند
داوید وویتس
رادیو راه (فصل دوم، قسمت سوم) ایستگاه های فراموش شده
مجتبی شکوری
ما چگونه ما شدیم
صادق زیباکلام
نظام حقوق زن در اسلام
مرتضی مطهری
اخبار را دنبال نکنید
رولف دوبلی
تقوا؛ طرحی برای ادارۀ جامعه
علیرضا پناهیان
اگر قرار باشد به جزیره ای دورافتاده بروید، چه کسی را با خود می‌برید؟
فرانک مارتلا
اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟
نیکلاس کار
داستان یک مناظره
احمد یاری
زمین، زمان، انسان
مزدافر مؤمنی
به‌ خاطر زندگی
یئان‌می پارک
فوتبال علیه دشمن
سایمون کوپر

نظرات کاربران

آرمان میرزاخانی
۱۴۰۰/۰۱/۱۸

متاسفانه مترجم (مهدی قائنی) نظرات شخصی و اعتقادات خودش را لابلای متن کتاب وارد کرده و نه تنها امانت دار خوبی در کار ترجمه نبوده بلکه تفسیرات غیرعلمی و غرض ورزانه خود را به خورد خواننده میدهد. واقعا جای تأسف

- بیشتر
Nausica96
۱۳۹۹/۰۸/۱۰

کتابی با چنین عنوانی از یکی از نویسنده های مورد علاقم, نمیدونم چرا باید این محتوا و کانسپت بی نظیر فدای ترجمه های بد و غیر روان بشه؟! نسخه ترجمه شده حسینی هم از این بدتر و تحریف شده تر

- بیشتر
kaveh
۱۴۰۰/۰۵/۰۱

مترجم عقاید خودش رو هم وارد کتاب کرده

siavash karimi
۱۳۹۹/۰۲/۰۹

ترجمه افتضاح و وحشتناکه

rahil
۱۳۹۹/۰۷/۲۲

من که ارتباطی بین متن و عنوان `خود ناشناخته` ندیدم

Mohamad Reza
۱۴۰۲/۰۶/۰۳

مترجم عقاید شخصیش رو وارد کتاب کرده و امانتدار نبوده

mahdi
۱۳۹۷/۰۶/۳۱

چیزای جالب و فلسفی رو مطرح میکنه در کل خوب ولی امید دارم بهتر کار بشه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۴)
وقتی هم که دیکتاتور بر گرده مردم سوار شد دیگر آن سخنان پیشین از یادش می‌رود. آن سخنان برای موقعی بوده که در کلبه خود زندگی می‌کرده است. «آنطوری که آدمی در یک کلبه محقر فکر می‌کند در کاخ‌های عالی فکر نمی‌کند.»
MAHDI
دیکتاتورها و تورانیان (جباران) میل دارند که همه مردم مساوی باشند و آن هم نه اینکه سرفراز و مساوی بلکه پست و مساوی. و اگر اطرافیان آنها هم قدرتی دارند نباید به شکل شخصیت قدرتمند باشند، بلکه به شکل نوکران قدرتمند باشند. شخصیت باید از میان برود. همه بی شخصیت باشند کسی نباشد که سرش به تنش بیرزد.
The Hat
سپردن قدرت به دست یک نفر و یا چند نفر خطر بسیار دارد و نتیجه‌ای جز فساد به بر نخواهد داشت. به‌طوری که همیشه می‌گفته‌اند: «قدرت به سوی فساد روی دارد، قدرت مطلق به سوی فساد مطلق است»
The Hat
«دولت‌ها هدف دیگری ندارند جز اینکه به وسیله وضع مالیات‌ها هر روز بیشتر مردم را آنچنان بینوا و بی‌چیز گردانند که فقط گرفتار مایحتاج روزمره خود بوده و توانایی و فرصت مخالفت و توطئه برضد دولت‌ها را نداشته باشند» .
The Hat
هیتلر می‌گفت: «تنها وسیله‌ای که می‌تواند به آسانی بر عقل و خردمندی چیره گردد وحشت و ترور است» . (۳۳) و باز می‌گفت: «عامل باورکردن یک دروغی بسته به بزرگی و کوچکی آن می‌باشد... بنابراین توده‌های انبوه مردم خیلی آسانتر دروغ‌های بزرگ را باور می‌کنند تا دروغ‌های کوچک» (۳۴) بدبختانه و یا خوشبختانه فاشیزم بی‌باک‌تر از کمونیزم بوده و هست: «اهمیتی ندارد که فتح کنیم یا نه، برای اینکه ملتی را به عظمت رساند باید او را به میدان جنگ فرستاد. گو اینکه از این کار دست و پای آن را در پوست گردو بگذاریم.
Meloy G
رهبری که حرف آخر با اوست و جز او کسی پشیزی ارزش ندارد فاشیزم است.
پویا پانا
ضروری‌ترین چیزها در اصلاح جامعه انتقاد و خرده‌گیری از خود است.
پویا پانا
هزاران هزار صفر را که کنارِ هم بگذاری نتیجه همان صفر یعنی هیچ است. آری، همه چیز بستگی به ارزش افرادی دارد که دور هم جمع شده و آن چیز را ساخته‌اند. اما کوته‌فکری که عادت عصر ما شده و سرنوشت ما را تعیین می‌کند باعث آن شده است که ما فقط به انبوهی افراد و سازمان‌های توده‌ای و تلمبار فکر می‌کنیم و فقط عاملی اصلی و مهم که می‌شناسیم عدد است.
پویا پانا
«به مرد نیک و مرد شریر اختیار بدهیم که هرچه خواستند بکنند. سپس اعمال آنها را در نظر بگیریم و ببینیم شهوت آنها را به کجا خواهد کشانید. دیری نمی‌گذرد که به آدم خوب در همان طریقی که مرد شریر طی طریق کرده است برخورد می‌کنیم که به طبیعت از «خوی تجاوز به دیگری که در همه افراد بشر طبیعی است و به‌عنوان خیر آن را دنبال می‌کند و فقط به زور قانون از آن می‌توان جلوگیری کرد» در آن گمراه شده است»
Dexter
مرا نه خوش‌بینی بیش از اندازه تحریک می‌کند و نه عشق به آرمان‌های عالی. بلکه همه حواس من متوجه خوشبختی و سرنوشت فرد فرد انسان‌ها است.
پویا پانا

حجم

۱۳۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

حجم

۱۳۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان