دانلود و خرید کتاب جوانی زیباست و داستان‌های دیگر هرمان هسه ترجمه س‍ع‍ی‍د ف‍ی‍روزآب‍ادی‌
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جوانی زیباست و داستان‌های دیگر اثر هرمان هسه

کتاب جوانی زیباست و داستان‌های دیگر

معرفی کتاب جوانی زیباست و داستان‌های دیگر

کتاب جوانی زیباست و داستان‌های دیگر نوشته هرمان هسه با ترجمه سعید فیروز‌آبادی منتشر شده است. ای کتاب شامل پنج داستان است و در هر داستان راوی با زبانی تصویری داستان‌هایش را روایت می‌کند.

درباره کتاب جوانی زیباست و داستان‌های دیگر

این کتاب شامل پنج داستان با نام‌های جوانی زیباست، دوستان، یادی از دوران کودکی، سه زیزفون، مردی با کتاب‌های بسیار است. دو داستان اول نسبت به بقیه داستان‌ها طوولانی‌تر هستند و جزئیات بیشتری دارند. هرمان هسه نسبت به زندگی بدبین است و این ویژگی‌ها در بیشتر آثارش می‌توان دید از طرف دیگر او علاقه بسیاری به شرق به‌ویژه هند دارد زیرا مادرش متولد هند بود و اجدادش مبلغان دینی در هند بودند. هسه یکی از نویسندگان مشهور قرن ۲۰ است که جای خودش را در بین خوانندگان آثار ادبی پیدا کرده است.

خواندن کتاب جوانی زیباست و داستان‌های دیگر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی پیشنهاد می‌‌کنیم

درباره هرمان هسه نویسنده کتاب جوانی زیباست و داستان‌های دیگر

هرمان هسه، نویسنده، شاعر و نقاش نامدار آلمانی‌زبان، از مشهورترین و مطرح‌ترین نویسندگان سده بیستم در جهان است. از این نویسنده که بیشتر عمر خویش را در سوئیس گذراند، تاکنون بیش از یکصدوبیست‌میلیون نسخه کتاب در جهان منتشر کرده‌اند. زمانی که هسه در سال ۱۹۶۲ چشم از جهان فرو بست، تعداد آثارش حدود سیصد اثر مستقل بود و به همین دلیل هم گروهی در آلمان، برخی از آثارش را فاقد ارزش ادبی می‌دانند. اوج معروفیت هسه در دهه شصت سده بیستم و همزمان با جنبش‌های دانشجویی در سراسر اروپا و امریکا بود. در همین زمان آثارش به‌خصوص گرگ بیابان، هواداران بسیاری داشت و حتی یک گروه موسیقی امریکایی نام این رمان هسه را بر خود گذاشت. کمی بعد، موجی دیگر از علاقه‌مندان به آثار هسه در کشورهای آسیایی همچون کره، چین و ژاپن پدید آمد و به این ترتیب اهمیت آثار این نویسنده در خارج از کشورهای آلمانی زبان بیش از آلمان شد.

برای درک دلایل محبوبیت هسه می‌توانیم به چند نکته اشاره کنیم. نخستین موضوع جذاب، انتقاد هسه از نظام آموزشی و تربیتی است که نمونه‌اش را در رمان زیرچرخ می‌بینم. هسه به نسلی تعلق دارد که در اواخر سده نوزدهم و آغاز سده بیستم از نظام آموزشی آلمان انتقاد می‌کردند. از دیگرسو، زندگی هسه با آثارش پیوندی ناگسستنی دارد. فرار از مدرسه، مشکلات روحی در دوران نوجوانی و سرکشی نیز از ویژگی‌های آثار این نویسنده است. در این زمینه حتی می‌توانیم سخن از ستیزه‌جویی هسه با نظام سنتی آموزش به میان آوریم.

موضوع جذاب دیگر در آثار هرمان هسه، جنگ ستیزی است. هسه شاهد دو جنگ جهانی اول و دوم بود و حتی در جنگ جهانی اول با صلیب سرخ همکاری می‌کرد. کشمکش همیشگی خیر و شر و همچنین شخصیت‌های هابیل و قابیل‌وار داستان‌های هسه همگی نشان از بیهودگی جنگ دارند. نمونه بارز این امر داستان دمیان است. نباید از یاد برد که مخالفت با جنگ ویتنام از خواسته‌های جنبش دانشجویی دهه شصت در امریکا و سپس دیگر کشورها بود و همین موضوع جوانان را به هسه علاقه‌مند کرد.

گوشه‌نشینی، انزوا و فردگرایی از دیگر موضوع‌های مطرح در آثار هسه است. این انزوا به معنی ترک کامل دنیا نیست، بلکه راهی است برای تکامل شخصیت فردی. سیذارتا نمونه‌ای بارز از همین نگرش به جهان هستی است. جست‌وجوی حقیقت و تجربه همه جنبه‌های هستی از پست‌ترین تا عرفانی‌ترین پله‌های شناخت هنوز هم موضوعی بسیار جذاب است. از دیگر جنبه‌های دل‌انگیز آثار هسه می‌توانیم به گرایش او به طبیعت و بدبینی به جهان صنعت‌زده اشاره کنیم. تجلی این حس را در نگاه او به شرق می‌بینیم. شرق برای هسه همچون بسیاری از نویسندگان دوره رمانتیک، سرزمین رؤیاها بود. با این حال، هسه علاقه‌ای خاص به شرق و به‌خصوص هند داشت، زیرا مادرش در هند به‌دنیا آمده بود و اجدادش در همین سرزمین مبلغان مذهبی بودند. همین موضوع انگیزه‌ای بزرگ برای سفر به هند شد. هسه در سال ۱۹۱۱ به هند سفر کرد. این سفر چندان طولانی نبود، ولی حاصل آن، در آثار بعدی هسه بسیار اهمیت دارد. کمی بعد هسه مجموعه‌ای از خاطرات سفر به شرق را در قالب کتابی منتشر کرد. سیذارتا و بازگشت زرتشت نیز از جمله آثار همین دلبستگی به شرق است. از دیدگاه هسه و حتی نسل هیپی‌ها، شرق سرزمینی بود که می‌شد در آنجا به دور از هیاهوی جهان صنعت‌زده اروپایی زندگی کرد و حقیقت را جست.

از این رو هسه را بی‌تردید باید بخشی از ادبیات جهانی دانست. مجموعه داستان حاضر نیز کوششی برای معرفی جنبه‌ای دیگر از زندگی و آثار این نویسنده آلمانی‌زبان است و در این داستان‌ها نویسنده در جست‌وجوی مفهوم زندگی و یاد و خاطرات دوران جوانی از دست رفته است.

 

 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳)
«می‌شود گفت که ما همگی نقص‌هایی داریم. به‌نظر من سلامت اصلاً آنقدرها هم مهم نیست که مجبور باشیم همیشه به آن فکر کنیم. جوانان باید بتوانند تحمل بعضی چیزها را بکنند.»
پویا پانا
ملت‌های ترسو حماسه‌های شجاعانه دارند و ملت‌های بی‌عاطفه، نمایشنامه‌های عاشقانه؛
پویا پانا
هدف آرامش است. شاید به اندازه کافی قوی و هنرمند باشی! بعد یاد می‌گیری که همین حس نارضایتی را دوست بداری و با آن زندگی کنی.
پویا پانا
هر انسانی مقصد خاص خود را دارد و هر کس هدفی، و یکسانی ظاهری هدف‌ها فریبی بیش نیست. همیشه ممکن است دو انسان در مسیری طولانی با هم بروند و دوست هم باشند.
پویا پانا
هر روز ممکن است از کسی که فکر می‌کنیم درست و حسابی می‌شناسیم، کاری سر بزند که به ما ثابت می‌کند شناخت و اطمینان هیچ است.
پویا پانا
مردی بود که در اوان جوانی از زندگی می‌ترسید و به همین دلیل به کتاب‌ها پناه برده بود. در خانه‌اش اتاق‌هایی داشت پر از کتاب، و با همین کتاب‌ها زندگی می‌کرد و با هیچ کس و هیچ چیزی جز همین کتاب‌ها سر و کار نداشت. چون شیفته حقیقت و زیبایی بود، به‌نظر خودش کار درستی می‌کرد، تنها با پاک‌ترین روح‌های بشری سر و کار داشت و این کار بهتر از دل‌سپردن به رخدادهای اتفاقی و آدم‌هایی بود که از سر حادثه پا به زندگی او می‌گذاشتند.
پویا پانا
شب همراه با بی‌خوابی ناراحت‌کننده است، ولی اگر فکرهای خوبی در سر داشته باشی، می‌توانی تحملش کنی.
پویا پانا
گاهی گرفتار رؤیایی غم‌انگیز و زیبا می‌شد.
پویا پانا
صدای کار کردن کشاورزان، صدای داس و بریدن آرام علف‌ها را می‌شنید، پارس سگ‌ها و فریاد بچه‌های کوچک و گاهی دانشجویانی به گوشش می‌رسید که سوار بر ماشین از آنجا می‌گذاشتند و آواز می‌خواندند. باشکیبایی و خسته گوش فرا می‌داد و به همه، همه کشاورزان، بچه‌ها، سگ‌ها و دانشجویان حسادت می‌کرد. به علف به دلیل رشد آرام و مرگ راحتش، به پرندگان به‌خاطر پروازشان، به باد به‌خاطر حرکت آهسته‌اش حسد می‌ورزید. همه چیز چه سبک و مطمئن به زندگی خویش ادامه می‌داد، گویی زندگی جز لذتی بیش نیست.
پویا پانا
می‌شود برای زندگی هدفی تعیین کرد تا بتوانیم خودمان را تسلی بدهیم، ولی این کار فقط خودفریبی است.
پویا پانا

حجم

۱۴۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۱ صفحه

حجم

۱۴۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۱ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان