دانلود کتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان با صدای ابوالفضل شاه‌بهرامی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان اثر تام فیلیپس

دانلود و خرید کتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان

نویسنده:تام فیلیپس
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان

کتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان نوشتهٔ تام فیلیپس و ترجمهٔ زهرا کمالی دهقان با صدای ابوالفضل شاه‌بهرامی است و آوانامه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان

تام فیلیپس با ظرافت‌های دقیق فردی محقق و مهارت شوخ‌طبعیِ فردی طنزپرداز، نشان می‌دهد چطور گونه انسان طی چهارمیلیون سال، نظم همه‌چیز را برهم زده‌ است. سرگذشت بشریت گزارشی کاملاً سرگرم‌کننده از پیامدهای پیش‌بینی‌نشدهٔ تکبر و ناآگاهی، نادانی‌ها و ضعف‌های اخلاقی انسان‌ها از زمان‌های قدیم تا اکنون است. به نظر می‌رسد که تاریخ چیزی به ما یاد نداده است. ما محکوم شده‌ایم که از دلقک‌بازی‌های عده‌ای نادان با اهداف خوب و بد رنج ببریم. این کتاب صوتی به شما این دلقک‌بازی‌های بشر را نشان می‌دهد تا با خواندنش هم بخندید و هم افسوس بخورید.

در این کتاب تام فیلیپس از حماقت‌های پشت‌سر بشر حرف می‌زند و نشان می‌دهد انسان با این‌همه اشتباه و خراب‌کاری خیلی خوش‌شانس است که هنوز منقرض نشده و به حیات خود ادامه می‌دهد. این کتاب در حقیقت آلبومی خنده‌دار از بدترین موفقیت‌ها برای بشریت است.

تام فیلیپس از شک و تردیدها عبور کرده و اثبات کرده است که انسان‌ها بسیار خوش‌شانس‌اند که اینجا زندگی می‌کنند و تقریباً هیچ کاری انجام نداده‌اند تا به‌عنوان یک گونهٔ خاص، متناسب و زیست‌پذیر باقی بمانند. این موضوعی برای نوشتن آثار طنز، سرگرم‌کننده و تقریباً پریشان‌کننده، اما در نهایت کتاب‌های مهم بوده است و اگر برای شما مهم است که مانع چرخش زمین در زندانی از زباله‌های فضایی شوید که طراحیِ هم‌نوعان خودتان است، احتمالاً باید این کتاب را بشنوید.

شنیدن کتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ با زبان طنز پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی تاریخ مختصر به گند کشیدن جهان

«به دلیل توانایی حاکمان مستبد برای گندزدن‌های بزرگ و عملکردهای وحشتناک، طی دوره‌های تاریخی، دولت‌های مختلفی تلاش کردند تا با امتحان‌کردن چیزهای کوچکی مانند «دموکراسی» __ مردم‌سالاری __ این اشتباهات را کاهش دهند که می‌توان گفت میزان موفقیت‌ها متفاوت بوده است. اینکه نخستین بار کجا دموکراسی امتحان شد، جای بحث و بررسی دارد؛ اَشکالی از تصمیم‌گیری‌های جمعی، تقریباً به‌طور قطع ویژگی جوامع کوچک اولیه بودند. همچنین، شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند دموکراسی دست‌کم ۲۵۰۰ سال پیش در هند وجود داشته است. اما به‌طور کلی، آتن، دولت‌شهرِ یونان بود که اعتبار پذیرش و تدوین دولت دموکراتیک را در همان زمان در ۵۰۸ پیش از میلاد به دست آورد. البته، بسیاری از ویژگی‌های کلیدی دموکراسی (دولت پذیرای همهٔ شهروندان است و انتخاباتی دارد که در آن شهروندان می‌توانند دولت منتخب خود را جایگزین دولت دیگری کنند که مقبولشان نیست) تا حدی وابسته به این است که چه کسی یک شهروند محسوب می‌شود و در بیشتر نمونه‌های تاریخی، در بین بسیاری از کشورها، شهروند چند دستهٔ کوچک و کم‌اهمیت از مردم را شامل نمی‌شود؛ مانند زنان، افراد فقیر یا اقلیت‌های قومی. منظورم این است که شما نمی‌توانید قدرت را به دست هر کسی بسپارید، درست است؟!

مشکل دیگر دموکراسی این است که مردم به‌طور کلی زمانی طرفدار دموکراسی‌اند که فکر کنند دموکراسی به آنها قدرت می‌دهد. اما زمانی که به نظر می‌رسد قدرت را از آنها می‌گیرد، ناگهان به‌طور چشمگیری علاقهٔ کمتری نسبت به دموکراسی نشان می‌دهند. در نتیجه، می‌توان به‌صراحت گفت دموکراسی حجم زیادی از کار صرفاً فرسایشی را شامل می‌شود که تضمین‌کنندهٔ بقای آن است.

مثلاً، رم روش‌های حیله‌گرانهٔ مختلفی را آزمایش کرد تا دموکراسی را به استبداد تبدیل کند. یکی از این کارها، تقسیم‌بندی مقام کنسول (یا دادرس کل) بین دو نفر بود؛ کنسول قدرتمندترین نقشی بود که رهبران مدنی و نظامی را ترکیب می‌کرد. آنها باید به مدت یک سال به کارشان ادامه می‌دادند و هر ماه مهم‌ترین اختیارات را تعویض می‌کردند و فرماندهی دو تا از چهار لژیون سپاه رم به هر کدام داده شده بود. این یک روش نسبتاً هوشمندانه برای اطمینان از این موضوع بود که قدرت مطلق در دستان هیچ فرد واحد دیگری نخواهد افتاد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۹ ساعت و ۴۲ دقیقه

حجم

۸۰۶٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۴۲ دقیقه

حجم

۸۰۶٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۲,۰۰۰
۵۷,۴۰۰
۳۰%
تومان