دانلود و خرید کتاب سوسک ایان مک‌ یوان ترجمه اشکان غفاریان دانشمند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب سوسک

کتاب سوسک نوشتهٔ ایان مک‌ یوان و ترجمهٔ اشکان غفاریان دانشمند است. نشر نیماژ این رمان کوتاه را روانهٔ بازار کرده است. این اثر یکی از کتاب‌های مجموعهٔ «کتاب‌های جیبی مینیماژ» است.

درباره کتاب سوسک

ایان مک یوان در کتاب «سوسک» با هوشمندی و شوخ‌طبعی ترسناکش از مشهورترین اثر فرانتس کافکا یعنی «مسخ» برای تعامل با دنیای سیاسی ترسناک ما بهره می‌برد و فضا را واژگون می‌کند. «جیم سامر» که نامش یادآور «گرگور سامسا»ی قصهٔ کافکاست، پس از بیدارشدن درمی‌یابد دچار دگردیسی شده است. در زندگی قبلی‌اش نادیده گرفته می‌شد یا منفور انگاشته می‌شد، اما در تجسم جدیدش او قدرتمندترین مرد بریتانیا است و مأموریت او اجرای ارادهٔ مردم است. هیچ‌چیز نباید سر راه او قرار گیرد؛ نه اپوزیسون‌ها و نه مخالفان درون حزب خود و نه حتی قوانین دموکراسی پارلمانی.

در این رمان کوتاه، چند سوسک خود را به ساختمان شمارهٔ ۱۰ می‌رسانند و در قالب وزرای کابینه، کنترل دولت را در‌ دست می‌گیرند. اتحادی منسجم بینشان هست و به هر قیمتی در پی رسیدن به اهدافشان حرکت می‌کنند. جیم سامز، نخست‌وزیر و رهبر کابینهٔ سوسک‌ها است. او با اراده‌ای استوار می‌خواهد دنیا را به سمت‌وسویی بکشد که در جهت افکار خود و اعضای کابینه‌اش باشد. در این قصه، حزب ریورسالیست‌ها در برابر کلاکوایزرها قرار می‌گیرد. ریورسالیست‌ها معتقدند که جریان انتقال پول باید معکوس شود و کلاکوایزرها اعتقاد دارند که نقل و انتقالات پول باید به‌شکل مرسوم انجام بگیرد. جیم سامز درصدد است ریورسالیسم را در بریتانیا و سپس در دنیا به اجرا دربیاورد و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

خواندن کتاب سوسک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر انگلستان و قالب رمان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ایان مک‌ یوان

ایان مک‌ یوان رمان‌نویس مشهور بریتانیایی در سال ۱۹۴۸ میلادی به دنیا آمده است. او، به گفتهٔ تایمز، بین ۵۰ نویسندهٔ برتر بریتانیا از سال ۱۹۴۵ قرار می‌گیرد. مک‌یوان نویسنده‌ای منتقد است که در آثارش پیوسته تندروی و بنیادگرایی‌های فکری را نقد می‌کند و داستان‌هایش را بستری کرده تا با زبانی تندوتیز جامعهٔ امروز بریتانیا و دنیای معاصر را از نگاهی متفاوت و هنرمندانه به تصویر بکشد. مک‌یوان کار خود را با نوشتن داستان‌های کوتاه در سبک گوتیک آغاز کرد. ۲ رمان اول او، باغ سیمانی (۱۹۷۸) و آسایش غریبان (۱۹۸۱) نام مستعار «یان ماکابر» را برای او به ارمغان آوردند. او با آمستردام (۱۹۹۸) برندهٔ جایزه بوکر شد. رمان بعدی او «کفاره»، تحسین منتقدان را برانگیخت و فیلمی که از این رمان اقتباس شد، جایزهٔ اسکار را دریافت کرد. دیگر رمان موفق این نویسنده «ماشین‌هایی مثل من، آدم‌هایی مثل تو» است. «سوسک» رمان دیگری از او محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۹ نوشته شده است.

بخشی از کتاب سوسک

«جوانی که آن روز صبح آجری را به شیشهٔ سفارت فرانسه پرتاب کرده بود فرار کرد و دستگیر هم نشد. در پاریس هم این موضوع را فهمیدند. موقعی که این اتفاق رخ داد، جمعیتی حدود پنجاه نفر در نایتس‌بریج جمع شده بود. تا بعدازظهر همان روز، بیش از پانصد نفر شدند که بعضی‌هایشان ماهیگیرهایی بودند که خودشان را از هال، با اتوبوس‌هایی که حزب ریورسالیسم تدارک دیده بود، به آنجا رسانده بودند. صدای شعار و داد و فریاد همه‌جا را گرفته بود، و به‌جز این، تظاهرات در آرامش کامل برگزار شد. پلیس‌های اضافی که برای این روز فراخوانده شده بودند کاری برای انجام دادن نداشتند جز اینکه کنار در سفارت بایستند و تماشا کنند. کمی از ساعت چهار و نیم گذشته بود که یک نفر بمب دستی پرتاب کرد. بدون اینکه آسیبی به جایی برساند، روی چمن خیس، کنار درخت برگ بو و زیر پنجره افتاد و منفجر نشد. یکی‌دو اینچ مواد مشتعل داخل بطری شیر ریخته شده بود. در گزارش نوشته شد که بمب بنزینی بوده است که تشخیص احتمالاً درست بود. این حمله هم به گوش پاریس رسید.»

نظرات کاربران

Mahtab
۱۴۰۲/۰۲/۲۳

کتاب جالبی بود. طنز زیبا و قلم قدرتمندی داشت. به خصوص به علاقمندان مسخ پیشنهاد می‌شه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۸۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان