دانلود و خرید کتاب حرکت در مه محمدحسن شهسواری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حرکت در مه اثر محمدحسن شهسواری

کتاب حرکت در مه

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۳.۹از ۷۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حرکت در مه

کتاب حرکت در مه نوشته محمدحسن شهسواری، یک کتاب راهنمای کامل برای یادگرفتن نویسندگی است. محمدحسن شهسواری یکی از مشهورترین نویسندگان و داوران مسابقه‌های ادبی در ایران است.

درباره کتاب حرکت در مه

این کتاب در فصل‌های جداگانه نویسندگی را به علاقه‌مندان آموزش می‌دهد. شهسواری در این کتاب، ابتدا نوع نگریستن و فکر کردن مثل یک نویسنده را یادتان می‌دهد و بعد از آن پله‌پله شما را جلو می‌برد تا به مقصودتان برسید.

او سه نوع نویسنده در این کتاب معرفی می‌کند، نویسنده‌هایی که قبل از نوشتن همه‌چیز را برنامه‌ریزی کرده‌اند، آنهایی که بعضی چیزها برایشان روشن است و بعضی نیست و آنهایی که هیچ اطلاعاتی از داستان خود ندارند و بدون چراغ قصد حرکت کرده‌اند.

بیشتر نویسنده‌ها در دسته دوم قرار می‌گیرند پس او اسم این کتاب را «حرکت در مه» گذاشته است، چون نویسنده‌های گروه دوم مثل راننده‌هایی در جاده مه گرفته‌اند که تنها چندم‌تر جلوتر را می‌بینند. شهسواری با این کتاب قرار است دست نویسنده نوپا را بگیرد تا باهم از این مه بگذرند و در نهایت به روشنایی برسند. این کتاب بیشتر بر نگارش داستان تمرکز دارد اما در حوزه فیلم‌نامه نویسی (طراحی شخصیت و پلات) و نمایش‌نامه‌نویسی (شخصیت‌پردازی) هم می‌توان از آموزش‌هایش استفاده کرد. برای کسی که طرح و ایده‌ای را در سر می‌پروراند و به بیان دیگران قلم رسا و گیرایی دارد، کتاب «حرکت در مه» یک نقشه‌ی راه است.

خواندن کتاب حرکت در مه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به نویسندگی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره محمدحسن شهسواری

محمدحسن شهسواری در سال ۱۳۵۰ در بیرجند متولد شد. وی دارای مدرک‌های تحصیلی کاردانی الکترونیک با گرایش فرستنده‌های تلویزیونی از دانشکدهٔ صداوسیما، کارشناسی خبر از دانشکدهٔ صداوسیما و کارشناسی ارشد ارتباطات از دانشکدهٔ صداوسیما است.

در سال ۱۳۷۶ اولین کتاب شهسواری منتشر شد. مجموعه داستان «کلمه‌ها و ترکیب‌های کهنه» که در آن به‌خوبی می‌توان دغدغه‌های متنوع نویسنده را در حوزه روایت داستان در این کتاب دید. اولین رمان این نویسنده و روزنامه‌نگار با عنوان «پاگرد» در سال ۱۳۸۳ منتشر شد و دومین رمانش با نام «شب ممکن» با پنج سال تأخیر در زمستان سال ۱۳۸۸ به چاپ رسید و در چهارمین دوره جایزه ادبی روزی روزگاری در بخش رمان جزو ۳ اثر نهایی اعلام شد.

آثار محمدحسن شهسواری

مجموعه داستان «کلمه‌ها و ترکیب‌های کهنه»

رمان پاگرد

مجموعه داستان «تقدیم به چند داستان کوتاه»

شب ممکن

رمان شهربانو

رمان وقتی دلی

حرکت در مه

رمان میم عزیز

بهشت مغولی

مرداد دیوانه مرداد دیوانه

ایران‌شهر

شهریور شعله‌ور

بخشی از کتاب حرکت در مه

«در پژوهشی دیگر، پروفسور کوین بودرا نشان داده است که سؤالِ «علم بهتر است یا ثروت؟» که نیاکان ما هر سال مجبورمان می‌کردند حداقل یک انشا درباره‌اش بنویسیم، خیلی ریشه‌ای و عمیق است. زیرا گویا این دو در مواردی بسیار بسیار نادر یکدیگر را ملاقات می‌کنند. براساس تحقیقات او فقط دو درصد از میلیاردرهای جهان در رشتهٔ خود متخصص هستند. استیو جابز متخصص برنامه‌نویسی و طراحی سیستم نبود؛ یا مثلاً بابک بختیاری، خالق بِرند آیس‌پک، نه متخصص تغذیه است و نه متخصص بستنی‌سازی. نه برادران وارنر از فن و هنر و سینما چیزی می‌دانستند و نه مه‌یرِ بزرگ، صاحب کمپانی مترو گلدوین مه‌یر. آن‌ها در بهترین حالت سینماداران بدی نبودند؛ درحالی‌که به رهبری‌شان شماری از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما ساخته شده است.

کوین بودرا معتقد است «افراد متخصص نه‌تنها به دنبال ایده‌های جدید نمی‌روند، بلکه به‌شدت نسبت به ایده‌های جدید حساس‌اند و آن‌ها را به باد انتقاد می‌گیرند. به هر میزان عمیق‌تر وارد مبحثی شوید، به همان میزان سخت‌تر می‌توانید تغییر در آن را بپذیرید و معمولاً نسبت به تغییر بدبین هستید.»۲

اما از تحقیقات علمی هم که بگذریم، می‌دانیم که رمان‌نویسی هنر است و هنر قرار است وجوه ناشناخته‌ای از زندگی را عیان کند و وجوه ناشناخته یعنی وادی پُرابهامی که تاکنون پای کسی به آن نرسیده است. بنابراین وقتی کسی در سرزمینی گام نگذاشته، چه‌طور می‌تواند راهنمای دیگری باشد؟

پس با خودتان هیچ تعارف نکنید و اگر احساس می‌کنید نابغه‌اید، همان معامله‌ای را با این کتاب و اساساً هرگونه کتابی که ادعای آموزش رمان‌نویسی دارد انجام دهید که پیش‌تر گفتم: آن را ببندید و کنار بگذارید.»

نظرات کاربران

رضا
۱۳۹۹/۰۲/۲۵

سلام خواهش می کنم این کتاب رو داخل طاقچه بی نهایت بزارید

sara
۱۳۹۹/۰۲/۱۸

کاش این کتاب رو توی بی نهایت بذارید و یا حداقل تخفیف بدین .

رز شمس
۱۳۹۹/۱۲/۱۲

کتاب خیلی گران است. لطفا در قیمتش تجدید نظر کنید.

unicorn
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

لطفا این کتاب رو تو کتابخانه همگانی قرار بدید

mim_noori
۱۳۹۹/۰۳/۱۱

سلام لطفاً این کتاب رو توی بی نهایت قرار بدید🙏 پیشاپیش از لطف تون سپاااس🌻

بشری
۱۳۹۹/۰۶/۲۵

چرا تو طاقچه بینهایت نمیذارین؟؟؟؟

pejmannavi
۱۳۹۹/۱۲/۲۹

اینروزها کتابهایی در رابطه با فیلمنامه یا داستان نویسی به وفور در بازار کتاب پیدا میشن. عموما هم کتابهای خوبی هستن. بعضی از بهترین کتابهای این حوزه در ایران ترجمه شدن و انصافا هم ترجمه خوبی دارن. اما این کتاب

- بیشتر
ارتمیس
۱۳۹۹/۰۲/۱۰

طاقچه جان لطفا این کتاب رو تو بی نهایت قرار بده تا همه افراد ازش استفاده کنن🌸🙏

مانا
۱۳۹۸/۰۷/۲۱

چه قیمت وحشتناکی برای کاغذ کاهی و سبک کتاب گذاشتید! قیمت منصفانه نیست!

mehrane
۱۳۹۸/۰۶/۰۶

سلام لطفا مجموعه کتاب های کارگاه داستان رو هم قرار بدید.با تشکر در ضمن کتاب حرکت در مه عالی ترن و کامل ترین و کاربردی ترین کتابی بود که بنده در زمینه آموزش داستان نویسی و رمان نویسی مطالعه کرده ام.با

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۲)
«ده سال طول می‌کشد تا یک‌شبه موفق شوید.»
A oldman
صادق هدایت را خوانندگانْ نویسندهٔ معروفی نکردند؛ مجتبی مینوی از طریق بی‌بی‌سی این کار را کرد.
A oldman
رمان‌های ایرانی (به‌خصوص در دو دههٔ گذشته) بیشتر دل‌نوشته هستند تا متن ادبی. نویسندگانی خسته و بی‌هدف که ناشرانی را مجاب کرده‌اند تا خاطره‌هایی را به عنوان رمان چاپ کنند.
A oldman
باید ده هزار ساعت تمرینِ نوشتن کرده باشد. پس اگر بخواهیم ادبیاتی در سطح جهان بیافرینیم، باید در فاصلهٔ بین شانزده تا بیست و هفت‌سالگی روزی نُه ساعت تمرین نوشتن کنیم؛ و مثل روز روشن است که چنین نیست. پس بدیهی است که ادبیاتی بسیار پایین‌تر از سطح شاهکارهای جهانی داشته باشیم. که داریم.
A oldman
خواهش می‌کنم شما هم از این به بعد خودتان را دست‌مایهٔ شوخی آدم‌های باهوش قرار ندهید و نگویید که فلان اثر بی‌محتواست. عاقل باشید و بگویید «فلان اثر فلان محتوا را دارد، اما به‌نظر من و به این دلایل، محتوایی است به‌دردنخور، دم‌دستی، محافظه‌کارانه یا ارتجاعی.»
A oldman
بسیار گفته شده که «میان واقعیت و داستان تفاوت قایل شوید.» اما حقیقت این است که چیزی جز داستان وجود ندارد. در واقع، واقعیات یعنی داستانِ ما از واقعیات.
A oldman
حکایتی است معروف از جویس که هنگام نوشتن بیداری فینیگان‌ها صفحات رمانش را به مترجم فرانسه‌اش، که اتفاقاً بسیار فاضل و باسواد بود، می‌داده تا بخواند. هر جای رمانش را که این مرد صبور می‌فهمیده، آن‌قدر تغییر می‌داده تا نفهمد
A oldman
وقتی زبانِ یک فرهنگ زنده بماند، تفکرِ آن هم پویا می‌شود؛ و وقتی شیوهٔ تفکر ملتی تحرک داشته باشد، در کردار هم شاد، سرزنده و روشن می‌ماند.
A oldman
گاه می‌پندارم که تنها عرصهٔ آزادی در سراسر تاریخ بشر، که عرصهٔ تاخت‌وتاز همهٔ بایدها و نبایدهای ایدئولوژی‌هاست، عرصهٔ آفرینش هنری است.
صدیقه
تکنیک بدون دانستن تئوری به ابزاری می‌ماند که آن را در اختیار داریم اما سر درنمی‌آوریم دقیقاً باید با آن چه کنیم. مثلاً برای خودِ من گاه پیش آمده که سنجاق‌قفلی را به جای خلال‌دندان به کار برده‌ام. بعضی وقت‌ها همان کارکرد را داشته اما یک‌بار هم باعث شد کارم به متخصص لثه و جراحی بکشد.
A oldman

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۲۰ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۲۰ صفحه

قیمت:
۱۶۲,۰۰۰
۸۱,۰۰۰
۵۰%
تومان