دانلود و خرید کتاب پرومته در جهنم آلبر کامو ترجمه کامل روزدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرومته در جهنم اثر آلبر کامو

کتاب پرومته در جهنم

نویسنده:آلبر کامو
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پرومته در جهنم

«پرومته در جهنم»، «کیریلوف» و «اسطوره سیزیف» سه نوشتار از آلبر کامو(۱۹۶۰-۱۹۱۳)، نویسنده فرانسوی است. همچنین کامل روزدار که ترجمه این مجموعه را بر عهده داشته، تحلیلی محتوایی بر رمان طاعون، از مهمترین آثار کامو نوشته است.

در بریده‌ای از کتاب می‌خوانیم:

«طاعون» تنها یک رمان نیست که پس از نشر آن به شهرت جهانی رسید، بلکه در این رمان نظریات فلسفی کامو و نیز اندیشه‌هایی در مورد پیاده ساختن این نظریات در عرصه عملی مسئولانه و متعهدانه وجود دارد. در این مقاله چنین ارتباطات و پیوستگی‌هایی با اشاره به بیوگرافی و به دوران او، به تئوری‌ها و نظریات او نشان داده خواهد شد.

فلسفه «پوچی» اساس و شالوده آثار ادبی کامو را تشکیل می‌دهد. «پوچی» تضاد میان تلاش انسان برای دست‌یابی به مفهوم زندگی، و تجربه‌های او مبنی بر عدم دست‌یابی به آن است. کامو در رمان‌های «بیگانه» و «طاعون» ، دو عکس‌العمل کاملاً متفاوت انسان را، هنگامی که با «پوچی» مواجه می‌شود، نشان می‌دهد:

۱. در رمان «بیگانه» قهرمان اصلی «پوچی» را با تمام وجود خود لمس کرده به آن پی می‌برد و با آن با بی‌اعتنایی برخورد می‌کند.

۲. در رمان «طاعون» قهرمان اصلی با «پوچی» مواجه شده و در مخالفت با آن بر آن می‌شورد و دست به مبارزه و مقاومت می‌زند. این اعتراض منجر به آن می‌شود که فرد دیگر تنها به فکر خود نباشد و راه خود را به سوی هم‌نوعان خود بیابد.

موضوع درام‌ها و نمایشنامه‌های کامو نیز به طور کلی در حول و حوش این معضل است که چه طرز برخوردی می‌تواند در قبال «پوچی» صحیح باشد؟ چگونه می‌توان در دنیایی که «مرگ» آن را تهدید می‌کند، زندگی کرد؟ آیا قتل و کشتار وسیله‌ای مشروع برای مقاومت می‌باشد؟ کامو توقعات اخلاقی والایی دارد. به این موضوع می‌توان در آخرین داستان او به نام «سقوط» پی بُرد.»

نظرات کاربران

Khosro Jalalmanesh
۱۳۹۹/۰۶/۲۹

ناشر و احتمالامترجم این کتاب را از. بریدن و چسباندن قطعاتی از چند کتاب وبا یک جلد شیک روانه بازار کرده اند .

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۷۳ صفحه

حجم

۱۲۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۷۳ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان