دانلود و خرید کتاب دعوت به فلسفه؛ عشق به حکمت و جستجوی راه‌های نو در فلسفه ویل دورانت ترجمه شهاب‌الدین عباسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دعوت به فلسفه؛ عشق به حکمت و جستجوی راه‌های نو در فلسفه اثر ویل دورانت

کتاب دعوت به فلسفه؛ عشق به حکمت و جستجوی راه‌های نو در فلسفه

معرفی کتاب دعوت به فلسفه؛ عشق به حکمت و جستجوی راه‌های نو در فلسفه

«دعوت به فلسفه» اثر از ویل دورانت، نویسنده برنده پولیتزر ۱۹۶۸ و مدال آزادی ۱۹۷۷ است. او در ایران هم مانند بسیاری از کشورهای جهان، معروف است و آثار بزرگش، تاریخ تمدن و لذات فلسفه در میان مشتاقان دست به دست می‌شود. نثر زیبا، وسعت اطلاعات و نوع نگرش دورانت به تاریخ و فلسفه، از مؤلفه‌های جذابیت آثار اوست. دورانت نویسنده‌ای فعال بود و کتاب قهرمانان تاریخش را در ۹۲ سالگی نوشت. خودش در «دعوت به فلسفه» می‌گوید: «جسم پیر می‌شود اما با ایده‌های نو می‌توان جوان ماند.» حالا با گذشت چند دهه از مرگ ویل دورانت، با انتشار چاپ اول یا بازچاپ برخی دیگر از آثار چاپ‌نشده یا تجدیدچاپ‌نشدهٔ او، بیشتر معلوم می‌شود که این محقق و نویسندهٔ بزرگ چقدر سرشار از نیروی زندگی و شور جوانی بود. دورانت در «دعوت به فلسفه» توضیح می‌دهد که چرا انسان به فلسفه نیازمند است و اگر فلسفه به حاشیه رفته به این علت است که روح ماجراجویی‌اش را از دست داده و خیرخواه علوم دیگر شده است. او در این کتاب می‌گوید ماجرای فلسفه مهم‌تر از دانستن مشتی معما و چیستان ذهنی است. «فلسفه، معمایی کم‌اهمیت و غوطه‌ور در میان ابرها نیست که ربطی به زندگی بشر یا تأثیری در آن نداشته باشد. بلکه مسئله‌ای عظیم و مهم است. فلسفه در پی فهم این مسئلهٔ مهم و اساسی است که زندگی انسان چه معنی و ارزشی دارد و امکانات بشر در این عالم بی‌انتها چیست.». او شرح می‌دهد که فلسفه نگرشی کلی است که می‌تواند همه‌چیز را دربر گیرد. اما فلسفه با این قلمرو وسیع، چرا به این روز افتاده است؟ دورانت به وضع فلسفه در زمان خود نظر می‌کند و جواب را ازدست‌دادن «روح ماجراجویی» می‌داند. او کناره‌گیری فلسفه از امور انسانی و سرگرم‌شدن به مباحث صرف معرفت‌شناسی را خطرناک می‌داند و می‌نویسد فلسفه بدون علم ناتوان است. و علم هم بدون فلسفه نه‌تنها عاجز و تنهاست بلکه مخرّب و ویرانگر هم می‌شود. او در این اثر توانایی‌ها و ضعف‌های فلسفه را بررسی می‌کند و آن را از طریق نمونه‌هایش در تاریخ، مانند کنفوسیوس، سقراط، افلاطون و جوردانو برونو از نو آموزش می‌دهد؛ در نهایت به سوی فلسفه زندگی و معنای زندگی می‌رود، چیستی فلسفه را می‌کاود و ضرورت فلسفه برای روزگار ما را شرح می‌دهد. دورانت این اثر را چندسال قبل از جنگ جهانی نوشت و وقوع جنگ نشان داد که چرا او نگران گوشه‌نشینی فلسفه و زوال اخلاقی بود. این مرد امیدوار بود فلسفه و اخلاق نقش مهم همیشگی خود را دوباره پیدا کنند. وقتی از خواندنِ «دعوت به فلسفه» فارغ می‌شویم، این حس شگفت به ما دست می‌دهد که دربارهٔ فلسفه و فیلسوفان درکی تازه پیدا کرده‌ایم. کتاب دورانت به حق یک دعوت است. دعوت به شرکت در پژوهش صادقانه و تأمل درست راجع به گستره و حد و مرزهای فهم انسان. انسانی که او را «خردمند» می‌خوانیم.
معرفی نویسنده
عکس ویل دورانت
ویل دورانت
آمریکایی | تولد ۱۸۸۵ - درگذشت ۱۹۸۱

ویل دورانت در تاریخ ۵ نوامبر ۱۸۸۵ در نورث آدامز ماساچوست در خانواده‌ای کاتولیک و کانادایی فرانسوی متولد شد. در دوران جوانی، او ابتدا قرار بود کشیش شود، با این همه، این شغلی نبود که برای آن زاده شده باشد.

نظرات کاربران

ebrahim1 25
۱۳۹۹/۰۲/۲۷

کاش لذات فلسفه رو هم بذارید

کاربر ۱۱۵۳۶۴۱
۱۳۹۹/۰۸/۲۴

کتاب لذات فلسفه ویل دورانت رو هنوز طاقچه نذاشته؟

کاربر ۱۵۵۶۵۰۷
۱۳۹۹/۰۲/۱۵

عرض ادب و تشکر لطفا کتابای بیشتری از ویل دورانت قرار بدین ممنون

Shayan Mohammadi
۱۳۹۹/۰۲/۰۲

اگر چه گاهی بیشتر ادبی میشد و سعی داشت نگاه خودش را حقیقت محض بداند که به دور از ذات فلسفه ورزی ست ولی به طور کلی ، کتابی دوست داشتنی و خواندنی ست

narges
۱۴۰۰/۱۲/۰۶

کتابی مقدماتی درباره فلسفه که برخلاف بقیه کتابهای مقدمات فلسفه، صرفا درباره فلاسفه صحبت نمی‌کنه؛ بلکه مسائل فلسفی رو هم تا حدودی مطرح می‌کنه. بخشی که درمورد دوران های زندگی مطرح شده، بسیار دلنشین هستش.قلم ویل دورانت هم خیلی روان

- بیشتر
محمد مهدی جهانگیری
۱۴۰۲/۰۴/۱۸

این کتاب را بخوانید، اما از آن توقع تفصیل و شفافیت نداشته باشید. کمی لابه لای کلید واژه های فلسفی و تاریخ فلسفه پرسه بزنید و با ویل دورانت به معاشرت بپردازید. فصل هفتم این کتاب «معنای زندگی واقعا چیست؟» بسیار جذاب

- بیشتر
کاربر ۲۰۹۵۲۱۵
۱۳۹۹/۰۹/۲۲

50درصد تخفیف خرید کتاب،، دو روز برای استفاده از آن وقت دارید،، تا 24آذر وقت دارید،، S99CJM75ACCA6

yasamin
۱۳۹۸/۰۸/۳۰

این همون لذات فلسفه است؟

سپهر
۱۴۰۱/۱۱/۳۰

امان از سرگردانی!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸۱)
فقط یک متخصص می‌تواند دروغگویی خودش را با حقیقت همساز کند
منمشتعلعشقعلیمچکنم
الاهیات جامه‌ای واجب و ضروری برای پوشاندن جهل بی‌انتهای ذهن آدمی است؛ اما مدل این جامه‌ها مثل سایر لباس‌ها تغییر می‌کند. انسان، خدا را برحسب رشد جایگاه اخلاقی خودش، دائماً بازفهم می‌کند.
صبا بانو:)
فرق بین آدم عاقل و آدم احمق این نیست که عاقل هیچ اشتباهی نمی‌کند و احمق می‌کند؛ فرقشان این است که آدم عاقل از اشتباهش درس می‌گیرد و احمق درس نمی‌گیرد.
پویا پانا
آناتول فرانس می‌گوید: «آنچه انسان را از حیوانات متمایز می‌کند دروغگویی و ادبیات است»،
صبا بانو:)
هرچه بیشتر می‌آموزیم، امیدمان کمتر می‌شود.
پویا پانا
کشمکش‌ها، بلاتکلیفی‌ها و تردیدهای روزانه‌مان برای فعالیت‌ها و رشد ما ضروری‌اند
Shayan Mohammadi
«متافیزیک، پیدا کردن دلایل بد است برای آنچه از سر غریزه به آن باور داریم؛ اما پیدا کردن این دلایل خودش کم از غریزه نیست.»
الهام
شاید اگر دنبال ثبات ذهن و روان هستیم، باید بیشتر آن را در فلسفه جستجو کنیم تا علم.
MahShid Pourhosein
«بچه‌ها و ابله‌ها حقیقت را می‌گویند.»
پویا پانا
نیچه با اشاره به افلاطون، می‌گفت: «همهٔ زیبایی، طعمه‌ای برای تولیدمثل است.»
پویا پانا

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
تومان