دانلود و خرید کتاب خوشه‌های خشم جان اشتاین‌بک ترجمه سعید دوج
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خوشه‌های خشم

جان اشتاین بک برنده نوبل ادبی ۱۹۶۲ در اثر جاویدان خود خوشه‌های خشم که خشم سرمایه‌داران و زمین‌داران امریکایی را برانگیخت، داستان محنت و رنج و سفر طولانی یک خانواده تنگدست امریکایی را روایت می‌کند که در دهه ۱۹۳۰ میلادی، در سال‌های پس از بحران اقتصادی بزرگ آمریکا و آغاز دوره ماشینیسم در این سرزمین، در پی یافتن خوشبختی و دستیابی به زندگی بهتر همراه کاروانی از کوچندگان از ایالت اوکلاهما به کالیفرنیای افسانه‌ای مهاجرت می‌کنند. اما شرایط آنگونه که منتظرش هستند پیش نمی‌رود و آنها را در یک پروسه بسیار دشوار و طاقت‌فرسا قرارمی‌دهد تاجایی که فقر و تنگدستی مردم باعث درگیری آنها با پلیس و کارفرمایان می‌شود:

«آنجا، در مرکز... و جنوب غربی عده‌ای بودند که با صنعت تغییر نکرده بودند، با ماشین‌ها کشاورزی نکرده بودند و قدرت خطر ماشین‌ها را نفهمیده بودند. آن‌ها درون ضد و نقیض‌های صنعتی رشد نکرده بودند و احساس‌شان در مقابل چرندیات زندگی صنعتی هنوز تغییر نکرده بود. تا اینکه ماشین‌ها آن‌ها را بیرون کردند و به دنبال آن به بزرگراه‌ها هجوم بردند. حرکت، آن‌ها را تغییر داده بود؛ بزرگراه‌ها، کمپ‌های طول جاده، ترس از گرسنگی و خودِ گرسنگی، آن‌ها را تغییر داده بود. بچه‌های بدون شام، آن‌ها را تغییر داده بودند. آن‌ها تبدیل به مهاجرین شده بودند. خصومت، آن‌ها را تغییر داد، آن‌ها را به هم جوش داد و متحد کرد...»

اشتاین بک این رمان را در سال ۱۹۳۹ منتشر کرد و برای نگارش آن، برنده جایزه پولیتزر شد. این اثر اکنون در فهرست چهل اثر کلاسیک قرن بیستم قرار دارد و مجله تایم هم آن را در لیست ۱۰۰ رمان برتر انگلیسی زبان از سال ۱۹۲۳ تا ۲۰۰۵ جای داده است.

جان فورد کارگردان آمریکایی بر اساس این کتاب، در سال ۱۹۴۰ فیلمی با همین نام و باهنرپیشگی هنری فوندا ساخت که بسیار بی‌نظیر است.

معرفی نویسنده
عکس جان اشتاین‌بک
جان اشتاین‌بک

جان ارنست استاین‌بک که در ایران با نام جان اشتاین بک نیز شناخته می‌شود، نویسنده‌ای آمریکایی است که در ۲۷ فوریه سال ۱۹۰۲ در کالیفرنیا متولد شده و در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۸ به علت بیماری قلبی چشم از جهان فروبست.

نظرات کاربران

کاوه
۱۳۹۷/۱۱/۱۵

داستان سفر یک خانواده آمریکایی در جستجوی خوشبختی در سالهای پس از بحران بزرگ اقتصادی آمریکا.یک شاهکار ادبی.

zahra
۱۳۹۹/۰۸/۲۰

فقط میتونم بگم با مطالعه این کتاب من یک بار دیگه در مکان و زمانی دیگه زندگی کردم و یک زندگی دیگه‌ رو تجربه کردم، فوق العاده موثر و حتما توصیه‌ش میکنم

1984
۱۳۹۹/۰۱/۰۸

من زمان دانشگاه میخوندم و چنان محوش شدم ک سر کلاس فریاد زدم ی جاییش. خیلی باید با صبر خونده بشه چون خیلی از چیزهای مختلف و ریز سخن گفته. بمانند توصیف ی ماشین یا لباس تن افراد یا حالتهاشون و... ی

- بیشتر
فاطمه
۱۳۹۸/۱۰/۰۱

صفحات کتاب های طاقچه خیلی نامنظم هستن لطفا رسیدگی کنید!

Shadi
۱۳۹۹/۰۲/۰۳

کتاب درجه یکه. ترجمه بعضی جاها ضعیف و عجیب غریب بود ولی نتونسته از زیبایی داستان کم کنه. داستان و شخصیت ها آدمو درگیر میکنه.

Ashix
۱۳۹۷/۱۱/۳۰

اگر یاد فیلم جان فورد افتادید بله این کتاب همون منبع اقتباس فیلم جان فورد کبیر ☺

ناصر دوستعلی
۱۳۹۹/۱۰/۰۹

یک. مطالعه‌ی این کتاب را که شروع کردم احساس کردم یک آدم انگلیسی‌زبان که فارسی را خیلی خوب یاد گرفته است دارد حرف می‌زند؛ اما کمی در بیان کند است و گاهی زورش به فارسی حرف‌زدن نمی‌رسد. به نظرم ترجمه‌ی

- بیشتر
مریم
۱۳۹۹/۰۱/۲۱

بنظر من بینظیره و عمیق و البته غمناک

sama
۱۴۰۰/۰۹/۰۴

پایان بسیار غم‌انگیزی داشت...

Roxana
۱۳۹۹/۰۳/۰۳

خیلی طولانیه باید آروم خونده بشه تا عمق داستان رو فهمید. عمیق، دردناک و حقیقت دنیای ماشینی.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
اگه مشکل داشتی یا صدمه دیدی و یا نیازمند بودی... به سمت آدمای فقیر برو. اونا تنها کسایی هستن که بهت کمک می‌کنن...
Shadi
ببین، مادر، نگرانیت رو فراموش کن. یه چیزی راجع به بودن توی زندان بهت می‌گم. تو اونجا نمی‌تونی مدام توی این فکر باشی که کی آزاد می‌شی. این‌جوری دیوونه می‌شی. فقط باید به همون روز فکر کنی، بعد به روز بعدی... نهایتا به فوتبال روز شنبه. این کاریه که باید بکنی.
Shadi
ترجیح می‌دی چی باشی، یه مرد مرده یا یه مفلوک؟ مردن بهتره یا این وضع؟ زیر زمین یا توی خونه‌ای که از گونی پلاستیکی ساخته شده زندگی می‌کنی، برای بچه‌ت چی رو ترجیح می‌دی، این که بمیره یا سو تغذیه بگیره؟
Shadi
بانک یه هیولاس. انسان اون رو ساخته، اما نمی‌تونه کنترلش کنه.
Mary gholami
جان اشتاین‌بِک در سال ۱۹۰۲ میلادی در شهر سالیناز کالیفرنیا در درهٔ کشاورزی حاصلخیزی حدود بیست مایلی اقیانوس آرام به دنیا آمد، و هر دو دره و اقیانوس اساس کاری بعضی از آثارش را تشکیل دادند. در سال ۱۹۱۹ به دانشگاه استنفورد رفت، جایی که به تناوب در رشته ادبیات و نویسندگی ثبت نام کرد، تا سال ۱۹۲۵ که بدون دریافت مدرک آن‌جا را ترک کرد. او پنج سال به عنوان یک کارگر و خبرنگار در شهر نیویورک زندگی کرد و همهٔ وقتش را روی اولین رمانش «فنجان طلا (۱۹۲۹)» گذاشت.
ketabbaz
اگر شما که مالک چیزهایی که مردم باید داشته باشند شده‌اید، این را بفهمید، ممکن است بتوانید خودتان را نجات دهید. اگر می‌توانستید دلایل را از نتایج تفکیک کنید، اگر می‌توانستید که پین، مارکس، جفرسن و لنین را بشناسید، یعنی نتایج را نه دلایل، آن وقت ممکن بود نجات پیدا کنید. اما آن را نمی‌توانید بفهمید. چون خصوصیت مالک بودن تو را برای ابد در «من» منجمد می‌کند و تا ابد تو را از «ما» جدا می‌کند.
فاطمه
«اونا رو متعهد کن. مجبورشون کن وقتت رو بگیرن. نگذار فراموش کنن که وقتت رو گرفتن. مردم معمولا آدمای خوبین. دوست ندارن تو رو برنجونن ولی تو مجبورشون کن که برنجوننت، اون موقع‌س که می‌تونی بهشون بندازی.»
فاطمه
حرفی که نتونی رو در رو به یه نفر بگی ارزش قلم فرسایی نداره.
فاطمه

حجم

۵۳۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۸۰ صفحه

حجم

۵۳۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۸۰ صفحه

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
تومان