دانلود و خرید کتاب بینوایان (جلد اول و دوم) ویکتور هوگو ترجمه نسرین تولایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بینوایان (جلد اول و دوم) اثر ویکتور هوگو

کتاب بینوایان (جلد اول و دوم)

نویسنده:ویکتور هوگو
انتشارات:انتشارات نگاه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۲۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بینوایان (جلد اول و دوم)

کتاب بینوایان (جلد اول و دوم) نوشتهٔ ویکتور هوگو و ترجمهٔ نسرین تولایی و ناهید ملکوتی است. انتشارات نگاه این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این رمان مهم، مشهور و ارزشمند، داستان زندگی مردم فرانسه در دوره‌ای از تاریخ پرفرازونشیب این کشور است.

درباره کتاب بینوایان (جلد اول و دوم)

کتاب بینوایان (جلد اول و دوم) شاید یکی از طولانی‌ترین رمان‌ها و شاهکارهای ادبی دنیا باشد. بینوایان داستان فقر و سختی در دوره‌ای خاص در فرانسه است. شخصیت اصلی این کتاب «ژان والژان» نام دارد که به‌دلیل سرقت نان برای سیرکردن خواهر گرسنه و فرزندانش، به ۱۹ سال حبس محکوم می‌شود. سال‌ها حبس‌ و سختی‌کشیدن او را به مردی تلخ تبدیل می‌کند. پس از این ماجرا و آزادی ژان والژان، او از اسقفی سرقت می‌کند. وقتی سرقتش فاش می‌شود، اسقف برای نجات او از زندان دروغ می‌گوید. همین موضوع باعث می‌شود ژان والژان متحول شود. از دیگر شخصیت‌های این رمان بلند، «کوزت»، دختر «فانتین» است که ژان والژان به مادرش قول می‌دهد او را نجات دهد. کوزت با خانوادهٔ «تناردیه» زندگی می‌کند؛ درحالی‌که آن‌ها از او سوءاستفاده می‌کنند و بیگاری می‌کشند.

انتهای رمان بینوایان به شورش‌ و اعتراض‌های جوانان فرانسوی مربوط می‌شود؛ اعتراضاتی که سرانجام به انقلاب فرانسه در سال ۱۷۸۹ میلادی ختم می‌شوند. ویکتور هوگو در رمان بینوایان کوبنده‌ترین نقدهای خود را به بی‌عدالتی، فقر و فساد اقتصادی، حکومتی و اجتماعی فرانسه کرده است. در این رمان، تاریخ دورهٔ مهمی از فرانسه در متن یک داستان عاشقانه و اخلاقی روایت می‌شود. ویکتور هوگو که بیش از ۳۰ سال درگیر خلق این شاهکار بود، تمام قریحهٔ شاعرانگی، هنر نویسندگی و برداشت‌های اخلاقی خود را از جامعه و تاریخ در این اثر گنجاند و کتابی نوشت که برای بشریت از حالا تا همیشه راهنمای اخلاق و کنش است.

خواندن کتاب بینوایان (جلد اول و دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی کلاسیک فرانسه و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ویکتور هوگو

ویکتور هوگو یکی از شاعران، داستان‌نویسان و نمایشنامه‌نویسان بزرگ پیرو سبک رمانتیسم فرانسوی است. هوگو به‌عنوان یکی از بهترین نویسندگان فرانسوی شهرت جهانی دارد و آثارش به بسیاری از اندیشه‌های سیاسی و هنری رایج در زمان خودش اشاره کرده و گویی بازگوکنندهٔ تاریخ معاصر فرانسه است.

ویکتور هوگو، سومین پسر کاپیتان «ژوزف لئوپولد سیگیسو هوگو» (که بعدها به مقام ژنرالی نائل آمد) و «سوفی فرانسوا تره بوشه»، در ۲۶ فوریهٔ ۱۸۰۲ در بزانسون به دنیا آمد. هوگو به‌شدت تحت‌نفوذ و تأثیر مادرش بود. مادر او از شاه‌دوستان و از پیروان متعصب آزادی به‌شیوهٔ «ولتر» بود و تنها پس از مرگ مادر بود که پدرش، آن سرباز شجاع، توانست ستایش و علاقهٔ فرزندش را نسبت به خود برانگیزد. سال‌های کودکی ویکتور هوگو در کشورهای مختلفی سپری شد؛ مدت کوتاهی در کالج نجیب‌زادگان در مادرید کشور اسپانیا درس خواند و بعد در فرانسه تحت‌آموزش معلم خصوصی خود، «پدر ریوییو»، کشیشی بازنشسته قرار گرفت. هوگو در ۱۲سالگی، به‌دستور پدرش، به پانسیون کوردیسیر وارد شد و بخش اعظم تحصیلات ابتدایی‌اش را آنجا گذراند. تکالیف مدرسه، مانع مطالعه و نگارش تصنیف‌های ادیبانهٔ ویکتور نشد؛ او سرودنِ شعر را با ترجمهٔ اشعار «ویرژیل» شروع کرد و همراه با این اشعار، قصیده‌ای بلندی در وصف سیل سرود. با انتشار شعر بلند «شادی» که تصویری از لحظه‌لحظهٔ زندگی بود، به جمع شاعران پیوست. ویکتور هوگو توانست پیش از ۲۰سالگی، اولین قصهٔ بلند خود، یعنی کتاب «بوگ ژارگال» را منتشر کند و با انتشار این کتاب، به جمع ادیبان هم راه یافت.

کتاب «بینوایان» یک رمان تاریخیِ فرانسوی است که در سال ۱۸۶۲ منتشر شد و از بزرگ‌ترین آثار قرن نوزدهم به شمار می‌آید. این رمان هر چند داستان زندگی «ژان والژان»، «کوزت» و «ماریوس» را بیان می‌کند، در مبارزه با بی‌عدالتی نوشته شده است و از فقر و فلاکت مردم سخن می‌گوید و فساد ریشه‌دار حکومتی را هم نقد می‌کند. هوگو در سال ۱۸۳۱ میلادی کتاب «گوژپشت نوتردام» را منتشر کرد، اما این اثر، به‌لحاظ ادبی، جایگاهی پس از بینوایان دارد. «آخرین روزهای یک محکوم به اعدام» هم اثری دیگر از هوگو است که در سال ۱۸۲۹ منتشر شد.

ویکتور هوگو به‌دلیل حمایتی که از طبقه‌ٔ محروم جامعه می‌کرد، همیشه موردخشم سران دولت بود؛ به همین دلیل نیز سال‌هایی از زندگی‌اش را در تبعید در بروکسل و جزیره‌ای در دریای مانش گذراند. پس از سرنگونی امپراطور رم، در سال ۱۸۷۰، به‌عنوان قهرمان ملی به فرانسه بازگشت. ویکتور هوگو پس از تحمل یک دوران طولانی بیماری در ۲۲ مهٔ ۱۸۸۵ در پاریس چشم از دنیا فروبست.

بخشی از کتاب بینوایان (جلد اول و دوم)

«در اولین روزهای اکتبر ۱۸۰۵، حدوداً ساعتی پیش از پسین، مردی که پیاده سفر می‌کرد. وارد دینی شد. چندنفر از اهالی شهر در آن دقایق درکنار پنجره یادر درگاه خانه‌ها ایستاده و با نوعی دلواپسی به این مسافر بیگانه می‌نگریستند، کسی با سرووضع فقیرانه‌تر از او تاکنون ندیده بودند. میانه قامت. چهارشانه وتنومند بود. حدوداً میانه سال بود (چهل و هفت هشت ساله) لبه چرمی و پهن کلاه خود را پایین کشیده تا بخشی از صورت آفتاب سوخته وخیس از عرقش را بپوشاند. یخه پیراهن کتانی زرد و کلفتش با لنگر نقره‌ای دور گردن را گرفته وسینه پرمویش آشکارا بیرون بود. کراوات را چون طنابی گره زده، شلوارش از کرباس آبی وکهنه بود. سریک زانوی او نخ نما وسرزانوی دیگر سوراخ بود. نیم تنه‌ای کهنه و پاره روی پیراهنش به تن داشت که به آرنجهای آستینش با ماهوتی سبز وصله شده بود. مسافر بیگانه توبره سربازی نویی بر پشت و یک چوبدست گره دار وبزرگ بردست، پاها بی‌جوراب در کفشهایی نعل دار، با سری تراشیده وریشی اصلاح نشده داشت.»

معرفی نویسنده
عکس ویکتور هوگو
ویکتور هوگو
فرانسوی | تولد ۱۸۰۲ - درگذشت ۱۸۸۵

ویکتور هوگو یکی از شاعران، داستان‌نویسان و نمایشنامه‌نویسان بزرگ پیرو سبک رومانتیسم فرانسوی است. هوگو به عنوان یکی از بهترین نویسندگان فرانسوی شهرت جهانی دارد و آثارش به بسیاری از اندیشه‌های سیاسی و هنری رایج در زمان خودش اشاره کرده و گویی بازگو کننده تاریخ معاصر فرانسه است.

نظرات کاربران

حنیفا؛
۱۴۰۱/۱۲/۰۴

لطفا در بی‌نهایت قرار دهید

مامان زیبا
۱۴۰۱/۱۲/۱۴

بینوایان رو هممون اول از کارتونش شروع کردیم. من اول کارتون رو دیدم بعد تئاتر و بعد کتابش...

majid001
۱۴۰۲/۱۲/۰۳

عالی هست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
درماندگان به قفای خود نمی‌نگرند چون می‌دانند که بدبختی همه جا در پی آنها روان است.
م. ب
اگر ما با سکوت، اشتباه سرنوشت را لاپوشانی کنیم، در واقع ریاکاریم؛ در ریا کاری نهایت دنائت است وجنایتی رذیلانه، حیله گرانه ونفرت برانگیز است.
م. ب
کیست که از مشیت پروردگار سر درآورد.
reyhan
«برای یک مرد خدا، شجاعت همان قدر ضروری است که برای یک افسر سواره‌نظام.»
reyhan
«خانه‌ای که خداوند حافظش نباشد، تلاش آدمی برای حفاظتش کاری لغو است.»
reyhan
«روح آدمی بستان اوست»
reyhan
هر آنچه آموخته‌اید به آنان که نمی‌دانند آموزش دهید، جامعه‌ای که در آن آموزش رایگان وجود ندارد مقصر است. اجتماعی که نادانی در آن پرده‌ای از تیرگی کشیده باشد، تقصیر دارد. مقصر آن نیست که در مغاک تیره گناه درمی‌غلتد، بلکه آن است که جامعه را مالامال از تاریکی کرده است.
reyhan
«قانون آدمی، تاحد امکان دوری از گناه است. اما هیچ دست به گناه نیالودن، رویای فرشتگان است، هر که خلقت از خاک دارد پیروگناه است، گناه جاذبه‌ای نیرومند دارد.»
reyhan
می‌توانید خطا کنید؛ سست باور باشید؛ در دام گناه فرو افتید، اما در هر حال بکوشید منصف و عادل باشید.
reyhan
کامیابی، چیزی بس ترسناک است که با لیاقت شباهتی دروغین دارد و فریب‌دهنده آدم است.
وفا

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰۱ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰۱ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان