دانلود و خرید کتاب استالین؛ دربار تزار سرخ سایمن سیبیگ مانتیفوری ترجمه بیژن اشتری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استالین؛ دربار تزار سرخ اثر بیژن  اشتری

کتاب استالین؛ دربار تزار سرخ

معرفی کتاب استالین؛ دربار تزار سرخ

کتاب « استالین؛ دربار تزار سرخ» اثر مانتیفوری و ترجمه بیژن اشتری یکی از معروف‌ترین کتاب‌های تاریخی درباره این چهره بزرگ سیاستمدار و تاثیرگذار بر سرنوشت جهان است. نسخه الکترونیکی این کتاب را می‌توانید از طاقچه دریافت کنید. 

درباره کتاب استالین؛ دربار تزار سرخ

هنگامی که «استالین؛ دربار تزار سرخ» منتشر شد، بلافاصله در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخی انگلستان قرار گرفت و یک سال بعد برنده جایزه بهترین کتاب تاریخ در انگلستان شد. استالین؛ دربار تزار سرخ عمدتآ متمرکز بر دورانِ حکومتِ جوزف استالین بر اتحاد شوروی است.

«سایمن مانتیفوری» کتاب را با داستان خودکشی همسر استالین شروع می‌کند و این رویداد را با مهارت یک داستان‌نویس با جزییات جذابی روایت می‌کند و به خواننده نشان می‌دهد که قرار نیست با یک کتاب تاریخی حوصله‌سربر و خسته‌کننده روبه‌رو شود.

در این کتاب حوادثِ زندگی استالین از رسیدن به قدرت تا هنگام مرگش در مارس ۱۹۵۳، بررسی شده است. مانتیفوری برای نوشتن این کتاب و کتاب دومش «استالین جان» اسناد زیادی را به مدت ده سال و در نُه کشور مختلف بررسی کرده است. می‌توان ادعا کرد که هیچ نویسنده و پژوهشگر غربی‌ای تا این حد نتوانسته به استالین و اطرافیانش نزدیک شود.

نویسنده در این دو کتاب چهره‌ی یکی از مرموزترین و مخوف‌ترین شخصیت‌های قرن بیستم را برای خواننده آشکار کرده است و نشان می‌دهد که چطور استالین از روستایی در گرجستان به یک سیاستمدار و دیکتاتور در روسیه تبدیل شد.

استالین کیست؟ 

ژوزف استالین ملقب به مرد پولادین رهبر و سیاستمدار کمونیست شوروی است که پس از مرگ لنین به قدرت رسید. در قرن ۱۹ نظریه‌ای مطرح شد با عنوان « مرد بزرگ». در این نظریه سعی شده همه افرادی که تاثیر زیادی بر جهان گذاشتند، معرفی کنند. یکی از این افراد استالین است. با اینکه استالین مدعی بود سیاست‌ها و تصمیم‌هایی که می‌گرفته پیرو عقاید مارکس بوده و حکومتش را بر پایه مارکسیسم-لنینیسم اداره می‌کرده؛ اما آنچه در واقعیت رخ داده بیشتر «استالینیسم» بوده. استالین در ۱۹۲۸ برنامه‌های اقتصادیش را با عنوان «برنامه‌های پنج‌ساله» اجرا کرد. با این کار و تحت رهبری استالین، شوروی تا پایان دهه ۳۰ به یکی از قدرت‌های برتر صنعتی جهان تبدیل شد. این دستاورد در زمانی رخ داد که جمعیت غالب روسیه کشاورز بودند. 

یکی دیگر از کارهایی که ابداع استالین بود، ایده «پلیس مخفی» است که در کتاب دیگری از نشر ثالث با همین عنوان پلیس مخفی می توانید مفصل درباره آن بخوانید. درباره این ایده فقط همین کافی است که بگوییم لئون تروتسکی در مکزیک به دست همین پلیس مخفی به قتل رسید. 

یکی دیگر از اتفاقاتی که در دوران استالین رخ داد، رشد بی‌نظیر موقعیت‌های اجتماعی و شغلی برای زنان بود. البته تمایل جامعه به صنعتی شدن فزاینده و از دست رفتن بخش زیادی از نیروهای کار در خلال جنگ جهانی دوم باعث شد چنین فرصتی برای زنان فراهم شود. 

اما با این همه علوم و مذهب و هنر در دوران استالین در خفقان کامل بود. هر گونه فعالیت در این زمینه‌ها به شدت کنترل می‌شد. استالین در دوران حکومتش پروژه‌های زیادی را در قالب «تصفیه و تبعید» کلید زد. 

برای شناخت استالین چه کتاب‌هایی را بخوانیم؟ 

 مجموعه سرخ نشر ثالث کتاب‌های مختلفی درباره استالین، حکومت شوروی و دیگر دیکتاتورهای قرن‌های اخیر دارد. این کتاب‌ها با دقت بسیاری انتخاب و ترجمه شده‌اند. 

درباره استالین، علاوه بر کتاب پیش رو که کتابی مهم است، پیشنهاد می‌کنیم کتاب «استالین» اثر ادوارد رادزینسکی را هم بخوانید. 

بازجویی از صدام
جان نیکسون
کودتا
محسن عسکری‌جهقی
انور خوجه
بلندی فوزیو
چائوشسکو؛ ظهور و سقوط دیکتاتور سرخ
ادوارد بئر
لنین
رابرت سرویس
چرچیل؛ قهرمان پیش‌بینی‌ناپذیر
پاول ادیسون
آزارشان به مورچه هم نمی‌رسید
اسلاونکا دراکولیچ
استالین جوان؛ از تولد تا انقلاب اکتبر
بیژن اشتری
مائو؛ داستان ناشناخته
بیژن اشتری
آدولف هیتلر (جلد اول و دوم)
محسن عسکری‌جهقی
بوخارین و انقلاب بالشویکی
استیون اف.کوهن
روزگار رفته
سوتلانا آلکسیویچ
دختر استالین (جلد اول)
بیژن اشتری
فرمانده؛ ونزوئلای هوگو چاورز
بیژن اشتری
دختر استالین (جلد دوم)
بیژن اشتری
موسولینی
کریستوفر هیبرت
امید علیه امید
نادژدا ماندلشتام
دنگ شیائوپینگ
ازرا اف. فوگل
بایگانی ادبی پلیس مخفی
ویتالی شنتالینسکی
پل پوت
فیلیپ شورت
من ادواردو نیستم
گروه نویسندگان
دختری با هفت اسم
هیئون سئو لی
حرمسرای قذافی
بیژن اشتری
حرمسرای قذافی
بیژن اشتری
جنگ چهره زنانه ندارد
سوتلانا آلکسیویچ
فرمانده کجاستی؟ درباره زندگی احمد‌شاه مسعود
کاوه شجاعی
جنگ چهره‌ی زنانه ندارد
مهسا ملک‌مرزبان
هزار فرسنگ تا آزادی
یون سون کیم
نبرد من
آدولف هیتلر
کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم
اسلاونکا دراکولیچ
صداهایی از چرنوبیل
سوتلانا آلکسیویچ
سینوهه؛ جلد اول
میکا والتاری
در قلمرو پادشاهان
کارمن بن لادن
فرار از اردوگاه ۱۴؛ داستانی واقعی فرار ادیسه‌وار مردی از کره‌ی شمالی به سوی آزادی
بلین هاردن
مهاتما گاندی
محمد قاضی
آیشمن در اورشلیم
هانا آرنت
خودآموز دیکتاتورها
رندال وود
جنگ جهانی دوم
مهدی حقیقت‌خواه
هزاران فرسنگ تا آزادی
شیرین سپهراد
اختراع قوم یهود
احد علیقلیان

نظرات کاربران

yazdaan
۱۳۹۸/۱۲/۰۹

استالین واقعا که بود؟ روشنفکر؟ کمونیست؟ طلبه حوزه علمیه گرجستان؟ جوان ایرانی؟ روس ملی گرا؟ دیکتاتور؟ انترناسیونالیست؟ گانگستر؟ فرزند یک دهقان؟ این شخصیت پیچیده تاریخی که در دیدار با محمدرضا شاه خودش رو یوسف یوسف زاده معرفی میکنه و اصالتا خودشو ایرانی میدونه ,مدتی در گیلان برای سرنگونی محمدعلی شاه

- بیشتر
مهرداد
۱۳۹۷/۰۷/۲۶

اگه علاقمند به سرگذشت استالین و کمونیسم هستید این مجموعه دو کتابی رو از دست ندید. از بین تمام کتبی که راجع‌به استالین نوشته شده، این کتاب تقریباً بیش‌ترین بازخورد مثبت رو داشته، به عنوان یه کتاب بی‌طرف با روایت‌گری جذاب.

عسکری
۱۳۹۹/۰۴/۰۴

بیشتر از صد جای کتاب افتادگی داره. یعنی حداقل ده صفحه. حتی فکر کردن به اینکه همچین چیزی رو هم میشه فروخت عجیبه. شما که توان epub کردن کتاب رو ندارید همون نسخه ی pdf رو بیرون بدید.

n.r
۱۳۹۸/۰۲/۲۹

یه سوال از عزیزانی که این کتاب و جلد دیگرش رو مطالعه فرمودن دارم. متن کتاب اشکالی از جهت ویرایش یا در هم ریختگی نداشت؟ من در هر دو کتاب با این اشکال مواجه هستم و بارها گزارش خرابی کتاب

- بیشتر
Roohollah Ansari
۱۳۹۷/۰۹/۰۶

ترجمه‌ای عالی از یک کتاب فوق‌العاده

دکتر علي رستمي ابيوردي
۱۴۰۱/۱۰/۱۴

این کتاب بی نظیر ترین کتاب در باره همه جوانب یک انسان بنام استالین رهبر شوروی سابق است، با استعداد، جنگی و پلید و آدمکش من با پنچاه سال سن انسانی به وسعت استالین نه دیده و نه خوانده ام،

- بیشتر
خلیل
۱۳۹۸/۰۲/۰۶

مثل یه رمان جذاب و هیجان انگیز

sarabanoo13
۱۴۰۱/۱۰/۲۸

بین جملات پرش داشت، جمله های نا تمام زیاد داشت، در تمام متن این ایراد مشاهده شد، لطفا متن رو بازنگری کنید

jalal.1981
۱۴۰۰/۰۳/۲۳

ترجمه فارسی آن خیلی خوب و روان بود.

شهاب
۱۴۰۰/۰۱/۲۴

اگه نسبت به کتابه اول بسنجیم یه ذره ضعیف تر بود یا به قوله معروف زیاد از حد زیاده گویی داشت و کشش میدادن ولی از نظره تاریخی اطلاعات مفیدی در اختیاره خواننده میزاره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۰۸)
این فرزندِ گرجستان ــ استان قدیمی ایران برای قرن‌های متمادی ــ با شاهانِ ایران زمین نیز همذات پنداری می‌کرد. او در یادداشت‌های خصوصی خود از دو پادشاه معروف ایران به عنوانِ «آموزگاران» خویش نام برده: یکی نادرشاه، بنیانگذار امپراتوری قرن هجدهمی ایران و کسی که استالین درباره‌اش نوشت «نادرشاه، آموزگار»؛ و دیگری شاه عباس
alp arslan
استالین به راستی معتقد بود که «مرگ همه مسایل را حل می‌کند؛ نبود انسان، یعنی نبود مسئله
Aryan
آن‌هایی که به رهبر معظم ایمان کور نداشتند باید می‌مردند.
alba
«مردم ما به وطنشان افتخار می‌کنند اما فرهنگیان و روشنفکرانِ معمولی ما، اساتید و پزشکان ما، فاقد آموزش‌های میهن‌پرستانه‌اند. آن‌ها به طرز ناموجهی ستایشگر فرهنگ خارجی‌اند... این سنتِ ستایشِ آلمانی‌ها، فرانسوی‌ها، خارجی‌ها و کثافت‌ها از زمان پتر می‌آید... روحیه تحقیرِ خودی باید نابود شود. شما باید یک رمانِ خوب درباره این موضوع بنویسید.»
گابز
استالین طوری درباره زندگی آدم‌ها حرف می‌زد که انگار دارد درباره لباس‌های کهنه حرف می‌زند: «بعضی‌ها را باید حفظ کنیم، بعضی‌ها را باید دور بیندازیم.»
شهریار
آدم تا کجا می‌تواند در منجلاب فرو رود؟
پویا پانا
استالین به بریا گفت: «دشمن خلق تنها آن کسی نیست که دست به خرابکاری می‌زند بلکه آن کسی هم که به حقانیت و درستی خطِ حزب شک دارد دشمن خلق است.
میثم اکبرپوری
عقده‌های حقارت این بلشویک‌های خود آموخته شهرستانی، عظیم و غول‌آسا بود.
imaanbaashtimonfared
استالین بعدها به خروشچف اذعان کرد که او بعضی وقت‌ها خود را در توالتِ خانه حبس می‌کرده درحالی‌که همسر عصبانی مزاجش محکم بر درِ توالت می‌کوبیده و بر سر وی فریاد می‌زده: «تو آدم غیرقابل تحملی هستی؛ زندگی با تو امکان‌پذیر نیست.» چنین تصویری از استالین، در قالبِ شوهرِ ناتوان و زن‌ذلیلی که ازترسِ همسرِ خشمگین و غضبناک خویش در گوشه مستراحِ خانه‌اش کز کرده، باید به عنوانِ ناجورترین تصویر از این «مرد آهنین» طی تمامی دوران کاری و حرفه‌ای‌اش قلمداد شود
پیمان
استالین بعدها به خروشچف اذعان کرد که او بعضی وقت‌ها خود را در توالتِ خانه حبس می‌کرده درحالی‌که همسر عصبانی مزاجش محکم بر درِ توالت می‌کوبیده و بر سر وی فریاد می‌زده: «تو آدم غیرقابل تحملی هستی؛ زندگی با تو امکان‌پذیر نیست.»
نیما اکبرخانی

حجم

۳٫۶ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۹۱۶ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۹۱۶ صفحه

قیمت:
۴۵۸,۰۰۰
تومان