دانلود و خرید کتاب تصویر دوریان گری اسکار وایلد ترجمه محسن سلیمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تصویر دوریان گری اثر اسکار وایلد

کتاب تصویر دوریان گری

نویسنده:اسکار وایلد
انتشارات:نشر افق
امتیاز:
۳.۱از ۲۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تصویر دوریان گری

کتاب تصویر دوریان گری نوشته اسکار وایلد است  و با ترجمه محسن سلیمانی در نشر افق منتشر شده است. 

درباره کتاب تصویر دوریان گری

این کتاب داستان مرد جوان و بسیار زیبایی  به نام دوریان گری است. او همواره آرزو دارد جوانی و زیبایی ابدی و جاودانه داشته باشد. بازیل هاوارد نقاش حرفه‌ای و چیره دست پرتره‌ای از دوریان می‌کشد و او وقتی نقاشی را می‌بیند همان جا آرزو می‌کند که او همیشه جوان بماند و پیری به آن تصویر بنشید. آرزوی عجیب دوریان برآورده می‌شود و او وقتی کم‌کم متوجه می‌شود قرار است پیر نشود مسیر زندگی‌اش تغییر می‌کند، او بدون ترس دست به لذت‌جویی و حتی جنایت می‌زند، اگر چه خود دوریان تغییر نمی‌کند اما تصویرش روز به روز نازیباتر و هولناک‌تر می‌شود و همین موضوع دوریان را آزار می‌دهد تا تصمیم عجیبی می‌گیرد. 

خواندن کتاب تصویر دوریان گری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات جهان پیشنهاد می‌کنیم

درباره اسکار وایلد

اسکار فینگال ولیز وایلد متولد ۱۶ اکتبر ۱۸۵۴ است و در ۳۰ نوامبر ۱۹۰۰ از دنیا رفته است. او به اسکار وایلد مشهور است. 

پدر و مادر وایلد، از طبقه روشنفکر و تحصیلکرده ایرلند بودند و این زمینه‌ای شد تا او به سرعت و در کودکی، آلمانی و فرانسوی را نیز به خوبی انگلیسی بیاموزد. او در جوانی به کالج ترینیتی در دوبلین رفت و پس از آن در دانشگاه آکسفورد انگلستان، در رشته ادبیات کلاسیک تحصیل کرد. او پس از دانش‌آموختگی، مدتی را در انگلیس، فرانسه و آمریکا گذراند. اسکار وایلد چاپ اشعار و نوشته‌هایش در مجلات دانشگاهی را از دوران دانشجویی آغاز کرده بود.

اسکار وایلد دارای گرایش‌های جنسی متفاوتی بود و به همین سبب دو سال را در زندان سپری کرد و سال‌های پایانی عمرش، از انگلستان اخراج و به فرانسه رفت. وایلد در سال ۱۹۰۰ و در سن ۴۶ سالگی، در حالی که از بیماری مننژیت و تنهایی و انزوا رنج می‌برد، در پاریس درگذشت.

آل‌پاچینو، بازیگر و کارگردان مشهور آمریکایی، با الهام از یکی از نمایشنامه‌های اسکار وایلد، به نام «سالومه» که در زمان زندگی وایلد، اجازه انتشار در انگلیس را نیافت، یک مستند-درام به نام «وایلد سالومه» درباره زندگی وی ساخت که در جشنواره ونیز، جایزه گرفت.

بخشی از کتاب تصویر دوریان گری

عطر خوشبوی گل‌های رز، استودیوی نقاشی را پر کرده بود. نسیم ملایم تابستان میان درختان می‌پیچید و عطر مست کننده‌ی گل‌ها از در باز به درون می‌آمد.

لرد هنری واتون گوشه‌ی اتاق روی نیمکتی با تشک کلفت از چرم ایرانی دراز کشیده و مثل همیشه یک عالم سیگار می‌کشید و از پنجره درخت‌های باغ را نگاه می‌کرد. صدای هیاهوی مبهم لندن مثل آهنگ ارگی از دور بود.

وسط اتاق رو ی سه‌پایه‌ای عمودی، تابلوی تصویر تمام قد جوانی بسیار زیبا بود. جلوی تصویر به فاصل‌هی کمی خود نقاش بازیل هالوارد نشسته بود. بازیل چند سال قبل نا گهان ناپدید شد و همه‌ی لندن به هیجان آمد و به حدس و گمان های زیاد و عجیب اهالی آن دامن زد. وقتی نقاش به چهره‌ی باوقار و دلنشین جوان نگاه کرد که با دست‌های هنرمندانه‌ی او رو ی تابلو نقش بسته بود، لبخندی از رضایت روی صورتش آشکار شد. لرد هنری با بی‌حالی گفت: «بازیل، این تصویر، شاهکار شماست. باید سال دیگر حتما آن را به نمایشگاه گروس ونر بفرستید. فرهنگستان بیش از حد بزرگه و آثاری که در آن به نمایش می‌ذارند سطحش پایین آمده. فقط باید در نمایشگاه به نمایش بذارید»

معرفی نویسنده
عکس اسکار وایلد
اسکار وایلد
ایرلندی | تولد ۱۸۵۴ - درگذشت ۱۹۰۰

اسکار فینگل اُ. فِلاهرتی ویلز وایلد، نویسنده و شاعر ایرلندی، در شانزدهم اکتبر سال ۱۸۵۴ در شهر دوبیلن زاده شد. پدرش، سِر ویلیام وایلد، مردی فرهنگ‌دوست بود که به پیشه‌ی چشم‌پزشکی اشتغال داشت و مهارت او در طبابت، او را به مقام چشم‌پزشک مخصوص ملکه نائل نموده بود. او هم‌چنین یکی از عتیقه‌شناسان برجسته‌ی ایرلند نیز به شمار می‌رفت. مادر اسکار، جین وایلد، شاعر و مترجمی سرشار از شور ملی بود که با نام مستعار اسپرانزا در دهه‌ی ۱۸۴۰، از آرمان‌های استقلال‌طلبانه‌ی ایرلند علیه انگلستان حمایت می‌کرد؛ هرچند امروزه اغلب به‌واسطه‌ی ترجمه‌ی آثار الکساندر دوما و آلفونس دولامارتین شناخته می‌شود.

نظرات کاربران

قوش
۱۴۰۱/۰۳/۰۸

این نسخه ی چاپ شده توسط افق گزیده هست نه کامل و ترجمه ی ابوالحسن تهامی (نشر نگاه) بهتر از این ترجمه است.

کتابدوست
۱۴۰۲/۰۲/۲۹

یکی از بهترییییینننن کتابایی که خوندم. فوق العاده بود. تا مدتها از یادم نمیرفت. جدال بین زشتی و زیبایی بین فطرت و نفس خیلی خوب به تصویر کشیده شده بودـ

Mnazari88
۱۴۰۱/۱۱/۱۶

بسیار عالی

کاربر ۳۶۰۶۷۹۰
۱۴۰۱/۰۷/۲۳

ابتدا و انتهای خوبی داره ولی وسطاش یکم توضیحات حوصله سربر داره که میشه ردش کرد و به داستان ضربه ای نمیزنه

ریحان
۱۴۰۱/۰۷/۰۹

واقعا عالیه!! من که از خوندنش لذت بردم! اولش فکر میکنید نویسنده داره زیبایی رو بزرگ میکنه ولی بعد میفهمید که همین زیبایی باعثه بد شدنه دوریان میشه! به نظرم توو داستان به حرفای هنری خیلی فکر نکنید چون شمارو هم از راه

- بیشتر
helen
۱۴۰۱/۱۱/۱۶

نه موضوع خاصی دنبال میکنه نه جذابیتی داره. اصلاً از خوندنش لذت نبردم. فقط پر شده از حرفهای هِنری که میتونه ذهن مسموم کنه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
من بین مردم فرق می‌ذارم. دوست‌هام را از بین خوب‌روها، آشناهام را از بین آدم‌های باشخصیت و دشمن‌هام را از بین آدم‌های نخبه انتخاب می‌کنم. من دشمن احمق ندارم
helen
زیبایی شکلی از نبوغه. درواقع حتی از نبوغ هم بالاتره چون نیازی به توضیح و ارائه شواهد نداره. زیبایی از جمله بزرگ‌ترین بدیهیات عالمه، مانند آفتاب و بهار و جای بحث و تردید نداره. آدم زیبا از حق قدرتی خدایی برخورداره.
helen
تقریباً همیشه، همهٔ کسانی که از نظر زیبایی جسمی یا فکری از بقیه بالاتر و متمایزند سرنوشتی شوم دارند. بهتره آدم از دیگران متمایز نباشه. چون زشت‌ها و احمق‌ها آخر و عاقبت‌شان تو این دنیا بهتره. آن‌ها می‌تونند راحت بشینند و با دهانی باز، بازی زندگی را تماشا کنند.
helen
جایی که خرد آغاز می‌شه زیبایی یا زیبایی واقعی تمام می‌شه. خرد تو هر چهره، تناسب زیبایی را در آن از بین می‌بره.
helen
رد هنری رو به آقای ارسکین کرد و گفت: «انسانیت خودش را خیلی جدی گرفته. این همان گناه نخستین دنیاست. اگر مردان غارنشین یاد می‌گرفتند چطوری بخندند، سیر تاریخ عوض می‌شد.»
ستاره

حجم

۲۳۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۲۳۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۴۷,۵۰۰
تومان