دانلود و خرید کتاب چهار اثر برگزیده: سرگذشت تزه، پرومته در زنجیر ، درخت سیزدهم، بازگشت پسر گمشده آندره ژید ترجمه محسن فارسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چهار اثر برگزیده: سرگذشت تزه، پرومته در زنجیر ، درخت سیزدهم، بازگشت پسر گمشده اثر محسن فارسی

کتاب چهار اثر برگزیده: سرگذشت تزه، پرومته در زنجیر ، درخت سیزدهم، بازگشت پسر گمشده

معرفی کتاب چهار اثر برگزیده: سرگذشت تزه، پرومته در زنجیر ، درخت سیزدهم، بازگشت پسر گمشده

«چهار اثر برگزیده» دربردارنده چهار داستان کوتاه برجسته از آندره ژید(۱۹۵۱-۱۸۶۹)، نویسنده فرانسوی برنده جایزه نوبل ادبیات به نام‌های سرگذشت تزه، پرومته در زنجیر ، درخت سیزدهم و بازگشت پسر گمشده است.

در بخشی از داستان «سرگذشت تزه» می‌خوانیم:

«یاد آن ایام به خیر! مگر من می‌توانستم جلو امیال و هوس‌های نفسانی خود را بگیرم؟! هرچه دلم می‌خواست می‌کردم. اوه، چه بسا با این دست‌هایم شاخه‌های درختان را می‌شکستم و ریگ‌های سفید و درخشان کنار دریا را به هم می‌زدم. و از آنجایی که هنوز لذت معاشرت با زنان را نمی‌دانستم و دسترسی به زلف‌های قشنگ آن‌ها نداشتم ناگزیر موهای گربه‌ها و یال‌های اسبان را نوازش می‌کردم. خلاصه آنچه را که پان یا زئوس یا تیتیس در اختیارم می‌گذاشتند، بی مضایقه با آنها سرگرم می‌شدم.

تا آنکه روزی پدرم در ضمن صحبت با گوشه و کنایه به من گفت:

ای فرزند، اوضاع همیشه به یک منوال نمی‌ماند و ناچار همه‌چیز تغییر می‌کند. تو اکنون جوانی ولی به زودی وارد مرحله دیگر خواهی شد و راه پر پیچ و خمی را خواهی پیمود. پس باید از حالا توشه‌ی این راه را فراهم بسازی تا بعدها در کار خود وانمانی.

تازه من دارم ارزش حرف‌های او را می‌فهمم. او فلسفه حقیقی زندگی را به من یاد داد و این نکته را عملاً برایم روشن کرد که انسان جز با کوشش و زحمت به آرزو و مراد خود نمی‌رسد».

معرفی نویسنده
عکس آندره ژید
آندره ژید
فرانسوی | تولد ۱۸۶۹ - درگذشت ۱۹۵۱

پل گیوم آندره ژید (‏۱۹۵۱- ۱۸۶۹)، نویسنده فرانسوی برنده جایزه نوبل ادبیات سال ۱۹۴۷ است. پدرش استاد حقوق و مادرش دختر یکی از بورژواهای ثروتمند نرماندی بود. ژید در خانواده‌ای پای‌بند به سنت‌های مذهب پروتستان پرورش یافت و سال‌های نوجوانی و جوانی او، تحت تأثیر این موضوع قرار گرفت. در کودکی، به سبب بیماری نتوانست به طور منظم به تحصیل در مدرسه ادامه دهد اما از آنجا که در خانواده‌ای علاقه‌مند به علم و فرهنگ می‌زیست، توانست این کمبود را به خوبی کنترل کند و در خانه به تحصیل ادامه دهد.

نظرات کاربران

Mohammad
۱۴۰۱/۰۶/۱۳

(۶-۱۴-[۱۲۴]) نویسنده در دو داستان نخست یعنی سرگذشت تزه و پرومته از اساطیر یونان استفاده کرده و داستان های جذابی هم هست؛ داستان سوم در مورد اعتقادات و پیش داوری هاست و داستان "پسر گمشده" هم برگرفته از انجیل لوقا و

- بیشتر
Alireza
۱۳۹۶/۰۶/۱۹

قیمتش کاش کمتر بود

سعید جان
۱۳۹۶/۰۳/۰۸

مرسی طاقچه

کاربر ۵۰۱۰۹۵۳
۱۴۰۱/۰۷/۱۳

داستان اول کتاب سرگذشت تزه عالی نوشته شده بود

کاربر ۳۶۵۶۴۹۲
۱۴۰۱/۰۶/۱۹

بتوانیم کتاب را بدیگران هم بفرستیم یا هزینه از ۱۰ تومان بیشتر نباشد تا بتوانیم کتابای بیشتری بخانیم

ali
۱۳۹۷/۰۱/۳۱

کتاب خوبی بود . باید دوباره بخونم.البته داستان اخرو که خیلی وخت بود دنبالش میگشتم از داستان پرومته چیزی حالیم نشد حالا اینم میزارم به حصاب کم سوادی خودم. و البته شاید بشه به ترجمش هم انتقاد کرد اما مشکل اصلی علامتگذاری

- بیشتر
Mahdi Khayyami
۱۳۹۶/۰۳/۰۷

جالبه

ونسان
۱۳۹۹/۰۸/۰۵

چقدر ترجمه داستان دوم سخت و بده.

علی
۱۳۹۶/۰۳/۰۸

با سپاس از انتشارات جامی

یوسفی
۱۳۹۹/۰۸/۱۷

هرچند که از نویسنده های زبردست و مشهور فرانسوی بوده؛اما باید توجه داشت که همجنسباز هم بوده(مثل مارسل پروست و آندره ژید و غیره) ولی این موضوع که نویسنده خوبی بوده به نظر من درپوشی برای این عمل زشت نمیتونه

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
همان‌طور که انسان آفریده‌ی خدا است خدا هم آفریده‌ی (ذهنِ) انسان باشد؟ آه اینجا است که من متحّیر و سرگردان می‌شوم و نمی‌دانم کدام‌یک را بپذیرم.
✿⁠tanin
انکار نمی‌کنم که در بهار عمر صدمه و زیان فراوانی از عشق دیدم و رنج و مصیبت زیادی در این راه کشیدم، اما در عوض آیینه‌ی روحم صیقلی و شفاف و چشم و گوشم باز شد چنان‌که توانستم کاملاً به حقایق امور پی ببرم و خود را به خوبی بشناسم.
محمد

حجم

۸۹۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۸۹۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان