دانلود و خرید کتاب کلود ولگرد ویکتور هوگو ترجمه محمد قاضی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلود ولگرد اثر ویکتور هوگو

کتاب کلود ولگرد

نویسنده:ویکتور هوگو
انتشارات:انتشارات نگاه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۲۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کلود ولگرد

«کلود ولگرد» نام رمانی از ویکتور هوگو (۱۸۵۵-۱۸۰۲)، نویسنده صاحب‌نام فرانسوی با ترجمه محمد قاضی است. داستان درباره کارگر فقیری موسوم به کلود ولگرد است که در پاریس زندگی می‌کرد: ...«کلود» کارگری لایق و قابل و باهوش بود. از طرفی، بر اثر تربیت غلط اجتماعی فاسد و مهمل شده بود و از طرف دیگر طبیعت همه گونه استعداد و جوهر ذاتی در وجود وی به ودیعت نهاده بود، به همین جهت کلود سواد خواندن و نوشتن نداشت ولی خوب می‌فهمید و خوب فکر می‌کرد. زمستان سردی فرا رسید و کلود بیکار ماند. در زیر شیروانی عمارتی که منزل محقر او بود نه آتشی وجود داشت که کلود خود را گرم کند و نه نانی که شکم خود و عائله‌اش را سیر سازد، ناچار هم او و هم زن و بچه‌اش با سرما و گرسنگی دست به گریبان بودند. کلود متوسل به دزدی شد و از آن دزدی سه روز نان و آتش برای عائله خود و پنج سال حبس برای خود خرید. در زندان کلود با مدیر کارگاه کار اجباری آشنا شد و مدیر به استعداد ذاتی او پی برد. او در زندان شخصیتی دوست داشتنی و محبوب شد تا جایی که منفور زندانبان و مدیر گردید و آنها دوست صمیمی کلود را از وی جدا و به بند دیگری فرستادند. این موضوع وی را دچار جنون کرد و در صدد کشتن مدیر برآمد... «هوگو» هنرمندی بود که با هنرش مبارزه می‌کرد. او در این رمان، بیش از سایر آثارش بر نقاط ضعف دولت وقت و حکومت خود دست گذاشته است. همه را محکوم کرده و به تازیانه‌ی انتقاد کشیده‌است؛ سران مملکت، قضات و وکلا، رؤسا و مدیران، سران مجلس و مسئولین شورا، و حتی پلیس و ارتش - همه و همه را مقصر دانسته‌است. رمان دو نیمه دارد. نیمه اول از زبان نویسنده (دانای کل) و نیمه دوم از زبان کلود روایت می‌شود که بیشتر دربر دارنده احساسات، عواطف و ترس‌های او است.
معرفی نویسنده
عکس ویکتور هوگو
ویکتور هوگو
فرانسوی | تولد ۱۸۰۲ - درگذشت ۱۸۸۵

ویکتور هوگو یکی از شاعران، داستان‌نویسان و نمایشنامه‌نویسان بزرگ پیرو سبک رومانتیسم فرانسوی است. هوگو به عنوان یکی از بهترین نویسندگان فرانسوی شهرت جهانی دارد و آثارش به بسیاری از اندیشه‌های سیاسی و هنری رایج در زمان خودش اشاره کرده و گویی بازگو کننده تاریخ معاصر فرانسه است.

نظرات کاربران

Mohammad
۱۴۰۱/۰۸/۱۸

(۸-۱۹-[۱۹۶]) کتاب نقدیه بر قوانین بی رحمانه ی اون زمانِ فرانسه، تاثیر جامعه بر تربیت افراد و نادیده گرفتن منزلت انسان در برابر قوانین، قوانینی که محصول اندیشه ی خود انسانه؛ در واقع پیام کلی کتاب این بود که طرح قوانین

- بیشتر
نسیم رحیمی
۱۳۹۹/۰۶/۱۴

کتاب با اینکه کم حجم بود پر از جملات و متن های قابل تامل بود و ترجمه هم خیلی عالی و روان هست. به نظرم شخصیت کلود خیلی شبیه به شخصیت ژان والژان در رمان بینوایان هست و دقیقا مثل

- بیشتر
shadi
۱۳۹۹/۰۱/۱۵

واقعا کتاب تاثیر گذاری بود اینک ی اعدامی میمیره ولی خانوادش چه عذابی میکشن در نبودش بچه هایی ک یتیم میشن و زنایی ک بیوه میشن و مادرایی ک داغ فرزند میینن.

ashkan295
۱۳۹۸/۰۴/۲۷

داستانی در نقد حکم اعدام در مورد اینکه یک نفر بر اثر آزارهای روانی فرد دیگری رنجیده شده و مرتکب قتل میشود. بخش دوم هم در مورد احساس های یک زندانی که حکم اعدامش آمده و منتظر اجرای آن است. در کل

- بیشتر
فریبا
۱۳۹۷/۰۲/۰۷

ترجمه عالی

آلیس در سرزمین نجایب
۱۴۰۱/۰۷/۲۹

آیا تا به حال شنیده‌ای هنگامی که سری را بریدند، آن سر خون‌آلود به سخن آید و گوید آی مردم، مرگ با این گیوتین هیچ درد نداشت؟ ------- کلود ولگرد حکایت /چرایی/ پیش از اعدام و داستان بلند بعدی شرح /احوالات/ پیش

- بیشتر
❤ محمد حسین ❤
۱۴۰۲/۰۶/۲۲

داستان در مورد مردی به اسم کلود ولگرد، ساکن شهر پاریس هست ک بخاطر موقعیت اجتماعی و تربیت بدی ک در کودکی داشته، به راه فساد و فقر کشیده شده و برای سیر کردن شکم خودش و معشوقه‌اش و دختر

- بیشتر
rain_88
۱۳۹۹/۰۹/۱۸

رمان کلاسیک درجه یک به معنای حقیقی کلمه . بسیار آموزنده ، عمیق، اخلاقی و فلسفی ، سطر به سطرش جذاب و بی نظیره ، ویکتور هوگو بی نظیره و در ضمن ترجمه کتاب بسیار عالی ست. رنج و رویه

- بیشتر
AS4438
۱۳۹۹/۰۷/۱۷

عالی، ازخواندنش واقعا" لذت بردم.

mehrab mehrab
۱۳۹۷/۰۱/۰۱

خوشم اومد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸۹)
شما هر نامی که به حکومت بدهید، اعم از جمهوری یا مشروطه یا حکومت مطلقه مختارید ولی بدانید که اصل این است که ملت رنج می‌کشد.
Mohammad
جهل از علم بد بهتر است.
Mohammad
آیا این منم که خواهم مرد؟ من؟ همین منی که پشت این میز نشسته‌ام، این میزی که به میزهای دیگر شبیه است و ممکن بود اکنون در جای دیگری باشد؟ من؟ همین منی که لمس می‌کنم و لباسم چنان که می‌بینید چین و شکن می‌خورد و نشان می‌دهد که در میان آن، موجود زنده‌ای وجود دارد؟
Mohammad
شما هر نامی که به حکومت بدهید، اعم از جمهوری یا مشروطه یا حکومت مطلقه مختارید ولی بدانید که اصل این است که ملت رنج می‌کشد.
نَعیمک
هم او و هم زن و بچه‌اش با سرما و گرسنگی دست به گریبان بودند. کلود متوسل به دزدی شد ولی من نمی‌دانم چه دزدید و از کجا دزدید، همین‌قدر می‌دانم که از آن دزدی سه روز نان و آتش برای عائله خود و پنج سال حبس برای خود خرید.
🌙IAmir∞
دریغا! نمی‌دانم مرگ با روح ما چه خواهد کرد و آن را به چه صورتی خواهد انداخت! چه چیزی از روح ما خواهد گرفت و چه چیز به او خواهد بحشید! روح ما را در کجا خواهد گذاشت؟ آیا گاهی هم اعضای گوشتی یا چشم به او خواهد داد تا به سطح زمین نگاه کند و اشک بریزد!
❤ محمد حسین ❤
ای آقایانی که در قلب مجلس نشسته‌اید، ای ذوات محترمی که در طرفین آن جا گرفته‌اید، بدانید و آگاه باشید که اکثریت قریب به اتفاق ملت رنج می‌کشد. شما هر نامی که به حکومت بدهید، اعم از جمهوری یا مشروطه یا حکومت مطلقه مختارید ولی بدانید که اصل این است که ملت رنج می‌کشد. و جز این هیچ موضوعی مطرح نیست.
zeynab
شما به ملتی که پسران رشیدش را زندان می‌گیرد و دختران فقیرش را روسبی‌خانه می‌رباید رحم کنید. در کشور شما زندانیان محکوم به کار اجباری و زنان هرجایی بسیارند. وجود این دو سرطان در بدن مملکت چه معنی دارد؟ معنی آن این است که در پیکر اجتماع عیبی وجود دارد و در خون او مرضی راه یافته است. شما که اکنون بر بالین این مریض جمع شده و به مشاوره پرداخته‌اید لااقل به فکر تشخیص مرض باشید و به معالجه بیمار بپردازید. طرز مبارزه شما با این بیماری صحیح نیست، بهتر است که درباره آن بیشتر تحقیق و مطالعه کنید. قوانینی که شما وضع می‌کنید در هنگام وضع به ظاهر تسکین‌بخش و مفید و مناسب به‌نظر می‌رسد ولی نیمی از آن یکنواخت و مبتذل و نیمی دیگر آزمایشی و غیرمنطقی است.
❤ محمد حسین ❤
ای آقایانی که در قلب مجلس نشسته‌اید، ای ذوات محترمی که در طرفین آن جا گرفته‌اید، بدانید و آگاه باشید که اکثریت قریب به اتفاق ملت رنج می‌کشد. شما هر نامی که به حکومت بدهید، اعم از جمهوری یا مشروطه یا حکومت مطلقه مختارید ولی بدانید که اصل این است که ملت رنج می‌کشد. و جز این هیچ موضوعی مطرح نیست.
Mahsa Bi
سخن مردان نیرومند در دم مرگ ابهت و جلال مخصوصی پیدا می‌کند.
re8za8

حجم

۱۴۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۴۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۸۳,۰۰۰
تومان