دانلود و خرید کتاب قهرمانان تاریخ ویل دورانت ترجمه زرین فنائیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قهرمانان تاریخ اثر ویل دورانت

کتاب قهرمانان تاریخ

نویسنده:ویل دورانت
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۲۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قهرمانان تاریخ

کتاب قهرمانان تاریخ نوشتهٔ ویل دورانت در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه چاپ شده است. این کتاب شرح تاریخ مختصر تمدن، از دوران باستان تا سحرگاه عصر مدرن است. ویل دورانت، برنده جایزه پولیتزر، کتاب قهرمانان تاریخ را چهارسال قبل از مرگش نوشت. این اثر برگزیده تحسین شده‌ترین اثر او «تاریخ تمدن» است.

درباره کتاب قهرمانان تاریخ

زمینه نگارش «قهرمانان تاریخ» برنامه‌ای رادیویی بود که ویل دورانت در آن فهرستی از شخصیت‌های تاریخی را معرفی می‌کرد.

این فهرست از کنفسیوس تا لی‌پو و از آبراهام لینکلن تا والت ویتمن را شامل می‌شد. اندیشه‌های وی نه‌تنها بسیار فراتر از یک اجرا پیش رفت، بلکه به فردی معمولی نیز این امکان را داد که از دستاوردها و زندگی مردان و زنان بزرگ تاریخ، مستقیماً از زبان ویل و آریل دورانت، باخبر شود. زمانی که ۱۹ برنامه رادیویی آماده شد، ویل و آریل به این نتیجه رسیدند که می‌شود این برنامه‌ها را به صورت کتاب جذابی منتشر کرد و آنچه در اختیار شما است، همان کتاب است.

آخرین کتاب ویل دورانت صرفاً مجموعه‌ای از زمان‌ها، اشخاص و رویدادها نیست، همچنان‌که تنها خلاصه‌ای از شاهکار وی تاریخ تمدن هم نیست، بلکه درس‌هایی است که از پیشینیان به نسل‌های آینده رسیده است تا از آن عبرت بگیرند و بهره ببرند.

کتاب قهرمانان تاریخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به تاریخ پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب قهرمانان تاریخ

اکثر دولت‌ها هنوز در حالت طبیعت خود ـ در عصر شکار ـ هستند. لشکرکشی‌های نظامی شبیه شکار برای غذا، سوخت، یا مواد اولیه عمل می‌کنند؛ پیروزی در جنگ درواقع همان روش تغذیهٔ ملت‌هاست. دولت- که خود ما و خواسته‌هایمان از نظم و دفاع است- بیانگر غرایز کهن‌مان، حرص و درنده‌خویی، است زیرا همانند انسان اولیه، ما نیز احساس ناامنی می‌کنیم و طمع ما ناشی از نیازها و کمبودهای آینده است. تنها زمانی که از بیرون احساس امنیت داشته باشیم، می‌توانیم به نیازهای درونی‌مان بپردازیم و برای ایجاد کشورهایی مرفه و برآوردن خواسته‌های جامعه -که همگام با پیشرفت تمدن گسترش یافته است - بکوشیم.

انسان‌ها زمانی متمدن شدند که از طریق عضویت در گروهی متحد و حمایتگر احساس امنیت کردند. دولت‌ها نیز موقعی متمدن می‌شوند که از طریق اعضای وفادار در گروه‌های حمایت‌شدهٔ فدرالی احساس امنیت کنند.

تمدن چگونه با وجودِ طبیعت ذاتی شکارگری نهادینه در مرد توانست رشد کند؟ او برای تخفیف این صفات تلاشی نکرد، بلکه به این نتیجه رسید که نظام اقتصادی به غرایز طماعانه و برتری‌طلبی برای بقا نیاز دارد. می‌دانست که هیچ فرد یا دولتی نمی‌تواند بدون اشتیاق به جنگ برای محافظت از خود، تا مدت زیادی باقی بماند. این را می‌دید که هیچ اجتماع، نژاد یا دینی بدون تولیدمثل زنده نمی‌ماند، اما این را می‌دانست که اگر مانع حرص نشود، دزدی‌های کوچک به جنایات بزرگ بدل شده، فساد سیاسی رخ می‌دهد و در پی انباشت ثروت، انقلاب به وقوع می‌پیوندد.

اگر با درنده‌خویی مقابله نشود، در هر گوشه‌وکنار نزاع رخ می‌دهد، هر محله تحت سلطهٔ گردن‌کلفتی قرار می‌گیرد و شهرها به دست باندهای مافیایی تقسیم می‌شوند. اگر جاذبهٔ جنسی کنترل نمی‌شد، هر دختری در اختیار مردان اغفال‌کننده قرار می‌گرفت، هیچ زنی از تمایلات تنوع‌طلبانهٔ شوهرش در امان نمی‌بود و نه تنها پارک‌ها که حتی خیابان‌ها هم برای زنان محل امنی نمی‌بود. اگر این غرایز قدرتمند کنترل نمی‌شدند، زندگی گروهی و نظم اجتماعی غیرممکن می‌بود و مردان وحشی باقی می‌ماندند.

معرفی نویسنده
عکس ویل دورانت
ویل دورانت
آمریکایی | تولد ۱۸۸۵ - درگذشت ۱۹۸۱

ویل دورانت در تاریخ ۵ نوامبر ۱۸۸۵ در نورث آدامز ماساچوست در خانواده‌ای کاتولیک و کانادایی فرانسوی متولد شد. در دوران جوانی، او ابتدا قرار بود کشیش شود، با این همه، این شغلی نبود که برای آن زاده شده باشد.

دموکراسی و انقلاب: از یونان باستان تا سرمایه‌داری مدرن
جرج نواک
ایران در آستانه سقوط ساسانیان
ایوانوویچ کالسنیکوف
امپراتوری اندیشه: تاریخ ایران
مایکل آکسورتی
تاریخ ملل: چگونه هویت ملت‌ها شکل گرفت
پیتر فورتادو
چرا من مسیحی نیستم و مقالاتی دیگر درباره‌ی دین و موضوعات مربوط به آن
برتراند راسل
‌‫تاریخ کامل ایران (از ابتدا تا انقراض قاجاریه)
حسن پیرنیا (مشیرالدوله)
سلام اول
باربارا تاکمن
خودکامگی و خودکامگان در تاریخ ایران؛ تحلیلی اجتماعی فرهنگی از تاریخ سیاسی ایران
عبدالعلی معظمی
جهان پس از امریکا (ویراست دوم)
فرید زکریا
این جهان گذرا
دیوید کریسچن
تاریخ اروپا؛ از قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیست و یکم
سرژ برستاین
اعراب و ایرانیان بر اساس روایت فتوحات اسلامی
اسکات ساوران
پایان یک رؤیا
احسان نراقی
روسیه‌ تزاری
جیمز ای استریکلر
دعوت به فلسفه؛ عشق به حکمت و جستجوی راه‌های نو در فلسفه
ویل دورانت
سوسیالیسم
کریستین نیمیتز
از گیل گمش تا وال استریت؛ اقتصاد خیر و شر
توماش زدلاچک
عشق و ازدواج در قرون وسطی
ژرژ دابی
در کشاکش دین و دولت
محمدعلی موحد
برگ‌ریزان
ویل دورانت

نظرات کاربران

sama
۱۳۹۹/۰۵/۱۱

چرا سایر کتابهای ویل دورانت رو نمیذارید... تاریخ تمدن...لذات فلسفه؟؟؟

Amin
۱۳۹۹/۰۶/۰۶

یک کتاب بینظیر و زیبا .بخصوص بخش مسیح ، مارکوس اولریوس و داوینچی

MEHRAN
۱۳۹۹/۰۲/۳۰

کتاب خوبی بود بیشتر دیدگاه های خودش در کتاب لذات فلسفه به ویژه دیدگاه هایش درباره اخلاقیات فردی وگروهی به ویژه خانواده و زناشویی دراینجا دوباره آورده بود و این بار با آوردن نمونه هایی از تاریخ و دورانی از

- بیشتر
saeed Sgl
۱۳۹۸/۰۶/۲۳

کسی نظری نداده در مورد این کتاب؟

A L I
۱۳۹۹/۰۶/۱۵

برای یک کتاب شاید خیلی جذاب نباشه. بیشتر شاید در قالب همون برنامه رادیویی بهتر باشه. ضمن اینکه اگر با شخصیت ها و تاریخی که روایت کرده آشنا نباشید براتون گیج کننده است. به نطر من برای تورق و متخصصین

- بیشتر
esrafil aslani
۱۴۰۱/۱۰/۰۳

"به تمام آنان که می‌خواهند زندگی را از دورنمایی کامل ببینند آنان که می‌خواهند از جزمیت مذهبی و تعصبات دوری کنند و آنان که به دنبال خرد برای فهم بیشتر و فهم برای بخشش هستند."

mahdi
۱۴۰۰/۰۸/۲۶

کتاب تازه با مطالبی جدید متاسفانه نبود! تکرار مکررات تاریخ! نقد و واکنشی از نویسنده نبود در کتاب!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹۸)
تنها زمانی که از بیرون احساس امنیت داشته باشیم، می‌توانیم به نیازهای درونی‌مان بپردازیم
Mohammad
زن، گوسفند، سگ، الاغ و خوک را رام ساخته بود، و حال، مرد را رام می‌نمود. مرد آخرین حیوان رام‌شدهٔ زن است که فقط تا قسمتی - و ناخواسته - متمدن گشته است.
Mohammad
با گذشت قرن‌ها، مرد خود را با خانه و زندگی یکجانشینی وفق داد. زن، گوسفند، سگ، الاغ و خوک را رام ساخته بود، و حال، مرد را رام می‌نمود. مرد آخرین حیوان رام‌شدهٔ زن است که فقط تا قسمتی - و ناخواسته - متمدن گشته است. او آرام‌آرام از زن، قابلیت‌های اجتماعی‌شدن از جمله: عشق به خانواده، مهربانی، وقار، همکاری، فعالیت مشترک، را یاد می‌گیرد. حال صفاتی برجا می‌مانند که به نفع کل گروه باشد.
احسان رضاپور
تصمیم گرفتم تاریخ را بخوانم تا دریابم انسان چیست
m007m007
فروریزی عقاید کهن میان قشر تحصیلکرده، پشتوانهٔ معنوی ازدواج، وفاداری و بچه‌داری را از بین برده بود؛ گذر از مزرعه به شهر، ارزش فرزند را به‌عنوان سرمایه تقلیل داده و آن را به مسئولیتی سنگین و اسباب‌بازی گران‌قیمتی بدل کرده بود؛ زنان ترجیح می‌دادند از لحاظ جنسی دلپذیر باشند تا اینکه به‌عنوان مادر مورد احترام قرار بگیرند؛ بسیاری از رومی‌های اصیل از قیدوبند ازدواج گریزان بودند، یا با استفاده از راه‌های پیشگیری از بارداری، سقط جنین یا کشتار نوزادان، خانواده‌های خود را کوچک کرده بودند. آگوستوس علت این پدیده‌ها را افول قدرت والدین، نظم اجتماعی و شخصیت رومی می‌دانست
ادریس
او به‌تنهایی دارای همهٔ حقوق قانونی بود، حتی مهریهٔ همسرش به او تعلق داشت. اگر همسرش مرتکب جرمی می‌شد، وظیفهٔ او بود که دربارهٔ وی قضاوت و او را مجازات کند. می‌توانست به اتهام کفر یا حتی دزدیدن کلید کمد شراب، او را به مرگ محکوم کند. حق مرگ و زندگی فرزندان یا فروش آن‌ها به عنوان برده نیز بر عهدهٔ او بود، بر بردگانش هم همه حقی داشت. این حقوق برای بزرگ خانواده به‌تدریج توسط خرد جمعی، سنت، شورای قبیله و رشد امنیت و قانون می‌توانست کاسته شود، در غیر این‌صورت، تا زمان مرگ همراهش بود.
Bardia
سیاستْ هنر سازش با طبقات متفاوتی است که جامعه را تشکیل می‌دهند. انسان‌ها برابر آفریده نشده‌اند، اگر برابری را به جامعه اجبار کنید، طبقهٔ بالاتر شورش می‌کند، همان‌طور که اگر نابرابری افراطی باشد، طبقات ضعیف یاغی می‌شوند. پس ارسطو یک شرف‌سالاری (تیموکراسی) را طراحی کرد که مابین دموکراسی و حکومت اشراف بود، در آن فقط مالکان حق رأی دارند و طبقهٔ متوسط محور و چرخ تعادل قدرت خواهند بود.
Bardia
تمدن یعنی تغییرات فرهنگی که بر اثر ترویج نظم اجتماعی پدید می‌آید.
محمد
با رشد قدرت دریایی و رفاه تجاری، تجمل‌گرایی رشد کرد و اخلاقیات رنگ باخت. روسپیان فراوان بودند و مشتریان آن‌ها به‌ندرت از نگاه عموم نکوهش می‌شدند. آتن حتی این حرفه را رسمیت داد و قانونی کرد و برای عاملانش مالیات معین کرد. برخی از آنان آموزش موسیقی، رقص و دیگر اشکال سرگرمی دیده بودند. بالاترین طبقه میان آنان هتایرای یا همدم‌ها بودند که تحصیلات مطلوبی داشتند و مشتریان بافرهنگ را با صحبت دربارهٔ ادبیات، هنر یا فلسفه سرگرم می‌کردند. یکی از آنان معشوقهٔ سوفوکلس بود و دیگری ـ به نام آسپاسیا- با پریکلس ازدواج کرد. مشکل آن‌ها قانون نبود بلکه پسران بودند. تاجران پسران خوش‌تیپ را به بالاترین خریداران می‌فروختند و آن‌ها هم ابتدا این پسران نیک‌صورت را نخست به‌عنوان معشوق و سپس به‌عنوان برده به‌کار می‌کشیدند. قانون آتنی روابط با هر دو جنس را محکوم می‌کرد اما مردم آن را تحمل می‌کردند. وقتی افلاطون در کتاب فایدروس از عشق بشری سخن می‌گوید، از عشق همجنس حرف می‌زند و در مبحث ضیافت، آن را بالاتر از عشق مرد و زن می‌بیند.
منصوربارانی
به تمام آنان که می‌خواهند زندگی را از دورنمایی کامل ببینند، آنان که می‌خواهند از جزمیت مذهبی و تعصبات دوری کنند و آنان که به دنبال خرد برای فهم بیشتر و فهم برای بخشش هستند.
محمد

حجم

۵۱۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه

حجم

۵۱۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه

قیمت:
۲۱۰,۰۰۰
تومان