دانلود و خرید کتاب خاطره ای در درونم است آنا آن‍دری‌ی‍ون‍ا آخ‍م‍ات‍ووا ترجمه احمد پوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خاطره ای در درونم است اثر آنا آن‍دری‌ی‍ون‍ا آخ‍م‍ات‍ووا

کتاب خاطره ای در درونم است

معرفی کتاب خاطره ای در درونم است

کتاب الکترونیکی خاطره ای در درونم است نوشتهٔ آنا آن‍دری‌ی‍ون‍ا آخ‍م‍ات‍ووا با ترجمهٔ احمد پوری در نشر چشمه چاپ شده است. خاطره ای در درونم است مجموعه‌ای است از اشعار آخماتووا. بدون شک او یکی از پرتأثیرترین شاعران شعر مدرن روسیه است. تأثیر او بر شاعران نسل پس از خود چون یوگنی یفتوشنکو، آندری وازنسنسکی و بلّا آخمادولینا انکارناپذیر است. گومیلیف، سرگئی گرودتسکی، اوزیپ مندلشتام، آنا آخماتووا، بوریس پاسترناک و چند تن دیگر برای مقابله با سمبولیزم مکتب آکمه‌ایسم را پایه گذاشتند.

درباره کتاب خاطره ای در درونم است

 روسیه در تاب و تب انقلاب و تحولات عمیق بود. شعر روسیه در آن سال‌ها تحت سیطره مطلق سمبولیزم به سرکردگی بریوسف و الکساندر بلوک بود. اما نمادگرائی و مبهم‌گوئی و رمز و راز سمبولیزم برای جامعه پرجنب و جوش و انقلابی آن روز مناسب نبود. تحرک عینی اجتماعی در ادبیات و هنر نیز صراحت و بی‌پردگی می‌طلبید. برپایه چنین نیازی بود که دو مکتب فوتوریسم و آکمه‌ایسم در برابر سمبولیزم قد علم کردند. این مکتب با اعتقاد براین که عصر جدید و ماشینیزم دیگر میدانی برای ابراز احساسات رمانتیک و پر رمز و راز نمی‌دهد، با حمله مستقیم به سمبولیزم فرانسوی و کنار گذاشتن مألوفات دستوری و ادبی رایج در شعر، قالب‌های جدیدی در شعر به وجود آورده بود. اما توجه صرف آن به فُرم و تأثیری که از نیچه و تئوری ابرمرد او گرفته بود این مکتب را بعدها به عنوان یکی از عملی‌ترین مکاتب ادبی در ایتالیای موسولینی درآورد. اما در روسیه مایاکوفسکی و خلبنیکوف از آن به عنوان انقلابی در فُرم شعر استفاده کردند و بااستفاده از نظریه‌های کلی فوتوریسم شعر را از پیچده‌گوئی رهانیدند و آن را به زبان محاوره نزدیک ساختند. مایاکوفسکی با کارگیری واژه‌های مشخص و عاری از هرگونه آرایه‌های نمادین و با ایجاد دگرگونی در نقطه‌گذاری و طول مصراع‌ها شعر را به حربه‌ای انقلابی تبدیل کرد. جنبش آکمه‌ایسم اساساً روسی بود. آکمه‌ایست‌ها برخلاف فوتوریست‌ها آنان به دنبال جهت‌گیری انقلابی و استفاده از آن برای انقلاب نبودند. در بیانیه آن‌ها گفته می‌شود: «برای ما یک گل سرخ به واسطه گلبرگ‌ها و رنگ و بویش دوباره به صورت گل سرخ واقعی درآمده و هیچ ربطی به عشق رازناک و یا هرچیز دیگر ندارد.»

در ۱۹۶۴ آخماتووا سفری به ایتالیا می‌کند تا جایزه انتا ـ تائورمینا را که یک جایزه معتبر ادبی است، دریافت کند. در همین سال به دعوت دانشگاه آکسفورد به انگلستان می‌رود و دکترای افتخاری از این دانشگاه دریافت می‌کند.

کتاب خاطره ای در درونم است را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به تمام علاقه‌مندان به شعر جهان پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب خاطره ای در درونم است

مرا دوست نداری

موضوع بسیار ساده است و روشن،

هر کسی آن را می‌فهمد:

تو مرا دوست نداری

و هرگز دوست نخواهی داشت.

من چرا چنین دلبسته‌ام

به مردی کاملاً بیگانه؟

چرا شامگاهان

چنین از ته‌دل برایت دعا می‌کنم؟

چرا دوستم را، کودک موطلائی‌ام را

شهر محبوبم را، سرزمینم را

ترک کرده‌ام

و در خیابان‌های این پایتخت بیگانه

چون کولی سیاه‌پوشی

سرگردانم؟

اما چه زیباست

اندیشه دیداری دیگر با تو؟

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
در آسمان خالی دشت گسترده، بادبزنی ناپیدا. شاید بهتر بود هرگز همسر تو نمی‌بودم. خورشید در خاطره رنگ می‌بازد. این چیست؟ تاریکی؟ شاید! زمستان، یک شبه خواهد رسید.
کاوشگر
طلا رنگ می‌بازد، مرمر خاک می‌شود. فولاد زنگ می‌زند، نابودی با همه چیزی است در جهان. تنها اندوه است که پایدار است تا زمانی که واژه با شکوه بماند.
Sky_Blue
هر دو روی بالش دیگر داغ شده است. دومین شمع می‌میرد و صدای کلاغان بلندتر می‌شود. امشب را نخوابیده‌ام فکر خواب نیز دیگر دیر است. کرکره بر پنجره چه تاب ستیزانه سفید است. صبح بخیر!
کاوشگر
خورشید در خاطره رنگ می‌بازد. این چیست؟ تاریکی؟
bud
خورشید در خاطره رنگ می‌بازد، سبزه تیره‌تر می‌شود، بادْ برفی زودرس را آرام آرام می‌پراکند. آب یخ می‌بندد. آبراه‌های باریک ایستاده‌اند. اینجا چیزی اتفاق نخواهد افتاد، هرگز!
کاوشگر
خورشید در خاطره رنگ می‌بازد، سبزه تیره‌تر می‌شود، بادْ برفی زودرس را آرام آرام می‌پراکند. آب یخ می‌بندد. آبراه‌های باریک ایستاده‌اند. اینجا چیزی اتفاق نخواهد افتاد، هرگز!
bud
در اتاق‌های تاریک کودکان زاری می‌کردند، شمع بر شمایل تابان دود می‌پراکند.
bud

حجم

۷۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۷۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان