دانلود و خرید کتاب نامه‌های عاشقانه‌ی یک پیامبر جبران خلیل جبران ترجمه رضا محمودی فقیهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نامه‌های عاشقانه‌ی یک پیامبر اثر جبران خلیل جبران

کتاب نامه‌های عاشقانه‌ی یک پیامبر

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نامه‌های عاشقانه‌ی یک پیامبر

«نامه‌های عاشقانه‌ی یک پیامبر» نامه‌های عاشقانه جبران خلیل جبران به معشوقش ماری هسکل است. جبران در سال ۱۹۰۴با ماری هسکل که مدیر مدرسه بود آشنا شد و این آشنایی آغازگر دوستی مادام العمری شد که گاه به سوی عشق نیز کشیده شد. ماری تاثیری شگرف بر نویسندگی او داشت.

«ماری دوست‌داشتنی، تو استعداد فراوانی در درک چیزها داری. تو زندگی‌بخش هستی، ماری. مانند آن روح بزرگی که با انسان دوست می‌شود تا نه تنها با زندگی‌اش همراه شود، بلکه به آن چیزی بیافزاید. آشنایی با تو بزرگترین چیز در روز و شبهای زندگی من است، یک معجزه.

همیشه، همراه با مرد دیوانهٔ، بر این باور بودم که آنهایی که ما را می‌فهمند چیزی در ما را به بند می‌کشند. اما دربارهٔ تو چنین نیست. درک تو از من برایم رهایی‌بخش‌ترین چیزی بوده که می‌شناسم. و در دو ساعت آخر از آخرین دیدار ما، قلب مرا در دستت گرفتی و نقطه‌ای سیاه در آن پیدا کردی. اما به‌محض آنکه آن نقطهٔ سیاه را پیدا کردی برای همیشه از بین رفت و من کاملاً آزاد شدم.

و اکنون تو گوشه‌نشینی در دل کوهها هستی. از نظر من هیچ چیز شادی‌آورتر از آن نیست که در جایی «مملو از جاهای مخفی زیبا» گوشه‌نشین باشم. اما لطفاً، عشق من، اصلاً خطر نکن. یک بار گوشه‌نشینی کردن نمی‌تواند روح گرسنهٔ تو را سیر کند و تو باید قوی و سالم باشی تا بتوانی دوباره گوشه‌نشینی کنی.»

معرفی نویسنده
عکس جبران خلیل جبران
جبران خلیل جبران
لبنانیی | تولد ۱۸۸۳ - درگذشت ۱۹۳۱

جبران خلیل جبران در ۶ ژانویه‌ی ۱۸۸۳ در شهر باستانی بشاری، در جبل لبنان واقع در شمال لبنان، در خانواده‌ای از مسیحیان مارونی متولد شد. در زمان تولد او، محل تولدش در نیمه‌ی خودمختار امپراتوری عثمانی قرار داشت. پدر خلیل، بدهی‌های هنگفتی از قمار انباشته کرده بود و شغل خود را از دست داده بود، اما بعدها توسط یک مدیر محلی به مقام و منصب دست یافت. مادر خلیل پیش از ازدواج با پدر خلیل، دو بار ازدواج کرده بود و از ازدواج اولش صاحب یک پسر شده بود. خلیل به غیر از برادر ناتنی خود، پیتر، دو خواهر کوچک‌تر نیز داشت. او هرگز به مکتب نرفت، اما توسط کشیشانی که به خانه‌ی آن‌ها رفت‌وآمد داشتند، زبان عربی و خواندن انجیل را آموخت.

نظرات کاربران

هنرمند هنردوست
۱۳۹۷/۰۴/۲۹

دلیل نامگذاری این کتاب و میشه توضیح بدین لطفا

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶)
ماری عزیز، دستانت را می‌بوسم و با این بوسه خود را متبرک می‌سازم.
هنرمند هنردوست
قلب چیزی نیست که نتوان آن را تسلی داد...
Mahdie
او گفت، «ماری، هر وقت تلاش می‌کنم به تو در کلام نزدیک‌تر شوم، و خصوصی‌تر باشم، تو به جایی دور پرواز می‌کنی و غیرقابل دسترس می‌شوی.» گفتم، «اما تو را با خود می‌برم.» و به او گفتم که می‌خواهم دوستی‌مان پایدار بماند و می‌ترسم دوستی خوبمان فدای یک رابطهٔ عاشقانه شود.
Marieh M
«ازدواج هیچ حقی را برای انسان نسبت به انسان دیگر ایجاد نمی‌کند، مگر حقوقی که او خود مایل است ببخشد. و آزادی او نسبت به آن دیگری، تنها در اموری است که آن دیگری به او می‌دهد.
نفس
او گهگاهی به یک هم‌صحبتی ساده نیاز دارد تا دربارهٔ خود حرف بزند و درک شود، عشق بورزد و بگذارد که عاشقش باشند؛ او به این رهایی از تنهایی نیاز دارد.
Mahdie
در ذهنم این طور مجسم کردم که تمام مشکلاتی که تاکنون در رابطه با تو داشته‌ام، همه از نوعی حقارت یا ترسِ درون من ناشی می‌شود. و دعا کردم که اگر اینها در من هستند، که مطمئناً هستند، به هر قیمتی که شده، بسوزند و نابود شوند
Mahdie
وقتی ما عقیده‌ای را باور نداشته باشیم، دیگر آن را درک نخواهیم کرد؛ ما آن را می‌کُشیم و مرگ آن موجب مرگ ما می‌شود. بی‌ایمانی، همان چیزی است که ما را نابود می‌کند.
Mahdie
صلح خواستهٔ دنیای سالخورده است ولی دنیا هنوز برای چنین آرزویی خیلی جوان است
Mahdie
می‌دانی، ماری، من خیلی در درون خود زندگی می‌کنم، درست مانند یک صدف. صدفی که تلاش می‌کند مرواریدی را برای قلب خویش بسازد. اما آنها می‌گویند مروارید چیزی جز بیماری صدف نیست.
Mahdie
زندگی‌ام چنان است که گویی پیش از این زندگی نکرده‌ام
Mahdie

حجم

۶۱۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۹۱۰ صفحه

حجم

۶۱۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۹۱۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان