دانلود و خرید کتاب تاجر ونیزی ویلیام شکسپیر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاجر ونیزی اثر ویلیام شکسپیر

کتاب تاجر ونیزی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تاجر ونیزی

«تاجر ونیزی» یکی از نمایشنامه‌های کمدی-رمانتیک ویلیام شکسپیر، شاعر و نمایش‌نامه‌نویس قرن شانزدهمی انگلستان است. او این اثر را بین سال‌های ۱۵۹۶ تا ۱۵۹۸ نوشت. منتقدان و شکسپیرپژوهان منبع احتمالی این کمدی رمانتیک را گاو ِ بی‌ذَنَب، نوشتهٔ ِسر جیووانی، نویسندهٔ فلورانسی می‌دانند که به سالِ ۱۵۵۸ در میلان چاپ شده بود. از دیگر آثاری که مستقیم و غیرمستقیم در این نمایشنامه تأثیر گذاشته‌اند، می‌توان به یهودی مالتی (حدود ۱۵۹۰‌) کریستوفر مارلو اشاره داشت که نقیضه‌ای است بر قضیهٔ محاکمه و مجازات روی لوپز، پزشک یهودی ملکه الیزابت که راست یا ناراست درصدد سوءقصد به جان ملکه برآمده بود. آنتونیو تاجر ونیزی برای دوستش از یک رباخوار یهودی قرضی می‌گیرد تا مقدمات عروسی‌اش را فراهم کند. رباخوار شرط می‌گذارد که برای هر روز دیرکرد در پس دادن قرض، آنتونیو باید یک تکه از گوشت بدنش را بدهد. او این موضوع را قبول می‌کند اما در حال تجارت، کشتی‌هایش دچار حادثه می‌شوند و او نمی‌تواند برای پس دادن قرضش برگردد. در این میان یهودی رباخوار مصصم است که پولش را پس بگیرد، پس آنتونیو را به دادگاه می‌کشاند و خبری دستگیری او به دوستش بساتیو می‌رسد. بساتیو و تاره عروسش به کمک دوستشان می‌شتابند اما یهودی مذکور مایل به گرفتن پول نیست. او از مسیحیان متنفر است و گوشت تن آنتونیو را می‌خواهد. تصویری که شکسپیر در درام خود از ونیز و یهودیان به دست می‌دهد،هنرمندانه و تا اندازه‌ای برآمده از یهودی‌ترسی انگلیسی‌ها است و این موضوع باعث شده تا برخی این اثر را یهودستیزانه معرفی کنند. تاجر ونیزی پیش از این دوبار به قلم ناصرالملک و علاءالدین پازارگادی به فارسی ترجمه شده است و ترجمه مهران صفوی از آن، ترجمه سوم است.

نظرات کاربران

ادریس
۱۳۹۸/۱۱/۱۱

مثل همه آثار شکسپیر عالی است و حرف ندارد. در مورد وام خواستن تاجری به نام آنتونیو از یک تاجر بی رحم و سنگ دل یهودی به نام شایلاک است و... یک بخشی هم در مورد ازدواج و شاهزاده ها برای

- بیشتر
Mohammad
۱۴۰۱/۰۴/۰۶

(۴-۸-[۴۹]) نکات آموزنده و اخلاقی زیادی داشت به رغم اینکه مرد یهودی نقش منفی داستان رو داشت ولی فضای نمایشنامه، فضای خفقان آوری براش بود؛ یهودی ستیزی و نگاهِ از بالا به پایین شکسپیر - به عنوان یک مسیحی - در

- بیشتر
علی دائمی
۱۳۹۹/۱۱/۱۱

آثار جناب شکسپیر بی‌نظیره؛ هم از جذابیت و کشش برخورداره و هم جنبهٔ تعلیمی و اخلاقی داره. بسیاری از آموزه‌های اخلاقی و نصایحی که از زبان شخصیت‌ها می‌شنویم با آموزه‌های دینی ما مطابقت کامل داره. و جالب اینجاست که مواعظ

- بیشتر
sahbanour
۱۳۹۹/۰۵/۳۱

روزگاری که جناب ابوالقاسم خان قراگوزلو معروف به ناصرالملک این کتاب رو ترجمه کرده (حوالی سال هزار و دویست و خورده ایی) مادربزرگ بنده رو که کلاس دوم ابتدایی بوده شوهر دادن!! وقتی اولین بار متوجه شدم نخستین مترجم تاجرونیزی

- بیشتر
شلاله
۱۳۹۸/۰۵/۲۱

نمایشنامه ی کمدی و خوشخوان از شکسپیر 😍 مطالعه ی این کتاب لذت بخش بود. ولی امیدوارم لینک توضیحات برای هر شماره در متن ارجاع داده شود.

بنده ی خدا
۱۳۹۸/۰۶/۲۸

شایلایک تاجر یهودی بیرحم وخونخوار چهره ای آشنا دردنیای امروز

3ti.0i
۱۴۰۱/۱۲/۱۹

من تمایل داشتم که با نمایشنامه ای که به اندازه شاه لیر و هملت و غیره معروف نیست آثار شکسپیر رو شروع به خواندن کنم به همین علت تاجر ونیزی رو انتخاب کردم و بسیار از مفاهیم مطرح شده لذت

- بیشتر
ray ray
۱۳۹۸/۱۰/۱۳

ترجمه بسیار بد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
آدمی که به سبب داشتن طبع ناساز وجودش تهی از معرفت نغمه و موسیقی باشد و بر اثر شنیدن نوای موزون دلش از جای نشود، غیر از خیانت و غارت و تباهی از او نیاید؛ روانش از لجهٔ شب تیره‌تر و دلش از اِربوس (۱۱) تاریک‌تر است و چنین آدمی هرگز لایق اعتماد نباشد.
Mohammad
دستِ خالی از شکار باز می‌گردم با خورجینی از شبنمِ شرم
شلاله
آنان که سیری و رفاهی ِ فزون از حد نصیب‌شان افتاده است، هم‌پایهٔ کسانی رنج می‌برند که بی‌چیزی و افلاس را از حد گذرانده‌اند. بدین‌صورت، نباید اعتدال و میانه‌جویی را نعمت ناچیزی انگاشت: زیادت مال، سالخوردی زودرس آورد، اعتدال و کفایت درازی عمر.
علی دائمی
غمگین و گرفته می‌یابم‌تان، از آن‌که بسیار غرقهٔ دنیا و متعلقاتش گشته‌اید. اما بدانید آنان که جویای فزونی بودند، جز زحمت برنگرفتند.
علی دائمی
آنان که سیری و رفاهی ِ فزون از حد نصیب‌شان افتاده است، هم‌پایهٔ کسانی رنج می‌برند که بی‌چیزی و افلاس را از حد گذرانده‌اند. بدین‌صورت، نباید اعتدال و میانه‌جویی را نعمت ناچیزی انگاشت: زیادت مال، سالخوردی زودرس آورد، اعتدال و کفایت درازی عمر.
شلاله
خنک آن واعظی که پیش از همه، وعظ خویش را جامهٔ عمل پوشاند. مرا راحت‌تر آن‌که به بیست نفر چیستی نیکی بیاموزم، تا آن‌که به‌جای یکی‌شان، در عمل به آموخته‌هایم، به نیکی بپردازم. عقل توان آن دارد که قوانینی در باب مهار هواهای نفسانی وضع کند، اما آن زمان که این هواها بر ما چیره گردند، دیگر کاری از دست این قوانین چوبین برنخواهد آمد؛ حماقت و بلاهت جوانی، خرگوش چستی را مانَد که دم به تلهٔ نصیحت و اندرز نمی‌دهد.
علی دائمی
شاهد هستید که این ابلیس چگونه از سطور کتاب مقدس بهر تأیید مقاصد ناصوابش بهره می‌برد. (۳۷) چونان بدکاری که خنده‌ای خوش بر لب دارد یا سیب طبع‌فریبی که درونش گندیده است. آه، که غدر چه ظاهر پرقدری دارد!
آرمان
جماعتی بر صفحهٔ هستی‌اند که رخسارشان به رویهٔ گندیدهٔ مردابی می‌ماند پوشیده از کف و کثافت و خیره‌سرانه، خویش را چنان خاموش و سنگین نشان می‌دهند تا در نظر دیگر مردمان، مصداق مسلمی برای پرمغزی و وقار و باریک‌بینی به شمار آیند. گویی ورد زبان‌شان این است: «من عقل کل هستم و به وقت لب گشودنم، هیچ موجودی حق عرض وجود ندارد!‌» آنتونیو عزیز، من این جماعت را نیک می‌شناسم؛ کسانی که صرفاً برای لب فروبستن به پرمغزی و خردمندی شهره گشته‌اند، اما به یقین هرگاه که مهر از لب خویش بگشایند، مستمعان را به ورطهٔ گناهی درکشند که ایشان را نادان بخوانند
RF Mohammadi
هیچ خباثت و منکری، هرقدر هم که خرد و جزئی بنماید، وجود خارجی نمی‌یابد مگر آن‌که به زیوری از نیکی و فضیلت آراسته شود
ar
ابلیس چگونه از سطور کتاب مقدس بهر تأیید مقاصد ناصوابش بهره می‌برد. (۳۷) چونان بدکاری که خنده‌ای خوش بر لب دارد یا سیب طبع‌فریبی که درونش گندیده است. آه، که غدر چه ظاهر پرقدری دارد!
ar

حجم

۱۳۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۳۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان