دانلود و خرید کتاب غریبه‌ای در قصر مارک تواین ترجمه علی‌اکبر لبش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غریبه‌ای در قصر اثر مارک تواین

کتاب غریبه‌ای در قصر

نویسنده:مارک تواین
انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب غریبه‌ای در قصر

کتاب غریبه‌ای در قصر رمانی نوشته ی مارک تواین است که با ترجمه علی‌اکبر لبش منتشر شده است. این کتاب نخستین بار در سال ۱۸۸۹ منتشر شد. داستان این رمان با شخصیتی به نام هنک مورگان آغاز می شود این کتاب در ژانر کمدی سیاه و تخیلی نوشته شده و بسیار جذاب است.

درباره کتاب غریبه‌ای در قصر

هنک مورگان که در قرن نوزدهم، مکانیکی ماهر در یک کارخانه‌ی اسلحه‌سازی در نیوانگلند است. در یک دعوا، ضربه شدیدی به سرش می‌خورد و وقتی به هوش می آید، متوجه می‌شود که در قصر پادشاه افسانه‌ای و مشهور انگلستان، شاه آرتور، است و شوالیه ها و جادوگرها دورش را گرفته‌اند. هنک که از نادانی و خرافه‌ی فرهنگ دوران آرتور کلافه است تصمیم می‌گیرد از طریق آشنا کردن آن‌ها با تحصیل و تکنولوژی آن‌ها را نجات دهد. تواین در کتاب غریبه ای در قصر، به دنبال این جواب است که پیشرفت مادی آیا خوشبختی هم به همراه دارد یا خیر.

خواندن کتاب غریبه‌ای در قصر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب غریبه‌ای در قصر

در اولین فرصتی که به دست آوردم، آهسته و پنهان به گوشه‌ای رفتم، با دست روی شانهٔ مردی سال‌خورده زدم که ظاهری معمولی داشت و با اشاره و آهسته از او پرسیدم «دوستِ من، می‌شود در حق من لطفی کنید؟ آیا شما به این تیمارستان تعلق دارید یا برای ملاقات یا کاری مثل این، این‌جا هستید؟»

احمقانه مرا ورانداز کرد و گفت «شادباش، سرور من.»

گفتم «کافی است. فکر می‌کنم شما هم بیمار هستید.»

همین‌طور که در فکر بودم از او دور شدم و به دنبال رهگذری که حواسش سرجایش باشد و کمی روشنم کند، چشم چرخاندم. خیلی زود شخصی را که دنبالش بودم، پیدا کردم. او را به کناری کشیدم و در گوشش گفتم «ممکن است سرنگهبان را یک دقیقه ببینم؟ فقط یک دقیقه... خواهش می‌کنم، اجازه دهید.» «اجازهٔ چه؟ اگر ناراحت نمی‌شوید مرا معذور دارید.» سپس ادامه داد و گفت که شاگردآشپز است و وقت پُرحرفی ندارد، گرچه دوست دارد در وقت دیگری با من حرف بزند و بداند لباس‌هایم را از کجا آورده‌ام. همین‌طور که دور می‌شد به کسی اشاره کرد و گفت «او که آن‌جاست آن‌قدر بی‌کار هست که بتواند منظور تو را برآورد و بدون شک او هم به دنبال تو می‌گردد.» آن شخص پسر لاغری بود با شلوار رنگیِ تنگی که او را شبیه هویج دوشاخه‌ای کرده بود. بقیهٔ لباسش مقداری ابریشم آبی‌رنگ و بند و طوق‌های قشنگ بود. موهای فر و بور بلندی داشت و کلاه ساتن ارغوانی‌اش را تا روی گوش‌هایش کشیده بود. ظاهراً خوش‌اخلاق بود و رفتارش نشان‌دهندهٔ خیال راحتش بود. آن‌قدر جالب بود که می‌شد قابش کرد. نزدیک آمد و با لبخند و کنجکاوی گستاخانه‌ای سرتاپایم را ورانداز کرد و گفت که خدمتکار است و در پی من آمده است.

گفتم «برو پی کارت، تو به درد من نمی‌خوری.»

معرفی نویسنده
عکس مارک تواین
مارک تواین
آمریکایی | تولد ۱۸۳۵ - درگذشت ۱۹۱۰

ساموئل لنگهورن کلمنس یا در واقع همان مارک تواین معروف، یکی از مشهورترین نویسندگان اخلاق‌گرای آمریکایی است. داستان‌ها و رمان‌های او به دلیل داشتن جزئیات جذاب، طنز گیرا و شخصیت‌های به‌یادماندنی، در سراسر جهان فراگیر شده‌اند. آثار تواین طی سال‌ها تبدیل به برخی از تاثیرگذارترین آثار تاریخ ادبیات کلاسیک آمریکا شده‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۴)
کسی که تجربهٔ زیادی نداشته باشد و از قوهٔ تفکر هم بی‌بهره باشد سعادتمند بودن یا نبودن ملت را با اندازه‌گیری صرف دستمزدهای رایج می‌سنجد. اگر دستمزدها بالا باشد آن ملت را خوشبخت و اگر دستمزدها پایین باشد آن‌ها را فقیر می‌خواند، اما این اشتباه است. مهم نیست که شما چه‌قدر دستمزد می‌گیرید، مهم این است که چه‌قدر می‌توان با آن خرید کرد. این مسئلهٔ مهمی است و همین است که نشان می‌دهد دستمزد شما در واقع بالاست یا در ظاهر این‌گونه است.
sepid sh
از آن روزهایی بود که آدم دوست دارد نمیرد و زندگی کند.
کاربر ۱۶۶۱۷۸۱
آن‌چه در این واقعه دردناک بود، رغبتی بود که این مردم ستمدیده به اقدام بی‌رحمانه برضد مردم همطبقهٔ خود و به نفع ظالم مشترک‌شان داشتند.
sepid sh
این مردم ستمدیده هیچ طغیان و خشم و غضبی در برابر ظالمان از خود نشان نمی‌دادند. آن‌ها وارثان و رعایای بی‌حرمتی و بی‌رحمی بودند و هیچ‌چیز جز مهربانی نمی‌توانست باعث تعجب‌شان شود. بله، از این مسئله، حقیقت و عمق بردگی و اسارت این مردم برایم آشکار شد. وجود آن‌ها کاملاً به مردابی از صبر و تسلیم و پذیرش بی‌چون‌وچرای هر چیزی تبدیل شده بود که برای‌شان در زندگی رخ بدهد. قوهٔ تخیل بسیاری از آن‌ها نیز مرده بود. کسی که تا این حد سقوط کند به قعر رسیده است و حد پایین‌تری برایش وجود ندارد.
sepid sh
انسان فقط وقتی از نظر اخلاقی سالم است که ملبس به آن لباس مذهبی شود که رنگ و شکل و اندازه‌اش با ویژگی‌ها و زوایای روحی و قدوقامت او متناسب باشد.
sepid sh
اگر دست من بود انسان را بی‌وجدان می‌آفریدم. وجدان یکی از ناگوارترین چیزهایی است که انسان دارد، اگرچه خوبی‌های زیادی دارد اما به‌هرحال به زحمتش نمی‌ارزد. به‌نظر من بهتر است خوبیِ کمتری داشته باشی و آسایش بیشتر. البته این فقط نظر من است و من هم انسان هستم، شاید دیگران که تجربهٔ کمتری دارند جور دیگری فکر کنند. همه در عقیده‌شان آزادند. عقیدهٔ من این است: سال‌هاست به وجدانم توجه می‌کنم و می‌دانم مشکل و دردسرش برای من از هر چیز دیگری بیشتر است.
Sophie
من از کلیسای متحد و یک‌دست می‌ترسیدم چون قدرت زیادی به دست می‌آورد؛ بالاترین قدرتی که بتوان تصور کرد و چون وقتی این قدرت کم‌کم در دست افراد خودخواه بیفتد، همان‌طور که همیشه افتاده است، به معنی مرگ آزادی انسان و تضعیف افکار است
Sophie
عجیب است که ناراحتی‌های کوچک به‌تدریج رشد می‌کنند و زیاد می‌شوند. ناراحتی‌هایی که در ابتدا اصلاً به آن‌ها فکر نمی‌کردم، حالا شروع شده بودند و بیشتر و بیشتر هم می‌شدند.
Zeinab J
در سکوت و تاریکی، به حقیقت خطری پی بردم که تهدیدم می‌کرد. آگاهی صرف دربارهٔ یک موضوع رنگی ندارد، اما وقتی به حقیقت آن برسید، رنگ می‌گیرد. مثلاً شنیدن داستان مردی که قلبش خنجر خورده با دیدن این صحنه متفاوت است. درک این‌که در خطر مرگ قرار دارم، در سکوت و تاریکی معنی عمیق و عمیق‌تری به خود می‌گرفت. این درک عمیق ذره‌ذره در رگ‌های من می‌دوید و بدنم را سرد می‌کرد. خوشبختانه طبیعت بدن ویژگی خوبی دارد و در چنین مواقعی، به‌محض این‌که گرمای بدن تا نقطهٔ خاصی پایین می‌آید، جابه‌جایی روی می‌دهد و انسان دوباره نیرو می‌گیرد، امید و شادی باز می‌گردد و حال آدم چنان خوب می‌شود که بتواند کاری برای خودش انجام دهد، البته اگر بتواند. وقتی نیروی جسمی‌ام برگشت با خودم گفتم کسوف مطمئناً نجاتم می‌دهد و مرا تبدیل به بزرگ‌ترین مرد این سرزمین می‌کند.
Zeinab J
درست نیست چیز خوبی را فقط به دلیل این‌که هنوز بازارش گرم نشده است، دور بیندازی.
Zeinab J

حجم

۳۹۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۴۳ صفحه

حجم

۳۹۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۴۳ صفحه

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان