دانلود و خرید کتاب پیاده روی در ماه مصطفی مستور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیاده روی در ماه اثر مصطفی مستور

کتاب پیاده روی در ماه

نویسنده:مصطفی مستور
انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۲از ۳۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پیاده روی در ماه

«پیاده روی در ماه» نمایش‌نامه‌ای از مصطفی مستور است. داستان در یک کافه می‌گذرد. آدم‌هایی که پشت میزهای مختلف نشسته‌اند به نوبت وارد دیالوگ‌ها و مشکلات و دلمشغولی‌های خود می‌کنند، دور میز اول جوان‌هایی نشسته‌اند که به دلیلی مجبور به مهاجرت شده‌اند. میز دوم سه دختری که دارند برنامه یک سفر را می‌ریزند و یکی از آنها برای آمدن مشکل دارد. میز سوم میزی است که چند نفر پای یک قراردارد تجاری غیر قانونی نشسته‌اند و راجع به چند و چون گریختن از دست قانون حرف می‌زنند و میز چهارم، میز چند جوان است که درباره عشق و روابط عاشقانه و ناپایداری آن بحث می‌کنند. صحنه کافهٔ کوچکی است با دیوارهای آجری مدور که چند تابلو نقاشی جا به جا به دیوارها آویزان است. فضای کافه پر از دود سیگار و به لحاظ هندسی دایره است که پنج میز با فواصل مساوی بر محیط دایرهٔ کف قرار گرفته‌اند. طراحی به گونه‌ای است که کف صحنه دوار است و در طول نمایش، برای انتقال از یک میز به میز دیگر، حول مرکز دایره می‌چرخد. تنها میز فعال نمایش، همواره میز مقابل تماشاگران است که با نور موضعی صحنه روشن شده است. سایر میزها در فضای نیمه‌روشن عقب هستند و هر چند بازیگران‌شان آکسیون دارند، صدای‌شان را نمی‌شنویم. پیشخان کافه به شکل قوسی انتهای صحنه است و دو پیشخدمت در طول نمایش به هر پنج میز سرویس می‌دهند. موسیقی خنثی و ملایمی که هرگز نباید صدای بازیگران را محو کند، به عنوان پس‌زمینه در کل نمایش به گوش می‌رسد. صحنه کاملا تاریک است و با افکندن نور موضعی به میز اول، نمایش آغاز می‌‌شود.
معرفی نویسنده
عکس مصطفی مستور
مصطفی مستور
ایرانی

مصطفی مستور، داستان‌نویس، پژوهشگر و مترجم ایرانی است که سال ۱۳۴۳ در شهر اهواز به دنیا آمد. دوران کودکی، فردی پرسشگر و کنجکاو بود و از همان دوران به کتاب‌های فلسفی و پرسش‌های عمیق علاقه نشان می‌داد.

نظرات کاربران

Mr_Nazarian
۱۳۹۸/۰۳/۱۶

نمایشنامه ی فوق العاده ای بود،و من عاشق خلاقیت نویسنده شدم در بخش آخر کتاب،توصیه میکنم این کتاب رو بخونید،چون وقتی خوندم خییییلی لذت بردم،امیدوارم شما هم لذت ببرید،یا علی🌻

behraadmoradi
۱۳۹۹/۰۸/۲۷

^_1 اولین کتابی بود که در طاقچه مطالعه کردم. همچنین اولین کتابی که از آقای مستور خوندم. ولی تصمیم دارم که کتاب دیگری هم از ایشون بخونم. نمایشنامه ای که روی صحنه ای چرخان در حال انجامه و صحنه یک کافه ست

- بیشتر
امیررضا
۱۴۰۰/۰۵/۰۳

داستان جذاب و قشنگی داشت و دیالوگ هایی که بعضیاشون قابل تامل و زیبا بودن پایانشم قابل قبول بود خوشمان آمد ممنون مستور خان به خاطر به کار گرفتن مخمون طرح جلد هم خیلی خوب بود 🎈اونایی که میگفتن کار ضعیف دقیقا دنبال چی بودن تو این

- بیشتر
مهدی
۱۳۹۸/۰۶/۰۴

یاد قسمتی از کتاب دنیای سوفی افتادم. عکس روی جلد واقعا با انتهای نمایش متناسبه...

کاربر ۱۴۱۳۰۲۳
۱۳۹۸/۱۲/۲۴

به نظرم جذاب بود اخرش یه یکم تو ذوقم خورد

nilma
۱۴۰۲/۰۷/۱۷

جالب ولی ناکافی بود. می‌تونست توی جای بهتری خواننده رو ناامید کنه. منظورم اینه که می‌تونست بیشتر هیجان یا ابهام ایجاد کنه و بعد از اون یکهو اینطوری همه سوال‌های بی جواب رو با صحنه پنجم بی‌جواب تر از گذشته

- بیشتر
*𝐻𝑒𝒾𝓇𝒶𝓃
۱۴۰۱/۰۳/۱۸

نمایشنامه ی جالبی بود، اما پایانش توی ذوق می زد و گویای همه ی سوال های پیشامده نبود. درست است که معنای خودش را داشت، اما تا حدودی معنا باخته هم بود. و تا حدودی ارزشش را داشت برای مطالعه.

محمد مهدی
۱۴۰۰/۱۱/۱۱

میز پنجم خیلی عالی و غافلگیرکننده بود

SiiMiiN
۱۳۹۹/۱۲/۱۵

من نوشتار روان مصطفی مستور رو دوست دارم اما این کتاب خیلی ضعیف و عجیب و بی سروته بود. چرا واقعا?

عینکی خوش قلب
۱۳۹۸/۰۹/۱۲

ناامید کننده و بی معنی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۱)
کلمات خیلی‌خیلی باارزشند. به‌خصوص اگه بیفتند دست کسی که قدر اون‌ها رو بدونه. بعضی‌ها صبح تا شب حرف می‌زنند اما چیزی نمی‌گن و بعضی‌ها سه کلمه حرف می‌زنند که ارزش سه کامیون طلا داره.
زهرا۵۸
این‌طوری نیست که صبح از خواب بیدار بشیم و تصمیم بگیریم: گور پدر دیروز. دیروز تو تک‌تک سلول‌های ذهن‌مون هست، چه‌طوری می‌تونیم پاک‌شون کنیم؟!
ترنج
و قسم می‌خورم / هر جا تو باشی / مرکز جهان است
sosoke
مینو: یه جا خوندم شوهر خوب مثل جای پارک ماشین می‌مونه، خوب‌هاش رو بردن. حالا دیگه یا رو پیاده‌رو جا هست یا جلو در خونهٔ همسایه یا زیر تابلو «حمل با جرثقیل» یا پارک دوبله کنار یه ماشین دیگه. این رو گفتم که فرشته اگه شوهر می‌خواد بجنبه. فرشته: حالا فرزاد کدومش بود؟ مینو: فرزاد محشر بود. یه پارکینگ اختصاصی عالی. تنها اشکالش این بود که برای سه‌تا ماشین جا داشت. وقتی فهمیدم داره می‌شه پارکینگ عمومی، دررفتم.
امیررضا
. اسم این هست سارا گریمکی. من واقعا عاشق این حرفشم. به نظرم در عین معصومانه بودن، دردناک‌ترین حرفیه که یه زن، بدون این‌که مثل احمق‌ها بزنه زیر گریه، می‌تونه به دنیا بگه: (مکث طولانی و بعد با لحنی متفاوت.) تمامی آن‌چه از برادران‌مان می‌خواهیم این است که پای‌شان را از روی گردن‌مان بردارند.
امیررضا
تمامی آن‌چه از برادران‌مان می‌خواهیم این است که پای‌شان را از روی گردن‌مان بردارند.
farnaz Pursmaily
یه جا خوندم که گذشته رو نمی‌شه پاک کرد، ولی می‌شه تغییرش داد، یا به قول اون نویسنده، می‌شه گیجش کرد. با نوشیدن و تفریح و بی‌خیالی. کار آسونی نیست ولی غیرممکن هم نیست.
Emma
گذشته مثل کبریته که می‌تونه حال و آینده رو بسوزونه.
زهرا۵۸
انگار برای همیشه ادامه داریم تو هم. انگار یه تیکه از ما جا مونده تو کسی که ازش طلاق گرفته‌یم. منظورم اینه با طلاق همه‌چیز برای آدم‌ها تموم نمی‌شه.
رها
حتی اگه این نمایش هزار ساعت طول بکشه، چیز مهمی توش پیدا نخواهد شد. (سکوت. با بغض.)
Sina Iravanian

حجم

۲۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۷ صفحه

حجم

۲۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۷ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان